FullHD XDCAM-EX kamera Sony PMW-EX1 s 3x1/2" Exmor CMOS
Do notebooku bych video stahoval pomocí slotu Express Card přímo z SxS Pro karty. FW by neměl být třeba.
Notebook má údajně výdrž až 6 hodin, lepší čas jsem nenašel... Potřebuji aby byl malý, lehký a výkoný. Tahat se s notebookem třeba ve Vietnamu v 35 stupních, kam za 2 měsíce letím, není zas až taková sranda.
Kompatibilitu s Adobe Premiere CS3 si zjistím.
Díky, Johny A.
Notebook má údajně výdrž až 6 hodin, lepší čas jsem nenašel... Potřebuji aby byl malý, lehký a výkoný. Tahat se s notebookem třeba ve Vietnamu v 35 stupních, kam za 2 měsíce letím, není zas až taková sranda.
Kompatibilitu s Adobe Premiere CS3 si zjistím.
Díky, Johny A.
Ten FW by se hodil, jako záložní možnost nabírání. HP taky dělá malé noťasy, kvalita a spolehlivost je docela důležitý faktor, byť FS nejsou zcela špatné (důležitá je i kvalita baterie). JInak už mě k tomu nic jiného nenapadlo .-) .
Tak podle tohoto odkazu by Premiere CS3 měl být kompatibilní. Ve spodní části je seznam podporavných programů.
http://bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/markets/10014/xdcamEX_overview.shtml
http://bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/markets/10014/xdcamEX_overview.shtml
Johny Akbuk
notebook zmen za tento [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] naperies tam aj WinXP, kupoval sa pred dvoma tyzdnami do audio studia, nic lepsie za tu cenu nezozenies !!!
Co sa tyka XD-CAM najlepsie to ma vyriesene Sony Vegas, ale ak si Premierista, nie je to nic pre teba, ovladanie je uplne ine, takze zase najblizsie ty mas Edius (alebo ako vyssie spomenul Pave1 FinalCut, ale ten je pod Mac.), ktory ma rozhodne rychlejsie a spolahlivejsie engine.
notebook zmen za tento [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] naperies tam aj WinXP, kupoval sa pred dvoma tyzdnami do audio studia, nic lepsie za tu cenu nezozenies !!!
Co sa tyka XD-CAM najlepsie to ma vyriesene Sony Vegas, ale ak si Premierista, nie je to nic pre teba, ovladanie je uplne ine, takze zase najblizsie ty mas Edius (alebo ako vyssie spomenul Pave1 FinalCut, ale ten je pod Mac.), ktory ma rozhodne rychlejsie a spolahlivejsie engine.
Stayman: sory ze se vam pletu do pokecu, ale Johny tento tvuj navrhovany notas urcite chtit nebude.... 17" je kapku zrout baterky a navic neni moc prenosny... tak jak jsi rikal do studia super, ale Johny to chce do terenu... ;)
[QUOTE=robert.kotasek;165542]Stayman: sory ze se vam pletu do pokecu, ale Johny tento tvuj navrhovany notas urcite chtit nebude.... 17" je kapku zrout baterky a navic neni moc prenosny... tak jak jsi rikal do studia super, ale Johny to chce do terenu... ;)[/QUOTE]
Nemyslim si, je sice tazsi, ale nie vacsi, dokonca je ultratenký !!! Do studia sa bral nie preto, aby tam bol na stole, ale aby bol v terene. A na video je to delo, dokonca s najvyssou kapacitou, aku som kedy videl.
Nemyslim si, je sice tazsi, ale nie vacsi, dokonca je ultratenký !!! Do studia sa bral nie preto, aby tam bol na stole, ale aby bol v terene. A na video je to delo, dokonca s najvyssou kapacitou, aku som kedy videl.
Váha je pro mne stejně důležitá jako rozměry. 4 kg nebo 1,8 kg to je sakra rozdíl, když to budu nosit měsíc po Laosu a Vietnamu :-) Navíc ten notebook nepotřebuji jako editační nástroj, ale spíše jako úložiště dat.Doma mám na střihání jinou mašinku.
Od Adobe Premiere bych nerad přecházel. Točím a stříhám dokumenty, žádné speciální efekty, a na to je dostačující. Navíc s ní dělám už od verze 5.
Spíš by mi bodlo, kdybyste ještě někdo vyjádřil svůj názor k přesouvání dat, které budu provádět mezi kamerou, notebookem, ext. hardiskem a stolním PC (přesně v tomto pořadí), jak jsem uvedl výše. Je to bez problémů realizovatelné?
Díky, Johny A.
Od Adobe Premiere bych nerad přecházel. Točím a stříhám dokumenty, žádné speciální efekty, a na to je dostačující. Navíc s ní dělám už od verze 5.
Spíš by mi bodlo, kdybyste ještě někdo vyjádřil svůj názor k přesouvání dat, které budu provádět mezi kamerou, notebookem, ext. hardiskem a stolním PC (přesně v tomto pořadí), jak jsem uvedl výše. Je to bez problémů realizovatelné?
Díky, Johny A.
Johny: Pokud je notes jen jako úložiště, tak bych to možná řešil nějakým HDD nahrávačem. Než sebou tahat těžkou neskladnou mrchu. Bych se poptal na tato řešení. Po natáčení to nahraješ na HDD a máš klid. Třeba ti nabídnou i něco jiného.
http://www.elviapro.cz/default.aspx?section=104&etArticle=1&article=10219
[FONT=Arial]Firestore FS4 (Pro) HD[/FONT]
http://www.gio.cz/cenik/zakladni/cenik-zakl.htm
http://www.elviapro.cz/default.aspx?section=104&etArticle=1&article=10219
[FONT=Arial]Firestore FS4 (Pro) HD[/FONT]
http://www.gio.cz/cenik/zakladni/cenik-zakl.htm
Tak to su potom lahsie a aj s vacsim monitorom notase. 12,1" je sakra malo, to by potom stacil nejaky PDA s velkym diskom :D Inak radsej riesenie od jibarra, nieco prenosne s velkou kapacitou a najlepsie s nahladovym monitorom.
O těch HDD jsem už slyšel, ale nikde se nezmiňuje možnost uložení dat na HDD až po nahrání na pásku (v našem případě kartu) v kameře. Vždy se uvádí jen přímí záznam.Kamera má už tak svojí váhu a ještě na ní nosit HDD s baterií...V podmínkách v jakých točím mi už 2,8 kg přijde jako hraniční váha. Notebook zůstane na hotelu, přes den ho potřebovat nebudu a po návratu z natáčení to do něj přesypu...
Navíc notebook má přeci jen širší využití. Také fotím, tak bych do něj naházel i fotky a třeba i po večerech upravil.
Jde mi hlavně o to, abyste mi někdo poradil, zda se video z XDCAM chová stejně jako jakákoliv jiná data a můžu je bez problému přesouvat s jednoho zařízení do druhého (kamera-notebook-ext.Hdd-PC).
Johny A.
Navíc notebook má přeci jen širší využití. Také fotím, tak bych do něj naházel i fotky a třeba i po večerech upravil.
Jde mi hlavně o to, abyste mi někdo poradil, zda se video z XDCAM chová stejně jako jakákoliv jiná data a můžu je bez problému přesouvat s jednoho zařízení do druhého (kamera-notebook-ext.Hdd-PC).
Johny A.
Video-MPEG-2 Long GOP[br}HQ mode: VBR, bit rate: 35 Mb/s. Čtečkou karet SBAC-US10 od SONY to překlopíš do notesu, nebo HDD. Každá střižna podporující toto video si ho naimportuje. Jde jen o přesouvání dat z místa a místo.
Jen mam obavy jak si s tím notes poradí. 1920x1080-35Mb/s. Bez porady v SONY bych se do žádných nákupů nepouštěl. Mam celkem nabušený DELL a HD 720/50p-25Mb/s už je opruz.
Jen mam obavy jak si s tím notes poradí. 1920x1080-35Mb/s. Bez porady v SONY bych se do žádných nákupů nepouštěl. Mam celkem nabušený DELL a HD 720/50p-25Mb/s už je opruz.
Můžu ti poslat kontakt na maníka z Elvie profi. Je to jeden z p(r)odavačů,co tomu trochu rozumí.
Ještě doplním: Externí HDD k notesu jedině eSATA.
Ještě doplním: Externí HDD k notesu jedině eSATA.
Tento Notebook má slot na ExpressCard, který by měl být kompatibilní s SS pro kartami, které tato kamera používá. Čtečka karet SBAC-US10 by neměla být potřeba. Nebo jsem to špatně pochopil?
Pokud jde o birate, spokojím se zatím i s datovým tokem 25 Mb/s v módu SP. Kvalita optiky a velikost čipu jsou pro mne momentálně rozhodující.
Pokud jde o birate, spokojím se zatím i s datovým tokem 25 Mb/s v módu SP. Kvalita optiky a velikost čipu jsou pro mne momentálně rozhodující.
Johny Akbuk: Tento uživatel má nastaveno, že si nepřeje přijímat e-maily.
Tak mi napiš na [EMAIL="businessart@iol.cz"]businessart@iol.cz[/EMAIL]. Veřejně psát kontakty na třetí osobu je blbý.
Tak mi napiš na [EMAIL="businessart@iol.cz"]businessart@iol.cz[/EMAIL]. Veřejně psát kontakty na třetí osobu je blbý.
[QUOTE=Johny Akbuk;165552]Notebook zůstane na hotelu, přes den ho potřebovat nebudu a po návratu z natáčení to do něj přesypu...
Navíc notebook má přeci jen širší využití. Také fotím, tak bych do něj naházel i fotky a třeba i po večerech upravil.[/QUOTE]
Aha, takze s tou vahou, ze nemozes mat 4kg notas, si myslel aby nespadol stol? :D Ok, kazdeho vec, na XDCAM-EX by som sa pytal asi najlepsie toho, co tu uz kameru vlastni. Urcite su uz diskusie, prve kusy su uz v predaji. S kartami by nemal byt problem, je to byvale PCMCIA a teraz sa pouziva prave ten ExpresCard. Mozno bude aj nejaka externa citacka->USB a preklopis to vsade.
Navíc notebook má přeci jen širší využití. Také fotím, tak bych do něj naházel i fotky a třeba i po večerech upravil.[/QUOTE]
Aha, takze s tou vahou, ze nemozes mat 4kg notas, si myslel aby nespadol stol? :D Ok, kazdeho vec, na XDCAM-EX by som sa pytal asi najlepsie toho, co tu uz kameru vlastni. Urcite su uz diskusie, prve kusy su uz v predaji. S kartami by nemal byt problem, je to byvale PCMCIA a teraz sa pouziva prave ten ExpresCard. Mozno bude aj nejaka externa citacka->USB a preklopis to vsade.
[quote=robert.kotasek;165568]a co takhle si nakoupit spousty DV kazet ?[/quote]
A k čemu by u PMW-EX1 byly dobrý ??
A k čemu by u PMW-EX1 byly dobrý ??
Pro robert.kotasek:
Promiň, ale jsi trošku mimo. Tato kamera vůbec DV kazety nepoužívá. Je dobré se s tématem trochu seznámit, než na něj začneš reagovat...nic ve zlém.
Promiň, ale jsi trošku mimo. Tato kamera vůbec DV kazety nepoužívá. Je dobré se s tématem trochu seznámit, než na něj začneš reagovat...nic ve zlém.
K noťasu - "papírové parametry" levných spotřebitelských firem bývají dost "měkké", nejvíc bych se tak u FS bál kvality (a výdrže) té baterie (to za prvé).
Problém se zpracováním (jak říkal Jibarr) je otázkou pomalých disků noťasů, při záloze to nevadí.
Bál bych se ale ztráty dat (noťas na hotelu může znamenat lákadlo zlodějů, může hrozit ale i jen poškození), záznamy bych tak určitě dubloval na kapesní disky (250GB za 4k), pak je tu otázka možného nějakého elektromagnetického poškození dat při cestování (letištní rentgeny, nějaká silná elektrická pole, která nemusíš "zaznamenat" - poblíž rozvaděčů) , takže záloha by se opravdu hodila.
Pokud ti stačí 25Mbps (což je u XDCAM ex mód kompaktibilní s HDV) a pokud bys měl čas, pak je tu i možnost nahrát 35min na malou kapesní HDV kameru (na miniDV kazety).
Ty už zloděje tolik nelákají, jsou i odolné i proti poškození (např. nárazem, který pevný disk klidně zničí). Pro náročnou cestu (neopakovatelnou) bych ale data jen na jednom ext. disku prostě nenechával.
P.S. Malá HDV kapesní kamera (Canon HV10) by ti rovněž posloužila jako "náhradní řešení" pro záložní ukládání dat (pokud by se ti noťas při cestě rozbil, nebo by pro něj např. nebylo dost energie). Dnešní baterie do kamer jsou levné a vydrží i na dva tři dny provozu, zvlášť pokud bys nahrával jen cca 1hod denně, asi bych záznamy takto dubloval (pro delší pobyt mimo civilizaci, kde nevíš, co tě potká). Při jakékoliv závadě na noťasu nebo externím disku (nebo i jen při nedostatku energie) máš problém s nahráváním - jedna karta moc dlouho nevystačí.
Problém se zpracováním (jak říkal Jibarr) je otázkou pomalých disků noťasů, při záloze to nevadí.
Bál bych se ale ztráty dat (noťas na hotelu může znamenat lákadlo zlodějů, může hrozit ale i jen poškození), záznamy bych tak určitě dubloval na kapesní disky (250GB za 4k), pak je tu otázka možného nějakého elektromagnetického poškození dat při cestování (letištní rentgeny, nějaká silná elektrická pole, která nemusíš "zaznamenat" - poblíž rozvaděčů) , takže záloha by se opravdu hodila.
Pokud ti stačí 25Mbps (což je u XDCAM ex mód kompaktibilní s HDV) a pokud bys měl čas, pak je tu i možnost nahrát 35min na malou kapesní HDV kameru (na miniDV kazety).
Ty už zloděje tolik nelákají, jsou i odolné i proti poškození (např. nárazem, který pevný disk klidně zničí). Pro náročnou cestu (neopakovatelnou) bych ale data jen na jednom ext. disku prostě nenechával.
P.S. Malá HDV kapesní kamera (Canon HV10) by ti rovněž posloužila jako "náhradní řešení" pro záložní ukládání dat (pokud by se ti noťas při cestě rozbil, nebo by pro něj např. nebylo dost energie). Dnešní baterie do kamer jsou levné a vydrží i na dva tři dny provozu, zvlášť pokud bys nahrával jen cca 1hod denně, asi bych záznamy takto dubloval (pro delší pobyt mimo civilizaci, kde nevíš, co tě potká). Při jakékoliv závadě na noťasu nebo externím disku (nebo i jen při nedostatku energie) máš problém s nahráváním - jedna karta moc dlouho nevystačí.
Ztráta dat by byla nepříjemná, ale ext. HDD bych sebou mohl vzít. Koukal jsem na tento:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Je malý a lehký.
Jaký notebook bys doporučil konkrétně? Musí být malý a lehký, do 2 kg maximálně.
Za těchto podmínek mi nejlépe vycházel právě FS.Také se mi líbí tahle Toshiba.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Máte někdo zkušenosti z notebooky Toshiba s výdrží baterií?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Je malý a lehký.
Jaký notebook bys doporučil konkrétně? Musí být malý a lehký, do 2 kg maximálně.
Za těchto podmínek mi nejlépe vycházel právě FS.Také se mi líbí tahle Toshiba.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Máte někdo zkušenosti z notebooky Toshiba s výdrží baterií?
Toshiby mají velmi dobrou pověst, stejně jako HP, alespoň v oblasti zpracování videa.
u toho externího disku je prostě jen nepříjemné, že s tím někdo jednou někde švihne a ty nebudeš mít na co nahrávat (plus případné problémy se čtením dat). Při zvlášť ojedinělé cestě (někam, kam se dlouho nedostaneš) bych to prostě měl radši zálohovaný .-) .
u toho externího disku je prostě jen nepříjemné, že s tím někdo jednou někde švihne a ty nebudeš mít na co nahrávat (plus případné problémy se čtením dat). Při zvlášť ojedinělé cestě (někam, kam se dlouho nedostaneš) bych to prostě měl radši zálohovaný .-) .
Ke konkrétním odkazům - ten noťas je lepší volbou než ten FS, ale s tím WD diskem si nejsem jistý.
V těch discích je to loterie, možná bych víc důvěřoval Maxtorům nebo té Toshibě (jedna značka .-) ?), rozhodně ho ale nekupuj až na poslední chvíli (znám pár lidí, kterým velký3,5"WD disk asi po měsíci zkolaboval). Je to loterie, ale alespoň měsíc dva bys ten disk měl používat, aby se prověřily případné vady.
V těch discích je to loterie, možná bych víc důvěřoval Maxtorům nebo té Toshibě (jedna značka .-) ?), rozhodně ho ale nekupuj až na poslední chvíli (znám pár lidí, kterým velký3,5"WD disk asi po měsíci zkolaboval). Je to loterie, ale alespoň měsíc dva bys ten disk měl používat, aby se prověřily případné vady.
SD downcovert teto kamery pry neni moc dobry:
While there is SD downconversion available during playback (or during live monitoring), I found the quality to be poor. Analog component still showed 800+ lines of horizontal resolution—in standard definition! SDI showed vigorous aliasing setting in at about 400 lines, and composite showed both aliasing and tremendous amounts of cross-color. Clearly the HD signal is being downconverted without the resampling and low-pass filtering needed to keep the picture within SD bandwidth limits. I’d recommend leaving the camera’s outputs in HD mode, ignoring the composite output entirely, and doing all downconversions externally.
zdroj:http://provideocoalition.com/index.php/awilt/story/review_sony_pmw_ex1_1_2_3_cmos_hd_camcorder/P3/
While there is SD downconversion available during playback (or during live monitoring), I found the quality to be poor. Analog component still showed 800+ lines of horizontal resolution—in standard definition! SDI showed vigorous aliasing setting in at about 400 lines, and composite showed both aliasing and tremendous amounts of cross-color. Clearly the HD signal is being downconverted without the resampling and low-pass filtering needed to keep the picture within SD bandwidth limits. I’d recommend leaving the camera’s outputs in HD mode, ignoring the composite output entirely, and doing all downconversions externally.
zdroj:http://provideocoalition.com/index.php/awilt/story/review_sony_pmw_ex1_1_2_3_cmos_hd_camcorder/P3/
[QUOTE=ai;165663]SD downcovert teto kamery pry neni moc dobry:
While there is SD downconversion available during playback (or during live monitoring), I found the quality to be poor. Analog component still showed 800+ lines of horizontal resolution—in standard definition! SDI showed vigorous aliasing setting in at about 400 lines, and composite showed both aliasing and tremendous amounts of cross-color. Clearly the HD signal is being downconverted without the resampling and low-pass filtering needed to keep the picture within SD bandwidth limits. I’d recommend leaving the camera’s outputs in HD mode, ignoring the composite output entirely, and doing all downconversions externally.
zdroj:http://provideocoalition.com/index.php/awilt/story/review_sony_pmw_ex1_1_2_3_cmos_hd_camcorder/P3/[/QUOTE]
Povedz to v "preklade".
While there is SD downconversion available during playback (or during live monitoring), I found the quality to be poor. Analog component still showed 800+ lines of horizontal resolution—in standard definition! SDI showed vigorous aliasing setting in at about 400 lines, and composite showed both aliasing and tremendous amounts of cross-color. Clearly the HD signal is being downconverted without the resampling and low-pass filtering needed to keep the picture within SD bandwidth limits. I’d recommend leaving the camera’s outputs in HD mode, ignoring the composite output entirely, and doing all downconversions externally.
zdroj:http://provideocoalition.com/index.php/awilt/story/review_sony_pmw_ex1_1_2_3_cmos_hd_camcorder/P3/[/QUOTE]
Povedz to v "preklade".
No ale ta kamera je právě podle mě určena výhradně pro HD, a ten SD-SDI výstup je tam spíš jen pro připojení monitoru a jiné jednoduché účely, ale ne pro záznam nebo nějakou další distribuci. Asi se počítá s tím, že to člověk pak zpracuje na počítači (v HD) a z počítače pak vyrendruje na stolní XDCAM stroj (např. PDW-F75) - to vše pořád ve vysokém rolzišení. A pokud bude potřebovat výstup v SD, tak už to není problém protože třeba ten PDW-F75 má v menu nastavení pro downconverzi, kde si nastaví jak ten cross-color, tak detail-gain, podle své potřeby. To právě souvisí s tím, nad čim jsem si už kdesi na začátku diskuze pohlesl, že se u té kamerky vlastně už vůbec nepočítá s "klasickým" SD.
