Canon HF G30
Je tu nástupce XF100 - http://usa.canon.com/cusa/consumer/products/camcorders/professional_camcorders/xa25
XA25 s cenou 2700USD, 20x zoom, novým procesorem DIGIC DV 4 a novým čipem, záznamem AVCHD 28Mbps v 50p (evropské modely).
Takže nový objektiv, nový čip, nový procesor a kodér záznamu.
Za nejvýznamější považuju změnu počtu bodů na čipu (1/2.84-inch CMOS, RGB Primary Color Filter):
Effective Pixels Approx. 2.91 Megapixels (2136 x 1362), což dává lepší výchozí pozici pro dopočet 422 barev,
pak ještě prodloužení ohniska objektivu (26.8-576mm bez elektronické nadstavby Dynamic ImageStabilizer; 28.8-576mm s elektronickou nadstavbou optického stabilizátoru Dynamic IS).
Naopak přechod z 50i na 50p je sice módní, ale běžný divák na TV nějaký viditelný rozdíl nepozná (větší význam má 50p pro možnost zpomalení na 25p).
Prostá logika navíc napoví, že 24Mbps pro 25p (50i) je kvalitnější než 28Mbps pro 50p .-) (v druhém případě jde o dvojnásobně velkou obrazovou informaci /za sec., takže průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame).
XF100 si stále drží jistý náskok záznamem 50Mbps v MXF kontejneru, což je přínosem pro menší náročnost zpracování, takové kamery se hodí i pro přímou spolupráci s nějakou TV, pro kterou majitel točí reportáže (MXF kontejner a HD422 kodek je pro broadcast TV běžný standard).
XA25 s cenou 2700USD, 20x zoom, novým procesorem DIGIC DV 4 a novým čipem, záznamem AVCHD 28Mbps v 50p (evropské modely).
Takže nový objektiv, nový čip, nový procesor a kodér záznamu.
Za nejvýznamější považuju změnu počtu bodů na čipu (1/2.84-inch CMOS, RGB Primary Color Filter):
Effective Pixels Approx. 2.91 Megapixels (2136 x 1362), což dává lepší výchozí pozici pro dopočet 422 barev,
pak ještě prodloužení ohniska objektivu (26.8-576mm bez elektronické nadstavby Dynamic ImageStabilizer; 28.8-576mm s elektronickou nadstavbou optického stabilizátoru Dynamic IS).
Naopak přechod z 50i na 50p je sice módní, ale běžný divák na TV nějaký viditelný rozdíl nepozná (větší význam má 50p pro možnost zpomalení na 25p).
Prostá logika navíc napoví, že 24Mbps pro 25p (50i) je kvalitnější než 28Mbps pro 50p .-) (v druhém případě jde o dvojnásobně velkou obrazovou informaci /za sec., takže průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame).
XF100 si stále drží jistý náskok záznamem 50Mbps v MXF kontejneru, což je přínosem pro menší náročnost zpracování, takové kamery se hodí i pro přímou spolupráci s nějakou TV, pro kterou majitel točí reportáže (MXF kontejner a HD422 kodek je pro broadcast TV běžný standard).
Cena napoví, zajímavé bude sledovat, jestli LCD bude dotykové. Záznam v XF422 kodeku v mpeg2 long GOP podle mě 50p nepodporuje, viz nový model Sony PMW200 (používá obdobný kodek Sony XDCAM HD422, taky s podporou 50i), takže tohle je spíš konkurentka obdobných jednočipových modelů Sony a Panasonic s AVCHD záznamem 2.0 (s cenou v rozmezí 30 - 50 - 70k Kč)
Bohužel :-) (no, člověk nemůže mít všechno...).
Co se týče dilema (původně amatérského) kodeku "AVCHD 420" 50p vs (profi) kodeku "XDCAM HD422/Canon XF422 mpeg2 long GOP 422" 50i,
pak řešení naznačuje firma Sony svou novou profi modifikací AVCHD - novým kodekem XAVC (100-300Mbps 422-444).
50p 420 vs 50i 422 tak nejspíš XAVC posune na 50p 422/444 (s možností nahrávat až do 4K rozlišení).
Tento kodek tak můžeme čekat v profi Sony řadě XDCAM kamer, tedy PMW200 bude do roka upgradovaná.
Ovšem - dokud někdo nezlevní disková pole, pak nelze čekat masové nasazení 50p v broadcastu. Je to čistě otázka peněz, čekám pozvolný přechod na 50p výrobu v našich šířkách tak za deset let .-) .
Co se týče dilema (původně amatérského) kodeku "AVCHD 420" 50p vs (profi) kodeku "XDCAM HD422/Canon XF422 mpeg2 long GOP 422" 50i,
pak řešení naznačuje firma Sony svou novou profi modifikací AVCHD - novým kodekem XAVC (100-300Mbps 422-444).
50p 420 vs 50i 422 tak nejspíš XAVC posune na 50p 422/444 (s možností nahrávat až do 4K rozlišení).
Tento kodek tak můžeme čekat v profi Sony řadě XDCAM kamer, tedy PMW200 bude do roka upgradovaná.
