Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

ukázky a zajímavá videa č.2

Pave1 (4279)|15.1.2010 15:26
Druhá verze už je Jirko pěkná :-) .

Tady je krátká blbinka, co jsem natočil v neděli (tréninková procházka s kamerou v klimaticky náročnějších podmínkách). Zajímavé bylo snad jen hustější sněžení (a manuální ostření s XH-A1).

[video=vimeo;8750269]http://www.vimeo.com/8750269[/video]

Na stránkách je k tomu nějaké stručné info (originál HDV 1080/50i má samozřejmě o vous vyšší rozlišení a je plynulý v pohybu, tahle verze je přepočtená na 1280x720/25p, ke stažení je taky na stránkách).
rjja (622)|15.1.2010 20:36
pěkné, možná při záběru na ten domek stím oknem by nebylo špatné přeostřit na tu větev co byla před tebou
Pave1 (4279)|16.1.2010 10:00
Rija - díky. Ona ta větev po zaostření až tak pěkná nebyla. Ale měl bych ta přeostření používat víc, zkusím něco na jaře (to bude víc pěkných objektů, trav, kvítků, atd.).
martin_54 (331)|16.1.2010 23:33
krátká ukázka přeostření přes tři plány... aneb kdo hledá najde... ;-)

Pave1 (4279)|17.1.2010 00:43
Pěkný, uděláme nějakou soutěž v přeostřování :-) ?
Fricoolinek2 (675)|17.1.2010 01:59
[quote=Pave1;260348]Druhá verze už je Jirko pěkná :-) .

Tady je krátká blbinka, co jsem natočil v neděli (tréninková procházka s kamerou v klimaticky náročnějších podmínkách). Zajímavé bylo snad jen hustější sněžení (a manuální ostření s XH-A1).

http://www.vimeo.com/8750269

Na stránkách je k tomu nějaké stručné info (originál HDV 1080/50i má samozřejmě o vous vyšší rozlišení a je plynulý v pohybu, tahle verze je přepočtená na 1280x720/25p, ke stažení je taky na stránkách).[/quote]

Koukám, že ses v tom video celkem dost věnoval tomu ešusu (oproti starým "žabotlamům" obrovský pokrok) a nádraží, nejsi trochu fanda do železnice?
Pave1 (4279)|17.1.2010 09:24
Jako děcka jsme se hodně najezdily vlakem (zvlášť na téhle trati .-) ), to samý ještě později, za studií. Nejsem klasický železniční nadšenec, ale vlaky a nádraží mám rád a v archivu jich mám pár natočených. Ty nový vlaky jsou opravdu pohodlný, trať je komfortní a tichá (a rychlá), akorát ty zdi kolem dráhy mi kazí pohled (stará dráha s rozpadlým plotem a travinama kolem výhybek měla svou romantiku, jezdit po ní ale byl děs). Tohle nádraží mám natočené i před rekonstrukcí, v létě i v zimě, takže záběry na novou podobu (a nový vlak) mají v osobním archivu své místo.

Osobně vnímám jako velkou škodu, jak se za posledních cca 12let rozmohly auťáky (souvisí to částečně s rozvojem podnikání, ale i se změnou životního stylu). Jistá romantika (víkendového a letního) cestování tak docela dostala na frak (města jsou ucpaný, lidi nervóznější). Železnice je pro mě připomínkou starších časů, řekněme monarchie, jiného životního stylu dřívější doby, který byl pomalejší. Má svý kouzlo (ve filmu zvlášť .-) ), je v ní i kus dřívějších dobrozdružství. Nové rychlomašinky jsou ale fajn, to je rychlé cestování.

Jak říkal jeden honák, když se ho ptali, co říká závratné rychlosti železnice 40km/hod: A kdo by kam tak spěchal .-) ?
tommmyt (542)|17.1.2010 10:28
Pave1 : stabilizátor? V čase 2:12 máš nějaký kaz po obou stranách, jak se to tam dostalo?
Pave1 (4279)|17.1.2010 11:14
Tommmyt - ano.

Několik záběrů jsem dodatečně zklidnil, okraje jsem tam nemaskoval (pro všímavé .-) ). První část na nádraží šla z ruky a byla v příliš velkém kontrastu (místy) z hlediska klidu záběrů druhé části ze stativu.
Pave1 (4279)|12.2.2010 00:22
Něco ke koukání, ale chce to solidní rychlejší připojení.

V roce 2002 v srpnu (týden před povodněmi) jsme s kámoškou za týden projeli Šumavu, každý den na jiném místě, od Klatov a Železné Rudy přes centrální část plání až ke Stožci a Lipnu (šmahem .-) ). Předtím v roce 2001 jsem byl ještě v Železné Rudě, na jezerech, pak jsem šel na Bílou Strž s vodopádem a do Hamrů na nádraží.
Z obou cest jsem teď vyrobil "prezentovatelnou verzi" (pořád je to záznam z dovolené, vyšší ambice vcelku nebyly), točila stará kamera (jednočip Canon MV200i), ve 4:3.

Poměrně kvalitní verze (pro lidi se silnějším připojením), která obsahuje všechny tři části (Železnorudská hornatina - Jezerní hora; centrální část od Prášil přes Modravu ke Kvildě; zbytek plus Stožec, Mrtvý luh a pár záběrů na historický vláček a Lipno) je ke stažení na odkazu:

http://www.videoproduce.cz/images/sumava_2002_fin.wmv (35min, 525MB)

Celkem se to dá sledovat (kvalita wmv), ale je lepší dodržovat jistou min. pozorovací vzdálenost (nebo použít MV2 přehrávač a nastavit si poměr velikost/kvalita podle libosti). Inspirativní postřehy jsou vítané, samozřejmě je to ve srovnání s novými HD kousky taková "technická vykopávka", je to už docela retro .-) (na stránkách mám k tomu nějaký popis, pokud někdo Šumavu nezná).

Na stránkách jsou odkazy na vimeo (zatím první dvě části), ale tam je to technicky o dost horší.

--------

DOPLNĚNO: zlepšil jsem kvalitu verzí na VIMEU (pouze druhá část ještě čeká na zlepšení, dík limitu, bude cca do týdne). Spravil to upscaling na HD (16:9, takže po stranách jsou černé pruhy).

odkazy jsou:
1. část - [video=vimeo;9516358]http://www.vimeo.com/9516358[/video]
2. část - [video=vimeo;9268271]http://www.vimeo.com/9268271[/video] (*lepší kvalita bude cca za týden).
3. část - [video=vimeo;9519463]http://www.vimeo.com/9519463[/video]

První část byla lehce aktualizovaná (úvod Železné Rudy).
LOPOLO_2 (488)|24.2.2010 13:50
Zdravim po delsi dobe.

tady je na internetu moje posledni dilko ( cca 700MB) o expedici do Libye. Nema to teda nejlepsi zvuk ani obraz ale kdyby to nekoho zajimalo, muze se mrknout. Natoceny je to na Z1, i kdyz jak rikam, tady to uplne nevynikne :-)

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Jarda.Bar (1238)|24.2.2010 19:01
Perfektní! Fakt perfektní. Jen detaily bych asi změnil ... akustika studia (8:00) není příjemná na uši. Taky bych asi vyhodil pípnutí při zobrazení grafiky, je hodně ostré ... a možná bych to zkusil bez té úmělé vinětace.
Ale je to pokoukání.
LOPOLO_2 (488)|24.2.2010 19:56
ohh .. fakt diky, v DVD kvalite to vypada vyraznel lip a o HD nemluve.
Tady v ty verzi neni finalni zvuk a s tim neustalym pipanim mas pravdu.
Dokonce i ty titulky jsou tam zbytecne vzdy ( jak bejva pravidlem ). Se zvukem byl problem a ten o kterym mluvis ty je tam jeste jednou ( blbe sem to natocil ).
Vsechny komentare jsou nataceny mimo studio, kvuli nakladum ale u tohodle jednoho je to blbe tak moc, ze to az vadi.
LOPOLO_2 (488)|24.2.2010 20:01
Byl to v podstate prvni pokus udelat kompletne sam nejakej trosku serioznejsi dokument a rekl bych, ze i dramaturgie a dalsi veci lehce pokulhavaj. Dalsi snad bude zase o kousicek koukatelnejsi a aspon je s tim hledanim cesty zabava :-)
Jarda.Bar (1238)|24.2.2010 20:48
Vždycky je co vylepšovat, ale mě se to líbí, je to profi dílo. Hudba se mi taky líbí, dělal si nějakou sám?
Teď sem kouknul do titulků, no jestli si psal komplet hudební doprovod, tak obvzlášť klobouk dolu, máš všestranej talent.
rjja (622)|24.2.2010 21:21
moc pěkný cestopis.

jen se chci zeptat, jak jsi tam točil to sváření ( v jednom příspěvku se už ptám ), neměl jsi strach o snímač v kameře ? ( je to docela ostré světlo ) Nebo se nemůže nic stát ?
LOPOLO_2 (488)|24.2.2010 21:50
[quote=Jarda.Bar;268328]Vždycky je co vylepšovat, ale mě se to líbí, je to profi dílo. Hudba se mi taky líbí, dělal si nějakou sám?
Teď sem kouknul do titulků, no jestli si psal komplet hudební doprovod, tak obvzlášť klobouk dolu, máš všestranej talent.[/quote]

Jo, jo, delal jsem to v podstate kompletne cely sam, teda vcetne i ty hudby ( nejenom napsal ale i vyrobil ). Bohuzel, tady u tyhle verze je zvukove nevyvazena - bez finalniho procesu.
Je jasny, ze to neni zadna slava, na druhou stranu je uprime receno prima pocit, mit to cely ve svy moci a nemoct se tak vymlouvat na strihace, muzikanta, autora komentare nebo treba dramaturga. Je to proste takova zabavna vyzva. :-) Jsem fakt rad ze se ti to libi, pokud to neni ironie :-)
LOPOLO_2 (488)|24.2.2010 21:55
[quote=rjja;268331]moc pěkný cestopis.

jen se chci zeptat, jak jsi tam točil to sváření ( v jednom příspěvku se už ptám ), neměl jsi strach o snímač v kameře ? ( je to docela ostré světlo ) Nebo se nemůže nic stát ?[/quote]