Rád bych se pánové zeptal na možnost zpracování videa z této kamery.
Nedávno jsem si kameru zkoušel a obraz z ní je opravdu nádherný. Mám doma i nějaké krátké videa natočené v rozlišení 1980x1080 s datovým tokem 35Mb/s(MPEG-2 MP@HL). V PC jsem je v pohodě přehrál (zvládl to i KM player), ale Adobe Premiere CS3 si s nimi neporadil. Sice jsem je do AP importoval, ale při importu do timeline osy je program označí červenou linkou jako neznámý soubor, který je nutno přepočítat. Ze stránek http://www.cineform.com jsem stáhl plugin který by to měl řešit, ale výsledek byl stejný.
Nevíte někdo zda v případě natáčení v kvalitě SP, rozlišení 1440x1080 a datovém toku 25 Mb/s (MPEG-2 MP@H14) budu moci video editovat stejně jako z jakékoliv jiné HDV kamery, s kterými umí pracovat větčina střihových programů? Nebo i v tomto případě se bude jednat o specielní XDCAM EX kodek, pro který je potřeba i specielní sowtvare či plugin.
Děkuji za radu, s HDV (natož s HD) jsem dosud nepracoval, Johny A.
Nedávno jsem si kameru zkoušel a obraz z ní je opravdu nádherný. Mám doma i nějaké krátké videa natočené v rozlišení 1980x1080 s datovým tokem 35Mb/s(MPEG-2 MP@HL). V PC jsem je v pohodě přehrál (zvládl to i KM player), ale Adobe Premiere CS3 si s nimi neporadil. Sice jsem je do AP importoval, ale při importu do timeline osy je program označí červenou linkou jako neznámý soubor, který je nutno přepočítat. Ze stránek http://www.cineform.com jsem stáhl plugin který by to měl řešit, ale výsledek byl stejný.
Nevíte někdo zda v případě natáčení v kvalitě SP, rozlišení 1440x1080 a datovém toku 25 Mb/s (MPEG-2 MP@H14) budu moci video editovat stejně jako z jakékoliv jiné HDV kamery, s kterými umí pracovat větčina střihových programů? Nebo i v tomto případě se bude jednat o specielní XDCAM EX kodek, pro který je potřeba i specielní sowtvare či plugin.
Děkuji za radu, s HDV (natož s HD) jsem dosud nepracoval, Johny A.
Jo, výstup z kamery po FW v režimu 25Mbps je "HDV kompaktibilní" (tedy je to HDV .-) ).
Natáhneš do střižny jako z jakékoliv jiné HDV kamery.
Kopírování souborů se záznamem 25Mbps (import) nemám vyzkoušený, ale předpokládám, že když to jde po FW, půjde to i importovat z karty. Vyzkoušené to ale nemám.
Natáhneš do střižny jako z jakékoliv jiné HDV kamery.
Kopírování souborů se záznamem 25Mbps (import) nemám vyzkoušený, ale předpokládám, že když to jde po FW, půjde to i importovat z karty. Vyzkoušené to ale nemám.
Hm, tak další plus pro výběr této kamery. Do pátku se musím rozhodnout.Kamarád mi jí přiveze z USA. Sice je na natáčení z ruky trošku těžká a nevyvážená, díky gripu umístěného mimo tělo kamery se dost převažuje na levou stranu, ale snad jde jen o zvyk. Nechám si přivést i ramenní opěrku. Do 31.3. dává Sony k této kameře navíc i jednu 8GB kartu, při ceně 500 USD taky dobrý...
Nemáte zkušenost s převodem z HDV 1440x1080 na SD 720x576 v PC?
Jaký je výsledek, je to kvalitativně srovnatelné jako natočené na klasickou DV kameru? Občas tento formát také budu potřebovat a tato kamera je už pouze HD (HDV).
Díky, Johny A.
Nemáte zkušenost s převodem z HDV 1440x1080 na SD 720x576 v PC?
Jaký je výsledek, je to kvalitativně srovnatelné jako natočené na klasickou DV kameru? Občas tento formát také budu potřebovat a tato kamera je už pouze HD (HDV).
Díky, Johny A.
JE to nová technologie, tak moc zkušeností s ní není. Ale používá se a viděl jsem sd verzi videa z této kamery (přepočet v sw a HW dc) a bylo to použitelné (obě verze).
NA širší zkušenosti se zatím čeká, ale obrázky z toho vypadají pěkně.
NA širší zkušenosti se zatím čeká, ale obrázky z toho vypadají pěkně.
kurnik šopa, teď tak koukám že to s tím přemístěním LCD (oproti Z-1) moc nepořešili, sice je display hezky schovanej, ale zato tlačítka zůstávají nekrytá, stačí pár kapek a bude vymalováno.(
[QUOTE=Johny Akbuk;167426]Hm, tak další plus pro výběr této kamery. Do pátku se musím rozhodnout.Kamarád mi jí přiveze z USA. Sice je na natáčení z ruky trošku těžká a nevyvážená, díky gripu umístěného mimo tělo kamery se dost převažuje na levou stranu, ale snad jde jen o zvyk. Nechám si přivést i ramenní opěrku. Do 31.3. dává Sony k této kameře navíc i jednu 8GB kartu, při ceně 500 USD taky dobrý...
Nemáte zkušenost s převodem z HDV 1440x1080 na SD 720x576 v PC?
