Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Samsung zkouší na svých televizích zobrazovat reklamu, zákazníci zuří

7.3.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Samsung se stal dalším výrobcem televizorů, který by si rád přivydělal zobrazováním reklam na svých chytrých televizorech. Někteří evropští zákazníci si v posledních týdnech všimli poměrně velkých bannerů v uživatelském rozhraní.
Samsung se počtrnácté v řadě stal nejúspěšnějším výrobcem televizorů na světě. Boduje ovšem nejen v počtu prodaných kusů, ale také v maržích. I přesto hledá Samsung další způsoby, jak své výdělky ještě zvýšit. Jednou z možností je reklama v uživatelském rozhraní, která by jihokorejské společnosti přinášela peníze i u již prodaných televizorů. V posledních týdnech se na internetu objevila řada stížností od majitelů chytrých TV od Samsungu, že v systému objevili reklamní bannery. Reakce zákazníků jsou poměrně ostré a mnozí píšou, že už by si model této značky znovu nekoupili. Nutno totiž podotknout, že mnozí vlastní televizory z prémiových řad, které stojí desítky až stovky tisíc korun. A pokud utratí za produkt takové peníze, asi nečekají, že se budou muset potýkat ještě s reklamou.
 
 

Podle Samsungu je to v pořádku

 
Nejvíce stížnosti patrně pochází od britských zákazníků. Podle některých se navíc nejedná o žádnou novinku a reklamy se v uživatelském rozhraní objevují už delší dobu. Zmínky ovšem můžeme najít také od dalších evropských uživatelů včetně německých. Níže uvedený obrázek ukazuje, jak může taková inzerce vypadat. Nejedná se o žádnou nenápadnou reklamu, ale velký banner zabírající značnou část obrazovky. Navíc ani tématicky nijak nezapadá do televizního rozhraní – místo např. sponzorovaného obsahu ze streamovacích služeb nebo návrhy na aplikace zobrazuje reklama v tomto případě akční nabídku supermarketu.
 
 
Německé zastoupení Samsungu na Twitteru reagovalo vyjádřením, že reklama se přece ukazuje pouze na obrazovce Smart Hub a nikde jinde, takže nenarušuje samotné sledování televizního vysílání nebo streamovaných filmů. Nutno podotknout, že v tuto chvíli neexistuje možnost, jak reklamu v uživatelském rozhraní vypnout. Dost nelogickou možností by bylo odpojit televizor od internetu, takže jako efektivnější (i když komplikovanější) řešení se nabízí třeba nástroj Pi-Hole, kterým lze zablokovat reklamy v celé domácí síti.
 
Reklamy v uživatelském rozhraní televizorů nejsou žádnou novinkou, v minulosti tyto možnosti zkoušel třeba Panasonic nebo některé menší značky. A s návrhy na sponzorovaný obsah se mohou setkat také uživatelé Android TV. Ze širšího pohledu asi nejvíce reklamami ve svých zařízeních proslulo Xiaomi se svou nadstavbou MIUI. V případě čínského výrobce, který na konkurenci útočí velmi nízkými cenami, ovšem není inzerce nic překvapivého. Naproti tomu Samsung, který prodává poměrně drahé produkty, by měl o své zákazníky lépe pečovat a ne se za každou cenu snažit vydělat ještě více. Sám výrobce by si měl rozhodnout, zda mu inzercí vydělané peníze stojí za poškozenou image a možný odliv části zákazníků.
 
Setkali jste se na své Samsung TV s reklamními bannery?
 
Zdroj: 4kfilme.de