Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

C100 Canon Cinema kamera

Pave1 (4279)|27.1.2013 22:49
Díky za stručný zhodnocení i ukázku, vypadá to opravdu velmi slušně, kresba perfektní a šum naprosto přijatelný (jsem zvědavý na velké kontrasty, dynamiku).
AVCHD 420 pro běžné věci vypadá naprosto dostatečně.
LOPOLO_2 (488)|27.1.2013 23:08
Na dynamickej test se teprve chystam ale az bude cas. Chce to k tomu ucelu pripravit scenu a zajima me predevsim highlight, kde to bezne selhava. Zasadnejsi prekvapko pravda necekam ale ten jeden f-stop by se snad projevit mohl. Uvidime. Kresba je nad moje ocekavani. Fakt parada. Snad jedine slabej gradient je problematickej ... ale to vzdycky.
Pave1 (4279)|27.1.2013 23:21
AVCHD musí mít nějaké limity. Viděl jsem teď nedávno rozdíl u F3 mezi mpeg2 long GOP 35Mbps 420 a kvalitnějším externím záznamem a je to prostě poznat, zvlášť při větších korekcích.

Co se týče přepalů, tak jsem občas zahlédl u ukázek z C100 nějaké zelené (jemné) konturování (mírné diagonály, obrys v protisvětle), ale jinak to vypadalo velmi dobře.

Měl jsi možnost srovnat zoom 17-55 vs. fulframe 24-70 (oboje f2.8/IS)?
LOPOLO_2 (488)|28.1.2013 12:48
Myslis srovnani pri pouziti na C100? Moznost mam ale nedelal jsem to ... muzu zkusit az bude cas. Oboje ale neni IS. To Lko neni IS a to taky podle me bejva nejcastejsi duvod, proc miva uzivatel pocit, ze to sklo neni tak dobry. Proste cas, na kterej muze clovek z ruky fotit(tocit) a je u 17-55 diky IS v pohode, uz nemusi bejt dobrej pro 24-70. Casto se pak stane, ze neni snimek tak ostrej, jak by uzivatel ocekaval a prisuzuje to sklu, nikoliv rukam.
tommmyt (542)|28.1.2013 15:48
no co to je za vymoženost: "Další nesmysl je nemožnost nastavit režim 25p. Jistě, kamera to umí ale je to schovaný pod zkratku 25pf a znamená to, že je progresivní obraz uloženej v prokládaným formátu" ???
LOPOLO_2 (488)|28.1.2013 16:24
Zrejme se u Canonu snazili zajistit primou pouzitelnost 25p pro broadcast nebo zobrazovace, ktery progresivni rezim neumi. ... sam tomu pristupu uplne nerozumim. Snad se objevi update firmwaru.
KrocanX (243)|28.1.2013 18:56
tuhle vec "umi" i A1..
Pave1 (4279)|28.1.2013 22:35
[QUOTE=KrocanX;443027]tuhle vec "umi" i A1..[/QUOTE]

A1 tohle neumí. C100 snímá progresivně (neprokládaně), ukládá to do 50i (bez degradace, půlsnímky mají stejnou fázi pohybu a lze je bez degradace spojit bez deinterlace).
A1 snímá pouze prokládaně a režim 25p vyrábí dopočtem (interpolací v procesoru), tento režim je pak značený 25F, aby se odlišil od nativního 25p.
Pave1 (4279)|28.1.2013 23:11
[QUOTE=LOPOLO_2;442955]Myslis srovnani pri pouziti na C100? Moznost mam ale nedelal jsem to ... muzu zkusit az bude cas. Oboje ale neni IS. To Lko neni IS a to taky podle me bejva nejcastejsi duvod, proc miva uzivatel pocit, ze to sklo neni tak dobry. Proste cas, na kterej muze clovek z ruky fotit(tocit) a je u 17-55 diky IS v pohode, uz nemusi bejt dobrej pro 24-70. Casto se pak stane, ze neni snimek tak ostrej, jak by uzivatel ocekaval a prisuzuje to sklu, nikoliv rukam.[/QUOTE]

Díky za nasměrování, myslel jsem si, že to druhé sklo IS má.
Pave1 (4279)|31.1.2013 19:18
První testy zapůjčené C300 mě nadchly (C100 bohužel nebyla k dispozici). CANON-LOG se podle prvních testů chová naprosto perfektně, dynamický rozsah se mi velmi líbí. Až bude čas, tak dám nějaké ztuhlinky.
Pave1 (4279)|1.2.2013 12:47
Ještě doplním první dojmy - kamera na fotkách vypadá menší, než v reálu je, je to docela macek (C100 je ale menší než C300). Drží se ale dobře, dík LCD, které lze připojit na vrchní botičku kamery i bez madla (což je docela důležitý moment, jistá modulárnost sestavy) se s ní točí velmi dobře (držním u pasu, LCD je dík konstrukci kamery "na výšku" v příjemné poloze před očima, pohledem mírně dolů, což je pohodlné). Ovládání je pro znalce Canon kamer (XF100, XF300) velmi intuitivní, odlišnosti jsou akorát ve stupnicích v menu custom profile (CP).

Například dešumátor je tu škálovaný ve 12stupních (s tím, že hodnoty 5/6/7 jsou ty, kde dochází k viditelnému výraznému odšumnění), zrovna tak coring (dešumátor ploch, který výrazně napomáhá při použití vyšších ISO) má stupnici plus-minus 50 (přitom nejsilnější nastavení už viditelně maže, v polovině rozsahu jde o mírnější denois, ve čtvrtině rozsahu jde o mírné odšumnění bez viditelného otupení kresby jemných detailů v plochách). Testy teprve vyhodnocuju, takže konkrétní ukázky budou k mání později.

Větrák kamery je v tichu slyšitelný, při použití směrových mikrofonů by to ale neměl být jakýkoliv problém ani ve velmi tichých interierech, praxe tento odhad ověří.
Příjemné je, že kamera používá stejné baterie i nabíječku, jako kamery XF řady. Záznam u C300 v 25p se mi v sw zobrazuje správně (tedy nemá hlavičku 50i, jak je tomu u C100 se záznamem v AVCHD).

50Mbps 422 8bit je dobrá kvalita pro publicistiku, dokument, nízkonákladové filmy nebo nízkonákladovou reklamu. Při výraznějších barevných korekcích a filmovém použití (v nejvyšší kvalitě) je vhodné uvažovat o modelu C500 nebo 1D-C, které umožní záznam 10bit nebo i RAW (až ve 4K kvalitě), kamera pokud vím ani po SDI neumožní záznam v 10bit (respektive v 10bit je využito pouze 8bitů a dva zbývající nejsou využívané).

Zpracování při jakýchkoliv přepočtech by pro náročnější účely nemělo klesnout pod 185Mbps, pro publicistiku a běžný dokument ale postačí 50Mbps, což je efektivní z hlediska potřebných médií.
LCD a kukr jsou u C300 bez chyb, jde na ně ostřit, kukr má dobrou ergonomii. Bude zajímavé porovnat v tomhle C100 (kde je dokoupení externího hledáčku nutnost, umístění LCD je taky trochu problém).

Samozřejmě čip je shodný s C100, zpracování i menu (podle manuálu C100) v procesoru je taky zcela identické (stejné položky, stejné stupnice, signálově to vypadá identicky).
Nejzajímavější je samozřejmě využití Canon-log gammy, která nabízí u C300 navýšení dynamického rozsahu, podle prvních náhledů klipů je to jasně viditelné, tady ale test ještě pokračuje a i z hlediska zpracování jsem zvědavý, jaké rozdíly budou při importu přímo do střihového sw proti zpracování v daVinci Resolve (kde lze využít canonem vydanou LUT pro převod canon log do ITU 709).

C100 je menší, takže očekávám, že to bude jednou z jasných výhod, stejně tak má C100 i jednu gamma korekci navíc (kromě ITU709, cine1, cine2 a canon log má kamera navíc gammu WideDynamic Range, která je někde mezi cine a log gammou, tedy nabízí širší dynamický rozsah bez nutnosti velkých korekcí při zpracování).

Použití vyšších ISO (nad ISO 3200) je vhodné kombinovat s CP (custom profil), kde lze nastavit kombinaci dešumátorů, coringu tak, aby šum byl méně rušivý. Ale do ISO5000 je šum i tak velmi malý (při pozorování na dobré TV z běžné vzdálenosti nepůsobí nijak rušivě).

Tolik první dojmy, další budou cca v půlce února.
LOPOLO_2 (488)|2.2.2013 11:32
Vetrak na C100 jde nastavit takze predpokladam, ze to u C300 pujde taky a v pripade potreby nebude slyset nic. Jsem zvedavej na obrazky. Co se hledacku tyka, ten by mel byt uvnitr kamery stejny a u C300 ma ocnici, coz z nej dela pouzitelnou vec. S TV Logicem to nesnese srovnani. To je opravdu naprosta spicka o rady jinde.
Pave1 (4279)|2.2.2013 13:01
Hledacek C300 je jiný, má lepsi rozlišení než LCD.
LOPOLO_2 (488)|3.2.2013 11:01
Vazne? Tak jo .. ja nekde cetl, je vnitrek je stejnej. Tak to je dobre, protoze to je na C100 opravdu des.
Pave1 (4279)|3.2.2013 15:36
Akorát ta cena C300... .) . Takže se pořád vyplatí koupit C100 + ext. hledák, navíc je C100 menší. Bohužel k mání na test C100 nebyla.

Zatím pořád zkouším různé dešumátory (zda jsou vhodné pro statické záběry nebo i záběry s pohybem, blikáním světla např. od TV, apod, co to dělá s dešumem v pohybu), poměr ISO, coringu (ve vztahu k šumu), o víkendu bych ji měl mít znovu na test v exteriéru. Porovnávám gamma křivky, podání barev (a dynamický rozsah), jak se chovají jemné gradienty (např. jemně odstupňovaný odstín od lampičky na zdi - i v mírném pohybu), co je možné vytáhnout z černé, jaké jsou limity aliasingu (velmi malý se občas objeví, ale je prakticky zanedbatelný, na hranici povšimnutelnosti), jak se projevuje 8bit vzorkování na těch gradientech.

Je toho dost, tak třeba mě předběhneš s nějakými záběry z C100, mně to ještě chvilku potrvá.
Pave1 (4279)|4.2.2013 00:15
Canon 1D-C má rozhodně "nejfilmovější vzhled", jaký jsem v poslední době viděl. Je to drahé, ale to ještě jinde, než kamery C100/C300, určitě to pro porovnání stojí za shlédnutí.

[video=vimeo;58343286]https://vimeo.com/58343286[/video]
LOPOLO_2 (488)|4.2.2013 10:53
Ten vzhled je hlavne o postu .. doporucuju posledni test Blooma, uvidis, ze to takovej zazrak neni.
Pave1 (4279)|4.2.2013 20:50
Tady si dovolím nesouhlasit .-) .

Postprodukce je samozřejmě důležitá, ale stejně tak je důležité, jakou kvalitu kamera poskytne u vstupních klipů. Velmi často je to vidět na dynamickém rozsahu, ale nejen, tam. Třeba fakt, jak čistě jsou provedené přechody u silných protisvětel, různých odrazů (skleněné fasády ve videu), jestli video působí "ploše", je na něm vidět (až příliš) digitální původ (různé přepočty v procesoru kamery, apod).
Nakoukáno mám opravdu hodně a rozdíl (proti C300) u těch jen lehce korigovaných zdrojových materiálů (i u výsledku) vidím na první pohled.

