www.tvfreak.cz
>
>
>
>
>

Čínské značky televizorů rostou, nejvíce Xiaomi a TCL

Čínské značky televizorů rostou, nejvíce Xiaomi a TCL
, , aktualita
Z nejčerstvějších dat je patrné, že prodeje televizorů meziročně nepatrně vzrostly. Zatímco korejské a japonské značky padají, většině čínských konkurentů se daří. Vůbec nejvíce si proti loňsku polepšilo Xiaomi.
K oblíbeným
reklama
Podle analytická společnost TrendForce, respektive její WitsView, se v prvním čtvrtletí 2019 celosvětově prodalo 49,87 milionů televizorů. To znamená drobný meziroční nárůst o 0,5 %. Proti předchozímu čtvrtletí se naopak prodalo o 25 % televizorů méně. Vzhledem k tomu, že toto čtvrtletí připadalo na předvánoční období, to ovšem není zase takové překvapení. Pohled do tabulky prozrazuje, že se na prvních místech drží jihokorejské značky Samsung a LG Electronics. Jednička na trhu prodala 9,42 milionu přijímačů, tedy o 5,8 % méně ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Pokles na 6,5 milionu kusů, tedy o 7,1 % potom zaznamenalo LG. Obě značky doufají, že záchranou pro ně bude high-endový segment, ze kterého mají největší marže. Samsung se proto snaží prosadit své 8K QLED TV, zatímco LG rozšiřuje nabídku OLED TV.
 
 
Na bronzové pozici zůstalo TCL, které začíná dýchat na paty druhému LG. V prvním kvartále tohoto roku prodalo 5,69 milionů televizorů, meziročně o 9 % více. Právě TCL, stejně jako čtvrtý HiSense, by mělo být poškozeno obchodní válkou USA a Číny. Prudké zvýšení dovozních cel na čínské zboží povede ke zdražení, takže čínské značky nebudou mít tolik možností, jak konkurovat nízkými cenami. Pro TCL může být záchranou továrna v Mexiku, ale ta pokryje sotva polovinu poptávky na americkém trhu. V blízké době by tedy mohlo dojít ke zvýšení výrobních kapacit v Mexiku, v plánu je také otevření indické továrny.
 
Vůbec největší meziroční nárůst zažilo Xiaomi, které prodalo skoro dvojnásobek televizorů ve srovnání s prvním čtvrtletím 2018. Konkrétně se jedná o cifru 2,85 milionů kusů, a to je vzhledem k zaměření výhradně na čínský a indický trh velmi pěkný výsledek. Podle společnosti WitsView,využívá Xiaomi jinou strategii než konkurenční čínské značky. Nesnaží se celý dodavatelský řetězec integrovat pod svá křídla, ale naopak samotnou výrobu přenechává svým partnerům. Tento outsourcing umožňuje snížit výrobní náklady a soustředit se výhradně na vývoj, prodej a podporu.
 
Vyhlídky pro druhé čtvrtletí nejsou nejpříznivější, analytici očekávají pokles dodávek televizorů o 1 až 1,5 %.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum
Vědci z Princeton University se podívali na zoubek chytrým televizím a instalovaným aplikacím pro nabízené kanály. Zjistilo se, že většina z nich sleduje své uživatele a vytváří si jejich sledovací profily pro další využití.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů
Streamovací služba Netflix výrazně rozšiřuje svůj český záběr. Jednak přináší rozhraní v češtině, jednak přichází se značně širší nabídkou českých seriálů a filmů. Do konce roku má přibýt 150 dalších.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení
Streamovací služba Disney+ sice zahájí svou činnost až za měsíc, ale už dnes si ji můžete v některých zemích předplatit. Pokud zaplatíte rovnou 3 roky najednou, cena se dostane z $6,99 měsíčně v průměru na méně než 5 dolarů.
11.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer
Sir Patrick Stewart se vrací do role kapitána Jean-Luc Picarda. Už za necelého čtvrt roku je tu Star Trek: Picard, což bude 10dílný streamovaný seriál, ve kterém uvidíme i další hrdiny z předchozích dílů vesmírné ságy.
8.10.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
6.10.2019, aktualita, Milan Šurkala