Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Počet předplatitelů Netflixu přestává růst, vyloučeno není zdražení

21.4.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Výsledky Netflixu za 1. čtvrtletí 2021 dokazují, že po loňském boomu se růst nových spotřebitelů velmi výrazně zpomalil. Firma také prohlásila, že nechce vyhrožovat uživatelům, kteří používají sdílená hesla.
Rok 2020 byl pro Netflix mimořádně příznivý. V důsledku pandemie lidé hledali zdroje domácí zábavy, a tak Netflix velmi rychle nabral desítky miliony nových předplatitelů. Bylo ovšem jasné, že toto tempo růstu nevydrží věčně. Na konci loňského roku dosáhla služba milníku 200 milionu předplatitelů. Podle předpokladů se měla uživatelská základna v 1. čtvrtletí 2021 rozšířit o 6 milionů, což je v kontextu předchozích kvartálu poměrně malé číslo. V čerstvé zprávě pro investory ovšem Netflix oznámil, že v posledním čtvrtletí si službu předplatilo nakonec jen 3,98 milionu nových uživatelů, tedy ještě o třetinu méně než hovořily prognózy.
 
 
Zpomalování růstu není žádným překvapením, neboť Netflix už nemá tolik příležitostí k expanzi. Zjednodušeně by se dalo říct, že kdo má o službu zájem, tak si ji už předplatil dříve. A navíc se trh v posledních letech výrazně zahušťuje o konkurenční platformy, jako je rychle expandující Disney+, docela ambiciózní Apple TV+ nebo nejnověji Paramount+. Aktuálně Netflix hlásí 208 milionů předplatitelů. Cílem ovšem není pouze zvyšovat počet uživatelů, ale také zisk. V 1. kvartále 2021 firma zaznamenala tržby 7,2 miliardy dolarů a zisk 1,7 miliardy dolarů.
 
Mezi největší výdaje Netflixu patří produkce vlastního obsahu. Mezi nejúspěšnější novinky uvedeného období patří akční film Za čárou (Outside the Wire), který zaznamenal 66 milionů zhlédnutí. Dalších 51 milionů diváků si potom pustilo romantickou komedii Všem klukům: Navždy s láskou (To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean). Netflix se zároveň nebojí ani dalšího zvyšování cen. I přes zdražení v některých regionech se totiž počet uživatelů, kteří ukončili své předplatné, měl meziročně snížit. „To ukazuje, že pokud službu vylepšíme, můžeme požádat o trochu víc peněz,“ píše se ve zprávě.
 
V rozhovoru o výsledcích hospodaření se CEO Reed Hastings vyjádřil také k nedávnému varování pro uživatele, kteří svůj účet sdílí s někým mimo domácnost. Dle něho by Netflix nikdy nepřišel s něčím, co by uživatelé mohli pociťovat jako „utahování šroubů“.