jaky format videa uprava v Davinci
[QUOTE=jobro;521867]Jak se říká: "Potrefená husa se vždy ozve"... Nikoho jsem se nechtěl doktkout. To nechcete přiznat, že jste se v tom tématu dokonale zamotali. Nečtete po sobě příspěvky? Jsem udiven tím, že vámi ventilované a nekonečně řešené téma zajímá jen velmi málo čtenářů, zabírá místo na fóru, nakonec po tří měsíční anabázi dojdete k závěru, že si musíte ujasňovat principy fungování DVD video. Toto "vyjasňování" mělo proběhnout na samém začátku vlákna.
P.S.
Chápu, že je nutné převádět HD video na standard DVD. Ne všichni uživatelé mají BluRay přehrávače či jiné strojky. Možná, že převod pomocí této komplikované metody skrz Frame Server dává lepší výsledky, než klasika pomocí MainConcept.
Denně si můžeme kazit oči na výsledky převodu HD-PAL v naší televizi. Profíci mají k dispozici zařízení za miliony a výsledek je tristní. Je to dáno (mimo jiné) tím, že reprodukce obrazu na LCD/Plasma FHD displejích z formátu 720x576 nemůže být "výborná", jen únosná. Více méně se spoléhá na tom, že diváci tu nekvalitu zkousnou.[/QUOTE]
Nikdo se do niceho nezamotal, uzivatele se naopak snazi dozvedet se krok po kroku co se ma a nema delat. Rozmotava se to, "small steps", jak se rika, zadny spech, .... jsou to prikazove radky, vpodstate mohou byt diskuze o jedne jedine promenne tyden dlouhe a podobne. To jsou nastroje, kde muzes nastavit cokoliv.
Zabirame misto na foru? Jako kde, na serveru? :-)
Na DVD jsme najeli po nejake dobe, kde uzivatele si poprosili o funcknost. Nejdrive se resilo HD.
Uzivatel se pta a je mu odpovezeno, pokud by lidi znali vsechno toto forum by neexistovalo a usetrili by jsme misto nekde na serveru . Mozna pro facebook a videa domacich kocek. A znovu pripominam diskuze je natazena nekolikanasobne kvuli nasemu casovemu posunu.
DVD takto vyrobena , specialne s pouzitim toho chroma iResize jsou lepsi nez ty v profesionalnich videoeditorech, protoze to neblika, ani ne tak jako v tomto pripade, ale v pripade , ze vstup je prokladane HD, v tomto maji uzivatele progresivnich originalu vyhodu. (i kdyz 50p po vyrobeni prokladani muze blikat (horizontalni hrany, kontury, take)
Kazdy delame jedno DVD navic pro "babku nebo dedu" nebo jako videographer zkratka potrad to DVD musi zrejme byt prilozeno take. Proto to delame. Udela se DVD , bez menu a je to, na knoflik, bez ztraty casu. Nikdo z nas to nedela pro sebe. Netreba pripominat, ze DVD nestoji za nic v momente, kdyz si videl HD verzi.
---------- Doplněno v 14:28 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 14:25 ----------
[QUOTE=maxima;521866]Musko, muzes nekam hodit kousek toho streamu DVD, vyzkousim u me abych porovnal tvůj názor "na 42" LCD to vyzeralo krásne (s prihliadnutím na to, že je to DVD"
Protože to moje je preci jen dost vyrazny posun kvality smerem dolu. Proste pro srovnani jestli nekde nedelam chybu.[/QUOTE]
zkus misto iResize(....) dat treba LanczosResize(720,576) nebo Spline36Resize(720,576)
ty to zrejme netocis preostrene, mozna tohle bude pro tebe lepsi, nebo i eventualne i jako dalsi krok odstran ten radek s tim Blur(1,1.5)
P.S.
Chápu, že je nutné převádět HD video na standard DVD. Ne všichni uživatelé mají BluRay přehrávače či jiné strojky. Možná, že převod pomocí této komplikované metody skrz Frame Server dává lepší výsledky, než klasika pomocí MainConcept.
Denně si můžeme kazit oči na výsledky převodu HD-PAL v naší televizi. Profíci mají k dispozici zařízení za miliony a výsledek je tristní. Je to dáno (mimo jiné) tím, že reprodukce obrazu na LCD/Plasma FHD displejích z formátu 720x576 nemůže být "výborná", jen únosná. Více méně se spoléhá na tom, že diváci tu nekvalitu zkousnou.[/QUOTE]
Nikdo se do niceho nezamotal, uzivatele se naopak snazi dozvedet se krok po kroku co se ma a nema delat. Rozmotava se to, "small steps", jak se rika, zadny spech, .... jsou to prikazove radky, vpodstate mohou byt diskuze o jedne jedine promenne tyden dlouhe a podobne. To jsou nastroje, kde muzes nastavit cokoliv.
Zabirame misto na foru? Jako kde, na serveru? :-)
Na DVD jsme najeli po nejake dobe, kde uzivatele si poprosili o funcknost. Nejdrive se resilo HD.
Uzivatel se pta a je mu odpovezeno, pokud by lidi znali vsechno toto forum by neexistovalo a usetrili by jsme misto nekde na serveru . Mozna pro facebook a videa domacich kocek. A znovu pripominam diskuze je natazena nekolikanasobne kvuli nasemu casovemu posunu.
DVD takto vyrobena , specialne s pouzitim toho chroma iResize jsou lepsi nez ty v profesionalnich videoeditorech, protoze to neblika, ani ne tak jako v tomto pripade, ale v pripade , ze vstup je prokladane HD, v tomto maji uzivatele progresivnich originalu vyhodu. (i kdyz 50p po vyrobeni prokladani muze blikat (horizontalni hrany, kontury, take)
Kazdy delame jedno DVD navic pro "babku nebo dedu" nebo jako videographer zkratka potrad to DVD musi zrejme byt prilozeno take. Proto to delame. Udela se DVD , bez menu a je to, na knoflik, bez ztraty casu. Nikdo z nas to nedela pro sebe. Netreba pripominat, ze DVD nestoji za nic v momente, kdyz si videl HD verzi.