Samozřejmě ta cena za 1D-C je opravdu příšerná, to už je balík (k němuž je třeba připojit spoustu doplňků). Musím říct, že všechny ukázky z 1D-C vypadají skvěle, ale exceluje například u sytých barev v umělém světle, v nádherném podání barev (už zmiňované odlesky silných světel nebo slunce), tak čisté a přirozeně a barevně věrně působící gradienty jsem opravdu u digitální kamery už dlouho neviděl (syté žluté, červené, večer za umělého osvětlení, v kombinaci s pleťovou barvou nebo barvami kolem, to je prostě nádhera, ukázek je na netu už víc). Samozřejmě každý máme právo na svůj názor :-) .
LOPOLO_2 (488)|6.2.2013 01:10
Ano .. ale videl jsi vystupy v HD? Pochybuju, ze to bude nekdo za tuhle cenu porizovat jako plnohodnotnou 4k kameru. Nebo jeste jinak, videl jsi ten Bloomuv test? Pokud ne, udelej si cas a mrkni na to. Samozrejme nerikam, ze s tim musi kazdej hned souhlasit ale je to minimalne zajimavej uhel pohledu + ukazky.
Pave1 (4279)|6.2.2013 13:05
Viděl jsem, ovšem především naprosto zmrzlýho Blooma :-) .

Z toho foťáku (ve verzi "cine") jsem viděl už před časem víc ukázek, přišlo mi, že ty saturovaný barvy zvládá lépe (pořizují si ho především velmi dobře situovaní profíci, kteří jej využívají jako jistou alternativu, podle typu práce, ale spíš okrajově, alespoň tolik zatím vypovídají příspěvky majitelů na netu u ukázek). Samozřejmě platí, že Bloom poskytuje zajímavý úhel pohledu, jen mi přišlo, že mu to testování tentokrát moc nesedlo, takový jsem z něj měl můj osobní pocit.

Teď jsem hodně koukal i na ukázky z C300/C100, našel jsem několik, kde si někdo dal opravdu práci (i s barevnýma korekcema na skvělé úrovni, taky při natáčení se snažil někdo celkem zkušeně vyhnout některým drobným negativům těchto kamer), musím říct, že se z nich dají vyloudit velmi pěkné výsledky, se solidním "filmovým" dojmem, pěknými barvami, atd.
Viděl jsem i hodně velmi průměrných ukázek opačného gardu, ale tak už to chodí .-) .

O víkendu bych měl dodělat test (záběry v exteriérech), tak pak přidám pár konkrétních dojmů. Těším se i na ukázky od tebe, tvoje další postřehy a dojmy z C100.
Pave1 (4279)|6.2.2013 13:15
třeba tahle ukázka z C300 (C100 na tom bude zcela podobně, prakticky stejně) je úplně parádní:

[video=vimeo;58453702]https://vimeo.com/58453702[/video]

a tady se mi zase líbily korekce v DaVinci Resolve, moc pěkné barvy(speciálně v některých rozhovorech):
[video=vimeo;58131885]https://vimeo.com/58131885[/video]
Pave1 (4279)|6.2.2013 14:44
lowlight test C100, moc pěkný:
[video=vimeo;58995351]https://vimeo.com/58995351[/video]
Pave1 (4279)|6.2.2013 20:31
a tady jsou ty kritické momenty, kde je třeba kameru (tady C300) perfektně nastavit a dobře vše zpracovat... (a kde si podle mě 1D-C vede viditelně lépe).
[video=vimeo;57329968]https://vimeo.com/57329968[/video]
Pave1 (4279)|6.2.2013 21:00
C100/C300 a verze firmware vs. podání barev:

