Domovská obrazovka Android TV začíná zobrazovat reklamy

Domovská obrazovka Android TV začíná zobrazovat reklamy
, , aktualita
Někteří uživatelé Android TV hlásí, že si na domovské obrazovce všimli odkazů na sponzorovaný obsah. Tato reklama údajně nejde nijak zakázat. Podle Googlu se jedná pouze o pilotní program, takže funkce se nemusí rozšířit na všechna zařízení.
K oblíbeným
reklama
Android umožňuje výrobcům, aby do svých zařízení integrovali reklamu. A někteří tak opravdu činí, třeba Xiaomi nedávno oznámilo, že hodlá omezit otravné reklamy ve své nadstavbě MIUI. To se ovšem bavíme o smartphonech, v případě Android TV nemají výrobci zdaleka tolik možností, jak přizpůsobit systém k obrazu svému. Reklamy do televizní verze systému zvažuje integrovat samotný Google, alespoň tomu nasvědčují kroky z uplynulých týdnů. Někteří uživatelé si všimli, že na domovské obrazovce Android TV se objevují reklamy, a to ve formě lišty zobrazuji odkazy na „sponzorovaný obsah“. Nejčastěji se jedná o filmy a seriály z Netflixu či obdobných služeb. Tuto lištu nelze rychlým způsobem skrýt, žádná taková volba nebyla nalezena ani v nastavení systému.
 
 
Jeden z nespokojených uživatelů alespoň přišel na způsob, jak se reklam (dočasně) zbavit. Stačí v nastavení najít aplikaci Android TV Core Services (com.google.android.tvrecommendations) a smazat její aktualizace. Tím sice dojde k pádu launcheru, ale stisknutím domovského tlačítka provede jeho restartování. Následně můžete změnit pořadí položek na obrazovce a prostřednictvím tlačítka s minusovým znaménkem odebrat panel se sponzorovaným obsahem. Druhou možností je přejít do nastavení kanálů a tam vypnout zobrazení reklamy. Sponzorovaného obsahu si všimli uživatelé různých zařízení, nijak tedy nejspíš nesouvisí s konkrétní značkou. V diskuzích se objevují stížnosti od majitelů chytrých televizorů Sony, multimediálních center Xiaomi Mi Box 3 nebo herních konzolí Nvidia Shield TV.
 
 

A co na to Google?

 
Web XDA Developers, který o zobrazení reklam informoval mezi prvními, se dočkal vyjádření ze strany Googlu: „Android TV je zavázána k optimalizaci a personalizaci zážitků domácí zábavy. V rámci prozkoumávání nových příležitostí k zapojení komunity uživatelů, jsme spustili pilotní program, který zobrazuje sponzorovaný obsah na domovské obrazovce Android TV.“ Přeloženo z jazyka PR, Google považuje tento typ reklamy za výhodný pro uživatele. Zatím probíhá pouze testování u určité skupiny.uživatelů a podle výsledků se nejspíš americká společnost rozhodne, zda reklamu nasadit globálně a v jakém formátu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum
Vědci z Princeton University se podívali na zoubek chytrým televizím a instalovaným aplikacím pro nabízené kanály. Zjistilo se, že většina z nich sleduje své uživatele a vytváří si jejich sledovací profily pro další využití.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů
Streamovací služba Netflix výrazně rozšiřuje svůj český záběr. Jednak přináší rozhraní v češtině, jednak přichází se značně širší nabídkou českých seriálů a filmů. Do konce roku má přibýt 150 dalších.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení
Streamovací služba Disney+ sice zahájí svou činnost až za měsíc, ale už dnes si ji můžete v některých zemích předplatit. Pokud zaplatíte rovnou 3 roky najednou, cena se dostane z $6,99 měsíčně v průměru na méně než 5 dolarů.
11.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer
Sir Patrick Stewart se vrací do role kapitána Jean-Luc Picarda. Už za necelého čtvrt roku je tu Star Trek: Picard, což bude 10dílný streamovaný seriál, ve kterém uvidíme i další hrdiny z předchozích dílů vesmírné ságy.
8.10.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
6.10.2019, aktualita, Milan Šurkala