Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix díky pandemii zvýšil počet diváků o 15,8 milionu

23.4.2020, Milan Šurkala, aktualita
Streamovací služba Netflix zveřejnila výsledky svého hospodaření za první čtvrtletí roku 2020. Tam jsme se dozvěděli i to, že se počet předplatitelů zvýšil o 15,8 milionů, což je dvakrát tolik, než se původně čekalo.
Koronavirová pandemie projevuje různě. Zatímco některá průmyslová odvětví takřka zlikvidovala a snížil se dramaticky prodej některých produktů (např. fotoaparáty v USA klesly o 64 % a jsou tak třetí nejvíce zasaženou kategorií), jiným to zase pomohlo. Streamovací služby patří k těm šťastnějším, neboť lidé kvůli omezení pohybu sedí doma a obvykle sledují televizi nebo právě různé streamovací služby. Netflix tak ještě před pandemií předpokládal, že se za Q1/20 zvýší počet uživatelů o 7 až 8 milionů, nicméně ve skutečnosti šlo o 15,77 milionu nových předplatitelů, což je 22,8% meziroční nárůst. Celkový počet lidí tak nyní dosáhl hodnoty 182,86 milionu lidí (za čtvrt roku se tak počet zvýšil o 9,3 %). Pro příští čtvrtletí se předpokládá nárůst o 7,5 milionu, nicméně Netflix sám přiznává a varuje, že toto číslo může být výrazně odlišné s tím, jak se různé země odhodlají rušit omezení vycházení a rozsah karantén.
 
Netflix logo
 
Netflix dále přiznává, že změny kurzu dolaru negativně ovlivňují zahraniční příjmy (např. jen v Brazílii se změna kurzu realu k dolaru promítla ve 25% poklesu). Snížil počty technologických inovací a zavádí jen ty, u kterých vidí větší smysl a užitečnost vzhledem k situaci, což bylo např. vylepšení rodičovské kontroly. Do uživatelské podpory bylo nabráno 2000 nových zaměstnanců (pracujících vzdáleně) a zastaveno bylo téměř veškeré natáčení. Pracuje jen omezené množství týmů v Koreji a na Islandu.
 
Pokud jde o finance, Netflix měl za poslední čtvrtletí příjmy ve výši 5,77 mld. USD, což je meziročně (proti Q1/19) nárůst o 27,6 % a proti minulému čtvrtletí (Q4/19) pak o 5,5 %. Především se ale výrazně zvýšil zisk, a to na 958 mil. USD, takže provozní marže činí velmi slušných 16,6 %. V minulém čtvrtletí i před rokem to přitom bylo shodně 459 mil. USD. Čistý zisk je pak 709 mil. USD. Vedle většího počtu předplatitelů a příjmů se v tom projevil koronavir i opačně, a to snížením výdajů, protože se téměř úplně přestalo natáčet.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.