Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Profíci, poradíte při výběru profi kamery?

Martin83 (104)|28.7.2005 10:05
[quote=Filot]U te FX1 je prý potřeba dávat pozor na použití co nejkvalitnější kazety - jakýkoliv drop-out způsobí "vypadnutí" 15-ti snímku (díky mpeg2 kompresi), na rozdíl od DV, kde se poruší jen jeden daný snímek...Možná i proto HDV200 používá P2 karty pro HDV záznam, kdy je riziko drop-out oproti pásce zanedbatelné.

Ale toto píší na DVX fóru, a kdoví, zda není sponzorováno Panasonicem :-)[/quote]

No v žiadnom pripade nekupovat FX1. Pozri si diskusiu na grafika.cz.
stayman (12393)|28.7.2005 10:56
A co je tam v tej diskusii? :-?
Martin83 (104)|28.7.2005 12:16
[quote=StayMan by €RikŁ€]A co je tam v tej diskusii? :-?[/quote]
dobre vieŠ..nie? ved si autor toho super threadu... 9-)
stayman (12393)|28.7.2005 15:12
Ved prave !!!
Filot (21)|29.7.2005 11:18
Yaso: ještě jsem našel dobrý link (bohužel zase v angličtině) http://www.urbanfox.tv/articles/cameras/c33hdv_review.html
Porovnává mimo jiné FX1 a HVX200 z pohledu začátečníků v "prosumer" oblasti.

Zatím nejsou k dispozici ukázky z práce HVX200, ale pokud budou očekávání kvality odpovídat technickým parametrům a půjde ji sehnat za USD 6000 v PAL verzi, pak si myslím, že člověk nebude muset řešit ani minutu co koupit v cenové hladině do několika set tisíc...Jediný bod, v čem je pak podle mě je FX1 lepší - že je zvenčí hezčí :-).
yaso (304)|29.7.2005 11:24
S tou anglinou mi dáváš zabrat ! :-) Snad se tím přelouskám. :-)
stayman (12393)|29.7.2005 15:30
Tak to je jasne, ze ten Panak, ak mas 200000, ale yaso mal hranicu myslim 100000 a tam moc nenavyberas HDV, iba z DV kamier, co je prezitok.

Ja som zase nasiel vcera na jednom webe "jedneho" majitela, co si stazuje na ten dat.tok pri rychlych pohyboch, respektive na tu extrapolaciu (sposob vypoctu pixelov: voci mensiemu poctu pixel na CCD chipe ku tomu vyslednemu poctu pixelov), teda ze 960x1080 pixelov z chipu je asi malo aby vysledok bol 1440x1080 a este aj s aspect ratiom 1,3333 teda 1920x1080. Dal tam aj nejake obrazky, kde si to vsimol, tak kukajte:





a ukoncil to asi tak, ze si pocka na ten Panasonic HVX200 a uvidi :-D
Pitomec (10211)|29.7.2005 15:40
To je z FX1? Fakt móóc hezký :-k
clee (6592)|29.7.2005 15:43
humac, tohle je to, na co celou u hdv nadavam, predstav si to jeste v seru, videoCD jak vysity, no proste
stayman (12393)|29.7.2005 16:05
Jo z FX1, dobre ne? :-D
Filot (21)|29.7.2005 16:54
Díky Staymane, myslím, že Tě nikdo už nemůže podezírat z neúměrné propagace FX1. To je fakt síla!!!

Ale HVX200 inzerují na B&H za 5800 USD, to je 152 000 a ne 200 000. Ale nikde není vidět, jestli je stejná cena pro PAL :-(. Myslíš, že by se to dalo provozovat bez P2 jenom s externim jakymkoliv USB HDD?
clee (6592)|29.7.2005 17:06
co sem cet tak tam ma bejt nakej prepinac
Filot (21)|29.7.2005 17:20
Přepínač PAL/NTSC? Pamatuješ si, kde jsi to četl?
clee (6592)|29.7.2005 17:47
prepinac HDD/P2
yaso (304)|1.8.2005 11:35
... dlouhé téma .... Nějak jsem se rozhodl, i přes mnohé kritiky pro tu FX 1. Jen bych se chtěl ještě zeptat (naprosto amatérské otázka), jestli když budu natáčet v HD a pak to zpracovávat pro Pal, budu mít lepší výsledek než v při natáčení v DV ?
Když tak prosím o link na informace. Díky.
stayman (12393)|1.8.2005 12:31
Mozem ti spravit ukazky a nemusis nic hladat. Podla mna je to lepsie, ale ako som pisal, budes to mat v 16:9, no ta kamera toci plnohodnotny 16:9 (vidno to aj na LCD monitore, kde sa ti len zneaktívnia okrajem po stranach) a tak mozes v PC tie kraje orezat na pomer 4:3.
ODSakEda (2278)|1.8.2005 12:58
yaso .samozřejmě a logicky!

