Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Xiaomi vede čínský trh s televizory již pátý kvartál v řadě

23.5.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Xiaomi upevňuje svou pozici na čínském trhu, kde navzdory koronavirové krizi upevňuje svou pozici. Přesto celosvětový prodej televizorů od této značky poklesl, a to i přes rozšíření dostupnosti na nové trhy.
Xiaomi vstoupilo na trh s televizory v roce 2013 a zvolilo podobnou strategii jako u svých smartphonů. Modely s výborným poměrem ceny a výbavy si rychle získaly zákazníky na domácím trhu, později Xiaomi se svými televizemi expandovalo také do Indie a na několik dalších asijských trhů. V roce 2018 se Xiaomi, i přes omezenou dostupnost svých modelů, objevilo mezi deseti největšími výrobci televizorů na světě. Potom se dokonce značka stala jedničkou v Číně a tuto pozici si drží již páté čtvrtletí v řadě. Xiaomi to potvrdilo tento týden, kdy také společnost uvedla, že patří mezi pět nejvýznamnějších výrobců televizorů na světě.
 
 
Podle firmy AVI Cloud (AVC) se měly prodeje televizorů na čínském trhu v prvním kvartálu letošního roku propadnout na 9,963 milionů kusů. Příčinu můžeme hledat především v onemocnění COVID-19, které čínský průmysl ovlivňuje od ledna. Krize se dotkla nejen továren, kde muselo dojít k omezení nebo dokonce pozastavení výroby, ale také samotného zájmu zákazníků o nákup nových TV. Xiaomi mělo během prvního čtvrtletí v Číně prodat 1,836 milionů televizí, což znamená 18,4% podíl na domácím trhu. Z celosvětového hlediska údajně Xiaomi ve stejném období prodalo 2,7 milionu televizorů, v prvním čtvrtletí 2019 se přitom jednalo o 2,85 milionu kusů.
 
Z těchto čísel můžeme vyčíst ještě jednu podstatnou informaci. Pro Xiaomi zůstal v posledním kvartále klíčový čínský trh, zatímco v ostatních zemích společnost prodala jen 864 tisíc kusů. Připomeňme, že společnost se svými TV nedávno expandovala na vybrané evropské trhy, kde by chtěla svou působnost ještě rozšířit a v dlouhodobém horizontu je v plánu také zahájení prodeje v USA. I přes koronavirovou krizi se Xiaomi daří ve všech segmentech. Tento týden společnost zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí 2020. Podle nich měla zaznamenat příjmy 49,7 miliardy juanů, což představuje meziroční nárůst o 13,6 %. Mimočínské trhy k tomu číslu přispěly 24,8 miliardami juanů, tedy bezmála polovinou.