Ovšem - dokud někdo nezlevní disková pole, pak nelze čekat masové nasazení 50p v broadcastu. Je to čistě otázka peněz, čekám pozvolný přechod na 50p výrobu v našich šířkách tak za deset let .-) .
ta kamera preci n
[QUOTE=Pave1;452043]Naopak přechod z 50i na 50p je sice módní, ale běžný divák na TV nějaký viditelný rozdíl nepozná (větší význam má 50p pro možnost zpomalení na 25p).
Prostá logika navíc napoví, že 24Mbps pro 25p (50i) je kvalitnější než 28Mbps pro 50p .-) (v druhém případě jde o dvojnásobně velkou obrazovou informaci /za sec., takže průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame).[/QUOTE]
http://www.dvinfo.net/news/canon-usa-announces-new-vixia-hf-g30-camcorder.html
HF G30 ma i mp4 mod 35Mbit, 60p
a 60p potrebuje mozna 10-20% navic bitrate oproti 25p, ne 50%, ale ovsem MENE nez oproti 60i, prima umera Mbit/frame moc neplati a tedy zalezi jestli je to interlace nebo progressive, protoze interlace se hure enkoduje
[QUOTE=Pave1;452043]Naopak přechod z 50i na 50p je sice módní, ale běžný divák na TV nějaký viditelný rozdíl nepozná (větší význam má 50p pro možnost zpomalení na 25p).
Prostá logika navíc napoví, že 24Mbps pro 25p (50i) je kvalitnější než 28Mbps pro 50p .-) (v druhém případě jde o dvojnásobně velkou obrazovou informaci /za sec., takže průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame).[/QUOTE]
http://www.dvinfo.net/news/canon-usa-announces-new-vixia-hf-g30-camcorder.html
HF G30 ma i mp4 mod 35Mbit, 60p
a 60p potrebuje mozna 10-20% navic bitrate oproti 25p, ne 50%, ale ovsem MENE nez oproti 60i, prima umera Mbit/frame moc neplati a tedy zalezi jestli je to interlace nebo progressive, protoze interlace se hure enkoduje
ai - vím, že se interlace hůř kóduje, ale asi tak průměrně o 20pct proti 25p (nikoliv proti 50p), záleží na pohybu ve scéně. Pokud máš o 100pct obrazové informace víc (25p vs 50p), tak prostě to má své důsledky (nevím, z jakého pramene jsi vzal, že 25p vs 50p není velká změna - je). Kodek může být účinný a lineární ten nárůst rozhodně není, ale dvojnásobek dat opravdu kodek pozná .-) .
Ten režim mp4 u XA25 je fajn, těch 35Mbps mi pro 50p dává daleko větší smysl, než obvyklých 28Mbps.
Na druhou stranu ze zkušenosti vím (třeba ze záznamu Sony F3), že AVCHD vydrží opravdu hodně. Běžný divák si rozhodně filmy-dokumenty nezastavuje a nezvětšuje framy, jestli tam náhodou není někde nějaká drobná chyba. Takže na solidní kameře není problém. Spíš mi jde o samotný fakt, že tam jsou u AVCHD docela velké rozdíly v dat. toku na jeden frame, to je dobré si občas uvědomit, že ty rozdíly nejsou zanedbatelné.
Ten režim mp4 u XA25 je fajn, těch 35Mbps mi pro 50p dává daleko větší smysl, než obvyklých 28Mbps.
Na druhou stranu ze zkušenosti vím (třeba ze záznamu Sony F3), že AVCHD vydrží opravdu hodně. Běžný divák si rozhodně filmy-dokumenty nezastavuje a nezvětšuje framy, jestli tam náhodou není někde nějaká drobná chyba. Takže na solidní kameře není problém. Spíš mi jde o samotný fakt, že tam jsou u AVCHD docela velké rozdíly v dat. toku na jeden frame, to je dobré si občas uvědomit, že ty rozdíly nejsou zanedbatelné.
[QUOTE=Pave1;452043]Naopak přechod z 50i na 50p je sice módní, ale běžný divák na TV nějaký viditelný rozdíl nepozná (větší význam má 50p pro možnost zpomalení na 25p).
Prostá logika navíc napoví, že 24Mbps pro 25p (50i) je kvalitnější než 28Mbps pro 50p .-) (v druhém případě jde o dvojnásobně velkou obrazovou informaci /za sec., takže průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame).[/QUOTE]
1) 50p není móda ale jistý cíl odproštění se od prokladu. Ať chceš či ne, proklad jednoho dne zanikne a ten den bych vyhlásil dnem filmařské svobody :).
2) Kompresní mechanismy pracují se změnou v obraze, a při 50p oproti 25p je změna v obraze mezi snímky přesně poloviční. Takže věta "průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame" je o kvalitě výsledného obrazu nic neříkající. Zdali vyjde ve výsledku lépe AVCHD 24Mbps 25p vs 28Mbps 50p je otázka kvalitního testu a výsledky budou rozdílné podle typu scény.
