Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Potvrzeno: webOS od LG zamíří na televize více než 20 značek

24.2.2021, Jáchym Šlik, aktualita
LG poskytne konkurenci svůj operačním systém pro televizory. Zájem mají dvě desítky partnerů z celého světa. Výrobci ovšem budou mít patrně přístup jen ke starší verzi webOS, zatímco nejnovější si LG nechá pro sebe.
Před měsícem se začalo mluvit o tom, že webOS zamíří do televizorů jiných značek. Dnes tuto informaci potvrdila společnost LG s upřesněním některých detailů. Operační systém zamíří do televizorů více než dvaceti značek z celého světa. Jihokorejci nezveřejnili kompletní seznam partnerů, ale mezi některé z nich patří Hyundai, Blaupunkt, Ayonz, EKO, Aiwa, Linsar, Polaroid nebo Konka. Zatím tedy chybí některý z větších partnerů, kteří místo toho dávají přednost vlastní platformě nebo řešení od Googlu v podobě Android TV. webOS najdeme dlouhodobě také v luxusních televizích Bang & Olufsen, ale tento dánský výrobce používá jako základ celou LG OLED TV, který doplní o vlastní řešení v oblasti designu a audia.
 
 
Televizory konkurenčních značek s operačním systémem od LG ponesou označení „powered by webOS TV“ a na trh se dostanou v průběhu letošního roku. Jak se ovšem zdá, nejspíš budou používat o generaci starší webOS 5.0. Naproti tomu v letošních televizích od LG poběží nejnovější webOS 6.0, které přináší aktualizované uživatelské rozhraní. Největší změnou se stala plnohodnotná domovská obrazovka s nabídkou aplikací a obsahu, která nahradila dosavadní lištu. Prozatím není jasné, zda si LG ponechá jednogenerační náskok ve verzi systému jako exkluzivitu pro své vlastní televize i v následujících letech. Každopádně aktualizace webOS na stávajících modelech nejsou běžné.
 
 
Televize „powered by webOS TV“ přinesou uživatelům známé uživatelské rozhraní i většinu oblíbených funkcí, jako je hlasové vyhledávání a ovládání, algoritmy založené na umělé inteligenci nebo možnosti snadného připojení. Hlavní výhodou by ovšem mohl být přístup k široké knihovně aplikací včetně platforem jako Netflix, YouTube či Amazon Prime Video. Jihokorejci se podělí i o svou bezplatnou službu streamovaného videa LG Channels. Některé televizory dokonce nabídnou i dálkový ovladač s funkcemi Magic Motion.
 
LG licencováním webOS rozšíří počet aktivních televizorů na své platformě, která se tak stane ještě atraktivnější pro vývojáře. Navíc není pochyb, že tento krok společnost využije k distribuci reklamy a sponzorovaného obsahu na televize jiných značek.
 


reklama
reklama