Myslel jsem na to ale nakonec jsem neodolal, kdyz jsem videl jak nasazuje slunecny brejle :-) Nakonec, ja o tom nic nevim, ze bych tim mohl cip poskodit. Mel jsem tam UV a predpokladam, ze je mu celkem fuk kolik fotonu na nej chvilkove dopadne, neco jako kdyz se clovek podiva na sekundu do zarovky. Ale nevim to. Skutecne mu to vadi ze se muze jakoby "vypalit"? Ja se ani presneji o technologii nikdy nezajimal ale asi by stalo za to na to mrknout.
Jarda.Bar (1238)|25.2.2010 08:45
Hudební doprovod je perfektní, výborně doplňuje obraz, bez ironie samozřejmě. ... Jakým způsobem prosím tě převádíš MIDI do WAV. Já mám k dispozici pouze starý CakeWalk 9.0, a má zvukovka na notebooku (Creative ExpressCard Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Notebook), mi nedovolí při přehrávce MIDI jeho record. Nemohu na mixéru vybrat MIDI jako kanál pro nahrávání. :( ... Ještě za dob Sound Blaster AWE 32 to fungovalo, ale s touhle zvukovkou to není možné. A jelikož mi MIDI část SoundBlasteru vyhovuje, mám k ní kvalitní banky nerad bych kupoval jiná zařízení. Ještě přemýšlím o koupi zvukovky do normálního PC, ale nevím, jestli SB XiFi pro PCI Express nahrávání z MIDI výstupu zvládne. :(
Nemáš tip? Jak to řešíš ty? Dík.
Jen bych dodal, že jeden způsob mám a to je přes LineIn, který spojím s výstupem zvukovky, ale je to takový divný řešení.
Saxel (2279)|25.2.2010 11:05
LOPOLO_2:
Zatím jsem viděl prvních 22 minut a je to moc pěkně a poutavě udělané. Krásný záběry krajiny i místních staveb. Chválit dál nemá cenu, každý vidí vysokou vizuální úroveň dokumentu.
Pravda, to pípání je trochu nepříjemné (možná ho ztlumit nebo nahradit něčím jiným) a hlasitost komentářů účinkujících je občas nižší než vypravěče.
LOPOLO_2 (488)|25.2.2010 12:10
[quote=Jarda.Bar;268386]Hudební doprovod je perfektní, výborně doplňuje obraz, bez ironie samozřejmě. ... Jakým způsobem prosím tě převádíš MIDI do WAV. Já mám k dispozici pouze starý CakeWalk 9.0, a má zvukovka na notebooku (Creative ExpressCard Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Notebook), mi nedovolí při přehrávce MIDI jeho record. Nemohu na mixéru vybrat MIDI jako kanál pro nahrávání. :( ... Ještě za dob Sound Blaster AWE 32 to fungovalo, ale s touhle zvukovkou to není možné. A jelikož mi MIDI část SoundBlasteru vyhovuje, mám k ní kvalitní banky nerad bych kupoval jiná zařízení. Ještě přemýšlím o koupi zvukovky do normálního PC, ale nevím, jestli SB XiFi pro PCI Express nahrávání z MIDI výstupu zvládne. :(
Nemáš tip? Jak to řešíš ty? Dík.
Jen bych dodal, že jeden způsob mám a to je přes LineIn, který spojím s výstupem zvukovky, ale je to takový divný řešení.[/quote]

Nevim jestli dobre rozumim otazce s tim prevodem a tak ti napisu, jak to delam ja. Jako hlavni software pro muziku pouzivam Reason 4. Je to docela mohutnej nastroj a nestoji zase tak moc penez. K nemu mam pripojenej prez USB ( kudy do nej proudej data ) masterkeyboard CME UF6 s dynamickou klavesnici, na kterym delam naprostou vetsinu jednotlivech nastrojovejch stop tvoreny muziky kterou po castech zaznamenavam. U Reasonu pak pouzivam predevsim NN XT sampler, kterej umoznuje priradit zvukovej vzorek ke kazdymu tonu, povetsinou ze zvukovy banky. Na vlastni vzorky pouzivam rucni digitalni rekorder Zoom H4N ( vrele doporucuju i k nahravani ambientniho zvuku k videu, vynikajici vecicka ) a zbytek dohravam, kdyz je treba, na jednu z kytar. Pouzivam predevsim Cort X4 s multiefektem Boss GT10 a Korg Toneworks AX1500G + nejaky dalsi krabicky kdyz se to hodi. K tomu Zoomu se dodava Cubase 4LE, kterej pouzivam na zaznam kytary a jinyho zivyho hrani mimo Reason a nakonec to finalizuju v SoundForge PRO 10, kterej jsem si koupil kvuli spolupraci s Vegasem. Delam to na notebooku, ke kterymu jsem dokoupil externi zvukovku prez firewire, M-Audio Firewire Solo, ktera ma i predzesilovac, naprosto skvele nizkou latenci, XLR vstup, phantom napajeni i kytarovej vstup. Cakewalk bohuzel neznam takze ti asi neporadim a s MIDI, se coby uzivatel setkavam jen kdyz potrebuju prenest nejakej hudebni motiv z jednoho projektu a nastroje v Reasonu do druhyho. Snad ti to pomuze.
LOPOLO_2 (488)|25.2.2010 12:11
[quote=Saxel;268413]LOPOLO_2:
Zatím jsem viděl prvních 22 minut a je to moc pěkně a poutavě udělané. Krásný záběry krajiny i místních staveb. Chválit dál nemá cenu, každý vidí vysokou vizuální úroveň dokumentu.
Pravda, to pípání je trochu nepříjemné (možná ho ztlumit nebo nahradit něčím jiným) a hlasitost komentářů účinkujících je občas nižší než vypravěče.[/quote]

Diky, s tim zvukem mas pravdu. Budu na to muset davat priste jeste vetsi pozor. Ale jak rikam, tady u tyhle verze neni zvuk finalni.
Pave1 (4279)|26.2.2010 11:52
Tak jsem na to s velkou zvědavostí kouknul, je to moc pěkný .

Trošku problém mám s tou délkou (v druhé půlce už opadá pozornost), takže jedna z inspirací může být popřemýšlet o zkrácení (či rozdělení na dvě části?) a ořezání o některé věci, které nejsou z hlediska tématu zásadní (např. ta pasáž o značce pneumatik působí trochu komerčně a ředí tu jinak moc pěknou náladu snímku, to samé je ten sjezd duny, kde se o tom spíš mluví - pořádné záběry nejsou).

Z hlediska kamery tam jsou nádherné ty "plovoucí pasáže" (úvod, závěr antika), naopak hodně špatně je nasnímaný Cílek (vůbec to pozadí v rozhoverech je na zamyšlení), kde je pozadí příliš blízko, Cílek jde hodně do tepla, je tam celkově špatné světlo a záběr působí "stísněně/ploše", chybí hloubka. K mapě bych taky měl inspiraci - ta světélka to podle mě odtahují někam trochu "jinam" (nálada snímku, stará země a památky), osobně bych to takhle neřešil.

