Recenze  |  Aktuality  |  Články
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Audio a domácí kina
Kamery
Multimediální centra
Projektory
Streaming videa
Televize
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   Svět mobilně

Samsung zkouší na svých televizích zobrazovat reklamu, zákazníci zuří

, , aktualita
Samsung se stal dalším výrobcem televizorů, který by si rád přivydělal zobrazováním reklam na svých chytrých televizorech. Někteří evropští zákazníci si v posledních týdnech všimli poměrně velkých bannerů v uživatelském rozhraní.

Samsung se počtrnácté v řadě stal nejúspěšnějším výrobcem televizorů na světě. Boduje ovšem nejen v počtu prodaných kusů, ale také v maržích. I přesto hledá Samsung další způsoby, jak své výdělky ještě zvýšit. Jednou z možností je reklama v uživatelském rozhraní, která by jihokorejské společnosti přinášela peníze i u již prodaných televizorů. V posledních týdnech se na internetu objevila řada stížností od majitelů chytrých TV od Samsungu, že v systému objevili reklamní bannery. Reakce zákazníků jsou poměrně ostré a mnozí píšou, že už by si model této značky znovu nekoupili. Nutno totiž podotknout, že mnozí vlastní televizory z prémiových řad, které stojí desítky až stovky tisíc korun. A pokud utratí za produkt takové peníze, asi nečekají, že se budou muset potýkat ještě s reklamou.
 
 

Podle Samsungu je to v pořádku

 
Nejvíce stížnosti patrně pochází od britských zákazníků. Podle některých se navíc nejedná o žádnou novinku a reklamy se v uživatelském rozhraní objevují už delší dobu. Zmínky ovšem můžeme najít také od dalších evropských uživatelů včetně německých. Níže uvedený obrázek ukazuje, jak může taková inzerce vypadat. Nejedná se o žádnou nenápadnou reklamu, ale velký banner zabírající značnou část obrazovky. Navíc ani tématicky nijak nezapadá do televizního rozhraní – místo např. sponzorovaného obsahu ze streamovacích služeb nebo návrhy na aplikace zobrazuje reklama v tomto případě akční nabídku supermarketu.
 
 
Německé zastoupení Samsungu na Twitteru reagovalo vyjádřením, že reklama se přece ukazuje pouze na obrazovce Smart Hub a nikde jinde, takže nenarušuje samotné sledování televizního vysílání nebo streamovaných filmů. Nutno podotknout, že v tuto chvíli neexistuje možnost, jak reklamu v uživatelském rozhraní vypnout. Dost nelogickou možností by bylo odpojit televizor od internetu, takže jako efektivnější (i když komplikovanější) řešení se nabízí třeba nástroj Pi-Hole, kterým lze zablokovat reklamy v celé domácí síti.
 
Reklamy v uživatelském rozhraní televizorů nejsou žádnou novinkou, v minulosti tyto možnosti zkoušel třeba Panasonic nebo některé menší značky. A s návrhy na sponzorovaný obsah se mohou setkat také uživatelé Android TV. Ze širšího pohledu asi nejvíce reklamami ve svých zařízeních proslulo Xiaomi se svou nadstavbou MIUI. V případě čínského výrobce, který na konkurenci útočí velmi nízkými cenami, ovšem není inzerce nic překvapivého. Naproti tomu Samsung, který prodává poměrně drahé produkty, by měl o své zákazníky lépe pečovat a ne se za každou cenu snažit vydělat ještě více. Sám výrobce by si měl rozhodnout, zda mu inzercí vydělané peníze stojí za poškozenou image a možný odliv části zákazníků.
 
Setkali jste se na své Samsung TV s reklamními bannery?
 
Zdroj: 4kfilme.de


reklama
reklama