Netflix byl prvním velkým poskytovatelem, který ve druhé polovině března omezil datový tok videí v Evropě. Reagoval tak na žádost orgánů EU, které se obávaly přetížení internetové sítě. Kvůli pandemii onemocnění COVID-19 totiž naprostá většina evropských zemí zavedla opatření, která donutila značnou část obyvatelstva zůstat doma. Lidé tak využívali internet výrazně více než dříve nejen k práci a studiu, ale také zábavě. Streamované video přitom tvoří velmi výraznou část internetového provozu, jen samotný Netflix se na něm podílí z více než desetiny. Evropský komisař pro vnitřní trh a služby Thierry Breton proto hned v polovině března začal jednat s CEO Netflixu Reedem Hastingsem.

Netflix se rozhodl na požadavky EU rychle zareagovat snížením datového toku, zatímco rozlišení videa ponechal beze změny. Přesto uživatelé zaznamenali zhoršenou kvalitu videa, třeba vznik rušivých artefaktů. Asi vůbec nejvíce se omezení dotkla předplatitelů s nejvyšším balíčkem, který zahrnuje obsah ve 4K HDR. Někteří si stěžovali, že i přes výrazně horší kvalitu videa platili stále stejný poplatek, naopak Netflix díky omezenému datovému toku ušetřil náklady. Zdá se ovšem, že nejhorší vlna omezení spojená s pandemií nového typu koronaviru je již za námi a internetové připojení v Evropě nezaznamenalo žádné výrazné potíže. Proto můžeme očekávat, že poskytovatelé začnou kvalitu videí opět vracet na původní hodnoty. Mezi prvními opět zareagoval Netflix, který podle uživatelů již streamuje videa s datovým tokem přes 15 Mbit/s.
Netflix prozatím nevydal oficiální prohlášení, ve kterém by potvrzoval, že opatření plošně zrušil. Někteří odborníci již od počátku považovali omezení datového toku za zbytečné. Byl mezi nimi operátor Deutsche Telekom, pod který spadá i český T-Mobile. Připomeňme, že Netflixu se koronavirová krize dotkla i v dalších ohledech. Společnost sice musela přerušit produkci většiny svých filmů a seriálů, ale zároveň zažila obrovský nárůst počtu předplatitelů.
Zdroj: 4kfilme.de