Hudba je místy naprosto skvělá (opravdu), ale ke konci už působila kafemlejnkově a v posledních dvou částech neseděla podle mě obsahově (zvolený hudební motiv, tempo). Je tam hodně opuštěných, starých míst, takže z hudby by neměl "čouhat počítač" (snižuje to pak tu největší devizu snímku - autentičnost těch míst, kde se "z písku vynořuje čas", dávno uplynulé děje, osudy lidí, hudba by tak měla znít tak, aby nebylo poznat, že jí generuje místy "automat", naopak nástroje ze starého dřeva, "ruční práce a nepravidelnosti (tempa)" a bohatá barva zvuku by podpořily náladu pouště, samozřejmě naopak méně ty auta, možná by z toho šel vytvořit i hudební kontrast jednotlivých pasáží), chybí mi tam někde i minimalistická "pasáž větru" (který na poušti hraje zcela zásadní roli).

Titulky ruší pípnutím, jak už bylo řečené (osobně bych tam nechal jen ten druhý zvuk, je to zbytečně "technicistní", na povahu snímku).

Celková nálada snímku pro mne míchá dvě roviny - stará opuštěná místa, prázdnotu pouště, stará města a zajímavé světelné scenérie, druhou rovinou je ta "technika putování". "Nudlo formát skvěle podporuje ty umělecké kompozice, občas ale bylo vidět, že došlo (z hlediska kompozice) k místy problematickým ořezům (hlavně u horní kantny, ořezaná palma, keře apod). Je tak otázka, zda u těch "normálních cestopisů" (které nejsou jako "Baraka", tedy čistě výtvarné) by ten formát 16:9 neudělal svou práci. Stylizace-vinětace je místy zbytečně znatelná.

Trochu "nekoncepčně" (byť hlavně na začátku zajímavě) tam působí ty narážky na ten režim. Osobně bych tam na začátku (když už) udělal pasáž, kde bych třeba i ukázal Kadáfího, ouřad vlády, vlajku (klidně z fotek, dokument jistě přežije delší čas a dnešní snadno čitelné kontexty se mohou v budoucnu vytratit), a pak se tomu z hlediska politiky už nevěnoval, spíš se věnovat každodenní realitě života tamních lidí (dostatek/nedostatek vzdělání, spotřebního zboží, životní styl, "logistické schopnosti režimu" tam trochu trčí).

Takže nějaké drobné změny střihové skladby (témat a jejich prostoru) by byly možné, dokument z té oblasti nabízí mnoho "až tajemných nálad", jistou magičnost pouště, pro nás exotický způsob života tamních lidí, ty změny by to mohly ještě víc dát do popředí (i s místy jiným pojetím hudby), pro mě osobně by těch aut (i některých rozhovorů, naopak slovenský komentář je skvělý a je perfektním osvěžením) mohlo být i méně, ve prospěch této nálady snímku :-) .

Tolik letmý "broadcast pohled" (samozřejmě z hlediska "nebroadcast dokumentů" je to opravdu špička), inspirace. Samozřejmě jsem mohl jen napsat, že je to celé moc pěkné, ale připsat pár inspirací mi přišlo přínosnější (pustil jsem si to s odstupem dne dvakrát, na velké TV, a bylo se na co koukat .-) )
Jarda.Bar (1238)|26.2.2010 13:32
No Pavle, u nás takový dokument pro ten tvůj "broadcast pohled" nikdo nenatočí. Neviděl jsem v TV podobně kvalitní dílo (co se kamery, střihu, a zvuku týká). Samotnou informační hodnotu bych nechal být, protože jestli jsem to dobře pochopil, jde o video pro Matador, takže pneu, auta ... to vše tam patří. Jediná díla, s kterými se tohle může měřit jsou dokumenty BBC (pokud jde o kvalitu kamery, střihu a zvuku/hudby), ale rozhodně ne ČT.
LOPOLO_2 (488)|26.2.2010 14:30
Pasaz o pneumatikach si pral ten, kdo financoval cestu a tak mi nezbylo, nez mu vyhovet. Upozornoval jsem je ze to bude jako pest na oko ale kdyz na tom trval, rad jsem jim vyhovel. Bez nich by to cely nikdy nevzniklo.

Pan Cilek je zaneprazdnenej clovek a nasnimanej v jeho kancliku na akademii za dne, kdy nebylo krome casu ani moc svetla. Myslim ze bez honorare, jen za lahev dobryho vina je to slusnej vysledek k veci, kterej trosku pomaha nastinit dalsi souvislosti a presahy, coz ja mam rad obecne.Pozadi tam zadny neni, takze nemuze bejt blizko.

Mapa, byt to neni zadna pecka je podle me porad lepsi, nez ten prefabrikat s autickem nebo letadylkem, co se pouziva v tom tv cyklu na ceste .. nebo jak se to jmenuje.

Hudba ke konci je otazkou pohledu na vec a vkusu, ostatne jako vsechno u audiovize. Kdyz ti reknu, ze Rebianska poust poslouzila jako hudebni most pri zamernem pouziti kontra muziky s prvkama ritualu ( opakujici se - kafemlejnek nebo pocitacova, jak tomu rikas ty ) aby pak presla smerem k civilizaci ve vice techno muziku, tak ti to asi nepomuze. Proste to vidis jinak a to je v poradku. Je to zamer, kterej se ti libit samozrejme nemusi. Me to smysl dava a dokonce jsem na tu muziku z nejakyho pochybnyho duvodu pysnej. Mimochodem, automat zadnou negeneroval i kdyz se to tak nekterejm lidem ( treba my matce ) muze jevit.