So, I've done quite a bit of testing over the last few days on multiple C300's and C100's, and I can say with almost complete certainty that the colorimetry of the C300 has changed slightly with the most recent firmware (version 1.0.7.1.00). This actually explains a lot - like why their are conflicting reports on how well the C100 and C300 match, and why Art Adams' Alexa-emulating profile looks great on some cameras, but gives a magenta cast with purple-ish skin tones on others.

a velmi důležitý moment:
There is another benefit to getting the 1.0.7.1 firmware upgrade as well: it's been confirmed that the updated does eliminated the color fringe issue that you may have seen on high-contrast horizontal issues.

http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?301849-C300-Colorimetry
Pave1 (4279)|7.2.2013 23:06
další pěkná ukázka z c100:
tommmyt (542)|8.2.2013 10:51
Ta ukázka z C300 na ty ruské vlaky je parádní, jak po obrazové stránce tak se mi líbil obsah :-) Ale třeba tady hned nademnou ta ukázka z C100 mi zas tak parádní nepřijde (jako ta z C300), ta poslední ukázka mi přijde skoro uplně stejná jako obraz z mého 5D mark III ,ale jak zde již bylo psané, ono taky spíš záleží na objektivu, nastavení kamery a následné posprodukci a to se pak špatně porovnává
LOPOLO_2 (488)|8.2.2013 11:42
Cistej zaznam z C100 a DSLR je pri pouziti stejny optiky obrovskej rozdil. Rikam to nerad ale je to tak. To ovsem neznamena, ze se neda na mark III tocit... jenom to jde blbe kombinovat s ve vsech ohledech lepsim zaznamem z C100. Na webu jsou srovnani (sam jsem nejaky delal a musim to potvrdit) kde je to krasne videt.
tommmyt (542)|8.2.2013 12:16
hodíš sem odkaz na ten německý shop kde jsi to koupil? jen tak ze zvědavosti :-)
tommmyt (542)|8.2.2013 13:10
tady jsem našel dobré porovnání interního záznamu C100 v AVCHD 24Mbps s externím záznamem : [ATTACH=CONFIG]21680[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21681[/ATTACH]
C100NinjaFeatured-620x348.jpg Ninja-Test_Still001.jpg
LOPOLO_2 (488)|8.2.2013 13:49
Je to napsany na blogu .. ta firma se jmenuje A.F. Marcotec. Najdes tam i ukazku rozdilu mezi 7D a C100. Bohuzel, udelat dalsi, kde je to videt vic nemam cas vyrobit. Ale toho je opravdu na webu dost .. staci zadat C100 vs Mark
tommmyt (542)|8.2.2013 14:04
a jak je to s tím placením daně? tam je cena: 6.188,00 EUR (Netto: 5.200,00 EUR)
LOPOLO_2 (488)|8.2.2013 14:08
Pokud nejsi platcem DPH pak kupujes s dani .. ja kupuju samozrejme bez.
tommmyt (542)|8.2.2013 14:14
kurník :-/
Pave1 (4279)|8.2.2013 22:11
ochutnávka z dnešního testování C300...
Jarda.Bar (1238)|8.2.2013 23:34
V kolik hodin to bylo natáčené? ... že bych udělal pro porovnání stejný záběr z FS100 :)
Pave1 (4279)|8.2.2013 23:45
V 17:55hod (slunce dnes zapadalo podle novin v 17:07, takže 48min po západu), hodiny v kameře jsou nastavené na minutu přesně.
Moje oči viděly nebe mnohem tmavší .-) .

Zkoušej :-) .

