Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Nvidia Shield TV získává rozhraní ve stylu Google TV, obsahuje i reklamu

21.6.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Uživatelé Nvidia Shield TV se mohou těšit na vylepšené uživatelské rozhraní Android TV. Domovská obrazovka inspirovaná Google TV se zaměřuje na doporučování pořadů. Někteří uživatelé ovšem kritizují výrazný sponzorovaný obsah.
Google TV je uživatelské rozhraní založené na operačním systému Android TV, které se poprvé objevilo na novém Chromecastu (2020). Ačkoliv se zatím Google TV objevila pouze na několika vybraných zařízeních, americký softwarový gigant přináší alespoň funkce z Google TV přímo do Android TV. Tuto redesignovanou domovskou obrazovku v minulosti získaly např. televizory Sony. A nyní se přidává multimediální centrum/herní konzole Nvidia Shield TV. Nejedná se o žádné velké překvapení, neboť spekulace o tom, že Shield TV obdrží nové uživatelské rozhraní, se objevily již před mnoha měsíci. Tento týden začala distribuce této aktualizace mezi uživatele, ale má to pár háčků.
 
 
Zaprvé byl redesign potvrzen pouze pro několik regionů: Austrálii, Kanadu, Francii, Německo, Itálii, Španělsko, Velkou Británii a USA. Prozatím není jasné, kdy se nová domovská obrazovka dostane i do dalších zemí, ale nejspíš půjde jen o otázku času. V některých regionech (konkrétně v Itálii a Španělsku) sice bude dostupný redesign, ale bez karty Discovery (Objevit). Nutno dodat, že se nejedná o standardní aktualizaci softwaru, která se nainstaluje prostřednictvím nastavení operačního systému. Místo toho změna proběhne automaticky na straně serveru, proto jsou možnosti uživatele zabránit tomuto updatu velmi omezené.
 
Karta Discovery (Objevit) obsahuje obsah doporučený na míru uživateli na základě historie sledování, aktivních předplatných streamovacích služeb, zájmů v účtu Googlu nebo popularity pořadů ve vaší zemi. K dispozici je také nová karta Apps (Aplikace) s přehledem nainstalovaných aplikací. Nejvíce kontroverze ovšem vzbuzuje hlavní karta domovské obrazovky, kde se objevila pás karet sponzorovaného obsahu. Jinak řečeno jde o reklamu, která zabírá značnou část obrazovky. Reklamy jsou zaměřený na filmy, seriály a jiný video obsah, nikoliv tedy např. fyzické produkty. Přesto mohou být někteří uživatelé zklamaní, protože Shield TV byla donedávna zcela ušetřena reklam v Android TV.