Nevim jestli jsi byl nekdy hluboho v pousti ( nemyslim tim turisticky pouste, ktery se s tim nedaji vubec srovnat ) ale vitr tam zase takovou roli nehraje. Asi jako u nas, jen miva vetsi pravidelnost, jakoze naprikladat foukava spis kolem setmeni s poklesem teploty atp. Bouri jsme zazili jednu, ale nedala se zaznamenat bohuzel. Je to podobna legenda jako ze na pousti je pisek.

U titulku mas asi pravdu, to pipani je moc.

S kompozici je to jako s tou muzikou. Neexistuje jedina, ktera se libi vsem a me orez nekterejch objektu vubec nevadi. Pokud to lze, resim jenom "vyvazeni". Se zaberama tam to byl obecne velkej problem. Ono pri tempu 500-700km denne a v narocnym terenu moc casu tocit nebylo. Potencial je tam mnohem vetsi nez jsem byl schopnej zaznamenat ale to bychom tam musel bejt alepson deset tydnu misto peti.

Bohuzel, to je trosku naivni predstava s tim Kaddafim. Kdyz opomenu, ze tam nemuzes volne natacet co se ti zlibi a hrozi ti mnohalety vezeni, o kterym nemas nejmensi tuseni kdy skonci ( prima zkusenost pritele jednoho z lidi, co se podileli na priprave ) tak i jen sehnat material s plukovnikem je nesmirne obtizny. ( Na nakup stripku po svete nemam finance a krast nebudu - ani to ani fotky jak navrhujes. ) Napriklad cela STV ma jen tech par sekund, co tam je pouzitejch a to je krapet vetsi instituce nez jsem ja s vyrazne jinejma moznostma.

Z myho pohledu sem tam politiku neresil, jen zakladni info o zemi k cemuz patri i jeji zrizeni a pak, kdyz se to dotykalo primo nasi cesty. Treba paliva .. mimochodem, 2,10Czk/litr. Realita zivota tamnich lidi, nemas nejmensi narok. Nikdo ti mluvit na kameru nebude. Dokonce bys je nemel natacet bez jejich svoleni i na ulici takze naprosta vetsina zaberu vznikala tak, ze kamera stala poruznu na stativu a ja delal, ze je tam jen odlozena. V Tripolisu jsem chtel napriklad navstivit universitu a udelat rozhovor se studenty. Ani nahodou to neproslo, a to ani pod dohledem policajta a dalsich lidi.

Spotrebni zbozi me nezajima, toho mame doma vic nez dost. Mimochodem, podivej se co udelalo o Libyi BBC ( je to na youtube volne k videni a spotrebni zbozi tam je) a pak to porovnej s mym videem z vyletu. Me osobne se libi moje video vic. Libye je z 97% Sahara

Strih vychazel z dostupnyho materialu a ver mi, musel jsem hodne kouzlit aby to vyslo alespon tak, jak to je ted. Celkove to zkratit, to je asi jediny (krome upravy titulku u osob) s cimz asi s odstupem casu souhlasim. Ne nadarmo by se to melo nechat vzdycky nejakou dobu ulezet, ale to je tezky. Nekomu muze jiste prijit nastineni jednoho nebo druhyho tematu zajimavy nebo naopak nezajimavy ale to je zase jen otazka osobnich priorit ne nepodobnejch strihovy skladbe, kompozici nebo hudbe. Tohle je jedna z obrovskejch vyhod, kdyz to clovek dela cely uplne sam. Tedy sam se rozhoduje co pouzije, jak to pouzije, co k tomu rekne a kdy to pouzije.

Nevim co je to broadcast pohled. Film v TV jeste nesel, prozatim bezel jenom v nekolika kinech po republice ( teda ne presne tato verze ale se mnou namluvenym komentarem a bez "pneumatik". Jinak shodny. STV projevila zajem a tak se udelal slovenkej komentar, kterej se mi taky libi. Richard Stanke je frajer a dal to temer napoprvy bez zasekavani. Holt sikovnej clovek.

Na velky TV by to chtelo HD a ne Divx. I to DVD je vyrazne lepsi nez tohle svetly avicko s blbym zvukem. :-) Ale co, je to jenom ukazka a jak rikas, inspirace pro ostatni.

Za nazor samozrejme dik.


Tady jsou ty linky na ten BBC dokument.

prvni cast:

druha cast:

treti cast:
LOPOLO_2 (488)|26.2.2010 14:37
[quote=Jarda.Bar;268617] Samotnou informační hodnotu bych nechal být, protože jestli jsem to dobře pochopil, jde o video pro Matador, takže pneu, auta ... to vše tam patří. [/quote]

Ano, je to presne tak jak pises. Ja predpokladam, ze je to z toho kazdymu jasny a cilem je nestvat lidi idiotskou reklamou ale prinest ji v krapet atraktivnejsi forme, ktera cloveka neodpuzuje a hned nenastve, o coz jsem se pokusil. Jak uspesne, tezko rict ale troufam si nabubrele tvrdit, ze to ma vetsi hodnotu nez reklamni spot, jehoz beznejch nakladu to zdaleka nedosahlo.

Ale o to tady myslim nejde. Chtel jsem se s vama podelil o radost z dokoncenyho posledniho dilka a demonstrovat na nem, ze i amater, jednotlivec muze sam a bez pomoci vyrobit neco dostatecne zajimavyho, na co se dalsi lidi, co maj radi video kouknou.
Pave1 (4279)|26.2.2010 21:23
Lopolo - jsou to jen inspirace, které mohou naznačit (nemusí) co by se dalo změnit, zlepšit (chápu, že podmínky byly složité, že jsou horší dokumenty, to ale nejsou relevantní argumenty). Cílek má pozadí (vidím zelenou) a řekl jsem dojem poučeného diváka .-) . "Broadcast pohled" je v úvozovkách, znamená vyšší nároky (z hlediska střihové skladby a dramaturgie). Znám skvělý dokumenty i mizerný, ale ty předpokládám nechceš dělat :-) . Mapa - nikdo nemluvil o autíčkách, já mluvil o tvé mapě.

Prostě jsem ti napsal, kam by to (možná) šlo posunout, kdyby ...

Líbilo se mi to, ale ta délka unaví. Přeju další pěkné snímky.
LOPOLO_2 (488)|27.2.2010 14:33
Vsak v pohode, .. mimochodem, co rikas na ten od BBC z tvyho broadcast pohledu?
jojkovid (651)|27.2.2010 17:58
Když to tady tak čtu, tak se již nemohu dočkat, až si to pustím.
jojkovid (651)|27.2.2010 20:03
Tak jsem dokoukal. Líbí se mi to, až na pár připomínek.
Pípání a světýlka v mapě jste tu rozebrali, ale nedokončené švenky a zoom mě hodně štvali.
Nevím jestli jste tu probrali tu stabilizaci v těch městech, tím jsem byl nadšen. LOPOLO_2, co jsi prosím používal?
Také by mě zajímalo, jak dopadle ta kamera. Protože toho prachu co musela snést bylo požehnaně.
A na závěr, nedověděl jsem se nic o smyslu té expedice, přišlo mi, že je to jen dobře sponzorovaná dovolená.
anglcam (223)|27.2.2010 20:37
to Lopolo

stahl jsem to a musim rict bravo.Ani bych nerek ze je to toceno na video byt HD.tady je dukaz ze v domacich podminkach se da delat s profi vysledky.delat to s technikou za miliony je jen zpusob jak to delat pohodlneji ale ne lepe.Technika je jen o ulehceni prace a ne o kvalite vysledku.Navic dnes ma kazdy doma techniku ktera pred par lety byla svou cenou mozna jen v TV studiich.Vyvoj jde kupredu.A navic kvalita Lopola oproti broadcastu je take v tom ze pokud do neceho kafra milion lidi tak je tam taky milion chyb.Kdyz k tomu pripoctete cas ktery dneska studia a produkce nemaji ponevadz se musi honit dalsi a dalsi kvanta zakazek je vysledek vzdy k hovnu.Takze jedine autorske pociny jsou schopny techhle vysledku.Studovat filmarinu a jenom v oboru strih nebo kamera je dobre jen do techhle rychlo TV , studii apod.Kde se jede strojove s obrovskym mnozstvim materialu, kde ma kazdy svou roli.Kvalita je nejlepsi jednou rukou a hlavou.Co se tyce techhle dokumentu na ktere se tolik nepospicha tak kameru a strih to by mel delat jeden clovek.Naucit se delat v SW strizne neni dnes nic tezkeho.Pokud je navic jeste clovek hudebne nadan jako Lopolo je to bomba.Klidne bych to mozna zkratil na padesat minut a hodil to do TV.Klidne i do verejnopravni.Kvalitou je to daleko vpredu nez to co tam je dnes.Stylizace prfektni.Jak rikam na video bych neveril.Dokonce i ty nocni sceny byly ciste a pak ze je Z1 odepsana.Myslim ze je to skvela kamera s byt mensim rozlisenim cipu nez je skutecne rozliseni formatu HDV ve kterem toci.Dotaz na Lopola je jediny .Urcite jsi pouzival Polarizacni filtr.Muzu se zeptat jakou znacku.

P.S. nekde je ta hudba trchu hlasitejsi napriklad na zacatku pri zaberech vln na pobrezi.Ty vlny mohly byt hlasitejsi ale psal jsi ze to nebyl final.

Jo poznamka k Pave1. Shledl jsem tvoji sumavu byt je tocena handy Canonem SD amusim rict ze tohle daleko prevysuje to co jsi natocil svym HD poloprofi Canonem.Rekl bych ze ta neprokreslenost SD zaberu v horach a lesich ma sve kouzlo nez to ze tam vidim kazdy listek ajehlicku na strome.Pusobilo to daleko lepe na oci a celkove mne ten dokument zaujal milionkrat lepe nez treba ty Vodopady.To je ale jen muj nazor.Neber to vazne kdyz nechces.
jojkovid (651)|27.2.2010 22:17
anglcam
U Pave1 musíš také vzít v potaz, že jeho video šumavy bylo děláno 2001-2002 a za tu dobu udělá každý nějaký pokrok. Je potom těžké srovnávat videa v takovém časovém rozestupu. Beru to podle sebe. Videa 2001 již nemohu porovnávat z mým posledním 2009.
anglcam (223)|27.2.2010 22:49
to jojkovid

precti si prosimte ten odstavec o videu Pavla1 jeste jednou a pomalu.Co jsem napsal?
Pave1 (4279)|27.2.2010 23:42
Anglcam - ten starej Canon měl moc fajn obrázek, pěkný živý barvy (taky stál nový 42klacků v 98' .-) ), jako kdyby "filmové zrno", mělo to atmosféru. Čip 1/4 s 420k body, k tomu optická stabilizace.

Šumava byla dělaná z hlediska kamery docela pečlivě (gradientní filtr, chodil jsem pro záběry, fungovala dobrá opěrka). Vodopády nebyly dobře natočený, HD kamerka byla nová a spíš jsem jí testoval, neměl jsem ji 4roky v ruce jako tu předchozí. Navíc s tím HD se musí opravdu trochu jinak, právě kvůli té prokreslenosti. Dodělal jsem teď novou opěrku, už jsem se s tím i trochu sžil. Tak snad to zas někdy opět vyjde (ten Lopolův steadicem je špička .-) ), dík za reakci.
Pave1 (4279)|27.2.2010 23:50
[quote=LOPOLO_2;268813]Vsak v pohode, .. mimochodem, co rikas na ten od BBC z tvyho broadcast pohledu?[/quote]

