HBO Max dohání konkurenci. Uvádí první film ve 4K HDR s Dolby Atmos

28.12.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Jedna z nevýhod HBO Max se stává minulostí. Služba totiž do své nabídky zařadila snímek Wonder Woman 1984, který jako první podporuje rozlišení 4K a formáty HDR. Nechybí ani prostorový zvuk Dolby Atmos.
Služba HBO GO, která je aktuálně dostupná v Česku i na Slovensku, bývá často kritizována kvůli nedostatečné vizuální a zvukové kvalitě. Chybí totiž podpora rozlišení 4K, stejně jako vysokého dynamického rozsahu nebo pokročilých formátů prostorového zvuku. Tento neduh by měla vyřešit nová platforma HBO Max, která již funguje v USA a příští rok by měla expandovat na další trhy včetně střední Evropy. Dosud ovšem videa ve 4K HDR zůstávala pouze silbem. To se změnilo 25. prosince, kdy měl na HBO Max (souběžně s americkými kiny) premiéru dlouho očekávaný snímek Wonder Woman 1984.

Ačkoliv samotná kvalita filmu zklamala mnohé fanoušky i odborné kritiky, audiovizuální kvalita streamu znamenala pro HBO Max přelomový krok. Snímek lze totiž sledovat v rozlišení 4K Ultra HD, a to navíc v formátech vysokého dynamického rozsahu HDR10 a Dolby Vision (podle kompatibility daného zařízení). K tomu je navíc k dispozici prostorový zvuk Dolby Atmos. Pro sledování ve 4K HDR je potřeba Amazon Fire TV Stick 4K a Fire TV Cube, Android TV, Apple TV 4K, Google Chromecast Ultra, Chromecast s Google TV, Roku Ultra 4800x, Roku 4k TVs, Roku Premiere a Roku Streaming Stick+ nebo Xfinity X1 (Xi6) a Flex.

Na ostatních zařízeních, ačkoliv mohou být po hardwarové i softwarové stránce připraveny na 4K HDR, je k dispozici stream pouze ve vysokém rozlišení. Ještě omezenější je seznam zařízení, na kterých HBO Max podporuje Dolby Atmos. Jedná se například o vybrané modely Amazon Fire TV nebo Apple TV. Provozovatel platformy tvrdí, že seznam kompatibilních televizorů a streamovacích zařízení pro stream ve 4K HDR a Dolby Atmos se v budoucnu rozšíří.

A rozroste se samozřejmě také nabídka filmů v této kvalitě. Seznam bude zahrnovat i sedmnáct snímků, které budou mít premiéru souběžně na HBO Max a v kinech: The Little Things, Judas and the Black Messiah, Tom & Jerry, Godzilla vs. Kong, Mortal Kombat, Those Who Wish Me Dead, The Conjuring: The Devil Made Me Do It, In The Heights, Space Jam: A New Legacy, The Suicide Squad, Reminiscence, Malignant, Dune, The Many Saints of Newark, King Richard, Cry Macho a Matrix 4. Připomeňme, že konkurenční streamovací platformy jako Netflix a Disney+ již obsah ve 4K HDR s Dolby Atmos podporují delší dobu.