Prostá logika navíc napoví, že 24Mbps pro 25p (50i) je kvalitnější než 28Mbps pro 50p .-) (v druhém případě jde o dvojnásobně velkou obrazovou informaci /za sec., takže průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame).[/QUOTE]
1) 50p není móda ale jistý cíl odproštění se od prokladu. Ať chceš či ne, proklad jednoho dne zanikne a ten den bych vyhlásil dnem filmařské svobody :).
2) Kompresní mechanismy pracují se změnou v obraze, a při 50p oproti 25p je změna v obraze mezi snímky přesně poloviční. Takže věta "průměrný datový tok na 1frame významně klesá z 0,96Mb/frame na 0,56Mb/frame" je o kvalitě výsledného obrazu nic neříkající. Zdali vyjde ve výsledku lépe AVCHD 24Mbps 25p vs 28Mbps 50p je otázka kvalitního testu a výsledky budou rozdílné podle typu scény.
Vypadá to, že HF G30 má optiku, čip i videoprocesor stejný jako dražší sestry XA25 a XA20. Už se těším na výsledky nezávislých testů.
[QUOTE=Pave1;452062]ai - vím, že se interlace hůř kóduje, ale asi tak průměrně o 20pct proti 25p (nikoliv proti 50p), záleží na pohybu ve scéně. Pokud máš o 100pct obrazové informace víc (25p vs 50p), tak prostě to má své důsledky...[/QUOTE]
Ale tak to přeci není. I kdyby bylo v obraze o 100% víc informace (jakože asi nikdy není), lidské oko by to stejně nepobralo. A komprimační algoritmy počítají s nedokonalostí lidského oka. Proto stačí pro 50p jen malé navýšení bitrate oproti 25p.
[QUOTE=Pave1;452062]ai - vím, že se interlace hůř kóduje, ale asi tak průměrně o 20pct proti 25p (nikoliv proti 50p), záleží na pohybu ve scéně. Pokud máš o 100pct obrazové informace víc (25p vs 50p), tak prostě to má své důsledky...[/QUOTE]
Ale tak to přeci není. I kdyby bylo v obraze o 100% víc informace (jakože asi nikdy není), lidské oko by to stejně nepobralo. A komprimační algoritmy počítají s nedokonalostí lidského oka. Proto stačí pro 50p jen malé navýšení bitrate oproti 25p.
Zajímavé. Jakoby chtěl Canon nad HF G10 / HF G25 umísit ještě "super top" amatérskou kategorii. Tak uvidíme..
JardaBAr - jasně.
Stejná komprese zpracovává dvakrát větší objem dat, ale to je podle tebe jedno, protože se obraz v 50p mění pomaleji.
Vtipné, ale kompresně náročné scény s množstvím detailů tvé "pomaleji se měnící" nechává zcela netečné .-) .
Osobně jsem viděl srovnání vždy mezi 1280x720/50p a 1920x1080/50i (klasicky firma JVC a její formát HDV1 vs SOny a Canon s formátem HDV2, nebo srovnávání distribuce kabelových programů). Srovnání 1920x1080/25p vs 50p je ale trochu jiná káva .-) .
Co se týče 50p, znovu mohu (velmi realisticky :-) ) potvrdit, že největší prodleva s jeho zaváděním vzniká v důsledku dvou faktů - běžný divák nepozná na TV proti 50i rozdíl a cena úložišť je zatím velká, takže hlavní televize nijak nespěchají (jejich servery přetékají i s výrobou v 50i). Filmy se stejně točí odjakživa neprokládaně a běžná TV práce (některé dokumenty, publicistika, přenosy sportu, záznamy koncertů a představení) je v 50i pro diváky ok.
Tato prodleva bohužel nezmizí, je to celé pouze o penězích a můj odhad (10let, než bude publicistika u nás běžně v 50p) je zcela realistický. Samozřejmě, že do té doby už budou všichni točit 4K , nebo že by ne .-) ? Každopádně 10let, to je dnes minimálně o dvou generacích kamer (dnes jeden typ vydrží maximálně 4-5let, pak morálně zastará). Takže je čas, záleží jen na tom, kdo s kým obchoduje - u velkých TV vystačíš i příštích 5let pro běžnou TV práci s 50i, samozřejmě takové svatby budou muset být už zítra v 50p, jinak budou neprodejné, tedy soudě alespoň podle tvých vyjádření .-) .
Nové kamerky se mi líbí, jen je opravdu škoda, že nejvyšší model má dotykový LCD. To zamrzí.
Stejná komprese zpracovává dvakrát větší objem dat, ale to je podle tebe jedno, protože se obraz v 50p mění pomaleji.
Vtipné, ale kompresně náročné scény s množstvím detailů tvé "pomaleji se měnící" nechává zcela netečné .-) .
Osobně jsem viděl srovnání vždy mezi 1280x720/50p a 1920x1080/50i (klasicky firma JVC a její formát HDV1 vs SOny a Canon s formátem HDV2, nebo srovnávání distribuce kabelových programů). Srovnání 1920x1080/25p vs 50p je ale trochu jiná káva .-) .