Teď jsem přišel, zítra mám 24h šichtu. Tak jak bude čas, tak mrknu.
jojkovid (651)|28.2.2010 03:24
anglcam
Promiň, máš pravdu.
LOPOLO_2 (488)|28.2.2010 11:44
[quote=jojkovid;268858]
Nevím jestli jste tu probrali tu stabilizaci v těch městech, tím jsem byl nadšen. LOPOLO_2, co jsi prosím používal?
Také by mě zajímalo, jak dopadle ta kamera. Protože toho prachu co musela snést bylo požehnaně.
A na závěr, nedověděl jsem se nic o smyslu té expedice, přišlo mi, že je to jen dobře sponzorovaná dovolená.[/quote]

Pouzil jsem Glidecam 4000 PRO + Smooth shooter. Byla hrozna otrava to tahnout sebou ale uz kdyz jsem se pripravoval a videl par fotek z Ghadamesu, rikal jsem si ze by bylo skvely projit je se stabilizatorem. S piskem a prachem je to skutecnej problem. Kazdej vecer jsem schovanej ve stanu kompletne prebalil kameru. Pouzival jsem potravinarskou folii, ktera peclive obalila celou kameru a byla "natrzena" jen v mistech, ktery jsou treba k obsluze. Prez ni pak jeste kabatek od WorkingEasy. Ten by byl samotnej fatalne nedostatecnej mno a sklo kryl UV filtr.

Smysl expedice? Pokusit se prinest obrazky z mist, kam se clovek bezne nedostane a to se myslim vcelku povedlo.
LOPOLO_2 (488)|28.2.2010 11:46
[quote=jojkovid;268886]anglcam
Videa 2001 již nemohu porovnávat z mým posledním 2009.[/quote]

Moc rad bych nejaky videl, to plati i pro Pavla1. Poslete nejakej "film", kterej jste udelali v posledni dobe.
LOPOLO_2 (488)|28.2.2010 12:22
anglcam: Jsem fakt rad, ze v tom nejsem sam a vidim to v podstate uplne stejne. Ted myslim tu rigidni masinerii okolo cesky TV. Docela casto se mi stava, ze zasnu nad titulkovou listinou nejakyho toho videa od cesky televize, kvalitou grafiky nebo mnohdy celyho prispevku. A to jsou profesionalove. Polarizacni filtr ( B+W) jsem sebou mel, ale nepouzil jsem ho.
anglcam (223)|28.2.2010 13:46
to Lopolo

prumyslove vyrabene potraviny jsou take horsi kvality nez podomacku.tak nevim proc by tomu v TV vyrobe melo byt jinak.rozdil je jen v tom ze ve fabrice ti testo umicha stroj a doma to musis delat rukou.V nicem jinem to neni nez v pohodli.ten polarizak jsem hadal kvuli barvam a absenci jakychkoliv odlesku jak od budov tak aut.V tak slunecnem prostredi jsi to zmaknul skvele.Chtel jsem se zeptat jeste na barevne korekce hlavne na ten uplne prvni zaber na louku.
LOPOLO_2 (488)|28.2.2010 14:07
U zaberu na kterej se ptas, stejne jako u naprosty vetsiny ostatnich, je pouzit pouze "levels" tak, aby cerna byla cerna a bila, bila. Proste jenom sirka rozsahu podle histogramu. Zadna saturace nebo jiny upravy. U ty sopky to tak vypada :-)

Ten Xvid je mizernej, takhle to vypada v lepsi kvalite - http://www.3d.cz/web/pages/libye-pics.htm
anglcam (223)|28.2.2010 14:34
na pc ten divx spatny rozhodne neni.na tv nevim.Jinak Pavlova videa jsou na jeho strankach videoproduce.cz pokud Pavel dovoli.Odkazy uz tu stejne daval.
LOPOLO_2 (488)|1.3.2010 18:09
To neni uplne ono, tam jsou jenom svatby a vychazky/testy nebo jak to korektne pojmenovat. Myslel jsem spis nejakou tu "broadcast" ukazku co delal abych vedel, co tim mysli. Jinak diky za tvuj link, rad mrknu.
Lachtan11 (139)|1.3.2010 18:52
LOPOLO_2: Mohl by jsi prosím tě svůj dokument hodit na jiný server, než rapidshare? :)
Pave1 (4279)|1.3.2010 18:54
Lopolo, můj "broadcast pohled" plyne z dlouhodobých zkušeností z mé profese i z mých dalších zkušeností. Hodně (cca poslední tři roky) spolupracuju při tvorbě dokumentů a publicistiky, takže znám různá pojetí i různé úrovně (dokumenty se prohrabuju víc jak deset let).

Pokud sem dáš ukázku a já ti k ní poskytmu nějaké inspirace (opravdu ve snaze ukázat cca na některé možnosti, jak něco udělat třeba jinak), tak se bav o nich, k věci. Životopis ti nepošlu, ale spolupracoval jsem na desítkách dok. cyklů, dokumentů, mluvím s režiséry, střihači, často i kameramany, potkal jsem už při práci i pár legend. Můj pohled přistoupil v případě tvého snímku na "vyšší nároky" na střihovou skladbu a provedení (nižší pojetí v tomhle případě nemá cenu .-) ).

Buď si z toho něco vem, nebo to klidně prohlaš za blbosti, ale neshazuj se tu snahou prohlásit ty inspirace "za nekvalifikované". Dramaturgii i střih. skladbě se člověk učí celej život, ty názory tě prostě mohou inspirovat nebo nemusí, ale polemizuj s nimi (poctivou argumentací, názorem, pohledem autora) a ne s mou profesní kvalifikací.

Máš to gratis, jiní za inspirace tvrdě platí, člověk sám osobně vše vyzkoušet nedokáže :-) (a málokdo dokáže sám obsáhnou skutečně perfektně několik oborů, např. kameru, zvuk, komponování hudby, střih. skladbu, režii - napsat jméno do deseti titulků je snadný, dát plný význam těm profesím těžký .-) ).

