Netflix překonal magickou hranici 200 milionů předplatitelů
22.1.2021, Milan Šurkala, aktualita
Streamovací služba Netflix slaví velké úspěchy. Přestože je na trhu se streamováním narváno k prasknutí, Netflixu se povedlo pokořit magickou hranici 200 milionů předplatitelů a roste dál. Není to špatné ani po finanční stránce.
Zatímco některým streamovacím službám se v koronavirové pandemii moc nedařilo, za což mohla např. v případě Apple TV+ také absence nového obsahu, naopak Netflix zvládl produkci nových filmů a seriálů překvapivě dobře, což se odrazilo i na růstu uživatelské základny. Ta dosáhla 203,66 milionů předplatitelů, což je nárůst o 8,5 milionu proti předchozímu čtvrtletí, a za celý rok 2020 to znamená 36,6 mil. lidí navíc (+22 %). Pro další čtvrtletí se však předpokládá zpomalení růstu, konkrétně asi o 6 milionů platících uživatelů. Průměrná platba od roku 2018 vzrostla z 9,88 USD na 11,02 USD měsíčně.
Netflixu se celkem daří i po finanční stránce, i když zdaleka ne všechny ukazatele jsou pozitivní. Příjmy za poslední čtvrtletí (Q4/20) činily 6,644 mld. USD, což je proti minulému čtvrtletí o 3,2 % více, a jde o meziroční nárůst o 21,5 %. Provozní zisk 954 mil. USD sice proti Q3/20 klesl (-27,4 %), ale meziročně je to o téměř 108 % více. V případě čistého zisku pak hovoříme o 542 mil. USD (-31,4 %, resp. -7,7 %). Na zprávy zareagovaly akcie nárůstem z 502 na 586 USD (+16,7 %), nyní jsou už ale o něco níže.
Velkým lákadlem byla další sezóna seriálu The Crown, která už přilákala více než 100 milionů sledujících. Velmi populární je také seriál Bridgerton. Pokud jde o filmy, dařilo se snímku The Midnight Sky, ve kterém hrál, a který režíroval George Clooney. Tam se hovoří o 72 milionech sledujících za první měsíc. 43 milionů pak zhlédlo Over the Moon a dalších 53 milionů má pak na kontě We Can Be Heores. Holidate vidělo 68 milionů domácností, The Christmas Chronicles Part Two s Kurtem Russelem 61 milionů a brazilských film Just Another Christmas pak 26 milionů. Potěšil i německý seriál Barbarians se 37 miliony a korejský Sweet Home s 22 miliony sledujících.
Zdroj: TZ Netflix