Reklamy jsou sice nenáviděnou věcí, ale současně velmi efektivním nástrojem, jak přímou platbu za produkty přenést z jejich uživatelů na inzerenty (a posléze na uživatele produktů inzerentů). Není tak nutno za každou službu platit, neboť se o to přeneseně postará zobrazení reklamy (resp. kliknutí, nákup inzerovaného produktu...). Poslední dobou to pochopily i streamovací služby, které mají spoustu exkluzivního obsahu, ale placení si několika služeb najednou je pro mnoho lidí už nestravitelné. Mnohé trhy jsou už saturované a dochází ke zpomalení nárůstu nových uživatelů, někdy dokonce i k poklesu jejich počtu. I proto se mnohé z nich odhodlali k zavedení levnějších předplatných, kde se o zbytek platby postarají právě reklamy. Je to cesta, jak zvýšit uživatelskou základnu i o uživatele citlivější na cenu (a také zvýšit pravděpodobnost toho, že bude uživatel předplácet několik streamovacích službách najednou). Do tohoto tábora by se měl brzy přidat i Netflix.

Ten má prozatím předplatné bez reklam, jenže to také znamená ne zrovna nízké ceny. Podle zákulisních informací, které se dostaly na světlo světa už v dubnu, totiž Netflix uvažuje také o levnější předplatném s reklamami, tehdy se ale hovořilo o horizontu 1 až 2 let. Nyní se objevují nové informace, že by se tak mohlo stát ještě v tomto kalendářním roce, tedy do zhruba půl roku. Netflixu by to mohlo pomoci zvrátit nepříznivý obrat z minulého čtvrtletí, kdy poprvé po více než 10 letech přišel o uživatele. Nadále je jedničkou s obrovským náskokem, ale takový obrat rozhodně není pozitivním znamením. Levnější plán s reklamami by mohl znamenat navýšení počtu uživatelů. Zatímco nedávno byly plány bez reklam standardem a reklamou podporované jen výjimečné (např. Peacock), po přechodu Netflixu by tomu bylo naopak a jedinou výjimkou bez možnosti reklam by zůstal snad jen Apple TV+.
Zdroj: deadline.com, nytimes.com