---------

Dopl.: nějaký náměty na zpracování (své autorské věci) samozřejmě mám, ale stále na sobě pracuju, snad na ně jednou dojde (netlačím v tomhle na pilu). Když okolnosti dovolí, snad časem nějaké autorské serioznější kousky vzniknou (vzhledem k tomu, že má témata jsou současně i mou "filozofickou hračkou", tak to nemám zrovna jednoduchý, ale teď by snad mohlo nastat zase období s trochou času).
jojkovid (651)|1.3.2010 19:12
LOPOLO_2
Dal jsem Ti odkazy do SZ.
LOPOLO_2 (488)|1.3.2010 19:58
[quote=Lachtan11;269228]LOPOLO_2: Mohl by jsi prosím tě svůj dokument hodit na jiný server, než rapidshare? :)[/quote]

Netusim na jakej.
LOPOLO_2 (488)|1.3.2010 20:25
[quote=Pave1;269231]Lopolo, můj "broadcast pohled" plyne z dlouhodobých zkušeností z mé profese i z mých dalších zkušeností. Hodně (cca poslední tři roky) spolupracuju při tvorbě dokumentů a publicistiky, takže znám různá pojetí i různé úrovně (dokumenty se prohrabuju víc jak deset let).

Pokud sem dáš ukázku a já ti k ní poskytmu nějaké inspirace (opravdu ve snaze ukázat cca na některé možnosti, jak něco udělat třeba jinak), tak se bav o nich, k věci. Životopis ti nepošlu, ale spolupracoval jsem na desítkách dok. cyklů, dokumentů, mluvím s režiséry, střihači, často i kameramany, potkal jsem už při práci i pár legend. Můj pohled přistoupil v případě tvého snímku na "vyšší nároky" na střihovou skladbu a provedení (nižší pojetí v tomhle případě nemá cenu .-) ).

Buď si z toho něco vem, nebo to klidně prohlaš za blbosti, ale neshazuj se tu snahou prohlásit ty inspirace "za nekvalifikované". Dramaturgii i střih. skladbě se člověk učí celej život, ty názory tě prostě mohou inspirovat nebo nemusí, ale polemizuj s nimi (poctivou argumentací, názorem, pohledem autora) a ne s mou profesní kvalifikací.

Máš to gratis, jiní za inspirace tvrdě platí, člověk sám osobně vše vyzkoušet nedokáže :-) (a málokdo dokáže sám obsáhnou skutečně perfektně několik oborů, např. kameru, zvuk, komponování hudby, střih. skladbu, režii - napsat jméno do deseti titulků je snadný, dát plný význam těm profesím těžký .-) ).

---------

Dopl.: nějaký náměty na zpracování (své autorské věci) samozřejmě mám, ale stále na sobě pracuju, snad na ně jednou dojde (netlačím v tomhle na pilu). Když okolnosti dovolí, snad časem nějaké autorské serioznější kousky vzniknou (vzhledem k tomu, že má témata jsou současně i mou "filozofickou hračkou", tak to nemám zrovna jednoduchý, ale teď by snad mohlo nastat zase období s trochou času).[/quote]

Pavle1, to je pak vazne tezky soudit pouze na zaklade tvrzeni o nejaky zkusenosti. Vsichni totiz nejakou tu zkusenost mame, a i kdyz si muzeme nakrasno myslet, ze ta nase je cenejsi, relevantnejsi a hodnotnejsi nebo zalozena na nasem "lepsim" vnimani, nakonec ani ta neni ve skutecnosti zarukou niceho, to jiste uzna kazdej.
Tak posli nejakej ten dokument, kterej jsi delal za ty posledni tri roky. Ja se na to opravdu velice rad mrknu. Do ty doby to bohuzel nemuzu brat prilis vazne, to jiste chapes.

Vsak ja se snazim se bavit se o nich ( inspiracich, jak jim rikas) a jedna z nich, je onen "broadcast" pohled, kterej mi krapet zavani tou rigiditou, o ktere tu byla rec. Ale muzu se plest, to je jasny. Zivotopis mi posilat nemusis ale podporit svy slova ukazkou bys asi moh, to jiste uznas. O tom kdo koho zna to fakt neni :-) Mel jsem tu cest natacet s Terry Gilliamem, coz jiste neznamena, ze budu nekdy mit jeho kvality, to je prece jasny.

Nemam pocit ze bych se shazoval, jenom se snazim jit k jadru veci. Prohlasit to za blbosti se mi dopredu moc nechce a to je taky duvod, proc jsem te poprosil o ukazku toho, co presne myslis "vyssima narokama" a abych videl, jak to delas na jejich zaklade ty.

Nekdo se muze jiste ucit skladbu celej zivot a stejne z toho nikdy nic poradnyho nebude. Me osobne tva kvalifikace vubec nezajima, zajima me jen a pouze vysledek.

To mas naprostou pravdu. Tezky to jiste je ale zvladnout se to da, .. teda kdyz clovek nema prehnany ambice s vysledkem. Na druhou stranu, na to ze to je debut to zas nedopadlo tak zle, kdyz to ziskalo i prez svy primarne dramaturgicky nedostatky, ktery si uvedomuju a vim proc tam jsou, nominaci na mezinarodnim festivalu. To mi udelalo popravde velkou radost a dodalo i pomerne znacnou jistotu, ze nedelam ty veci coby laik ( mysleno nevzdelanej v oboru) zas tak uplne spatne, jestli rozumis.
LOPOLO_2 (488)|1.3.2010 20:25
[quote=jojkovid;269236]LOPOLO_2
Dal jsem Ti odkazy do SZ.[/quote]


mrknu, diky moc.
anglcam (223)|2.3.2010 00:15
to lopolo
pave1 ma na sve strance take komercni ukazky.ted ta ma jen jednu.