---------- Doplněno v 14:28 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 14:25 ----------
[QUOTE=maxima;521866]Musko, muzes nekam hodit kousek toho streamu DVD, vyzkousim u me abych porovnal tvůj názor "na 42" LCD to vyzeralo krásne (s prihliadnutím na to, že je to DVD"
Protože to moje je preci jen dost vyrazny posun kvality smerem dolu. Proste pro srovnani jestli nekde nedelam chybu.[/QUOTE]
zkus misto iResize(....) dat treba LanczosResize(720,576) nebo Spline36Resize(720,576)
ty to zrejme netocis preostrene, mozna tohle bude pro tebe lepsi, nebo i eventualne i jako dalsi krok odstran ten radek s tim Blur(1,1.5)
[QUOTE=maxima;521865]ai, par zkusenosti a dotazu.
1. ten ref 3, jsem zkousel v tom mediainfo. Tak nastaveni 3 dela zase 3, nasteveni 4 dela 3 a nastaveni 5 dela 4. Takze to asi odecita.
2. script Bluray 25p mas ve scriptu fake inerlaced, tedy rikaš progresivnimu videu aby jej prehravac bral jako prokladane, tedy si myslim
u stejného scriptu s oznacenim 50p tento prikaz chybi, asi by tam mel byt ?
Jinak ostatní chodi jak ma vcetne zvuku. [/QUOTE]
Myslim, ze nastaveni pyramid si vyhrazuje jeden ref frame, ale nevim jak dulezite pro tebe to je pro Blu-Ray stream to je jasne, vic jak 4 nedavej, a koneckoncu i pro normalni mp4 bych to take nedaval.
V tom skriptu je nastaveno [FONT=monospace] --fake-interlaced[/FONT], kde fake znamena falesny (anglictina :-) ) Blu-Ray specifikace nedovoluji 25p jako 1920x1080, tak se to resi krasne tim, ze se videostream enkoduje jako progresivni, ale pak se do toho streamu pripise prokladany "flag". tedy se to oznaci jako interlace, i kdyz to je prokladane. Vlk se nazere a koza zustane cela.
U 50p samozrejme bez toho, ale pozor! rozmer videa musi byt 1280x720 ! . Nesmi byt 1980x1080. 50p a 1920x1080 nejsou v Blu-Ray specifikacich. Tedy ted uz ano, oni to povolili po nejakem case jako avchd 2.0 verzi. Tedy pokud bys mel ten stream 50p 1920x1080 jako data na disku, Blu-Ray prehravac by to mel prehrat, ale to je otazka ! Mas stary prehravac a ten to muze odmitnout. Pokud to je v BDMV tak to zrejme odmitne take.
1. ten ref 3, jsem zkousel v tom mediainfo. Tak nastaveni 3 dela zase 3, nasteveni 4 dela 3 a nastaveni 5 dela 4. Takze to asi odecita.
2. script Bluray 25p mas ve scriptu fake inerlaced, tedy rikaš progresivnimu videu aby jej prehravac bral jako prokladane, tedy si myslim
u stejného scriptu s oznacenim 50p tento prikaz chybi, asi by tam mel byt ?
Jinak ostatní chodi jak ma vcetne zvuku. [/QUOTE]
Myslim, ze nastaveni pyramid si vyhrazuje jeden ref frame, ale nevim jak dulezite pro tebe to je pro Blu-Ray stream to je jasne, vic jak 4 nedavej, a koneckoncu i pro normalni mp4 bych to take nedaval.
V tom skriptu je nastaveno [FONT=monospace] --fake-interlaced[/FONT], kde fake znamena falesny (anglictina :-) ) Blu-Ray specifikace nedovoluji 25p jako 1920x1080, tak se to resi krasne tim, ze se videostream enkoduje jako progresivni, ale pak se do toho streamu pripise prokladany "flag". tedy se to oznaci jako interlace, i kdyz to je prokladane. Vlk se nazere a koza zustane cela.
U 50p samozrejme bez toho, ale pozor! rozmer videa musi byt 1280x720 ! . Nesmi byt 1980x1080. 50p a 1920x1080 nejsou v Blu-Ray specifikacich. Tedy ted uz ano, oni to povolili po nejakem case jako avchd 2.0 verzi. Tedy pokud bys mel ten stream 50p 1920x1080 jako data na disku, Blu-Ray prehravac by to mel prehrat, ale to je otazka ! Mas stary prehravac a ten to muze odmitnout. Pokud to je v BDMV tak to zrejme odmitne take.
[QUOTE=jobro;521867]Jak se říká: "Potrefená husa se vždy ozve"... [/QUOTE]
to je jeho vlakno , clovece, nechapu procse namahas, s naprosto bezduvodnymi komentari ...
to je jeho vlakno , clovece, nechapu procse namahas, s naprosto bezduvodnymi komentari ...
Nemohu ze své nory posoudit, jaké téma zajímá většinu čtenářů. Jen mi něco napovídá, že takový sadomasochizmus s konverzí videa asi bude používat jen velmi malá skupinka střihačů.
Je obdivuhodné, jakou odezvu měla moje připomínka k tomu, že po třech měsících intenzivního dopisování jste si začali vysvětlovat standardy DVD videa - toť vše.
Je obdivuhodné, jakou odezvu měla moje připomínka k tomu, že po třech měsících intenzivního dopisování jste si začali vysvětlovat standardy DVD videa - toť vše.
ai. OK rozumim. Zkusim pro jistotu FHD 50p ve strukture BDMV uvidíme Playstation 4 jak si s tim poradi aspoň bude nejaka prakticka zkušenost, když nic udelam 1280x720 rozdil bude stejne nepoznatelny.
Ted uz je snad všechno, ted budu experimentovat v praxi.