Co se týče 50p, znovu mohu (velmi realisticky :-) ) potvrdit, že největší prodleva s jeho zaváděním vzniká v důsledku dvou faktů - běžný divák nepozná na TV proti 50i rozdíl a cena úložišť je zatím velká, takže hlavní televize nijak nespěchají (jejich servery přetékají i s výrobou v 50i). Filmy se stejně točí odjakživa neprokládaně a běžná TV práce (některé dokumenty, publicistika, přenosy sportu, záznamy koncertů a představení) je v 50i pro diváky ok.
Tato prodleva bohužel nezmizí, je to celé pouze o penězích a můj odhad (10let, než bude publicistika u nás běžně v 50p) je zcela realistický. Samozřejmě, že do té doby už budou všichni točit 4K , nebo že by ne .-) ? Každopádně 10let, to je dnes minimálně o dvou generacích kamer (dnes jeden typ vydrží maximálně 4-5let, pak morálně zastará). Takže je čas, záleží jen na tom, kdo s kým obchoduje - u velkých TV vystačíš i příštích 5let pro běžnou TV práci s 50i, samozřejmě takové svatby budou muset být už zítra v 50p, jinak budou neprodejné, tedy soudě alespoň podle tvých vyjádření .-) .
Nové kamerky se mi líbí, jen je opravdu škoda, že nejvyšší model má dotykový LCD. To zamrzí.
Pave1: Pro kompresi je důležitý rozsah změny v obraze mezi snímky. Tvůj pohled na věc tohle vůbec nebere v potaz. Nastuduj si kompresní algoritmy a uvidíš, že změníš pohled na věc.
A tím raději končím debatu.
edit: Graf aktuální potřeby datového toku na složitosti scény.
[ATTACH=CONFIG]22715[/ATTACH]
http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC#Features
A tím raději končím debatu.
edit: Graf aktuální potřeby datového toku na složitosti scény.
[ATTACH=CONFIG]22715[/ATTACH]
http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC#Features
XF bych do toho vubec netahal.Rozdil mezi G25 a G30 jsou v progressiv volbe u G30 lepsim Digic procesoru a WiFi. Rozdil mezi A20 a A25 je v moznosti tocit i do MP4 u A25 coz je s 35Mbps lepsi volba nez u 28Mbps u AVCHD a hlavne A25 ma HDSDI out.Coz uvitaji profici z TV protoze na externi rekorder se uz dnes da bezne napichnout pres HDMI ktere ma snad u teto rady kamer i schopnost prenaset Timecode.Rozdilu je vic vice ci mene patrnych. A25kou se tak tato rada dostava z vyssi amaterske do nizsi poloprofi takze fusuje do oblasti XF100 kde bych ale byl opatrny s tim ze je jeji nahrazkou nebo nastupkyni. Jine formaty a mozna i lepsi reportazni ergonomie u XF je asi porad tim proc s XF100 stale pocitat.
Jinak A20 je nastupkyni A10 a neprinasi nic vic.Dle meho absolutne zbytecny model.Je lepsi dosetrit na A25 anebo koupit nekde slusnou jetou A10. Jinak v rade G v obou novych modelech je oproti minule G10 daleko vetsi posun v novinkach a vylepsenich. Dle meho jsou ale v teto vyssi amat tride u G a nizsi polprofi u A jinaci pozadavky uzivatelu ze je zbytecne zde vydavat vic jak jeden model. Rozdily ve Wifi a podobnych blbinkach tj je spis domena amaterskych kamer do 15 az 20 tisic. Kdy vyrobce vyda radu s peti modelama lisicima se opravdu temahle vecma. Rada A mela mit automaticky HDSDI out oproti G a ne jenom XLR audio vstupy ktere z ni delaly v pripade A10 tzv profi ci poloprofi oproti Gecku.Proto modely A20 a G25 bych vubec nebral v potaz a dival se jen na A25 a G30.
Jinak A20 je nastupkyni A10 a neprinasi nic vic.Dle meho absolutne zbytecny model.Je lepsi dosetrit na A25 anebo koupit nekde slusnou jetou A10. Jinak v rade G v obou novych modelech je oproti minule G10 daleko vetsi posun v novinkach a vylepsenich. Dle meho jsou ale v teto vyssi amat tride u G a nizsi polprofi u A jinaci pozadavky uzivatelu ze je zbytecne zde vydavat vic jak jeden model. Rozdily ve Wifi a podobnych blbinkach tj je spis domena amaterskych kamer do 15 az 20 tisic. Kdy vyrobce vyda radu s peti modelama lisicima se opravdu temahle vecma. Rada A mela mit automaticky HDSDI out oproti G a ne jenom XLR audio vstupy ktere z ni delaly v pripade A10 tzv profi ci poloprofi oproti Gecku.Proto modely A20 a G25 bych vubec nebral v potaz a dival se jen na A25 a G30.
anglcam - okrem " Rozdil mezi G25 a G30 jsou v progressiv volbe u G30 lepsim Digic procesoru a WiFi " + nový objektív 20x zoom 1,8 na 26mm + nový snímač 1/2,84palca s 3,09 Mpx + OLED display + kolébkový
ovladač zoomu + novy stabilizátor + jemny hľadáčik atd. To je proste uplne nová kamera.
ovladač zoomu + novy stabilizátor + jemny hľadáčik atd. To je proste uplne nová kamera.
to joeh
Prave proto pisu ze G25 a A20 nebrat vubec v potaz je to jen rocni nulova aktualizace predeslych modelu.Stejne jako rozdioly v mezi HV20 HV30 a HV40
Prave proto pisu ze G25 a A20 nebrat vubec v potaz je to jen rocni nulova aktualizace predeslych modelu.Stejne jako rozdioly v mezi HV20 HV30 a HV40
anglcam - nie, máš v tom troška hokej - HF G25 je minimálne aktualizovaná HF G10. Ale XA20 je naprosto odlišná od XA10...
[QUOTE=Pave1;452096]Co se týče 50p, znovu mohu (velmi realisticky ) potvrdit, že největší prodleva s jeho zaváděním vzniká v důsledku dvou faktů - běžný divák nepozná na TV proti 50i rozdíl a cena úložišť je zatím velká, takže hlavní televize nijak nespěchají (jejich servery přetékají i s výrobou v 50i). Filmy se stejně točí odjakživa neprokládaně a běžná TV práce (některé dokumenty, publicistika, přenosy sportu, záznamy koncertů a představení) je v 50i pro diváky ok.
Tato prodleva bohužel nezmizí, je to celé pouze o penězích a můj odhad (10let, než bude publicistika u nás běžně v 50p) je zcela realistický. Samozřejmě, že do té doby už budou všichni točit 4K , nebo že by ne .-) ? Každopádně 10let, to je dnes minimálně o dvou generacích kamer (dnes jeden typ vydrží maximálně 4-5let, pak morálně zastará). Takže je čas, záleží jen na tom, kdo s kým obchoduje - u velkých TV vystačíš i příštích 5let pro běžnou TV práci s 50i, samozřejmě takové svatby budou muset být už zítra v 50p, jinak budou neprodejné, tedy soudě alespoň podle tvých vyjádření .-) .
[/QUOTE]
Home uzivatele vubec nezajima broadcast, vubec to s tim nesouvisi, muzes mit doma i starou CRT, vakuovou TV i cernobilou s jen antennim vsupem, pokud to prezenu :-) a mit 50p kameru. Kamera se vubec nekupuje kvuli zobrazovace, nebo co se vysila v televizi, to uz davno neplati. K veci treba, ta kamera ma AVCHD (asi 2.0) takze se muze tocit primo i na Blu-Ray pokud nekdo chce (copy, author Blu-Ray bez rekomprese), a taky i mp4 38Mbit pokud to stejne budes enkodovat, to je celkem extraordinary s cim prisli, a ja to rikal davno, ze nevim proc prijde s kamerou vzdy jen jeden druh formatu a ulozeni. Mohli tam pridat i tech 50Mbit Mbit mpeg2, z toho XF ale nikdo neni dokonaly :-)
---------- Doplněno v 17:04 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 17:01 ----------
[QUOTE=joeh;452101]parametre HF G30 nemaju chybu, zostáva len šetriť. [/QUOTE]
zda se,ze to je kamerka na dalsich par let,..., ten wi-fi funguje i live?
Tato prodleva bohužel nezmizí, je to celé pouze o penězích a můj odhad (10let, než bude publicistika u nás běžně v 50p) je zcela realistický. Samozřejmě, že do té doby už budou všichni točit 4K , nebo že by ne .-) ? Každopádně 10let, to je dnes minimálně o dvou generacích kamer (dnes jeden typ vydrží maximálně 4-5let, pak morálně zastará). Takže je čas, záleží jen na tom, kdo s kým obchoduje - u velkých TV vystačíš i příštích 5let pro běžnou TV práci s 50i, samozřejmě takové svatby budou muset být už zítra v 50p, jinak budou neprodejné, tedy soudě alespoň podle tvých vyjádření .-) .
[/QUOTE]
Home uzivatele vubec nezajima broadcast, vubec to s tim nesouvisi, muzes mit doma i starou CRT, vakuovou TV i cernobilou s jen antennim vsupem, pokud to prezenu :-) a mit 50p kameru. Kamera se vubec nekupuje kvuli zobrazovace, nebo co se vysila v televizi, to uz davno neplati. K veci treba, ta kamera ma AVCHD (asi 2.0) takze se muze tocit primo i na Blu-Ray pokud nekdo chce (copy, author Blu-Ray bez rekomprese), a taky i mp4 38Mbit pokud to stejne budes enkodovat, to je celkem extraordinary s cim prisli, a ja to rikal davno, ze nevim proc prijde s kamerou vzdy jen jeden druh formatu a ulozeni. Mohli tam pridat i tech 50Mbit Mbit mpeg2, z toho XF ale nikdo neni dokonaly :-)
---------- Doplněno v 17:04 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 17:01 ----------
[QUOTE=joeh;452101]parametre HF G30 nemaju chybu, zostáva len šetriť. [/QUOTE]
zda se,ze to je kamerka na dalsich par let,..., ten wi-fi funguje i live?