1. I pro blbej PAL (s rozli-šovací schopností teoreticky jen 0,4Mpx...) a pro DVDvideo (s rozli-šením videa 0,4Mpx) má smysl natáčet a poslkéze scenovat-digitalizovat video z filmového pásu (hlavně reklamy a to je panečku obraz i na starý telce!).

-Stejně tak má smysl použít pro ně i předlohu již dig. videa s vyšším rozlišením generovaném přímo kamerou (např. i z FX1, ale již i nad 1280x720p od JVC)!
-A u důležitých dokumentů má smysli uchovat i toto HD rozlišení!!! V blízké budoucnosti až budou běžná i HD zobrazovadla (dataprojektory a velké LCD a plasmy s HD rozlišením prudce expandují mezi lidi, tím spíše do společenkých místností již dnes!), již budeš mít předtočeno spoustu materiálu v HD!

2.
vyzkoušej si natočit třeba i za pěkného počasí záběr nejlépe do krajiny (obsahuje hodně drobných detailů a lze spíše srovnávat reálnost pohledu do krajiny-ten zná asi každý že?) minDV kamerou ze stativu a stejnej záběr vyfot alespon 2Mpx dig. fotoaparátem!
-No a jednak srovnej subjektivně, jak daleko či detailně vidíš do krajiny na monitoru PC detaily ve videu z miniDV kamery (běžícím, zastavené je jaksi nesrovnatelné) přímo s dig. fotografií a také vyzkoušej tuto fotku ve video editoru převést na video 720x576 a tyto dvě různě získaná vide-z kamery a ze statické fotky z dig. fotoaparátu opět subjektuvině porovnej.

-Budeš překvapen, že nejspabší místo není ani tal ten PAL(viz reklamy v TV), ale již zdroj videa z minDV kamer!... a tedy zdroj videa s rastrem 0,4Mpx reprodukováno na zařízení nebo převod do jiného formátu a opět jen 0,4Mpx je tragedie...
-Přece i pro tisk (časopisů, kde jde o brázky především-baby, auta, o fotgrafování a pod.) 150 až 300dpi je třeba předloha fotografie třeba i o 100% více -tedy 600dpi! i větší, i když je hromadný tisk relativně velmi hrubý!
Pitomec (10211)|1.8.2005 14:49
[quote=yaso]... dlouhé téma .... Nějak jsem se rozhodl, i přes mnohé kritiky pro tu FX 1. Jen bych se chtěl ještě zeptat (naprosto amatérské otázka), jestli když budu natáčet v HD a pak to zpracovávat pro Pal, budu mít lepší výsledek než v při natáčení v DV ?
Když tak prosím o link na informace. Díky.[/quote]
1. Měl bys konečně pochopit, že hlavní kritika na FX1 je kvůli tomu záznamu v MPEG-2/HDV, což se hodí pro všechno možný, ale rozhodně ne pro kvalitní zachycení obrazu (viz obrázky zde v diskuzi) :-k
2. Co to je "zpracovávat pro Pal" - to si to nahraješ na VHSku...? Každopádně s PD170 uděláš víc slávy, než s tím shitem FX1...
clee (6592)|1.8.2005 15:10
jo nebo dvx100, rozliseni neni vsechno, zvlast kdyz to pak vypada jak tetris 9-)
ODSakEda (2278)|1.8.2005 15:31
Pitomec -to pro PAL bylo myšleno tak jak se yaso ptal-tedy jestli to má smysl pro PAL (nejspíš myslel pro analogovou telku a vůbec přenos po Compositu většinou lidí...) natáčet do HD a všeci výrobci i u DVDvide playerů uvádějí PAL a všeci výrobci TV karet uvádějí, že se zachytává do rozlišení(!...) PAL i když všeci zde snat víme, že digitál nezná žádnej PAL a PAL nezná pixelový rozlišení kua! :((
Tak mě nechytej za slovo! (jo a tyka jsem uvádělpříklad o vysílání reklam a vysílání je snat v PAL ne?, ale zdroj videa ne-e, ten je digitální)
Pitomec (10211)|1.8.2005 15:32
Nějak jsem si nevšiml, že bych na tvůj příspěvek vůbec reagoval - že by paranoia? :-E
ODSakEda (2278)|1.8.2005 15:39
-jo a těm screenum, hlavně tomu 1. moc nevěřím-proč jsou mega kostky u na skoro statickém pozadí a proč to má tak divnej rozměr a proč má ten JPEG jen 80kB?!!!... jak to kdo generoval ten scree? Na jakou kvalitu měk kameru nastavenou?! To neudělá ani miniDVD kamera HITACHI na low quality s polovičním vodorovným rozlišením a směšným dat. tokem ani při točení za jízdy z auta!
ODSakEda (2278)|1.8.2005 15:48
Pitomec -sorry, myslel jsem že je to na mě, já jen stejně nepřesně odpovídal, jak se on zeptal.
clee (6592)|1.8.2005 15:51
odsak: ja mam s fx1 uplne stejnou zkusenost, kostkarna jak svina
ODSakEda (2278)|1.8.2005 18:24
clee -fakt?! Tak to je potom síla! :-k
A není někde jinde chyba? Dusoft má na webu test progressive scanu při prudkém pohybu a v šeru a je to dost best!