Doplněno - zkus ještě druhý, když už tam budeš, 58min po západu slunce (točeno v 18:05hod).
viz příloha (zhruba stejné nastavení C300, bez úprav)
c300_Praha_8_unora_2013_18hod_05min_aneb58min_po_zapadu_slunce.jpg
Jarda.Bar (1238)|9.2.2013 10:31
Ok, zkusím, doufám, že si to tam nějak označkoval :), abych měl stejné místo :).
Pave1 (4279)|9.2.2013 11:15
S výsledky C300 jsem naprosto spokojený, ještě mě ale čekají první zkoušky korigování canon log gammy (ale ten dynamický rozsah zato stojí). Předpokládám, že C100 je identická (s výjimkou kodeku záznamu, ale ohlasy na něj jsou velmi dobré). Každá kamera má jinak své výhody a nevýhody, vždy tak rozhoduje, na jaký typ práce člověk plánuje kameru použít. FS100 je (i vzhledem k dnešní ceně) vynikající kamera, byť nemá ND filtry a umístění LCD je problematické (to u C100 částečně taky).

Určitě místo najdeš, budou tam rampouchy, co zbyly z mých nohou .-) .

(...a pak tam najdeš poděkování kolemjdoucím, třeba jednomu fotografovi z Číny, s kterým jsem se dal do řeči, na chvíli jsme si pak vyměnili objektivy - jeho 70-200/f2,8 IS jsem rád na kameře vyzkoušel).
Jarda.Bar (1238)|9.2.2013 22:13
Tady to je z FS100. Já měl bohužel zataženo, takže méně světla. Ale to nevadí, příště bysme to museli natočit v jeden okamžik. Kamera je nastavená na plochý profil a dobrou pleťovku, jak jí vždy používám, neměl jsem žádné extra nastavení pro noční řežim.

legenda: vlevo originál, vpravo po korekcích
[ATTACH=CONFIG]21714[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21715[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]21716[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21717[/ATTACH]

Zde jsou původní videa (video se třese, měl jsem jen foto-lehoučký stativ :) ):
http://www.jardabar.net/temp/00004_ISO2500_ISO1600.zip
http://www.jardabar.net/temp/00007_ISO2500.zip

p.s.: Tiffy v příloze.
Pave1 (4279)|9.2.2013 22:42
Jasově to vypadá dost podobně, kresba je skoro identická. Jde ale něco udělat s těma barvama?
FS100 je velmi solidní kamera, o tom žádná.

Ty moje obrázky jsou opravdu bez jakýchkoliv korekcí, rovnou tak, jak vylezly z kamery (a ten flek, kde jsem stál, byl za tím prvním sloupem, ne před ním .-) ).
Až vimeo dopočítá full HD verzi, bude k vidění ukázka :-) .

---------- Doplněno v 22:42 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:39 ----------

Tak už vimeo dopočítalo - rychlý test Canon EOS 300 je tady:
http://www.vimeo.com/59308641 (stáhněte si originál)

Test má zhruba tři části - úvodní srovnání normal a cine gamma (dva záběry), následuje dlouhá část s nepříliš světelným objektivem canon 18-135mm/f3,5 - f5,6 IS (canon-log gamma, 25p záznam, čas závěrky 1/50), v jejímž závěru zkouším i záměrně nasnímat méně kvalitní expozice (pro vyzkoušení "extrémů" při barevných korekcích) a nakonec této části dochází k přepnutí na normal gamma (což se viditelně projeví), třetí pasáž ukazuje rozdíl při použití kvalitního skla canon 50mm/f1,4 (používaná clona F2,2) s časem závěrky 1/25, zkouším nastavení coringu (+12, +20) a Noise Reduction (NR+4), v samém závěru je i několik záběrů ze zapůjčeného skvělého skla canon 70-200mm/f2,8 IS.

Zkoušel jsem i Canon-log v interiérech s velkými kontrasty, ale je z toho málo záběrů ke zveřejnění, takže jsem je do této ukázky nedával.

Obrázky jsou perfektní, i silně podexponované záznamy se dají slušně dokorigovat, při použití coringu a NR není ani na noťasu vidět rušivý šum (na plazmě ho nevidím vůbec). Osobně jsem s výsledky té kamery naprosto spokojenej.
Jarda.Bar (1238)|9.2.2013 22:49
C300 je ostřejší, hlavně černé větve stromů v dálce jsou lépe oddělené u FS100 je slévají.
Ale citlivostí asi boduje FS100. Barvy ... měl jsem na kameře 4200 kelvinů, ty si jel asi přes 5 tis. ne? Obrázky vlevo a TIFFy jsou také originály z kamery, bez úprav.

Nojo, asi sem stál jinde, ale já byl rád že jsem to natočil, mladej mi furt kopal do stativu a k tomu zima jak prase.
Pave1 (4279)|9.2.2013 23:27
CO se týče citlivosti, tak se podívej na tu loďku vlevo od mostecký věže - jestli FS100 vede v citlivosti, tak leda v citlivosti na přepaly :-) .

Vypadá to, že ten Canon má lepší dynamiku (kreslí v černý i v bílý, kde už je u FS100 přepal). Každopádně díky za srovnání, já už bych tam podruhý nevlezl, strašná kosa.
C300_ukazka_z_testu b.jpg FS100_50mm_f2.2_1-25_25p_ISO2500_most_cc_crop.jpg
Jarda.Bar (1238)|9.2.2013 23:41
Jak jsem psal, měl si jasno, já zataženo a to je sakra rozdíl. Nemůžeš porovnávat stranu, kterou jsi měl ještě od západu stále nasvícenou a já ne. Takové porovnání je nic neříkající.

Když se podíváš na tento dům, viz. obrázek (schválně jsem to vytáhl) tak vidíš, že ve stínech je to přesně opačně než píšeš. U FS100 vidím víc informace než u C300. A proč je to zde vidět, nu proto, že dům byl odvrácen od západu a nebyl ovlivněn zapadajícím sluníčkem a stále světlým obzorem.
porovnani.jpg
Pave1 (4279)|10.2.2013 00:05
Sakra chlape, točil jsem tu věž 58min po západu slunce, navíc v tu chvíli bylo pod mrakem (to oko nad hradem bylo velmi krátké). Žádný nasvícení od sluníčka tam teda nebylo :-) .
Prostě se na ty obrázky podívej úplně obyčejně - "jako divák", který jsou příjemnější.

(Ten dům máš víc vidět, protože FS100 evidentně víc zesiluje, je to vidět v celém tom framu s hradem. Ve stínech jsi tam světlejší, ale hrad je absolutně vypálenej - bez barev. Dokonce v tom videu jsi na konci klipu přiclonil a pořád nic, kresba tam je, ale barvy na fasádě hradu ne).

Ale hádat se víc nebudu, ona má zase C300/C100 jiný mouchy.
Tady je verze videa ještě na youtube (ale zdroj je opravdu lepší si stáhnout):
[video=youtube_share;sBoVco9PBjs]http://youtu.be/sBoVco9PBjs[/video]
Jarda.Bar (1238)|10.2.2013 00:18
Pod mrakem?? :) No nejsem meteorolog, ale myslím, že pod mrakem byla spíš ta moje obloha :))).
[ATTACH=CONFIG]21722[/ATTACH]


Tady je jasně vidět rozdíl v obloze a i rozdíl v citlivosti obou kamer. (opět východní stěna)

Dobrou noc a testům pod mrakem 3x zdar. ;)

[ATTACH=CONFIG]21723[/ATTACH]
porovnani2.jpg podmrakem.jpg
Pave1 (4279)|10.2.2013 00:32
Hádej se, hádej (pod mrakem bylo u mostu - řeč o věži mostu, ne hradu, kam to posouváš, člověče 10min a tma jako v prdeli - jukni se na to video, odkud a kam táhly mraky). Prostě vem za holej fakt, že divák bude z 99pct čumět na fasádu hradu.
Na to, že s tou kamerou točíš už rok a půl, tedy ta fasáda z FS100 opravdu nic moc :-) .

