
John Archer píšící pro Forbes dostal od zástupce LG vyjádření, ve němž potvrzuje práci na novém firmwaru, který by vyřešil problém s vysokou vstupní odezvou v HDR režimu. Zatímco při sledování pořadů není tento údaj příliš podstatný, pokud k televizoru připojíte PlayStation 4, PlayStation 4 Pro nebo Xbox One S a chcete si zahrát některou z her podporujících HDR, jde už skoro o každou milisekundu. Ona zmiňovaná vstupní odezva je čas, který televizor potřebuje ke zpracování přijatého signálu a jeho následnému zobrazení. Pokud je tato hodnota příliš vysoká, mohou se hry stát skoro nehratelnými. Většinou se naštěstí se nejedná o neřešitelný problém, stačí vyladění softwaru.
Níže volně překládáme prohlášení, které zaslalo LG Johnu Archerovi:
„Společnost LG Electronics byla upozorněna, že někteří zákazníci se potýkají se zpoždění na svých obrazovkách při hraní HDR her na televizorech LG. Naši technici v současné době pracují na opravě firmwaru řešící tento problém, jehož vydání je očekáváno v blízké době. Také pracujeme na řešení pro modely televizorů 2017, které mohou zahrnovat režim HDR her. LG se zavazuje svým zákazníkům poskytovat nejvyšší standardy kvality výrobků a služeb. Vzhledem k tomu litujeme nepříjemností, které to způsobilo našim zákazníkům a potvrzujeme náš závazek k co nejrychlejšímu vyřešení problému.“
Zatím tedy není jasné, kdy bude aktualizace vydána, ale mohlo by se tak stát v nejbližších týdnech. Také konkrétní seznam modelů zatím nebyl zveřejněn, pravděpodobně se však bude jednat o OLED i LCD (LED) televizory této značky. Z prohlášení ovšem můžeme soudit, že aktualizace nepřinese přímo herní mód (ten se nejspíš objeví až v modelech pro rok 2017), ale jen snížení odezvy. Ze vstupní odezvy při zapnutém HDR se postupně stává další důležitý parametr, který by měli zákazníci zvážit při nákupu nového televizoru, především pokud spolu s ním plánují využívat novější herní konzoli.
Zdroj: Forbes.com