Hlavne me ceka spravne nastaveni kamery a to je reknu vyzva jen pro info vyber z navodu.
---------- Doplněno v 17:54 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 17:53 ----------
MENU -> (Nastavení snímání) -> [Profil obrazu] -> požadované nastavení.
PP1: Vzorové nastavení pomocí [Movie]gamma
PP2: Vzorové nastavení pomocí [Still]gamma
PP3: Vzorové nastavení přirozeného barevného tónu pomocí gamma [ITU709]
PP4: Vzorové nastavení barevného tónu věrného standardu ITU709
PP5: Vzorové nastavení pomocí [Cine1]gamma
PP6: Vzorové nastavení pomocí [Cine2]gamma
PP7: Vzorové nastavení pomocí [S-Log2]gamma
PP8: Vzorové nastavení pomocí [S-Log3] gamma a [S-Gamut3.Cine] v [Režim barev].
PP9: Vzorové nastavení pomocí [S-Log3] gamma a [S-Gamut3] v [Režim barev].
Položky obrazového profilu
Úroveň černé Nastaví úroveň černé. (–15 až +15)
Gamma
Vybere křivku gamma.
Movie: Standardní křivka gamma pro videa
Still: Standardní křivka gamma pro fotografie
Cine1: Zjemní kontrast ve tmavých částech a zdůrazní gradaci v jasných částech tak, aby výsledkem bylo příjemně barevné video. (ekvivalentní HG4609G33)
Cine2: Podobný [Cine1], ale optimalizovaný pro editování se signálem videa až 100%. (ekvivalentní HG4600G30)
Cine3: Zesiluje kontrast světla a stínu více než [Cine1] a [Cine2] a zesiluje gradaci v černé.
Cine4: Zesiluje kontrast v tmavých částech více než [Cine3]. Kontrast v tmavých částech je nižší a kontrast v jasných částech je vyšší než pro [Movie].
ITU709: Křivka gamma, která odpovídá ITU709.
ITU709(800%): Křivka gamma pro potvrzení scén za předpokladu, že se snímá pomocí [S-Log2] nebo [S-Log3].
S-Log2: Křivka gamma pro [S-Log2]. Toto nastavení je založeno na předpokladu, že obraz bude po snímání zpracováván.
S-Log3: Křivka gamma pro [S-Log3] s vlastnostmi podobnými filmu. Toto nastavení je založeno na předpokladu, že obraz bude po snímání zpracováván.
Gamma černé
Opraví gamma v oblastech s nízkou intenzitou.
Rozsah: Vybere rozsah oprav. (Široký / Střední / Úzký)
Úroveň: Nastaví úroveň oprav. (-7 (maximální komprese černé) až +7 (maximální zesvětlení černé))
Ohyb
Aby nedocházelo k přeexponování, nastaví bod ohybu a zakřivení pro kompresi videosignálu omezením signálů v oblasti vysoké intenzity objektu podle dynamického rozsahu fotoaparátu.
Při výběru [Still], [Cine1], [Cine2], [Cine3], [Cine4], [ITU709(800%)], [S-Log2], [S-Log3] v [Gamma], je [Ohyb] nastaven na [Vypnuto], pokud [Režim] je nastaven na [Auto]. Pro používání funkcí v [Ohyb] nastavte [Režim] na [Manuál].
Režim: Vybere automatické/ruční nastavení.
• Auto: Bod ohybu a zakřivení se nastaví automaticky.
• Manuál: Bod ohybu a zakřivení se nastavují ručně.
Autom. nastavení: Nastavení při výběru [Auto] pro [Režim].
• Bod maxima: Nastaví maximální bod ohybu. (90% až 100%)
• Citlivost: Nastaví citlivost. (Vysoká/Střední/Nízká)
Ruční nastavení: Nastavení při výběru [Manuál] pro [Režim].
• Bod: Nastaví bod ohybu. (75% až 105%)
• Strmost: Nastaví zakřivení ohybu. (-5 (mírné) až +5 (strmé))
Režim barev
Nastaví typ a úroveň barev.
Movie: Vhodné barvy, když je [Gamma] nastaveno na [Movie].
Still: Vhodné barvy, když je [Gamma] nastaveno na [Still].
Cinema: Vhodné barvy, když je [Gamma] nastaveno na [Cine1].
Pro: Barevné tóny podobné standardní obrazové kvalitě profesionálních fotoaparátů Sony (když jsou kombinovány s ITU709 gamma)
Matice ITU709: Barvy odpovídající standardu ITU709 (když je kombinován s ITU709gamma)
Černobílá: Nastaví sytost na nulu pro snímání v černé a bílé.
S-Gamut: Nastavení založené na předpokladu, že snímky budou po snímání zpracovávány. Používá se, když je [Gamma] nastaveno na [S-Log2].
S-Gamut3.Cine: Nastavení založené na předpokladu, že snímky budou po snímání zpracovávány. Používá se, když je [Gamma] nastaveno na [S-Log3]. Toto nastavení umožňuje snímat v barevném prostoru, který lze snadno převést pro digitální kino.
S-Gamut3: Nastavení založené na předpokladu, že snímky budou po snímání zpracovávány. Používá se, když je [Gamma] nastaveno na [S-Log3]. Toto nastavení umožňuje snímat v širším barevném prostoru.
Sytost
Nastaví sytost barev. (-32 až +32)
Fáze barev
Nastaví barevnou fázi. (-7 až +7)
Barevná hloubka
Nastaví hloubku barev pro každou barevnou fázi. Tato funkce je efektivnější pro chromatické barvy a méně efektivní pro achromatické barvy. Barva vypadá hlubší, když zvýšíte hodnotu nastavení směrem k plus a jemnější, když snížíte hodnotu směrem k mínus. Tato funkce je efektivní, i když nastavíte [Režim barev] na [Černobílá].
R -7 (světle červená) až +7 (tmavě červená)
G -7 (světle zelená) až +7 (tmavě zelená)
B -7 (světle modrá) až +7 (tmavě modrá)
C -7 (světle tyrkysová) až +7 (tmavě tyrkysová)
M -7 (světle purpurová) až +7 (tmavě purpurová)
Y -7 (světle žlutá) až +7 (tmavě žlutá)
Detaily
Nastaví položky pro [Detaily].
Úroveň: Nastaví úroveň [Detaily]. (-7 až +7)
Nastavit: Následující parametry lze vybrat ručně.
• Režim: Vybere automatické/ruční nastavení. (Auto (automatická optimalizace) / Manuál (Podrobnosti jsou nastaveny ručně.))
• Vyvážení V/H: Nastaví vertikální (V) a horizontální (H) rovnováhu podrobností. (-2 (směrem k vertikální straně (V)) až +2 (směrem k horizontální straně (H)))
• Vyvážení B/W: Vybere rovnováhu spodních podrobností (B) a horních podrobností (W). (Typ1 (směrem ke spodní straně podrobností (B)) až Typ5 (směrem k horní straně podrobností (W)))
• Omezení: Nastaví hranici úrovně [Detaily]. (0 (úroveň spodní hranice: pravděpodobně bude omezená) až 7 (úroveň horní hranice: pravděpodobně nebude omezena))
• Crispning: Nastaví úroveň projasnění. (0 (mělká úroveň projasnění) až 7 (hluboká úroveň projasnění))
• Detaily v jasech: Nastaví úroveň [Detaily] v oblastech s vysokou intenzitou. (0 až 4)
Ted uz je snad všechno, ted budu experimentovat v praxi.
Hlavne me ceka spravne nastaveni kamery a to je reknu vyzva jen pro info vyber z navodu.
---------- Doplněno v 17:54 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 17:53 ----------
MENU -> (Nastavení snímání) -> [Profil obrazu] -> požadované nastavení.
PP1: Vzorové nastavení pomocí [Movie]gamma
PP2: Vzorové nastavení pomocí [Still]gamma
PP3: Vzorové nastavení přirozeného barevného tónu pomocí gamma [ITU709]
PP4: Vzorové nastavení barevného tónu věrného standardu ITU709
PP5: Vzorové nastavení pomocí [Cine1]gamma
PP6: Vzorové nastavení pomocí [Cine2]gamma
PP7: Vzorové nastavení pomocí [S-Log2]gamma
PP8: Vzorové nastavení pomocí [S-Log3] gamma a [S-Gamut3.Cine] v [Režim barev].
PP9: Vzorové nastavení pomocí [S-Log3] gamma a [S-Gamut3] v [Režim barev].
Položky obrazového profilu
Úroveň černé Nastaví úroveň černé. (–15 až +15)
Gamma
Vybere křivku gamma.
Movie: Standardní křivka gamma pro videa
Still: Standardní křivka gamma pro fotografie
Cine1: Zjemní kontrast ve tmavých částech a zdůrazní gradaci v jasných částech tak, aby výsledkem bylo příjemně barevné video. (ekvivalentní HG4609G33)
Cine2: Podobný [Cine1], ale optimalizovaný pro editování se signálem videa až 100%. (ekvivalentní HG4600G30)
Cine3: Zesiluje kontrast světla a stínu více než [Cine1] a [Cine2] a zesiluje gradaci v černé.
Cine4: Zesiluje kontrast v tmavých částech více než [Cine3]. Kontrast v tmavých částech je nižší a kontrast v jasných částech je vyšší než pro [Movie].
ITU709: Křivka gamma, která odpovídá ITU709.
ITU709(800%): Křivka gamma pro potvrzení scén za předpokladu, že se snímá pomocí [S-Log2] nebo [S-Log3].
S-Log2: Křivka gamma pro [S-Log2]. Toto nastavení je založeno na předpokladu, že obraz bude po snímání zpracováván.
S-Log3: Křivka gamma pro [S-Log3] s vlastnostmi podobnými filmu. Toto nastavení je založeno na předpokladu, že obraz bude po snímání zpracováván.
Gamma černé
Opraví gamma v oblastech s nízkou intenzitou.
Rozsah: Vybere rozsah oprav. (Široký / Střední / Úzký)
Úroveň: Nastaví úroveň oprav. (-7 (maximální komprese černé) až +7 (maximální zesvětlení černé))
Ohyb
Aby nedocházelo k přeexponování, nastaví bod ohybu a zakřivení pro kompresi videosignálu omezením signálů v oblasti vysoké intenzity objektu podle dynamického rozsahu fotoaparátu.
Při výběru [Still], [Cine1], [Cine2], [Cine3], [Cine4], [ITU709(800%)], [S-Log2], [S-Log3] v [Gamma], je [Ohyb] nastaven na [Vypnuto], pokud [Režim] je nastaven na [Auto]. Pro používání funkcí v [Ohyb] nastavte [Režim] na [Manuál].
Režim: Vybere automatické/ruční nastavení.
• Auto: Bod ohybu a zakřivení se nastaví automaticky.
• Manuál: Bod ohybu a zakřivení se nastavují ručně.
Autom. nastavení: Nastavení při výběru [Auto] pro [Režim].
• Bod maxima: Nastaví maximální bod ohybu. (90% až 100%)
• Citlivost: Nastaví citlivost. (Vysoká/Střední/Nízká)
Ruční nastavení: Nastavení při výběru [Manuál] pro [Režim].
• Bod: Nastaví bod ohybu. (75% až 105%)
• Strmost: Nastaví zakřivení ohybu. (-5 (mírné) až +5 (strmé))
Režim barev
Nastaví typ a úroveň barev.
Movie: Vhodné barvy, když je [Gamma] nastaveno na [Movie].
Still: Vhodné barvy, když je [Gamma] nastaveno na [Still].
Cinema: Vhodné barvy, když je [Gamma] nastaveno na [Cine1].
Pro: Barevné tóny podobné standardní obrazové kvalitě profesionálních fotoaparátů Sony (když jsou kombinovány s ITU709 gamma)
Matice ITU709: Barvy odpovídající standardu ITU709 (když je kombinován s ITU709gamma)
Černobílá: Nastaví sytost na nulu pro snímání v černé a bílé.
S-Gamut: Nastavení založené na předpokladu, že snímky budou po snímání zpracovávány. Používá se, když je [Gamma] nastaveno na [S-Log2].
S-Gamut3.Cine: Nastavení založené na předpokladu, že snímky budou po snímání zpracovávány. Používá se, když je [Gamma] nastaveno na [S-Log3]. Toto nastavení umožňuje snímat v barevném prostoru, který lze snadno převést pro digitální kino.
S-Gamut3: Nastavení založené na předpokladu, že snímky budou po snímání zpracovávány. Používá se, když je [Gamma] nastaveno na [S-Log3]. Toto nastavení umožňuje snímat v širším barevném prostoru.
Sytost
Nastaví sytost barev. (-32 až +32)
Fáze barev
Nastaví barevnou fázi. (-7 až +7)
Barevná hloubka
Nastaví hloubku barev pro každou barevnou fázi. Tato funkce je efektivnější pro chromatické barvy a méně efektivní pro achromatické barvy. Barva vypadá hlubší, když zvýšíte hodnotu nastavení směrem k plus a jemnější, když snížíte hodnotu směrem k mínus. Tato funkce je efektivní, i když nastavíte [Režim barev] na [Černobílá].
R -7 (světle červená) až +7 (tmavě červená)
G -7 (světle zelená) až +7 (tmavě zelená)
B -7 (světle modrá) až +7 (tmavě modrá)
C -7 (světle tyrkysová) až +7 (tmavě tyrkysová)
M -7 (světle purpurová) až +7 (tmavě purpurová)
Y -7 (světle žlutá) až +7 (tmavě žlutá)
Detaily
Nastaví položky pro [Detaily].
Úroveň: Nastaví úroveň [Detaily]. (-7 až +7)
Nastavit: Následující parametry lze vybrat ručně.
• Režim: Vybere automatické/ruční nastavení. (Auto (automatická optimalizace) / Manuál (Podrobnosti jsou nastaveny ručně.))
• Vyvážení V/H: Nastaví vertikální (V) a horizontální (H) rovnováhu podrobností. (-2 (směrem k vertikální straně (V)) až +2 (směrem k horizontální straně (H)))
• Vyvážení B/W: Vybere rovnováhu spodních podrobností (B) a horních podrobností (W). (Typ1 (směrem ke spodní straně podrobností (B)) až Typ5 (směrem k horní straně podrobností (W)))
• Omezení: Nastaví hranici úrovně [Detaily]. (0 (úroveň spodní hranice: pravděpodobně bude omezená) až 7 (úroveň horní hranice: pravděpodobně nebude omezena))
• Crispning: Nastaví úroveň projasnění. (0 (mělká úroveň projasnění) až 7 (hluboká úroveň projasnění))
• Detaily v jasech: Nastaví úroveň [Detaily] v oblastech s vysokou intenzitou. (0 až 4)
[QUOTE=jobro;521876]Nemohu ze své nory posoudit, jaké téma zajímá většinu čtenářů. Jen mi něco napovídá, že takový sadomasochizmus s konverzí videa asi bude používat jen velmi malá skupinka střihačů.
Je obdivuhodné, jakou odezvu měla moje připomínka k tomu, že po třech měsících intenzivního dopisování jste si začali vysvětlovat standardy DVD videa - toť vše.[/QUOTE]
Nam je u riti, co na to vetsina ctenaru, chapes? To je mezi nama holkama. Chces nam zakazat se tu bavit? Napis moderatorovi. :-) Pokud se to nekomu hodi at to pouzije, pokud ne, tak ne, ja si nedelam zadne iluze, ze se do toho nekdo pohrne. Tyhle veci jednou nastavis a pak uz jen jedes furt to same, jako export.
Ale neodpustim si toto. Tyhle veci se ujasni, vymeni se par nazoru a pak uz jen mechanicky udelas DVD nebo MP4 , to snad chapes tohleto nebo ne?
Zrejme tomu nerozumis o co jde, popisu ti to. Editujes video v Sony Vegas, si spokojeny s dilkem a potrebujes rychle DVD pro dedu nebo babu jak jsem psal :-). Tak exportujes bez uvazovani signpost.avi, frame server, to ti trva asi 3 sekundy, ulozi ti to do slozky , kde to porad davas, vubec o tom neuvazujes. Pak vlozis disk do mechaniky. Stlacis ikonku na desktopu (bat file s prikazovou radkou) a jdes spat, rano mas DVD hotove.
Nebo potrebujes MP4 sveho filmecku, udelas to same, exportujes signpost.avi a stlacis jinou ikonu na desktopu, ktery se jmenuje "udelej supper MP4". Jdes spat. Rano mas hotovy MP4. Pripominam, ze H.264 v editacnich softwarech stoji za houby, specialne pri nizskem bitrate, a dale editacni programy neumoznuji editovat na konstantni kvalitu, (m.j. ty DVD take se enkoduji jen s konstantni kvalitiou, 1pass pokud kratsi nez 1h10min), to znamena 1pass, ne 2pass. Zadna loterie kolik bitrate tomu dam. A x264 enkoder je samozrejme lepsi nez MainConcept. A to ani nepripominam, ze HD prokladany na SD prokladany (DVD) naprosto zmrsi!
Navic videographers enkoduji (no i doma konecne) porad to same!
Nebo rozjedes tu vyrobu DVD , pockas 20sekund a stlacis ikonku na desktopu "udelej super MP4", potvrdis yes (server uz jede, tak se to pta jestli pockat az bude volny) , pockas zase 10s pro jistotu a zvolis ikonku "udelej draft MP4" nebo "MP4 na Youtube" , potvrdis Yes (ze to ma proste cekat az bude signpost.avi volny) a pak ti to udela 3 ruzne exporty bez tveho zasahu (spis, nebo opekas parky na chate). Pokud ma nekdo problemy s tim audiem tak si musi predrendrovat ty audia.
Jsi schopen toto pochopit, ze to nekteri takto delame, ze to ma sve duvody? :-)
Je obdivuhodné, jakou odezvu měla moje připomínka k tomu, že po třech měsících intenzivního dopisování jste si začali vysvětlovat standardy DVD videa - toť vše.[/QUOTE]
Nam je u riti, co na to vetsina ctenaru, chapes? To je mezi nama holkama. Chces nam zakazat se tu bavit? Napis moderatorovi. :-) Pokud se to nekomu hodi at to pouzije, pokud ne, tak ne, ja si nedelam zadne iluze, ze se do toho nekdo pohrne. Tyhle veci jednou nastavis a pak uz jen jedes furt to same, jako export.
Ale neodpustim si toto. Tyhle veci se ujasni, vymeni se par nazoru a pak uz jen mechanicky udelas DVD nebo MP4 , to snad chapes tohleto nebo ne?
Zrejme tomu nerozumis o co jde, popisu ti to. Editujes video v Sony Vegas, si spokojeny s dilkem a potrebujes rychle DVD pro dedu nebo babu jak jsem psal :-). Tak exportujes bez uvazovani signpost.avi, frame server, to ti trva asi 3 sekundy, ulozi ti to do slozky , kde to porad davas, vubec o tom neuvazujes. Pak vlozis disk do mechaniky. Stlacis ikonku na desktopu (bat file s prikazovou radkou) a jdes spat, rano mas DVD hotove.
Nebo potrebujes MP4 sveho filmecku, udelas to same, exportujes signpost.avi a stlacis jinou ikonu na desktopu, ktery se jmenuje "udelej supper MP4". Jdes spat. Rano mas hotovy MP4. Pripominam, ze H.264 v editacnich softwarech stoji za houby, specialne pri nizskem bitrate, a dale editacni programy neumoznuji editovat na konstantni kvalitu, (m.j. ty DVD take se enkoduji jen s konstantni kvalitiou, 1pass pokud kratsi nez 1h10min), to znamena 1pass, ne 2pass. Zadna loterie kolik bitrate tomu dam. A x264 enkoder je samozrejme lepsi nez MainConcept. A to ani nepripominam, ze HD prokladany na SD prokladany (DVD) naprosto zmrsi!
Navic videographers enkoduji (no i doma konecne) porad to same!
Nebo rozjedes tu vyrobu DVD , pockas 20sekund a stlacis ikonku na desktopu "udelej super MP4", potvrdis yes (server uz jede, tak se to pta jestli pockat az bude volny) , pockas zase 10s pro jistotu a zvolis ikonku "udelej draft MP4" nebo "MP4 na Youtube" , potvrdis Yes (ze to ma proste cekat az bude signpost.avi volny) a pak ti to udela 3 ruzne exporty bez tveho zasahu (spis, nebo opekas parky na chate). Pokud ma nekdo problemy s tim audiem tak si musi predrendrovat ty audia.
Jsi schopen toto pochopit, ze to nekteri takto delame, ze to ma sve duvody? :-)
"ai": Nam je u riti, co na to vetsina ctenaru, chapes? To je mezi nama holkama. Chces nam zakazat se tu bavit?
Hoši, bavte se vesele dál - nikdo vám to nezakazuje. Jenže zábavu "mezi holkama" vyřváváte na celý širý svět (tj. na WWW).
P.S.
Netušil jsem, že "ai", jistě odborník na slovo vzatý, má kuří oko, na které jsme mu nechtíc šlápnul. Tím se mu omlouvám.
Hoši, bavte se vesele dál - nikdo vám to nezakazuje. Jenže zábavu "mezi holkama" vyřváváte na celý širý svět (tj. na WWW).
P.S.
Netušil jsem, že "ai", jistě odborník na slovo vzatý, má kuří oko, na které jsme mu nechtíc šlápnul. Tím se mu omlouvám.
ai. Nemá to smysl, nenech se zatahnout do diskuze, která nemá smysl. Nekdy se podivej v televizi na Jilkovou a porad mate slovo, pochopíš jaky jsme tolerantni narod a hlavne jak umíme diskutovat. A to tam je nekdy vykvet naší vladnouci garnitury. Fakt to nedava smysl. Nam s kolegou si strasne pomohl, ja mel včera vecer radost a na par let mam vystarano, budu to delat takto a ostatní at nastavujou sve softy jak chteji.
Proste moc vycnivas, mas potom nepratele, u nas se pozaduje byt prumerny, pak jsi v pohode. Za me a mozna za kolegu jsem rad, ze jsou ještě lidi, kteří něco umeji a hlavne se s tim podeli s ostatními, mají tu pekelnou trpelivost.
Jinak ten zvuk mi to dela taky, mam nejnovejsi Vegas pro 13. Musim predrenderovat v te sablone ve Vegasu zvuk dat do radku a pak ve strukture DVD vse je jak ma.
Takze pohoda.
maxima
Proste moc vycnivas, mas potom nepratele, u nas se pozaduje byt prumerny, pak jsi v pohode. Za me a mozna za kolegu jsem rad, ze jsou ještě lidi, kteří něco umeji a hlavne se s tim podeli s ostatními, mají tu pekelnou trpelivost.
Jinak ten zvuk mi to dela taky, mam nejnovejsi Vegas pro 13. Musim predrenderovat v te sablone ve Vegasu zvuk dat do radku a pak ve strukture DVD vse je jak ma.
Takze pohoda.
maxima
[QUOTE=jobro;521897]"ai": Nam je u riti, co na to vetsina ctenaru, chapes? To je mezi nama holkama. Chces nam zakazat se tu bavit?
Hoši, bavte se vesele dál - nikdo vám to nezakazuje. Jenže zábavu "mezi holkama" vyřváváte na celý širý svět (tj. na WWW).
P.S.
Netušil jsem, že "ai", jistě odborník na slovo vzatý, má kuří oko, na které jsme mu nechtíc šlápnul. Tím se mu omlouvám.[/QUOTE]
Jeste neco dedecku, je to vsechno pro dnesek? :-)
Hoši, bavte se vesele dál - nikdo vám to nezakazuje. Jenže zábavu "mezi holkama" vyřváváte na celý širý svět (tj. na WWW).
P.S.
Netušil jsem, že "ai", jistě odborník na slovo vzatý, má kuří oko, na které jsme mu nechtíc šlápnul. Tím se mu omlouvám.[/QUOTE]
Jeste neco dedecku, je to vsechno pro dnesek? :-)
Náhodou pánové, Vaši diskusi sleduju i když jsem poslední DVD pro někoho, kdo nemohl přehrát jinak, dělal někdy před třemi roky a mám na to pořád ještě v PC HW encodér. Líbí se mi jak se postupně propracováváte k výsledku a připomnělo mi to diskuze na "grafice" pokud to někdo pamatujete, kde jsme před mnoha roky hledali co nejlepší nastavení pro SVCD, aby to na CRT TV vypadalo dobře a šlo přehrát z DVD přehrávače (pro neznalé - DVD z počátku vypalovat nešlo, pak to stálo moc peněz ...).
Jen klidně pokračujte a užívejte si to :-!!!.
PS: Navíc to primárně o DVD nebylo, pokud si vzpomínám
Jen klidně pokračujte a užívejte si to :-!!!.
PS: Navíc to primárně o DVD nebylo, pokud si vzpomínám
Diky arkij, ver, ze si to uzivame. :-E Prave na grafice jsme se poprvé potkali s ai, resili jsme vyrobu Bluray pomoci MeGUi . pak leta nic a ted nahodou jsme se potkali tady.
No ... ten kibic je prave duvod proc tyto fora umiraji, 10 otazek za den, protoze nikdo nic neresi dneska, kazdy je kral, stahne si program, proste bez uvazovanoi, tak jak to delaji na telefonu, stiskne se pak zlate, nablyskane tlacitko START a je to , prave z techto "podivnych" diskuzi jakou jsou tato, se najde jeden ,ktery si rekne, ja umim programovat v C, zajimam se o video a neco napise, a je tu program prave pro tyto "chytre uzivatele", kteri nikdy nic neresi, neni cas. Ovsem takovy politicky korektni, Mirek Dusin, zacne karat, vysvetlovat jak se ma druhy chovat a diskutovat a sam se chova jako idiot, sice neni casty, je to vyjimka, ... lidi uz nemaji zajem ... je to vsechno o nove TV, telefonu, prehravaci av receiveru. Bohuzel.
Ja sa priznam , ze vasu debatu tu moc nesledujem , lebo teda opticke media (jak DVD aj BD) povazujem za mrtve .. Ale dnes je fakt doba , ked staci stlacit tlacitko start a vsetko sa spravi samo a kvalita je vyborna .. Trapit sa s avisyntami a podobnymi vecami mi pripada zbytocne .. Ale samozrejme koho to bavi a ma to ako konicka , nech sa paci .. V praci ale potrebujeme rychle a kvalitne nastroje na pracu .. Ktore obsluzi aj sekretarka (u nas v praci bezne sekretarka konvertuje videa do formatov , ktore potrebuju klienti ) .. Ta fakt netusi nic o avisyntoch a podobne .. A nebavilo by ma to ucit ju s tym pracovat ..
Ten topic neni jen o optickych formatech, je tam enkodovani mp4 s 1pass, CRF na tlacitko.
Ta sekretarka prave nemusi nic vedet, ani ten co exportuje! Ty mu/ji das batch file a on udela kompatibilni soubor, nehleda nic v nastavenich, muze pouzit QTGMC deinterlacer na double-frame deinterlace DVDcek , protoze nic jineho to poradne udelat neumi. Tedy to zautomatizujes pro druheho. Misto tlacitka spustis BAT. Jaky je v tom rozdil. To je specialni priklad, samozrejme se nemusi tykat tebe.
Ty ale delas s Pro formaty a exporty, nemas zadny problem s podelanymi videi - podelky, nedelas s vecmi od druhych, ktere mohou byt neuveritelne, treba vystupujici z Pinaclu pred 10 lety. Ty pouzivas interni zajety workflow, tam zapomen na nejake udelatka.
Samozrejme, ze tohle nebude drtiva vetsina pouzivat. To jsou skripta a nemaji ty tlacitka, pro lidi je problem si uvedomit, ze i text muze znamenat video, nema cenu to nikomu vnucovat. Ale pokud mi nekdo rekne, ze jsem tentonoc, protoze to delam, tak mam snad pravo mu neco rict,ne.
Predstav si cloveka, ktery dostane DVD a musi jej "vysilat". Ja jsem udelal program, ktery po spusteni se zepta, kterou zvukovou stopu chce (DVD jsou vicejazycna) a pak se spusti vyroba Masteru, kde se provede QTGMC deinterlace, protoze jakykoliv jiny nestoji za nic. Tyhle videa pojedou v HD, tak QTGMC musis pouzit. Ten Master se pak nacte do Vegasu a striha, neni uz prokladany a bez problemu.
Tady jde o to, s tim kibicem, ze nekdo dela veci tak, to neznamena, ze druhy taky musi tak, nekdo lepi diru v lodi trojslozkovym tak nepouzije dvouslozkovy epoxid z nejakeho duvodu a nikdo mu to nevymluvi z nejakeho duvodu , ze "Svatebni cesta do Jilji" ....
Ta sekretarka prave nemusi nic vedet, ani ten co exportuje! Ty mu/ji das batch file a on udela kompatibilni soubor, nehleda nic v nastavenich, muze pouzit QTGMC deinterlacer na double-frame deinterlace DVDcek , protoze nic jineho to poradne udelat neumi. Tedy to zautomatizujes pro druheho. Misto tlacitka spustis BAT. Jaky je v tom rozdil. To je specialni priklad, samozrejme se nemusi tykat tebe.
Ty ale delas s Pro formaty a exporty, nemas zadny problem s podelanymi videi - podelky, nedelas s vecmi od druhych, ktere mohou byt neuveritelne, treba vystupujici z Pinaclu pred 10 lety. Ty pouzivas interni zajety workflow, tam zapomen na nejake udelatka.
Samozrejme, ze tohle nebude drtiva vetsina pouzivat. To jsou skripta a nemaji ty tlacitka, pro lidi je problem si uvedomit, ze i text muze znamenat video, nema cenu to nikomu vnucovat. Ale pokud mi nekdo rekne, ze jsem tentonoc, protoze to delam, tak mam snad pravo mu neco rict,ne.
Predstav si cloveka, ktery dostane DVD a musi jej "vysilat". Ja jsem udelal program, ktery po spusteni se zepta, kterou zvukovou stopu chce (DVD jsou vicejazycna) a pak se spusti vyroba Masteru, kde se provede QTGMC deinterlace, protoze jakykoliv jiny nestoji za nic. Tyhle videa pojedou v HD, tak QTGMC musis pouzit. Ten Master se pak nacte do Vegasu a striha, neni uz prokladany a bez problemu.
Tady jde o to, s tim kibicem, ze nekdo dela veci tak, to neznamena, ze druhy taky musi tak, nekdo lepi diru v lodi trojslozkovym tak nepouzije dvouslozkovy epoxid z nejakeho duvodu a nikdo mu to nevymluvi z nejakeho duvodu , ze "Svatebni cesta do Jilji" ....
[QUOTE=Pytkin;521929] V praci ale potrebujeme rychle a kvalitne nastroje na pracu .. Ktore obsluzi aj sekretarka[/QUOTE]
Evidentne take sekretarky pracuju vsade, potom to tak vyzera. A netreba dlho chodit a hladat, vidime to vsade a co je horsie, v profi segmente. Schvalne aj prave teraz, Markiza HD, John Wick - konverzie z 24p na 50 fps? Co to je? Naco by sme to zrychlli, ked tam staci pridat jednu zdvojenu snimku kazdu sekundu.
A takto to funguje vsade. Diletanti, amateri, vsade programy na 1 klik, naco sa obtazovat, niecomu rozumiet, ked netreba. A to som nezacal o deinterlace, ale to by bolo na celu stranu.
Sorry za OT.
Evidentne take sekretarky pracuju vsade, potom to tak vyzera. A netreba dlho chodit a hladat, vidime to vsade a co je horsie, v profi segmente. Schvalne aj prave teraz, Markiza HD, John Wick - konverzie z 24p na 50 fps? Co to je? Naco by sme to zrychlli, ked tam staci pridat jednu zdvojenu snimku kazdu sekundu.
A takto to funguje vsade. Diletanti, amateri, vsade programy na 1 klik, naco sa obtazovat, niecomu rozumiet, ked netreba. A to som nezacal o deinterlace, ale to by bolo na celu stranu.
Sorry za OT.
No teda, neni to škoda využívať sekretárku na vypaľovanie DVD ??? Ja zamestnávam sekretárku úplne inou činnosťou...
[QUOTE=vivid.sk;521947]konverzie z 24p na 50 fps? Co to je? Naco by sme to zrychlli, ked tam staci pridat jednu zdvojenu snimku kazdu sekundu[/QUOTE]
Diky za support. To anglicke slovo ma pro me vetsi vahu nez ceske "podpora", protoze mi vzdy v hlave beha obrazek telesa supportu na soustruhu! :-)
Pritom jim prave chybi nekdo, kdo by jim ten BAT vyrobil na zaotumatizovani jestli jedou na windowsech :-) . S podstatnyma dvouma radkama:
vyrovit avisynth script, ktery obsahuje: AssumeFPS(25.000)
eac3to input output -23.976 -changeTo25.000 (nebo pouzit sox s tou konstantou, ktera zrychluje na PAL),
amater si to audio muze vyrobit a napasovat ve Vegasu, se zachovanim "pitch",
samozrejme vyzkouset jestli maji sync., zmuxovat transport stream , kontrolovat, jestli to je zrychleno zpravne, mozna je v teto procedure lepe demuxovat streamy nejprve, ale obavam se, ze prave studia na to nemaji cas nebo masiny, kde a jak a v cim vyrabi jejich transport stream, nebo jak uz jsem se zminil, na nic neni cas ..... Znalosti jdou zrejme stranou ... ten cas zrejme je pokud delaji PAL DVD, ale uz ne na film v TV ...
Diky za support. To anglicke slovo ma pro me vetsi vahu nez ceske "podpora", protoze mi vzdy v hlave beha obrazek telesa supportu na soustruhu! :-)
Pritom jim prave chybi nekdo, kdo by jim ten BAT vyrobil na zaotumatizovani jestli jedou na windowsech :-) . S podstatnyma dvouma radkama:
vyrovit avisynth script, ktery obsahuje: AssumeFPS(25.000)
eac3to input output -23.976 -changeTo25.000 (nebo pouzit sox s tou konstantou, ktera zrychluje na PAL),
amater si to audio muze vyrobit a napasovat ve Vegasu, se zachovanim "pitch",
samozrejme vyzkouset jestli maji sync., zmuxovat transport stream , kontrolovat, jestli to je zrychleno zpravne, mozna je v teto procedure lepe demuxovat streamy nejprve, ale obavam se, ze prave studia na to nemaji cas nebo masiny, kde a jak a v cim vyrabi jejich transport stream, nebo jak uz jsem se zminil, na nic neni cas ..... Znalosti jdou zrejme stranou ... ten cas zrejme je pokud delaji PAL DVD, ale uz ne na film v TV ...