-me by zajimalo tedy jestli to dokaze ukladat na SD kartu a zaroven vysilat live pres wi-fi (jen na domaci ucely, protoze nejaky access point asi musi byt blizko)
-jestli kdyz nastavim 1/60 (u NTSC verze) a je to schopno samo nasadit ND filter vevnitr (elektronicky) aby f-stop cisla nebyly skoro zavrene, tedy jestli venku na 1/60 musi byt manualne nasroubovan ND filtr. Toto zrejme az pozdeji nekdo odzkousi. Myslim , ze ale asi ne, asi jejdine nasroubovat zase filtr venku.
-jestli kdyz nastavim 1/60 (u NTSC verze) a je to schopno samo nasadit ND filter vevnitr (elektronicky) aby f-stop cisla nebyly skoro zavrene, tedy jestli venku na 1/60 musi byt manualne nasroubovan ND filtr. Toto zrejme az pozdeji nekdo odzkousi. Myslim , ze ale asi ne, asi jejdine nasroubovat zase filtr venku.
No, XA25 je vzhledem k ceně docela zajímavý model. Buď cenu přestřelili, nebo... (podle mě přestřelili).
ai - jen lehce komentuju, že 50p běžným lidem nechybí. Žádný tisíce protestních dopisů ve velkých TV, jak se na TV nedá koukat. 50p je fajn pro zpomalení, ale jak jsem napsal v prvním příspěvku - zvýšení počtu bodů na čipu z 2mil na cca 3mil je pro výslednou kvalitu obrazu mnohem důležitější moment (jen je prostě opomíjený, páč 50p letí .-) ), kvalitní zpomalení chce stejně vyšší počet framů za vteřinu.
JardaBar - tak statické snímky opravdu o kvalitě nejnáročnějších míst na komprimaci nerozhodují, zjevně zbytečná debata .-) .
ai - jen lehce komentuju, že 50p běžným lidem nechybí. Žádný tisíce protestních dopisů ve velkých TV, jak se na TV nedá koukat. 50p je fajn pro zpomalení, ale jak jsem napsal v prvním příspěvku - zvýšení počtu bodů na čipu z 2mil na cca 3mil je pro výslednou kvalitu obrazu mnohem důležitější moment (jen je prostě opomíjený, páč 50p letí .-) ), kvalitní zpomalení chce stejně vyšší počet framů za vteřinu.
JardaBar - tak statické snímky opravdu o kvalitě nejnáročnějších míst na komprimaci nerozhodují, zjevně zbytečná debata .-) .
Resilo se tady nekolik let spatne udelane DVD, kazdy z nas zazil ten prvni sok po vyrobe DVD jen proto, ze original je prokladane HD, zadny editacni program to neumi inteligentne prevest zase na prokladane SD rozliseni , tedy DVD, byly to temata, ktera zaplnila forum, kazdy , kdo s tim prisel do styku tak narazil, tedy zadne dopisy , ale nasranost :-) , a dodneska se divaji na ty blikajici DVD , po tom co tomu dali nejake usili to strihnout, koupili si novy pocitac a pak hle, vypadlo blikajici DVD ... v lepsim pripade se tocici svateb aj. stali experty a zacli rozjizdet Avisynth, Virtual Dub a pouzivat pokoutne Procoder v tom nejlepsim pripade, aby to zpravili ...tohle preci pamatujes :-)
... ale shoda v tom, ze je to fakt zbytecne se hadat, protoze se kazdy na to divame z jine strany ... :-)
50p Canon se zacne zase prodavat, predali stafetu Sony predtim, tak se to snazi mozna napravit, uvidi se, jestli cena neni opravdu stejne moc vysoka jestli to lidi budou nebo nebudou kupovat ...
o to zpomaleni taky moc nejde, temporal resolution je stejne u 50i, sice tam chybi nejake rozliseni oproti 50p, no ale revoluce to neni, si myslim, naopak, nektere softy (jako Vegas) si prave mozna mene poradi z tim 50p to zpomalit, nevim proc, ale zrovna si jeden nekde stezoval, sam jsem to nezkousel ...
... ale shoda v tom, ze je to fakt zbytecne se hadat, protoze se kazdy na to divame z jine strany ... :-)
50p Canon se zacne zase prodavat, predali stafetu Sony predtim, tak se to snazi mozna napravit, uvidi se, jestli cena neni opravdu stejne moc vysoka jestli to lidi budou nebo nebudou kupovat ...
o to zpomaleni taky moc nejde, temporal resolution je stejne u 50i, sice tam chybi nejake rozliseni oproti 50p, no ale revoluce to neni, si myslim, naopak, nektere softy (jako Vegas) si prave mozna mene poradi z tim 50p to zpomalit, nevim proc, ale zrovna si jeden nekde stezoval, sam jsem to nezkousel ...
Osobne som fanda režimu 50p, len mám obrovské problémy s '' reklamáciou '' videí v rodine, pneváč to 2/3 nefachá. Ak chcem mať klídek, venujem video 50i.
ai - ono to u 50p samozřejmě časem skončí. Ale jak říkám, běžný divák na TV nepozná rozdíl (kvalitní filmy se vždy točily neprokládaně a běžná TV práce si stačí s 50i). Že někdo neumí udělat DVD, tak to je jeho problém (ať si koupí DVD recordér .-) ).
Říkám, 50p je velká móda, ale jsou opravdu důležitější věci - pro mě osobně je to kvalita barev.