-A nikdo mi ani zatím neodpověděl na mnoho otázek: proč je ten screen takového divného rozměru, proč má jen 80kB a jak měl nastavenu kameru?! (narozdíl od DV lze volit kvalitu-dat tok, nebo ne?)
-A proč je i statické pozadí z hrubých kostek, když já dostal mailem od Dusoft-a kousky videí a dos realistických záběrů -ostrých i při panorámování v sadu na složitou a náročnou texturu na dat tok: stromy+trávník!!!

Oprava- ukázky jsem stáhnul ne od Dusoft-a ( http://www.dusoft.cz/TDFX1/TDdefault.htm ), ale od Gasmo (anonimní)
Je ten screen v JPG tedy dost komprimovaný, původně měla tato BMP přes 6MB!, tak to berte sim jen ilustrativně: http://www.svetmotoru.cz/foto/fotogalerie/id1147_1.jpg
clee (6592)|1.8.2005 18:38
HDV ma fixni bitrate 25 nebo 19mbit, screen je jednoduse resizlej, bohuzel nemam muj zaznam z fx1 u sebe, ale vypadalo to dost podobne
Martin83 (104)|1.8.2005 18:54
A tebe sa lubi ta tvoja fx1?
clee (6592)|1.8.2005 19:01
ja ji mel nastesti jen pujcenou, hdv bych si nekoupil ani pod pohruzkou :-E
yaso (304)|1.8.2005 21:45
Chtěl jsem se něco dozvědět o kameře : DSRPD170P a nikde na českém netu jsem ji nenašel - myslím tím prodejce popřípadě recenzi s nějakým porovnáním ve vztahu k fx1. Můžete mě nakopnout ?
Jinak mi teda motáte řádně hlavu.!. Myslel jsem, že největší problém bude sehnat penízky, ale jak vidím, tak ne. Platidlo mám a točím pořád na TRV33E. :-(
Pitomec (10211)|1.8.2005 21:48
Tak si nech TRV33E a platidlo zkapalni B-)
stayman (12393)|1.8.2005 21:58
yaso
ak mas prasule, tak vyckaj na nieco lepsie, na tych 1080i je asi fakt malo tych 25mbps a navyse s resizom, mozno aj preto sa do toho JVC nehrnie a Panasonic to riesi s inou kompresiou a navyse tak ako to ma byt, teda dat.tok priamo umerny rozmeru, len ci ten chip (a "optika") to tak bude zvladat tiez :-D
yaso (304)|27.8.2005 21:21
Vyčkávám, vyčkávám, ale zajímal by mě ještě váš názor na
PANASONIC AG-DVX100E. Prosím.
Pitomec (10211)|28.8.2005 01:30
Za ty prachy máš v pohodě PD170ku.
Filot (21)|29.8.2005 10:53
O PD170tce také uvažuji, ale neumí progressive scan jako DVX100. Pokud chci, aby se záznam alespoň trohu blížil opravdovému filmu, má větší váhu progressive scan nebo nějaké jiné vlastnosti PD170 které DVX100 nemá?
Pitomec (10211)|29.8.2005 13:16
Pokud chceš, aby se záznam blížil opravdovému filmu, tak taky na opravdový film musíš točit - zapomeň na to, že nějaký progressive scan to zvládne. Je to pouze návnada na naivky, kteří v tom opláchnou prachy.
stayman (12393)|29.8.2005 14:56
S nastupujucimi progresivnymi zobrazovacmi a stavajucimi monitormi LCD ku PC a s absolutne bezproblemovou moznostou ulozit si zaznam jak na klasicke DVD, alebo DVD s HD rozlisenim, alebo nastupujuce HD-DVD alebo Blu-Ray (at mi promine :-D ) progresivne, je to najlepsia volba a nie upadajuce prekladanie s nizskym rozlisenim, ktorym nas krmia pol storocia. Ides dobrym smerom, ale ta JVC ti prinesie ovela viac.
Pitomec (10211)|29.8.2005 15:34
Dokud bude TV vysílání prokládaný (a ono se asi dobře ví, proč to prokládání vzniklo a nikdo nemá zájem na tom nic měnit), tak nějaký progressive shit bude u kamer na dvě věci :-)
yaso (304)|29.8.2005 17:05
Možná zkouším vaši trpělivost, ale napadla mě ještě jedna kamera: Sony Pro HVR-Z1.
clee (6592)|29.8.2005 17:09
jen dalsi hdv smejd
Anonymous (825)|29.8.2005 17:13
yaso jj tak tuhle kamerku mam a je v pohode. Ja mam sice tech kamer 27 ale tahle zas nepatrite k tem nejhorsim
stayman (12393)|29.8.2005 23:02
[quote=Pitomec]Dokud bude TV vysílání prokládaný (a ono se asi dobře ví, proč to prokládání vzniklo a nikdo nemá zájem na tom nic měnit), tak nějaký progressive s**t bude u kamer na dvě věci :-)[/quote]

Asi nevies, ze ten princip je uplne rovnaky, akurat TY vidis u toho "prekladaneho" videa v danom case polovicne rozlisenie \/ :-D Inak dfam to vies, ze preco to bolo navrhnute tak ? :-?
mirekv (7169)|29.8.2005 23:17
StayMan by €RikŁ€
To je dilema, buď plynulé 50Hz video s polovičním vertikálním rozlišením, nebo s plným, ale zato s větším stroboskopickým efektem.
stayman (12393)|29.8.2005 23:46
:-E a to preco mas taky nazor? :-?
mirekv (7169)|29.8.2005 23:57
StayMan by €RikŁ€
Ty máš jiný? Jak to teda podle tebe je?
stayman (12393)|29.8.2005 23:58
Normalne, 25p ma aj klasicky film, navyse u diditalu nie je ziadny problem robit 50fps...
mirekv (7169)|30.8.2005 00:13
StayMan by €RikŁ€
To jo, jenže při natáčení a výrobě se s tím 25 fps počítá a podle toho se točí. Když u amatérské kamery vypustíš jednu, nebo druhou řadu půlsnímků, tak je to při rychlých pohybech nekoukatelné.
Pitomec (10211)|30.8.2005 00:13
Tak teď nevím, jestli se mám smát nebo brečet 9-) - musíš přece dobře vědět, že u filmu (který má 24fps) není žádné prokládání prostě proto, že film je promítán na plátno a nikoliv zobrazován na stínítku obrazovky, takže žádné "blikání" tam pochopitelně nehrozí. Občas by to chtělo se ponořit do historie a zopáknout si princip TV vysílání \/
stayman (12393)|30.8.2005 00:20
Vedel som, ze tomu nebudes rozumiet.

Tak z aprve, tych 50polsnimkov je sice kvoli tomu blikaniu, ale ze su polovicne, je kvoli tomu, ze by vzrastla sirka pasma, resp. u digitalu dat. tok \/

Za druhe, v kine mas eliminovane blikanie rotacnou clonou, ktory prebehne policko 2x alebo 3x, takze zase tam dostanes nativnych 50 resp. 75p,ale rovnakych !!!!!!!

A za tretie, sledoval si trebars nieco na LCD byt 25fps ???? :-E Ludske oko vnima pohyb ako suvisly uz ovela skor, cca pri 16-18fps \/
MOJE (537)|30.8.2005 20:31
Nechcem sa tu veľmi miešať, ale je rozdiel keď niekto točí 25 (24) fps a nastaví čas 1/300 sek. (trhaný pohyb) alebo 1/25 sek. (plynulejší pohyb)

PS: v niektorých filmoch DVD ani nieje vidieť pri švengu, že je točený 24 fps, ale pri niektorých ma to ruší B-) (to bude asi tým časom závierky - :-I )