Jaký je výsledek, je to kvalitativně srovnatelné jako natočené na klasickou DV kameru? Občas tento formát také budu potřebovat a tato kamera je už pouze HD (HDV).
Díky, Johny A.[/QUOTE]
Ale tato kamera nie je ziadne HDV \\/
Nemáte zkušenost s převodem z HDV 1440x1080 na SD 720x576 v PC?
Jaký je výsledek, je to kvalitativně srovnatelné jako natočené na klasickou DV kameru? Občas tento formát také budu potřebovat a tato kamera je už pouze HD (HDV).
Díky, Johny A.[/QUOTE]
Ale tato kamera nie je ziadne HDV \\/
Jakto že to není HDV? Když je to v režimu SP 1080i 50 tak to přece nahrává jako 1440x1080 25Mb/s a zpracovává se to jako HDV... takže se to tak možná oficiálně nejmenuje, ale je to obyčejné HDV...
A co se týká převodu, tak mám při downkonverzi lepší zkušenost s externími převodníky než s přepočtem v počítači, dá se tam většinou nastavit víc parametrů a člověk si to může líp vychytat.
A co se týká převodu, tak mám při downkonverzi lepší zkušenost s externími převodníky než s přepočtem v počítači, dá se tam většinou nastavit víc parametrů a člověk si to může líp vychytat.
[QUOTE=MIHI;168667]Jakto že to není HDV? Když je to v režimu SP 1080i 50 tak to přece nahrává jako 1440x1080 25Mb/s a zpracovává se to jako HDV... takže se to tak možná oficiálně nejmenuje, ale je to obyčejné HDV...
A co se týká převodu, tak mám při downkonverzi lepší zkušenost s externími převodníky než s přepočtem v počítači, dá se tam většinou nastavit víc parametrů a člověk si to může líp vychytat.[/QUOTE]
Ano, nie je to HDV, ale ma to podobne parametre. CBR 25mbps, long GOP..avsak to nie je jej primarne urcenie, vyuziva VBR s 35Mbps. A coze to pouzivas za prevodnik?
A co se týká převodu, tak mám při downkonverzi lepší zkušenost s externími převodníky než s přepočtem v počítači, dá se tam většinou nastavit víc parametrů a člověk si to může líp vychytat.[/QUOTE]
Ano, nie je to HDV, ale ma to podobne parametre. CBR 25mbps, long GOP..avsak to nie je jej primarne urcenie, vyuziva VBR s 35Mbps. A coze to pouzivas za prevodnik?
v režimu 25Mbps nahrává ta kamera mpeg2 s long GOP, ve specifikaci HDV (1440x1080).
V režimu 35Mbps používá záznam specifikaci HD2 (1920x1080) ale s variable dat. tokem.
V režimu 35Mbps používá záznam specifikaci HD2 (1920x1080) ale s variable dat. tokem.
[QUOTE=Pave1;168771]v režimu 25Mbps nahrává ta kamera mpeg2 s long GOP, ve specifikaci HDV (1440x1080).
V režimu 35Mbps používá záznam specifikaci HD2 (1920x1080) ale s variable dat. tokem.[/QUOTE]
Uz som pisal, aj v rezime HQ nahrava Long GOP a nie je to ziadne HD2 \\/
http://bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/DisplayModel?id=90243
V režimu 35Mbps používá záznam specifikaci HD2 (1920x1080) ale s variable dat. tokem.[/QUOTE]
Uz som pisal, aj v rezime HQ nahrava Long GOP a nie je to ziadne HD2 \\/
http://bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/DisplayModel?id=90243
HD2 je formát obrazu (1920x1080/25p 50i 50p) , komprese je způsob jeho uložení.
HDV je krom jiného i formát obrazu 1440x1080 (je to normou podporovaná varianta odvozená z HD2), u XDCAM ex je režim 35Mbps ale v HD2 formátu obrazu (komprimuje se opravdu tento full rozměr)
(ten režim 25Mbps je ale skutečně HDV)
HDV je krom jiného i formát obrazu 1440x1080 (je to normou podporovaná varianta odvozená z HD2), u XDCAM ex je režim 35Mbps ale v HD2 formátu obrazu (komprimuje se opravdu tento full rozměr)
(ten režim 25Mbps je ale skutečně HDV)
[QUOTE=Pave1;168782]HD2 je formát obrazu (1920x1080/25p 50i 50p) , komprese je způsob jeho uložení.
HDV je krom jiného i formát obrazu 1440x1080 (je to normou podporovaná varianta odvozená z HD2), u XDCAM ex je režim 35Mbps ale v HD2 formátu obrazu (komprimuje se opravdu tento full rozměr)
(ten režim 25Mbps je ale skutečně HDV)[/QUOTE]
Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ziadne HD2 ani nic podobne, myli ta mozno tak rozmer a preto si myslis, ze je to HD2, ale nie je, je to specificka kompresia, presne XDCAM-HD rezim HQ, takze sa zbytocne neprap.. \\/ Talisto co sa tyka 25Mbps je to CBR, ekvivalent HDV, avsak HDV to nie, je to takisto specifikacia XDCAM-HD rezim SP .;)
HDV je krom jiného i formát obrazu 1440x1080 (je to normou podporovaná varianta odvozená z HD2), u XDCAM ex je režim 35Mbps ale v HD2 formátu obrazu (komprimuje se opravdu tento full rozměr)
(ten režim 25Mbps je ale skutečně HDV)[/QUOTE]
Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ziadne HD2 ani nic podobne, myli ta mozno tak rozmer a preto si myslis, ze je to HD2, ale nie je, je to specificka kompresia, presne XDCAM-HD rezim HQ, takze sa zbytocne neprap.. \\/ Talisto co sa tyka 25Mbps je to CBR, ekvivalent HDV, avsak HDV to nie, je to takisto specifikacia XDCAM-HD rezim SP .;)
[QUOTE=Pave1;168790]HD2 je rozměr obrazu, ne typ komprese. Nic složitého, to časem zmákneš.[/QUOTE]
Co sasom zmanknem?
Co sasom zmanknem?
[QUOTE=stayman;168786]Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ziadne HD2 ani nic podobne[/QUOTE]
..tohle :-) .
správně to je takto:
Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ukládá to (narozdíl od režimu 25Mbps) plný rozměr HD2.
;) .
..tohle :-) .
správně to je takto:
Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ukládá to (narozdíl od režimu 25Mbps) plný rozměr HD2.
;) .
[QUOTE=Pave1;168797]..tohle :-) .
správně to je takto:
Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ukládá to (narozdíl od režimu 25Mbps) plný rozměr HD2.
;) .[/QUOTE]
Si hnup, HD2 je aj to 25Mbps tam je dolezite 1080i a potom este vie aj HD1 720p. Takze nechapem co to taras a su to absolutnenepodstatne informacie aj pre majitela tejto kamery (XDCAM-EX) ;)
správně to je takto:
Ako som uz pisat, u 35Mpbs je to VBR s Long GOP, ukládá to (narozdíl od režimu 25Mbps) plný rozměr HD2.
;) .[/QUOTE]
Si hnup, HD2 je aj to 25Mbps tam je dolezite 1080i a potom este vie aj HD1 720p. Takze nechapem co to taras a su to absolutnenepodstatne informacie aj pre majitela tejto kamery (XDCAM-EX) ;)
koukám, že se tu hrají nějaké dětské hry :D :D .
lhát tak, že tě usvědčí jedno kliknutí na Sony.com, to je opravdu úsměvné :-) .
http://bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/markets/10014/docs/PMW-EX1brochurefinal3-08.pdf
The HQ mode
- supports both 1920 x 1080 and 1280 x 720 resolutions.
The SP mode
- supports 1440 x 1080 resolution at 25 Mb/s,
...which provides compatibility with HDV 1080i products.
Footage recorded in the SP mode can be seamlessly
integrated into HDV-compatible editing systems by
connecting the camcorder via the i.LINK™* (HDV)
Já tě nechápu, buď budeš muset "gumovat" oficiální materiály Sony, nebo si přestat hrát na pštrosa a vzít realitu technických specifikací (a realných cen .-) ) na vědomí. To už ale není moje pivo (první cesta je skutečně pro nebojácné živly :D ).
lhát tak, že tě usvědčí jedno kliknutí na Sony.com, to je opravdu úsměvné :-) .
http://bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/markets/10014/docs/PMW-EX1brochurefinal3-08.pdf
The HQ mode
- supports both 1920 x 1080 and 1280 x 720 resolutions.
The SP mode
- supports 1440 x 1080 resolution at 25 Mb/s,
...which provides compatibility with HDV 1080i products.
Footage recorded in the SP mode can be seamlessly
integrated into HDV-compatible editing systems by
connecting the camcorder via the i.LINK™* (HDV)
Já tě nechápu, buď budeš muset "gumovat" oficiální materiály Sony, nebo si přestat hrát na pštrosa a vzít realitu technických specifikací (a realných cen .-) ) na vědomí. To už ale není moje pivo (první cesta je skutečně pro nebojácné živly :D ).
hd1 a hd2 je nesmysl, existuje hdv1 a hdv2 s tim ze hdv1 je v podstate prohd (to co predvadi jvc a ma datovej tok 19mbps) a hdv2 je vejmysl sony (1440x1080, 25mbps), ten xdcam akorat umi jak 1080i tak 720p a k tomu 1080 zaznamenavat jako bonus v hdv2, placate voba polonesmysly...
clee, HD1 a HD2 jsou oficiální normovaná značení dvou "typů" HD obrazu (1920x1080 a 1280x720p), s kterýma "pracuje" EBU ve svých tv normách. Odvozuje od nich různé druhy HD (S1 až S4 byly čtyři základní druhy HDTV).
o hdv1 a 2 jsem nikdy neslyšel, jak říkáš "plácáš" tu nesmysly.
HDV je typ komprese, který používá normou (mpeg2) podporovanou verzi rozměru HD2 - 1440x1080i, ten rozměr používá např. i HDCAM.
-----
Je skutečně nešťastné, míchat způsob uložení /záznamový formát a jeho typ komprese) s parametry OBRAZU, který ukládá. Najděte si to chlapci na netu a neblbněte tady lidem hlavu. U XDCAM ex je fígl v tom, že vyšší režim má vyšší dat. tok, ale VBR a ukládá plný rozměr HD2.
To je hlavní rozdíl proti nižšímu režimu, který ukládá HDV "bez pásku" (1440x1080, CBR, 25Mbps).
o hdv1 a 2 jsem nikdy neslyšel, jak říkáš "plácáš" tu nesmysly.