Připomíná mi dojem, jaký jsem měl z rozdílu mezi SD a HD .-)) .
Jarda.Bar (1238)|10.2.2013 11:20
"divák bude z 99pct čumět na fasádu hradu" to je demagogie, testujeme kamery ... nastavil jsem kameru na stejnou expozici jako ty C300 aby byl vidět rozdíl, pokud bych chtěl zachovat širší dynamický rozsah, musel bych kameru podle toho i nastavit (jak pomocí PP tak expozičně), to jsem nedělal.

A teď pozor, to nejdůležitější ... ty žlutý obrázky jsou z kamery za 12.971,00 EUR a ty modrý z kamery za 3.693,76 EUR.
viz.:
https://www.marcotec-shop.de/en/products/cat_366/detail_3786.htm
http://www.marcotec-shop.de/en/products/cat_480/detail_4024.htm
Pave1 (4279)|10.2.2013 12:16
Že tě to baví.

Já měl C300 podruhý v ruce a po pravdě jsem vůběc netušil, co z toho poleze - vyjetý dešumátory na různý verze, ruce zmrzlý a nemohl jsem si vzpomenout, kde v menu někdo vypnul zebru, prostě uvidí se až doma. C300 je fajnová, ty teplý barvy tam samozřejmě zbyly z nastavení denního světla (protože jsem byl zmrzlej jako drozd, stál jsem tam od 16hod .-) ), ten konec byl tvrdej, to už bys mohl tak nějak vytušit. Když jsem se na ten kýčovitě barevnej obrázek ale doma díval, tak se mi to zalíbilo, s tou modrou to ladí (samozřejmě se to dá trochu zjemnit korekcí, ale pro turisty je to ok).

Takže "spolkni prášek :-) " a zkus pochopit fakt, který jsem ti napsal o kus výš - FS100 na ISO2500 prostě víc zesiluje, tedy ISO 2500 u ní není signálově stejný, jako u C300. Tma je světlejší. ale ta fasáda už vypadá nehezky, je příliš světlá (jde to dobarvit, zkorigovat, ptám se znovu? Pokud ano, pak je to ok). C300 je posazená níž, naštěstí se s ní dá pracovat až do ISO 5000 zcela komfortně (a zkoušel jsem v prvním testu před týdnem i ISO 10000 a je to použitelný, trocha šumu ale nijak rušivá).

Nemám tyhle "soutěže" mezi kamerama moc rád, protože slabší povahy (s vysokým indexem ješitnosti .-) ) při nich až příliš rychle zapomínají, že kamera je především nástroj, neexistuje nějaký obecně daný nejlepší model, vždy záleží na práci, podmínkách. A i srovnání kamer se musí dělat poctivě a komplexně, dva záběry na to nestačí. Jestli chceš srovnávat, tak to si to vymysli a dělej pořádně (klidně pomůžu, když budu mít čas). Je to ale spíš tvoje soutěž, pro mě jsou důvody proč nekoupit FS100 jinde, nikoliv v signálové cestě, tam je kamera pro mě osobně v pohodě.

Jak na tom bude C100, tak to se teprve uvidí. Chce to ale klid a nohy v teple .-) .
Jarda.Bar (1238)|10.2.2013 12:25
Ještě srovnání vody ...

[ATTACH=CONFIG]21726[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]21725[/ATTACH]
FS100_voda.jpg C300_voda.jpg
Pave1 (4279)|10.2.2013 12:38
No, pořád dokola :-) .

Však se podívej dovnitř, do té restaurace (nebo na ten nápis) - FS100 tam je už v přepalu, zatímco C300 ti ukáže krásně exponovaný celý interier. Zeptej se filmařů, který obrázek by oni radší .-) .
Tento můj test ale nebyl namířený na maximum (ISO 5000 - 20000 jsem nechal spinkat), ale na pěkný obrázky rovnou z kamery, při co nejmenším šumu, zkoušel jsem i nastavení coringu a dešumátorů (to i docela silně vyjetých). Ale to je jako házet hrách na zeď nebo hluchýmu hrát symfonii .-) .