Z hlediska náročnosti kódování VBR long GOP kompresí je zřejmé, že nejlépe je na tom u AVCHD 25p (má nejvíc I-Frame, krátké GOP), následuje s menším odstupem 25i (značené často 50i), které tvoří 25 snímků rozdělených na 50 půlsnímků s polovičním rozlišením (poloviční objem dat), pak následuje s větším odstupem 50p, což je pro kodér to samé, co 50i, ovšem s dvakrát větším objemem dat (fáze pohybu jsou stejné, jen je toho dvakrát tolik z hlediska rozlišení). U 50p je méně I-Frame, GOP se prodlužuje, protože i když přidali o 6,7% dat. tok (z 24Mbps na 28Mbps), tak nárůst informace je o 100pct (*kdyby přidali 70% datového toku namísto 7%, pak by zůstal počet I-Frame cca stejný). U statických scén je to fuk, ale dynamické scény s množstvím detailů mají prostě podstatně náročnější situaci, než vzniká při komprimaci 25p (a dokonce i než vzniká při komprimaci 50i).
Kdo to nepřizná, ten prostě "nechce vidět" reálnou situaci kodéru .-) .
Samozřejmě REALTIME "kamerový kodér" 50p zvládá (přiměřeně cenové úrovni), což znamená jediné - že při 25p a 24Mbps se kodér "fláká" a má "leháro" :-) .
(doplněno - 25p a 50i mají podstatně kratší GOP a tedy víc I-frame, což poznáš při střihu na svižnosti odezvy střižny", na zašuměných záběrech a složitých trochu i na kvalitě, závisí to od výrobce a kvality kodéru; čím delší je GOP, tím víc se jedná vlastně o distribuční kompresi, pravá střihová komprese je I-frame only)
Nové modely jsou fajn, těším se na obrázky, na kvalitu lowlight, barev, zvuku, těším se na pěkné snímky (spíš než na technické pitvy .-)))) ).
Říkám, 50p je velká móda, ale jsou opravdu důležitější věci - pro mě osobně je to kvalita barev.
Z hlediska náročnosti kódování VBR long GOP kompresí je zřejmé, že nejlépe je na tom u AVCHD 25p (má nejvíc I-Frame, krátké GOP), následuje s menším odstupem 25i (značené často 50i), které tvoří 25 snímků rozdělených na 50 půlsnímků s polovičním rozlišením (poloviční objem dat), pak následuje s větším odstupem 50p, což je pro kodér to samé, co 50i, ovšem s dvakrát větším objemem dat (fáze pohybu jsou stejné, jen je toho dvakrát tolik z hlediska rozlišení). U 50p je méně I-Frame, GOP se prodlužuje, protože i když přidali o 6,7% dat. tok (z 24Mbps na 28Mbps), tak nárůst informace je o 100pct (*kdyby přidali 70% datového toku namísto 7%, pak by zůstal počet I-Frame cca stejný). U statických scén je to fuk, ale dynamické scény s množstvím detailů mají prostě podstatně náročnější situaci, než vzniká při komprimaci 25p (a dokonce i než vzniká při komprimaci 50i).
Kdo to nepřizná, ten prostě "nechce vidět" reálnou situaci kodéru .-) .
Samozřejmě REALTIME "kamerový kodér" 50p zvládá (přiměřeně cenové úrovni), což znamená jediné - že při 25p a 24Mbps se kodér "fláká" a má "leháro" :-) .
(doplněno - 25p a 50i mají podstatně kratší GOP a tedy víc I-frame, což poznáš při střihu na svižnosti odezvy střižny", na zašuměných záběrech a složitých trochu i na kvalitě, závisí to od výrobce a kvality kodéru; čím delší je GOP, tím víc se jedná vlastně o distribuční kompresi, pravá střihová komprese je I-frame only)
Nové modely jsou fajn, těším se na obrázky, na kvalitu lowlight, barev, zvuku, těším se na pěkné snímky (spíš než na technické pitvy .-)))) ).
Pak je tu u Canon AVCHD ještě jeden zajímavý problém - "ozubatění" sytě červené barvy má totiž starší model GA10 identické, jako má AVCHD u EOS C100 (viděl jsem výsledek z G10 na plátně s úhlopříčkou 5m s profi 2K projektorem, týká se to každého místa s červenou barvou .-) ).
Osobně AVCHD stejně při importu předělávám na pro střih vlídnější kompresi (což tento problém zcela řeší - přepočet do XDCAM HQ kodeku 35Mbps 420 při importu), ale zajímalo by mě, zda v AVCHD 2.0 došlo k vyřešení této (čistě) Canon-AVCHD záležitosti.
Příloha - ukázka problému (jpeg obrázek "maže", v orig je problém prakticky dvojnásobný, více viditelný).
plná kvalita obrázky k vidění zde (png) - http://www.videoproduce.cz/images/red_color_Screen_Shot.png
Osobně AVCHD stejně při importu předělávám na pro střih vlídnější kompresi (což tento problém zcela řeší - přepočet do XDCAM HQ kodeku 35Mbps 420 při importu), ale zajímalo by mě, zda v AVCHD 2.0 došlo k vyřešení této (čistě) Canon-AVCHD záležitosti.
Příloha - ukázka problému (jpeg obrázek "maže", v orig je problém prakticky dvojnásobný, více viditelný).
plná kvalita obrázky k vidění zde (png) - http://www.videoproduce.cz/images/red_color_Screen_Shot.png
[QUOTE=ai;452210]nektere softy (jako Vegas) si prave mozna mene poradi z tim 50p to zpomalit, nevim proc, ale zrovna si jeden nekde stezoval, sam jsem to nezkousel ... [/QUOTE]
Tohle se rychle upraví, zpočátku byl např. problém s AVCHD obecně, dnes už to střih. sw zvládají, to bude stejný s tím zpomalením.
U AvidMC je zajímavá "fíčura", že i u snímku 50i můžeš zpomalit na 50pct z 50i na 25p - každý snímek má jako základ přesně jeden půlsnímek z 50i, zbytek se dopočte. Dává to moc pěkné výsledky .-) .
Tohle se rychle upraví, zpočátku byl např. problém s AVCHD obecně, dnes už to střih. sw zvládají, to bude stejný s tím zpomalením.
U AvidMC je zajímavá "fíčura", že i u snímku 50i můžeš zpomalit na 50pct z 50i na 25p - každý snímek má jako základ přesně jeden půlsnímek z 50i, zbytek se dopočte. Dává to moc pěkné výsledky .-) .
tu je popis pekne pohromade - http://www.bhphotovideo.com/c/product/963130-REG/canon_8454b001_vixia_hfg30_hd_camcorder.html - objektív, 20x zoom má na dlhom konci clon. č. 2,8, k tomu je asi komentár zbytočný...
Ak by niekto narazil na nete na graf - krivku clona vs. ohnisko u Canonu HF G30, poprosím o odkaz. D.
- kamera disponuje záznamom fullHD 50p AVCHD 28Mb/s a MP4 35Mb/s. Co myslíte, ktorý bude kvalitnejší ?
[QUOTE=jarino1978;454399]to vyzerá veľmi veľmi dobre.[/QUOTE]
- skutočne to vyzerá preparádne, celá tá kamera je parametrovo ako z inej planéty.
- skutočne to vyzerá preparádne, celá tá kamera je parametrovo ako z inej planéty.
- videoukážka dyn. stabilizácie zo stejnej recenzie v orig. MP4 35Mbps - [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Možná to bude špatnym nastavenim picture profile, ale ty pleťový tóny (ta šikmoočka) mne vůbec neuchvacujou....
[ATTACH=CONFIG]23229[/ATTACH]
Pro srovnání - Panasonic X900 s 1/4,1" 3MOSem
[ATTACH=CONFIG]23229[/ATTACH]
Pro srovnání - Panasonic X900 s 1/4,1" 3MOSem
Fricool - zrovnávať sa daju rovnaké scény so stejným nastavením, svetlom atd. Tá šikmoočka je točená v tvrdom, kontastnom svetle, kdežto policajtík má hlavu na celý snímač v rozptýlenom svetle.
[QUOTE=Fricoolinek2;456461]Možná to bude špatnym nastavenim picture profile, ale ty pleťový tóny (ta šikmoočka) mne vůbec neuchvacujou....
[ATTACH=CONFIG]23229[/ATTACH]
Pro srovnání - Panasonic X900 s 1/4,1" 3MOSem[/QUOTE]
pravda ten panak tu "šikmoočku" prevalcoval na plnej ciare a vpohode aj stara dobra HV40ka
[ATTACH=CONFIG]23229[/ATTACH]
Pro srovnání - Panasonic X900 s 1/4,1" 3MOSem[/QUOTE]
pravda ten panak tu "šikmoočku" prevalcoval na plnej ciare a vpohode aj stara dobra HV40ka
S těmi ukvapenými závěry bych počkal až se G30 začne prodávat a objeví se nezávislé recenze. Informace a technická data, která jsou zatím od Canonu k dispozici, zní velmi zajímavě (na spotřebku).
[QUOTE=kameranp;456514]pravda ten panak tu "šikmoočku" prevalcoval na plnej ciare a vpohode aj stara dobra HV40ka[/QUOTE]
- ten policajtík musí okamžite na PN, pneváč je červený jak madároš paprikoš.... /alebo je zdravý a Panasonic X900 chorý.../
- ten policajtík musí okamžite na PN, pneváč je červený jak madároš paprikoš.... /alebo je zdravý a Panasonic X900 chorý.../
- teraz celkom vážne - zrovnávať Canon HF G30 s Panasonicom X900 nie je dobrý nápad. Canon je uplne iný level, ako kvalitou, tak cenou. /dynam. rozsah, objektív, manuál, audio, monitor, atd./
Ja myslim, ze neni dobry napad srovnavat existujici kameru skoro s neexistujici jeste, ..., kdo vi co to bylo za kameru, v jakem stupni vyvoje atd. na tom YouTube nebo obecne na webu, pockejte chvili az ta kamera bude venku, az ji vyzkousi ti co tomu rozumi, treba mrknete pak na DVinfo.net apod.....