www.tvfreak.cz
>
>
>

Počet předplatitelů Netflixu přestává růst, vyloučeno není zdražení

Počet předplatitelů Netflixu přestává růst, vyloučeno není zdražení
, , aktualita
Výsledky Netflixu za 1. čtvrtletí 2021 dokazují, že po loňském boomu se růst nových spotřebitelů velmi výrazně zpomalil. Firma také prohlásila, že nechce vyhrožovat uživatelům, kteří používají sdílená hesla.
K oblíbeným
reklama
Rok 2020 byl pro Netflix mimořádně příznivý. V důsledku pandemie lidé hledali zdroje domácí zábavy, a tak Netflix velmi rychle nabral desítky miliony nových předplatitelů. Bylo ovšem jasné, že toto tempo růstu nevydrží věčně. Na konci loňského roku dosáhla služba milníku 200 milionu předplatitelů. Podle předpokladů se měla uživatelská základna v 1. čtvrtletí 2021 rozšířit o 6 milionů, což je v kontextu předchozích kvartálu poměrně malé číslo. V čerstvé zprávě pro investory ovšem Netflix oznámil, že v posledním čtvrtletí si službu předplatilo nakonec jen 3,98 milionu nových uživatelů, tedy ještě o třetinu méně než hovořily prognózy.
 
 
Zpomalování růstu není žádným překvapením, neboť Netflix už nemá tolik příležitostí k expanzi. Zjednodušeně by se dalo říct, že kdo má o službu zájem, tak si ji už předplatil dříve. A navíc se trh v posledních letech výrazně zahušťuje o konkurenční platformy, jako je rychle expandující Disney+, docela ambiciózní Apple TV+ nebo nejnověji Paramount+. Aktuálně Netflix hlásí 208 milionů předplatitelů. Cílem ovšem není pouze zvyšovat počet uživatelů, ale také zisk. V 1. kvartále 2021 firma zaznamenala tržby 7,2 miliardy dolarů a zisk 1,7 miliardy dolarů.
 
Mezi největší výdaje Netflixu patří produkce vlastního obsahu. Mezi nejúspěšnější novinky uvedeného období patří akční film Za čárou (Outside the Wire), který zaznamenal 66 milionů zhlédnutí. Dalších 51 milionů diváků si potom pustilo romantickou komedii Všem klukům: Navždy s láskou (To All the Boys: Always and Forever, Lara Jean). Netflix se zároveň nebojí ani dalšího zvyšování cen. I přes zdražení v některých regionech se totiž počet uživatelů, kteří ukončili své předplatné, měl meziročně snížit. „To ukazuje, že pokud službu vylepšíme, můžeme požádat o trochu víc peněz,“ píše se ve zprávě.
 
V rozhovoru o výsledcích hospodaření se CEO Reed Hastings vyjádřil také k nedávnému varování pro uživatele, kteří svůj účet sdílí s někým mimo domácnost. Dle něho by Netflix nikdy nepřišel s něčím, co by uživatelé mohli pociťovat jako „utahování šroubů“.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čínské televize Skyworth špehovaly uživatele, přiznal výrobce Čínské televize Skyworth špehovaly uživatele, přiznal výrobce
Jeden z největších výrobců televizorů na světě připustil, že se v jeho televizích s Androidem nacházela aplikace třetí strany, která shromažďovala příliš mnoho informací o uživatelích. Problém se údajně týkal pouze zařízení na čínském trhu.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Panasonic ztrácí na konkurenci. Televize si nejspíš nechá vyrábět u TCL Panasonic ztrácí na konkurenci. Televize si nejspíš nechá vyrábět u TCL
Panasonic hledá způsob, jak v rámci restrukturalizace ušetřit náklady. Výrobu části televizí proto chce outsourcovat. Partnerem se nejspíš čínské TCL, které bude pro Panasonic vyrábět malé a střední televize.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Reklama v Android TV naštvala uživatele. Google schytává 1* hodnocení Reklama v Android TV naštvala uživatele. Google schytává 1* hodnocení
Průměrné hodnocení launcheru pro Android TV kleslo v Obchodu Play na pouhou jednu hvězdičku. Důvodem jsou nespokojení uživatelé, kteří si stěžují na reklamy, jako je panel se sponzorovaným obsahem po nedávném redesignu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Značka Sennheiser má nového majitele. Patří do švýcarské skupiny Sonova Značka Sennheiser má nového majitele. Patří do švýcarské skupiny Sonova
Divize značky Sennheiser, která se soustředí na spotřební elektroniku, podle očekávání mění majitele. Brzy bude patřit pod švýcarskou skupinu Sonova, která se dosud zabývala hlavně sluchadly a dalšími řešeními pro sluchově postižené.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
TCL začíná prodávat nové QLED TV ze série C. Kolik stojí? TCL začíná prodávat nové QLED TV ze série C. Kolik stojí?
TCL uvádí na český trh nové televizory z řady C, která zahrnuje QLED TV včetně modelů s technologií miniLED. Novinky C725, C728 a C825 slibují solidní kvalitu obrazu i zvuku, operační systém Android TV a rozumnou cenu.
6.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik