Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Jaký MPEG-2 enkodér?

Tomáš X. (166)|2.6.2004 11:01
Čím více o tom čtu, tím větší v tom mám hokej.
Existují poměrně protichůdné informace:
1. Četl jsem před časem zde srovnání MPEG-2 enkodérů, kde byly nějaké závěry
2. Především StayMan, ale i jiní zde tvrdí, že pro převod DV z digi kamery do MPEG-2 (DVD) jsou nejkvalitnější Canopus ProCoder a MainConcept v DVD Architectovi a není poznat rozdíl
3. Všeobecně se tvrdí, že nejlepší enkodér je Canopus ProCoder, ale 2.0, protože 1.0 ještě zdaleka není bez chyb a že výborná volba je odlehčená levná meziverze mezi 1.0 a 2.0. ProCoder Express
4. Pro zálohování DVD, zvláště těch dlouhých a nabouchaných tu všichni doporučují CCE tam, kde by Shrink musel drasticky omezovat datový tok.
Navíc CCE existuje v koupitelné formě (CCE Basic za 58 USD) a nekoupitelné formě za 2000 USD.

Já samozřejmě bych rád MPEG-2 enkodér pro 5 účelů:
a) výroba vlastních DVD z digi-kamery
b) přetažení všech VHS videokazet na DVD
c) výroba DVD z TV vysílání poté, co si koupím A/D převodník
d) zálohování originál DVD
e) komprese odborných analogových videosignálů

Dnes oficiálně používám DVD Architect 1.0d (v rámci firmy je to zaregistrované na mě osobně). ProCoder Express má akceptovatelnou cenu, to bych z vlastního měšce obětoval, když by mně to oproti MainConceptu přineslo lepší požitek ze sledování na TV. CCE Basic má taky akceptovatelnou cenu.
Jednorázové a výjjimečné věci samozřejmě lze udělat i trial verzí nebo i za úplatu u někoho, kdo cosi drahého vlastní.

Zajímá mě, jestli když bych používal pro všechny účely a) - e) MainConcept enkodér v DVD Architectovi 1.0d, tak se někde docílím viditelně horší výsledek, než jinou variantou???
Je větší vhodnost CCE, ProCoderu či jánevímčehoještě dána kvalitou výsledku nebo jen rychlostí enkódování, použitelností v procesním postupu, kompatibilitou s dalšími nástroji, ... ???

Opravdu je mně líto vyhodit třeba i 2000 Kč nebo i podstatně víc za něco, od čeho v praxi za 2 měsíce upustím, protože to buď nepřinese zlepšení nebo s tím bude zoufalá práce.
stayman (12393)|2.6.2004 12:43
Rebricek podla jedneho renomovaneho zahranicneho casopisu je:

1. ProCoder 1.5... (celkove hodnotenie 88 %) 1/2003
2. Cinemacraft Encoder SP................ (80 %) 1/2003
3. ProCoder Express......................... (77 %) 3/2004
4. MainConcept MpegEncoder 1.4.1.... (66 %) 3/2004
5. HonesTech MpegEncoder............... (65 %) 1/2003
6. CCE Basic 2.57............................. (64 %) 3/2004
7. Digigami MegaPEG 1.5................... (59 %) 1/2003
8. Darim DVMpeg 6.0........................ (53 %) 1/2003
9. Pegasys TMPGEncoder 2.521 ......... (53 %) 3/2004
10. Discreet Cleaner 5....................... (52 %) 1/2003
11. Beyeler BBMpeg.......................... (46 %) 1/2003

Testy boli vykonane vo dvoch obdobiach, takze odvtedy sa mohlo nieco zmenit, hlavne s uvedenim novsich verzii, ale ako voditko a aj podla inych recenzii, by sa s tym dalo suhlasit. Mojich favoritov si dobre spomenul, je to ProCoder (Express) a MainConcept (nie standalone, ale plugin vo Vegase a Architecte).
Hawkey_tvf (434)|2.6.2004 12:46
[quote=Tomáš X.]Všeobecně se tvrdí, že nejlepší enkodér je Canopus ProCoder, ale 2.0, protože 1.0 ještě zdaleka není bez chyb a že výborná volba je odlehčená levná meziverze mezi 1.0 a 2.0. ProCoder Express[/quote]
Nooo trufam si povedat ze tu malo ludi realne skusilo REALNU 2.0, zato taky ProCoder 1.5 tu zhavi dost ludi.

[quote=Tomáš X.]Pro zálohování DVD, zvláště těch dlouhých a nabouchaných tu všichni doporučují CCE tam, kde by Shrink musel drasticky omezovat datový tok.[/quote]
Hm, CCE strasne maze a pomerne malo nastavitelny Basic asi este viac, takze moj favorit je aj tu jednoznacne ProCoder. DVD zalohujem tak raz tyzdenne ak vobec a ProCoder 1.5 vali v Mastering Mode asi 18 fps, cize za noc to mas hotove (alebo kym sa vratis z roboty). CCE ma jednu vyhodu, rychlost. Ale ak ide bitrate drasticky dolu, vid Pan prstenov, tak ProCoder to urobi perfektne, zatial co CCE zacne posterizovat. Na druhej strane CCEcku sa daju vnutit keyframy (multiangling, presne zachovanie chapter pointov,...) a da sa urcit napr. ultranizka bitrate pre titulky, ProCoder to nema, iba ak by si to enkodoval per partes. A obavam sa ze tieto vyhody su vlastne prave tomu, comu uz hovoris "nekupitelne".[/quote]
Tomáš X. (166)|2.6.2004 13:10
Takže jestli tomu dobře rozumín, tak ProCoder i ProCoder Express je sice lepší, ale když jde o to zakódovat jednu stopu videosekvence bez kapitol a k tomu jeden zvuk. Jakmile jsou k tomu třeba titulky a jiný úhel kamery a označení kapitoly atd., tak už to na 1 průchod udělá jen CCE?
Anonymous (825)|2.6.2004 13:37
Tomáš X. [quote]Já samozřejmě bych rád MPEG-2 enkodér pro 5 účelů:
a) výroba vlastních DVD z digi-kamery
b) přetažení všech VHS videokazet na DVD
c) výroba DVD z TV vysílání poté, co si koupím A/D převodník
d) zálohování originál DVD
e) komprese odborných analogových videosignálů[/quote]

a) To je prasárna, že ...
b) VHS na DVD je magorie, ztráta kvality, vznikne hnusný analogo-digitální paskvil.
c) Kvalita TV vysílání je podobná tak VCD, proč DVD ???
d) K zálohování DVD není potřeba encoder ...
e) Jaký koli zdroj dát do DVD je čuňařina, snad jen na kšeft pro slepce :-E :-E :-E
clee (6592)|2.6.2004 13:52
tak proc sakra ty enkodery vubec delaj??? :-E :-E :-R
ViKinG (793)|2.6.2004 14:01
Bullback: chtěl bych pozorovat začátečníka, který chce získat aspoň nějaké informace, těsně po tom co si přečte sadu tvých příspěvků. Ten naprostý chaos do kterého ho svými názory hodíš, to zachytit na kameru, tak mám námět na disertační práci a další kameru z pořadu Natoč to!
a) tuhle "prasárnu" dělá téměř každý... (VHS a DVD-Video jsou jediné dva použitelné standardy)
b) jsou "důležité" záznamy které jsou jen na VHS a tam je to pochopitelné, to že se nesmí čekat žádný zázrak je věc druhá
c) nemá smysl s tebou probírat, samozřejmě že to co už se hnusné vysílá s tím už nikdo nic neudělá
d) budeš se divit ale pokud chceš dostat některé na DVD-+R SL tak potřeba je
e) blábol na který netřeba reagovat...
Anonymous (825)|2.6.2004 14:02
Clee: proč ???, no aby je prodali ústavům zrakově postiženým :-E :-E :-E
Jinak takovéhle "zapálení" pro DVD jsem snad ještě neviděl :-E :-E :-E
Proč tedy cpát VHS na DVD ???, no to fakt nevím, tak si udělám zálohu v DV nebo MJPEG (kdybych měl obavu před zničením VHS) a je to ...
Anonymous (825)|2.6.2004 14:10
[quote=ViKinG]d) budeš se divit ale pokud chceš dostat některé na DVD-+R SL tak potřeba je
[/quote]

Jó přeencodovávat celý DVD, nebo "rozrejpání" zvážit co je asi tak vyhodit :-E :-E :-E , no tak sorry, to je fanatizmus, ale tady není privilegiem kvalita, takže hup to do DivX, a mám DVD v prvotřídním fenoménu a můžu tím oslňovat neznalé :-E :-E :-E
ViKinG (793)|2.6.2004 14:20
Bullback: nezlob se, ale já už tvým příspěvkům skoro vůbec nerozumím. Já ani nevím jestli mě chválíš nebo haníš. Budu muset na sobě a na své empatii ještě zapracovat :-) . A uhádnuls oslňování to je moje, stačí vhodně zvolit publikum(neznalé) a už začínám. Ale oslňuji pouze s DVD-Video formátem ! :-E DV si nechávám jen a jen pro sebe. B-)
Anonymous (825)|2.6.2004 14:37
[quote=ViKinG]Bullback: nezlob se, ale já už tvým příspěvkům skoro vůbec nerozumím. Já ani nevím jestli mě chválíš nebo haníš. Budu muset na sobě a na své empatii ještě zapracovat :-) . A uhádnuls oslňování to je moje, stačí vhodně zvolit publikum(neznalé) a už začínám. Ale oslňuji pouze s DVD-Video formátem ! :-E DV si nechávám jen a jen pro sebe. B-)[/quote]

Nejedná se o to zda Tě haním nebo chválím, pouze oponuji některým názorům, v žádném případě nechci někoho nas*rat, jen prostě je mě divné spousty věcí a to např. všecko narvat za každou cenu na DVD, to mě zaujalo.

Jinak Oslňovat lze i kuličkou ukoulemnou z trusu, to je fakt, proto jsou reklamy, jenže odborná diskuze je či měla by být o podstaťě věci a né o reklamních tazích, a jsme zase u DivX ..., a to je ještě horší než z DVD.

Jinak si Tě vážím protože jsem v pátek nahlédl k Harrymu na lopuch a tvůj nick jsem tam neviděl :-E :-E :-E
ViKinG (793)|2.6.2004 14:57
Bullback: např já mám v příbuzenstvu a mezi známými dost co už maj jen DVD player a tam je touha po DVD-Video asi pochopitelná. Já taky nepovažuju MPEG2 kompresi a DVD-Video formát za zázrak ale uznávám fakt že penetrace našich domácností už přehrávači DVD-Video velká a začíná se vyrovnávat VHS (můj subjektivní názor z mého okolí).
Na lopuch nejdu jak je rok dlouhej, tak si mě budeš vážit asi dlouho :-).
Tomáš X. (166)|2.6.2004 15:17
Tak se pokusím vysvětlit důvody převodu vybraného obsahu VHS kazet na DVD:

a) kazeta po 15 letech už má zřetelně horší kvalitu, tedy zhoršuje se postupně, oproti tomu u DVD lze udržet zcela totožnou kvalitu neomezeně dlouho za podmínky, že to člověk stihne přepalovat na nová média dříve, než se dovnitř té placky či všech kopií té placky dostane kyslík a zničí to relativně naráz
b) DVD zabere méně místa, než VHS kazeta
c) na DVD si člověk může udělat menu a výběr třeba 10-minutových úseků, na VHS kazetách jsou 3 - 4 hodiny sekvenčně
d) lze to nově a přesněji sestříhat
e) lze to zčásti v editoru vyčistit filtry a opravit, ....
f) když člověk zruší VHS archiv, tak pak jediný důvod, proč má stále mít VHS video, je současná cena DVD HDD rekordérů a za určitou dobu, až půjdou dolů, už si s sebou netáhnu zátěž VHS archivu
g) ten nejdůležitější důvod na světě: "Chce se mi." To je naprosto neporazitelný důvod, s a) až f) lze možná i polemizovat, g) je absolutně nezničitelný argument. :-E :-E :-E
ViKinG (793)|2.6.2004 15:25
Bullback: tak jsem po měsících(možná i letech) nahlédnul na lopuch a dost sem koukal co je tam za odborníky... jeden nejmenovaný co si tam utahuje z ostatních je schopen napsat tento dotaz:
Chci se zeptat - ty Verbatimy v 25 ks salamu jsou ty samy co bejvaj v krabickach? Maj taky barvivo Taiyo Yuden?
A ten tam radí ostatním!
Tomáš X.: pokud si budeš hrát a nebudeš zlobit tak je to OK :-).
Tomáš X. (166)|2.6.2004 15:32
To ViKinG: no, vidíš, že jsi to pochopil, prostě potřebuju ty záběry o ničem dostat z těch vošklivejch velkejch černejch krabiček na ty hezký stříbrný placičky a ještě se při tom zabavit a bejt hrdej na to, jak tý technice hezky rozumim a prababička spráskne ruce a řekne: "Teda to jsou ale možnosti, to za císařpána nebejvalo a jak tomu vůbec dokážeš rozumět, to já jsem v životě pochopila jenom hrábě a váleček na nudle!" ... a vvvo tttom tto jje
:-E :-E :-E
Hawkey_tvf (434)|2.6.2004 16:09
[quote=Tomáš X.]Takže jestli tomu dobře rozumín, tak ProCoder i ProCoder Express je sice lepší, ale když jde o to zakódovat jednu stopu videosekvence bez kapitol a k tomu jeden zvuk. Jakmile jsou k tomu třeba titulky a jiný úhel kamery a označení kapitoly atd., tak už to na 1 průchod udělá jen CCE?[/quote]

Zvuk by som robil v kazdom pripade asi externe (do AC-3), pretoze MPEG-2 zvuk je specialita "PAL only".
Titulky sa robia pri masteringu, ako aj kapitoly, to nie je vlastne vec encoderu.
S multianglingom a vnucovanim keyframov to je take zlozitejsie, ale v zasade plati ze pri multiangle musia byt v kazdom uhle vsetky I, P aj B framy na tych istych miestach a ak nechces mat problemy s kapitolami vyexportovanymi z povodneho DVD tak zas musis zabezpecit aby kapitola zacinala I framom (inak to moze seknut alebo zastavit).
Hawkey_tvf (434)|2.6.2004 16:16
[quote=Tomáš X.]
d) lze to nově a přesněji sestříhat
e) lze to zčásti v editoru vyčistit filtry a opravit, ....
[/quote]

no s tym strihom by som to tak ruzovo nevidel, ono to matematicky nie je az taky problem urobit naozaj presny strih MPEG-2, ibaze to chce 1-3 framy nanovo prekodovavat a napasovavat na cca. povodnu velkost (quantization fitting) aby si dodrzal pokial mozno povodny profil bitrate atd. atd. a mam feeling ze sa to nikomu nechce :-)
pokial chces dnes strihat na frame presne, zostava ti tak akurat DV a jeho derivaty, MPEG-2 I-frame a MJPEG
a zo shitnym zaznamom ani take filtre toho vela neporiesia
Tomáš X. (166)|2.6.2004 16:45
To Hawkey: samozřejmě jsem myslel střih v DV - ono také z levnějšího A/D převodníku, jak jsem informován, leze DV a nikoliv MPEG-2. Do MPEG-2 semozřejmě až nakonec jako vždy.
stayman (12393)|2.6.2004 17:00
[quote=Tomáš X.]To Hawkey: samozřejmě jsem myslel střih v DV - ono také z levnějšího A/D převodníku, jak jsem informován, leze DV a nikoliv MPEG-2. Do MPEG-2 semozřejmě až nakonec jako vždy.[/quote]

No samotny Analog/Digital prevodnik nie je DV, Mpeg2 a ani nic podobne, ale kedze ku tomu prevodu je vlastne nutna transformacia, tak vyrobcovia pouziju tu najvyhodnejsiu s najnizsim kompresnym pomerom a kodeku, ktorym je "editovatelny" tak ako pise Hawkey, teda hardware kodek DV (neviem si ani predstavit niekoho, ako si bude naberat nekomprimovane video s dat.tokom 270mbps a aj ked navyse strihove softy s DV kodekom vedia pracovat bez rekompresie u nezmenenych scen a ostrych strihov, lepsie povedane aj pri rekompresii nie je viditelna strata kvality). Samozrejme mozu byt tie A/D prevodniky-karty vybavene aj Mpeg2 hardware kodekom, ale tu su este problemy s editaciou (ako pise Hawkey :-D ) tak ich vyuzitie je dost ojedinele, resp. su vyborne tam, kde nie je nutne uz zaznam editovat...
clee (6592)|2.6.2004 19:10
bez komprese jedou vsechny strizny co pracujou s filmovym matrosem (avid, velocity HD) samozrejme komprese je volitelna, na nejvyssi urovni se samozrejme striha bez komprese...
stayman (12393)|2.6.2004 19:31
clee,ano viem o tom, dokonca aj digitalne systemy ako D1 pracuju s nekomprimovanym zaznamom (s kazetou vacsou ako tvoj monitor :-D ) ale to sem nepatri, bavime sa na home, semiprofi urovni, pochybujem ze si TomasX kupi D1 rekorder.
ViKinG (793)|2.6.2004 19:44
clee: v podstatě jsem chtěl napsat totéž co StayMan, jen bych si dovolil doplnit že home semiprofi je zde strop... občas taky probíráme (někteří chtějí probírat) jak dát na DVD-SL 2-3 2 hodinové filmy což je kategorie :-k .
clee (6592)|2.6.2004 19:54
jj to je mi jasny, ja jen tak informativne, jinak D1 znam, pri prvnim pohledu sem se rozesmal, protoze mi to prislo jako přežraná DV kazeta :-E
Tomáš X. (166)|3.6.2004 13:12
Ušmiknout MPEG-2 jde i v novějších verzích Shrinku, mají to přeci udělaný tak, že skáčou po I-framech, takže to nedovolí ušmiknout úplně kdekoliv, nicméně když jsem dělil film na 2 části, tak se mi vždycky podařilo najít rozumný místo a neměl jsem pocit, že mě to nějak extra omezuje, že nemůžu střihnout o frame vedle. nicméně při nějaké přesnější práci "na pětníku" to asi problém být může a dostaneme se s přesností střihu někam zpátky do oblasti VHS-rekordérů a tlačítka PAUSE na dálk. ovladači. :-)
Anonymous (825)|3.6.2004 18:22
[quote=Tomáš X.]Tak se pokusím vysvětlit důvody převodu vybraného obsahu VHS kazet na DVD:

a) kazeta po 15 letech už má zřetelně horší kvalitu, tedy zhoršuje se postupně, oproti tomu u DVD lze udržet zcela totožnou kvalitu neomezeně dlouho za podmínky, že to člověk stihne přepalovat na nová média dříve, než se dovnitř té placky či všech kopií té placky dostane kyslík a zničí to relativně naráz
b) DVD zabere méně místa, než VHS kazeta
c) na DVD si člověk může udělat menu a výběr třeba 10-minutových úseků, na VHS kazetách jsou 3 - 4 hodiny sekvenčně
d) lze to nově a přesněji sestříhat
e) lze to zčásti v editoru vyčistit filtry a opravit, ....
f) když člověk zruší VHS archiv, tak pak jediný důvod, proč má stále mít VHS video, je současná cena DVD HDD rekordérů a za určitou dobu, až půjdou dolů, už si s sebou netáhnu zátěž VHS archivu
g) ten nejdůležitější důvod na světě: "Chce se mi." To je naprosto neporazitelný důvod, s a) až f) lze možná i polemizovat, g) je absolutně nezničitelný argument. :-E :-E :-E[/quote]


Nechci prosazovat VHS ale kvalitní digitál, to ale DVD není v žádném případě.
a) Nebo některé placky nejdou přehrát už za 10minut, díry se stečou, životnost menší než 15 let určitě :((
b) Pevný disk zabere ještě mí'n místa a je zde možnost kvalitního záznamu a vydrží při údržbě určitě déle jak 15let ... (možná)
C) Opět ve prospěch HDD - přístupová doba rychlejší než DVD
d,e,f) Vše lze, ovšem v kvalitě DVD to bude po 2-x kopií k nejspíš k zblití.
g) Zítra se ti chtít nemusí, škoda úsilí. :-E :-E :-E
Hawkey_tvf (434)|4.6.2004 11:10
Bullback: mam ti ako chemik povedat nieco pekne o tom akoze "stekani dier"? Si asi presiel cez vela netopierskych stranok.
:((
Anonymous (825)|4.6.2004 12:37
Hawkey: Ten plast je měkký, tak vypálené díry do toho se časem "zůží", tím se může říct že dojde i k posunu tý díry, a když dojde k posunu "děr" proti sobě tak se dá říct že díry se slejou , nebo stečou a ještě díry jsou šikmo, no to je vůbec zázrak že DVD (pálené) jde vůbec někdy přehrát ...
Tomáš X. (166)|4.6.2004 15:31
Vzhledem k tomu, že si na DVD vypaluji i instalačky, často zazipované, kdy se při rozzipování kontroluje CRC, tak stačí několik málo údajně "slitých děr" a je to zcela na vyhození. Zatím se mi kupodivu nic podobného nestalo ani u DVD vypálených před rokem ani u CD vypálených před 9 lety. Onehdá jsem potřeboval na krátkou dobu nainstalovat jedno MS-DOSové vývojové prostředí pro nějakou úpravu a div se světe, z noname CD-čka 9 let starého jsem to nainstaloval, překladač překládal, ... A jedna originál 3 1/2 palcová disketa byla nečitelná, ještě že jsem to na tom CD-čku měl. Asi se ty díry zapomněly slejt. :-D
Pitomec (10211)|4.6.2004 15:43
Jak psal Bullback - jedinou cestou (v home sféře) je archivace na DV a jakýsi fialovo-kostičko-artefaktový zvratky alá MPEG, DivX apod., ohromí tak LAMU, poprvé sedící u PC... :-k
Tomáš X. (166)|4.6.2004 16:30
To Pitomec: už vím, čím to bude: já mám úhlopříčku TV 55 cm a Ty 2 a půl metru, takže to už vidíš kostičky na všem - pro Tvou 2 a půl metrovou televizi, na kterou koukáš ze 30 cm to nutně chce rozlišení 16 000 krát 9000 bodů v 2^16 odstínech a pak už Pitomec neuvidí kostičky.
A taky to chce se na fil dívat 1 - 2x a dokud neznáš nazpaměť děj, tak si těch kostiček ani nevšimneš, protože se doustředíš na děj a nekoukáš, kde co lítá. :-D Nic ve zlým, ale teď jsem Pitomcovi nahrál na nějakou z jeho lepších sarkastických smrští - pes od mě kůrku neveme, radši zbaběle uteču domů. :-D
Pitomec (10211)|4.6.2004 17:05
Kdybych ty kostičky viděl jenom já, tak by to bylo ideální - bohužel je vidí takřka všichni a někdy dokonce tak silně, že je lepší tu TV vypnout (Óčko, Galaxie Sport, UPC Direct - tady všude řádí ta "vymoženost" dnešní doby, celý "slavný" a samozřejmě sračkoidní MPEG).
P.S. TV mám 16/9 82cm.
ViKinG (793)|4.6.2004 19:17
Pitomec: zapomínáš že ty programy cos vyjmenoval mají bitrate kolem 2.000 což je pro MPEG2 naprosto nedostatečné a jsou skutečně nesledovatelné. Kolem 6.000 už to začíná být zajímavé a 8.000 je na dnešních běžných větších TV(70-82cm) v naprosté většině bez problémů. A pokud je už zdroj mizerný(šum atp.) tak tam je i 9.800 málo...
DV je samozřejmě lepší ale zase to nepřeháněj :BB: .
Pitomec (10211)|5.6.2004 08:27
Zrovna NOVA jede přes ATM (=digitální terestriální distribuční trasa signálu) v 6.000 a protože mám dobrý oči, tak ty kostičky vidím - stačí záběr policejních majáků nebo zelené trávy a je mně na blití :-k A jednou to byla fakt síla - když NOVA dávala k 10. výročí svého vzniku reprízy některých pořadů, tak např. Kolotoč byl absolutně nesledovatelný (ani nešlo poznat, jestli se točí kolotoč nebo kostičky z lega...) :-k
Hawkey_tvf (434)|5.6.2004 14:00
Bullback: mas velku, ale naozaj velmi velku smolu, do plastu sa nic, ale absolutne nic nevypaluje. Spaluje sa farbivo, takze tam, kde je spalene, sa nedostane svetlo (resp. jeho potrebna cast) na reflexivnu plochu a neodrazi sa naspat do hlavicky. Ta vrstva farbiva je vacsinou na a pod nejakymi izolacnymi medzivrstvami aby sa to ludovo povedane "naozaj nehybalo". Diery mas tak v hliniku u lisovanych CD/DVD. A RW pracuje este inaksie. Isteze ked to tocis v mechanike casto a rad tak termomechanicky (v horsom pripade aj chemicky, c je vlastne castejsie - shit media - ale to je zas nezavisle na prehravani a zavisle na zlepeni) pride k poskodeniu media alebo jeho casti (TOC, alebo najcastejsie prehravany track), ale to je komplexny problem a zrovna tie media s dierami, teda lisovane, su relativne najodolnejsie.
Anonymous (825)|7.6.2004 15:38
[quote=Hawkey]Spaluje sa farbivo, takze tam, kde je spalene, sa nedostane svetlo (resp. jeho potrebna cast) na reflexivnu plochu a neodrazi sa naspat do hlavicky. Ta vrstva farbiva je vacsinou na a pod nejakymi izolacnymi medzivrstvami aby sa to ludovo povedane "naozaj nehybalo". Diery mas tak v hliniku u lisovanych CD/DVD.[/quote]

no, ! dík za vysvětlení, to značí jen o jediném, pálená DVD/CD mají do kvality (výdržnosti) zatím daleko oproti páskám, (o to šlo) 8-) 8-) 8-)

ViKinG: Přesně jak říká Pitomec, NOVA není schopná ani odvysílat svoje "logo" z TV bez kostiček, uvědom si že pokuď nezakoduje ani I snímek, není obraz bez čtverečků, těch 8.000 vynásob tak 3x a bude to OK :(( :(( :(( Jinak musí docházet ke koskatění při plném levelsu a střídání snímků (změn), prostě DVD je asi 3x méně než je relativně čistý signál v tom rozlišení 720x576, čuňárna to je, a DIVX a jemu podobní je ještě horší.

Tomáš X: Je uplně fuk o jakvelkou jde televizi, všechny mají 288 řádek v PAL a vykreslování linek záleží na ostrosti paprsku (aby nevznikaly překryvy atd).
kirk (476)|7.6.2004 20:04
Bullbacku, kdes přišel na hodnotu 288 řádek?! :-? Pokud mě paměť neklame, tak se to u PALu pohybuje okolo 540 řádek! \/
clee (6592)|7.6.2004 20:09
ach uz je to zas tu, 288 radek zobrazuje v jednu chvili... jinak TV ma 576 radek, ale to uz tu bylo asi tisickrat...
Anonymous (825)|8.6.2004 11:29
[quote]288 radek zobrazuje v jednu chvili... [/quote]

Ano, ale to je podstata věci. 576 řádek (nebo o něco méně) tam v jednu chvíli vidět není jako na monitoru při 25fps, proto se zdá obraz na monitoru taky lepší.
Tomáš X. (166)|29.6.2004 17:07
To Bullback: vzhledem k tomu, že se těch sudých 288 řádek vykresluje paprskem postupně a hned potom se po té 1/50 sec. vykreslí zase lichých 288 řádek, a ty řádky na tom stínítku mají také nějaký dosvit, tak je to hodně odvážné tvrzení, co vlastně svítí současně. Lze rozhodně tvrdit, že současně svítí 576 řádek, tak jako lze i tvrdit, že současně svítí jedna řádka. Ale že současně svítí 288 řádek, to asi tvrdit nelze. Že by jako při průchodu paprsku přes liché řádky ty sudé naráz zhasly? :-)
mirekv (7169)|29.6.2004 17:50
No ono je to postavené spíš na setrvačnosti oka, TV obrazovky nemají dosvit téměř žádný, stačí si TV vyfotit krátkým časem. Takže svítí vždy jen jeden řádek, či spíš jen bod. Ovšem i 50 Hz je pro oko málo, v kině nevadí ani těch 24 Hz, protože tam políčko visí celé najednou a pak je rychle nahrazeno dalším.
Anonymous (825)|29.6.2004 19:31
[quote=Tomáš X.]To Bullback: vzhledem k tomu, že se těch sudých 288 řádek vykresluje paprskem postupně a hned potom se po té 1/50 sec. vykreslí zase lichých 288 řádek, a ty řádky na tom stínítku mají také nějaký dosvit, tak je to hodně odvážné tvrzení, co vlastně svítí současně. Lze rozhodně tvrdit, že současně svítí 576 řádek, tak jako lze i tvrdit, že současně svítí jedna řádka. Ale že současně svítí 288 řádek, to asi tvrdit nelze. Že by jako při průchodu paprsku přes liché řádky ty sudé naráz zhasly? :-)[/quote]

Svítí vždy jeden až tři body současně, ale mluvit o 576 řádkách se dá jen na monitoru, je tady použita pamět, v PAL či NTCS jede vše jen v reálu.

A navíc v pohybu jich neuvidíš 576 ani probliknout, protože jeden záběr je pouze 288 řádků.
Anonymous (825)|29.6.2004 19:33
[quote=mirekv]v kině nevadí ani těch 24 Hz, protože tam políčko visí celé najednou a pak je rychle nahrazeno dalším.[/quote]

Pokud nesedíš v první řadě :-E :-E :-E
Rychloběžná kamera je dobrej vejmysl, škoda že na ní nemám :-((( :-((( :-(((
mirekv (7169)|29.6.2004 20:01
Do první řady jsem sedával jako student z recese :-E :-E
Hawkey_tvf (434)|30.6.2004 12:21
mirekv: to kino má mimochodom "refresh rate" 72 Hz, aby sa oklamalo oko - tie zatemnenia pri posune 24 fps totiz boli uz dost rusive, tak sa to robi tak, ze pocas premietania jedneho policka sa toto este 2x zatemni a az pri tretom zatemneni sa opat posuva
mozes si skusit porovnat ak mas kde amatersku low-end 16 mm premietacku (osmicky nemaju ak sa nemylim 24 fps) ktora toto nerobi s kinom kde na 95 % (snad s vynimkou nejakych dedinskych kulturakov) mas tych virtualnych 72 fps
clee (6592)|4.7.2004 12:36
8micky behaj na 15ti tusim, jinak to "zatemnovani" maji vsechny 35mm promitacky 8-)
mirekv (7169)|5.7.2004 18:40
Hmm, to jsou věci!
john (149)|7.7.2004 11:24
[quote=mirekv]No ono je to postavené spíš na setrvačnosti oka, TV obrazovky nemají dosvit téměř žádný, stačí si TV vyfotit krátkým časem. Takže svítí vždy jen jeden řádek, či spíš jen bod. Ovšem i 50 Hz je pro oko málo, v kině nevadí ani těch 24 Hz, protože tam políčko visí celé najednou a pak je rychle nahrazeno dalším.[/quote]

jj, vyfot si TV obrazovku napr. 1/250 a 1/15, rozdil je velice zretelny
vlada (3470)|8.7.2004 00:25
Koukam opět plodná diskuze na téma, zda komprimovat do DV nebo raději vůbec :-) Kdyby na to existovaly média s dostatečnou kapacitou za rozumnou cenu tak proč ne. Ale vyhazovat víc než 50 Kč za médium pro film na kterej se podívam třikrát a skončí někde ve skříni se mi zdá jako nesmysl.
Pokud se vrátim k původnímu tématu, doporučil bych vyzkoučet program QuEnc (k nalezení na http://www.doom9.org), který by měl být lepší než CCE, ale asi nebude lepší než ProCoder nebo MainConcept. Na druhou stranu je zadarmo, takže má určitě lepší poměr výkonu a ceny než všechny ostatní :-) Jako vstup bere script AviSynthu, takže teoreticky mu můžete podstrčit úplně cokoliv. Zvuk je ale nutný dělat zvlášť - poslouží třeba velice kvalitní BeSweet. Pokud vás zajímají podrobnosti, koukněte na moje stránky.
A teď z úplně jiného soudku - víte třeba někdo, jak dlouho svítí bod na televizi a monitoru? A co taková plasmovka nebo LCD? Ty by teoreticky měly svítit pořád. Zkusim to v práci zjistit (dělam v Panasonicu). Každopádně když kouknu na TV vysílání na těchhle obrazovkách, tak ta kvalita je tragická, to musim souhlasit s Pitomcem. Ale když to porovnam s DVD nebo dobrym MPEG-4, tak tam je ta kvalita o poznání vejš.
Vláďa
kirk (476)|8.7.2004 00:37
Tomáš X. napsal:

[quote] Já samozřejmě bych rád MPEG-2 enkodér pro 5 účelů:
a) výroba vlastních DVD z digi-kamery
b) přetažení všech VHS videokazet na DVD
c) výroba DVD z TV vysílání poté, co si koupím A/D převodník
d) zálohování originál DVD
e) komprese odborných analogových videosignálů[/quote]

Hele, to si děláš prdel s tím přetahováním VéHáEsek na DVD?! :-? :OO Takovou kravinu bych nedělal! Proč si raději nevyrobíš kopie DVD? :-? :OO

Vláďa napsal:
[quote]Zvuk je ale nutný dělat zvlášť - poslouží třeba velice kvalitní BeSweet. [/quote]

Vláďo, co to plácáš?! :-? :OO Je hovadina prasit originální zvuk, tím že ho převedeš na jinej formát! Zvuk má být buď AC3 nebo DTS, pochopitelně v původní kvalitě! Na MP3 předělávám zvuk pouze v případě, že je originál MONO! Stereofonní EmPéTrojka se ani na nic jinýho použít nedá! Aji když je originál pouze ve formátu Dolby Surround (= Dolby Digital 2.0 Surround), tak s pomocí dekodéru InterVideo Audio Decoder, kterej na rozdíl od AC3filteru obsahuje dekodér Dolby Pro Logic 2, z něho dostaneš daleko lepší zvuk, než když ho zprasíš na MP3! \/ :-R :BB: :-)
Stano_tvf (504)|8.7.2004 11:19
Kirk napisal:

[quote]Hele, to si děláš prdel s tím přetahováním VéHáEsek na DVD?! Takovou kravinu bych nedělal! Proč si raději nevyrobíš kopie DVD? [/quote]

Preco si to myslis? Ak sa jedna o nejaky film, tak ano. Ale pochybujem ze niekto chce stahovat VHS na DVD kvoli filmov, ktore sa daju pozicat na DVD. Ja som to robil iba kvoli starym vlastnym videozaznamom,
z analogovej kamery, prepisanym na VHS.
Este k namietkam Pitomca, Bullbacka a pod:
Nepochybujem o tom, ze su tazki teoretici. Ale v praxi to niekedy inak.
Ak niekto tvrdi, ze DVD je menej kvalitne ako VHS, tak ... :-? .
Ale kazdy ma pravo na svoj nazor. Tiez som niekolko mesiacov laboroval, stahujem si stare VHS-ky cez ADVC-50 a potom Procoderom na DVD. Samozrejme originaly pasok odkladam. Ubezpecujem vsetkych
pesimistov a pochybovacov, ze na 29" TV nepznam rozdiel, ked si ten klip
pustim z videa alebo DVD. Oba Panasonic, aj TVP. A pre obcasne premietanie navsteve je to urcite z DVD pohodlnejsie. :-)
P.S. Mam zachovalu Hi8 Sony kameru, tocim mozno 2-3 hod. rocne
( Vianoce, dovolenka :-D ), takze nemienim investovat do DV kamery.
Takze, na :BB: