www.tvfreak.cz
>
>
>

Netflix díky pandemii zvýšil počet diváků o 15,8 milionu

Netflix díky pandemii zvýšil počet diváků o 15,8 milionu
, , aktualita
Streamovací služba Netflix zveřejnila výsledky svého hospodaření za první čtvrtletí roku 2020. Tam jsme se dozvěděli i to, že se počet předplatitelů zvýšil o 15,8 milionů, což je dvakrát tolik, než se původně čekalo.
K oblíbeným
reklama
Koronavirová pandemie projevuje různě. Zatímco některá průmyslová odvětví takřka zlikvidovala a snížil se dramaticky prodej některých produktů (např. fotoaparáty v USA klesly o 64 % a jsou tak třetí nejvíce zasaženou kategorií), jiným to zase pomohlo. Streamovací služby patří k těm šťastnějším, neboť lidé kvůli omezení pohybu sedí doma a obvykle sledují televizi nebo právě různé streamovací služby. Netflix tak ještě před pandemií předpokládal, že se za Q1/20 zvýší počet uživatelů o 7 až 8 milionů, nicméně ve skutečnosti šlo o 15,77 milionu nových předplatitelů, což je 22,8% meziroční nárůst. Celkový počet lidí tak nyní dosáhl hodnoty 182,86 milionu lidí (za čtvrt roku se tak počet zvýšil o 9,3 %). Pro příští čtvrtletí se předpokládá nárůst o 7,5 milionu, nicméně Netflix sám přiznává a varuje, že toto číslo může být výrazně odlišné s tím, jak se různé země odhodlají rušit omezení vycházení a rozsah karantén.
 
Netflix logo
 
Netflix dále přiznává, že změny kurzu dolaru negativně ovlivňují zahraniční příjmy (např. jen v Brazílii se změna kurzu realu k dolaru promítla ve 25% poklesu). Snížil počty technologických inovací a zavádí jen ty, u kterých vidí větší smysl a užitečnost vzhledem k situaci, což bylo např. vylepšení rodičovské kontroly. Do uživatelské podpory bylo nabráno 2000 nových zaměstnanců (pracujících vzdáleně) a zastaveno bylo téměř veškeré natáčení. Pracuje jen omezené množství týmů v Koreji a na Islandu.
 
Pokud jde o finance, Netflix měl za poslední čtvrtletí příjmy ve výši 5,77 mld. USD, což je meziročně (proti Q1/19) nárůst o 27,6 % a proti minulému čtvrtletí (Q4/19) pak o 5,5 %. Především se ale výrazně zvýšil zisk, a to na 958 mil. USD, takže provozní marže činí velmi slušných 16,6 %. V minulém čtvrtletí i před rokem to přitom bylo shodně 459 mil. USD. Čistý zisk je pak 709 mil. USD. Vedle většího počtu předplatitelů a příjmů se v tom projevil koronavir i opačně, a to snížením výdajů, protože se téměř úplně přestalo natáčet.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
GoPro Hero10 Black umí 5.3K video při 60 fps GoPro Hero10 Black umí 5.3K video při 60 fps
GoPro uvádí novou generaci svých odolných outdoorových kamer Hero10 Black. Nový procesor GP2 slibuje vyšší výkony a posouvá schopnosti videa zase o něco dále. Těšit se můžeme na 4K při 120 fps nebo 5.3K při 60 fps.
18.9.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
LG DVLED TV: až 8K rozlišení s 325" (825,5cm) úhlopříčkou LG DVLED TV: až 8K rozlišení s 325" (825,5cm) úhlopříčkou
LG představilo nové televize s technologií DVLED (Direct View LED). Nabízí se v rozlišeních 2K, 4K a 8K, poměrech stran 16:9 i 32:9. Úhlopříčky mohou mít 108" až 325" u klasického poměru, s tím nejširším se končí dokonce až na 393".
15.9.2021, aktualita, Milan Šurkala
TCL X92 a X92 Pro s displeji Mini LED a 8K rozlišením TCL X92 a X92 Pro s displeji Mini LED a 8K rozlišením
Společnost TCL připravila dva nové modely televizí. Jde o X92 Series Pro OD Zero Mini LED 8K a X92 Series Mini LED 8K. Jak už naznačují jména, mají vysoké rozlišení 8K a technologii Mini LED.
13.9.2021, aktualita, Milan Šurkala
JVC představilo laserové 8K projektory DLA-NZ7 až NZ9 JVC představilo laserové 8K projektory DLA-NZ7 až NZ9
Společnost JVC před měsícem oznámila, že uvede 8K projektory. Nyní se oficiálně představují a zvládnou 8K při 60p nebo dokonce 4K při 120p. Vysokého rozlišení dosahují díky technologii 8K/e-shift(X).
8.9.2021, aktualita, Milan Šurkala
Xiaomi vévodí čínskému trhu s OLED TV, má více než 50% podíl Xiaomi vévodí čínskému trhu s OLED TV, má více než 50% podíl
Xiaomi je jedničkou na čínském trhu s televizemi, které mají OLED panel. Prozatím stále minoritní technologie vystrkuje růžky a v podání Xiaomi velmi úspěšně. Firma má více než 50% podíl na trhu s OLED TV.
5.9.2021, aktualita, Milan Šurkala