HDV je typ komprese, který používá normou (mpeg2) podporovanou verzi rozměru HD2 - 1440x1080i, ten rozměr používá např. i HDCAM.
-----
Je skutečně nešťastné, míchat způsob uložení /záznamový formát a jeho typ komprese) s parametry OBRAZU, který ukládá. Najděte si to chlapci na netu a neblbněte tady lidem hlavu. U XDCAM ex je fígl v tom, že vyšší režim má vyšší dat. tok, ale VBR a ukládá plný rozměr HD2.
To je hlavní rozdíl proti nižšímu režimu, který ukládá HDV "bez pásku" (1440x1080, CBR, 25Mbps).
tak to je dost divny, jediny co najdu kdyz hodim do googlu hd2 je odkaz na hidden and dangerous2, ale to bezi i na 640x480 :D
Pátrej a zkoumej clee, profíci používají přesnější členění (EBU to značila ve svých dokumentech S1 - 4)
http://www.uer.net/en/technical/trev/trev_299-ive.pdf
označení HD2 specifikuje rozměr 1920x1080, HD1 specifikuje 1280x720. Původní koncept byl, že HD2 je prokládaná verze (50i) a HD1 neprokládaná (1280x720/50p).
Výsledkem je v obou případech STEJNÉ efektivní (systémové) rozlišení obrazu. OD té doby je zřejmé, že pokrok jde dál, přibyl normou podporovaný rozměr 1440x1080/50i a přibyly tendence k S4, tedy k 1920x1080/50p (což je HW nad možnosti dnes běžně používaných technologií, např. je nutné dual SDI atd).
Ač se vše vyvíjí, zajisté základní koncepce HDTV podporovaly ta dvě "systémová rozlišení" - 1920x1080/50i a 1280x720/50p. Podporují je zatím i výrobci kamer (v kamerových částech). NApř. JVC vyrábí kameru pracující ve snímací části v rozlišení HD1 (720/50p), zatímco např. Sony a Canon podporovaly dosud v semiprofi pouze rozměr HD2 (1080/50i s verzí 25p).
XDCAM ex je tak myslím vůbec první "semiprofi" kamera, která podporuje oba systémy (tedy i 720/50p), je ale důležité vnímat ten rozdíl, že datový tok 35Mbps je VBR - ukládá ale víc dat (1920x1080/50i nebo HD1, což má efektivně ve výsledku stejné rozlišení obrazu).
Datový tok 25Mbps je proti tomu CBR, ukládá ale HDV (bez kazety .-) ), tedy 1440x1080i.
Je otázkou, co je kvalitnější, zda 35Mbps ale pro víc bodů nebo 25Mbps pro méně bodů, tohle by mělo smysl diskutovat a porovnávat, ale z jakých si důvodů tady nikdo ty smysluplné věci opravdu diskutovat nechce, asi je na to potřeba víc, než jen pusté žvanění.
Osobně jsem porovnání těchto dvou režimů v praxi ještě neviděl, všichni kolem mě točí z důvodu kompaktibility do HDV.
Marná snaha, o tomhle tady mluvit. tady se spíš "honěj trička" :D .
http://www.uer.net/en/technical/trev/trev_299-ive.pdf
označení HD2 specifikuje rozměr 1920x1080, HD1 specifikuje 1280x720. Původní koncept byl, že HD2 je prokládaná verze (50i) a HD1 neprokládaná (1280x720/50p).
Výsledkem je v obou případech STEJNÉ efektivní (systémové) rozlišení obrazu. OD té doby je zřejmé, že pokrok jde dál, přibyl normou podporovaný rozměr 1440x1080/50i a přibyly tendence k S4, tedy k 1920x1080/50p (což je HW nad možnosti dnes běžně používaných technologií, např. je nutné dual SDI atd).
Ač se vše vyvíjí, zajisté základní koncepce HDTV podporovaly ta dvě "systémová rozlišení" - 1920x1080/50i a 1280x720/50p. Podporují je zatím i výrobci kamer (v kamerových částech). NApř. JVC vyrábí kameru pracující ve snímací části v rozlišení HD1 (720/50p), zatímco např. Sony a Canon podporovaly dosud v semiprofi pouze rozměr HD2 (1080/50i s verzí 25p).
XDCAM ex je tak myslím vůbec první "semiprofi" kamera, která podporuje oba systémy (tedy i 720/50p), je ale důležité vnímat ten rozdíl, že datový tok 35Mbps je VBR - ukládá ale víc dat (1920x1080/50i nebo HD1, což má efektivně ve výsledku stejné rozlišení obrazu).
Datový tok 25Mbps je proti tomu CBR, ukládá ale HDV (bez kazety .-) ), tedy 1440x1080i.
Je otázkou, co je kvalitnější, zda 35Mbps ale pro víc bodů nebo 25Mbps pro méně bodů, tohle by mělo smysl diskutovat a porovnávat, ale z jakých si důvodů tady nikdo ty smysluplné věci opravdu diskutovat nechce, asi je na to potřeba víc, než jen pusté žvanění.
Osobně jsem porovnání těchto dvou režimů v praxi ještě neviděl, všichni kolem mě točí z důvodu kompaktibility do HDV.
Marná snaha, o tomhle tady mluvit. tady se spíš "honěj trička" :D .