Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Levnější Netflix s reklamami možná už letos

11.5.2022, Milan Šurkala, aktualita
Levnější Netflix s reklamami možná už letos
Už před měsícem se hovořilo o tom, že by Netflix mohl přijít s levnějším předplatným, které by bylo placeno také reklamami. Nyní to vypadá, že by se tak mohlo stát mnohem dříve, než se původně předpokládalo.
Reklamy jsou sice nenáviděnou věcí, ale současně velmi efektivním nástrojem, jak přímou platbu za produkty přenést z jejich uživatelů na inzerenty (a posléze na uživatele produktů inzerentů). Není tak nutno za každou službu platit, neboť se o to přeneseně postará zobrazení reklamy (resp. kliknutí, nákup inzerovaného produktu...). Poslední dobou to pochopily i streamovací služby, které mají spoustu exkluzivního obsahu, ale placení si několika služeb najednou je pro mnoho lidí už nestravitelné. Mnohé trhy jsou už saturované a dochází ke zpomalení nárůstu nových uživatelů, někdy dokonce i k poklesu jejich počtu. I proto se mnohé z nich odhodlali k zavedení levnějších předplatných, kde se o zbytek platby postarají právě reklamy. Je to cesta, jak zvýšit uživatelskou základnu i o uživatele citlivější na cenu (a také zvýšit pravděpodobnost toho, že bude uživatel předplácet několik streamovacích službách najednou). Do tohoto tábora by se měl brzy přidat i Netflix.
 
Netflix logo
 
Ten má prozatím předplatné bez reklam, jenže to také znamená ne zrovna nízké ceny. Podle zákulisních informací, které se dostaly na světlo světa už v dubnu, totiž Netflix uvažuje také o levnější předplatném s reklamami, tehdy se ale hovořilo o horizontu 1 až 2 let. Nyní se objevují nové informace, že by se tak mohlo stát ještě v tomto kalendářním roce, tedy do zhruba půl roku. Netflixu by to mohlo pomoci zvrátit nepříznivý obrat z minulého čtvrtletí, kdy poprvé po více než 10 letech přišel o uživatele. Nadále je jedničkou s obrovským náskokem, ale takový obrat rozhodně není pozitivním znamením. Levnější plán s reklamami by mohl znamenat navýšení počtu uživatelů. Zatímco nedávno byly plány bez reklam standardem a reklamou podporované jen výjimečné (např. Peacock), po přechodu Netflixu by tomu bylo naopak a jedinou výjimkou bez možnosti reklam by zůstal snad jen Apple TV+.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.