Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Problém s Onkyo TX-SR608, lupání v receiveru

jarino1978 (8045)|31.3.2012 00:13
[QUOTE=Karel286;403951]skoro máš pravdu, prosím, pokus se mi to tedy nějak vysvětlit, dík…[/QUOTE]

tak použi aspoň google...
Karel286 (73)|31.3.2012 01:54
[QUOTE=jarino1978;403954]tak použi aspoň google... [/QUOTE]

použiji s dovolením zdravý rozum…

[QUOTE=vivid.sk;403942]Rele cvakaju taktiez aj pri zmene rezimov, ked sa pripajaju/odpajaju koncove stupne (stereo->Multichannel, Pure Audio ->Direct,.....). Taktiez, ked sa napriklad v zdroji z PCM (Stereo) zmeni rezim vstup na DolbyDigital/DTS (Multichannel), napriklad na DVD alebo STB, tiez mozes pocut jemne cvaknutie. [/QUOTE]

To ale nevysvětluje to, že to cvaká i bez přepínání režimů.


Pokusím se tedy o své vysvětlení. Do AVR se skutečně každý den nedívám :-), ale elektronika, jako taková – hardware mne živí, byť jiný obor. Ale mám při ruce servisní manuál, nějaké malé zkušenosti a tak se na to podívám.

Mechanickými relé (která slyšitelně cvaknou) jsou osazeny výstupy z koncového zesilovače. Zde připojují a odpojují reprobedny po zapnutí AVR, ochraňují repro při nehodě AVR – stejnosměrné napětí na výstupu, přehřátí atd… - to nás ale nezajímá, nemá vliv.
Dále jsou pak relé na výstupu PREOUT – také nemá vliv.
Jedno pomocné relé ve zdroji pro režim stand-by – opět nemá vliv.

A hlavně dvě relé u zdroje pro koncové zesilovače, které to celé, podle mne, způsobují. Tyto relé dle nastavení, připojují a odpojují pomocné napájecí napětí pro koncové zesilovače. Sekundár napájecího transformátoru má 2 symetrická vinutí (takže celkem 4). První, na kterém je méně závitů a tudíž menší napájecí napětí je přivedeno přímo na koncové zesilovače. Druhé vinutí – přídavné – je pomocí těchto dvou relé připočteno k 1 prvnímu vinutí a zvýší tak napájecí napětí pro koncové zesilovače.
Jak to funguje:
Při zapnutí AVR toto relé sepne, zdroj dává větší napětí pro výkonové zesilovače. Vše je studené – koncové tranzistory, chladiče. Díky většímu napájecímu napětí se rychleji ohřejí koncové tranzistory a stabilizuje se jejich klidový proud. Začnou pracovat v optimálnějším režimu. Celé AVR se začne ohřívat. AVR dává zároveň i větší výkon, neboť výkon zesilovačů je mj. úměrný na velikosti napájecího napětí. Jakmile dosáhne teplota na senzoru, který je umístěn na chladičích koncových tranzistorů 60°C, microprocessor dá povel a relé odpadne. Tím se zmenší napájecí napětí koncových zesilovačů a AVR začne pomalu chladnout – skrz koncové tranzistory teče menší proud. 60°C je docela velká teplota, tohoto stavu je schopno AVR dosáhnout asi po 30 minutách – odhaduji.
Při ochlazení čidla pod 60°C se nám cyklus opět opakuje a relé opět slyšitelně sepnou.
A protože tyto relé jsou dvě a navíc spínají ten největší proud, který v celém AVR teče, tak jsou nejrobustnější. A při zapnutí, nebo vypnutí slyšitelně cvaknou!!
Jak jsem psal, odhaduji cyklus na 30 – 60 minut, záleží jak je AVR umístěno a větráno.
To rozmezí 60°C se dá zřejmě nastavit v servisním menu, ale s tím bych rozhodně nehýbal.
Pokud jede AVR hned při zapnutí na plný výkon, tyto časy vůbec neplatí. AVR může být trvale nahřáté a relé pak necykluje. Ale to bys v tom randálu stejně neslyšel. Tato zapínací a vypínací funkce relé jde ruku v ruce také s chlazením pomocí ventilátorů. Ventilátory jsou ale řízeny lineárně, pomocí tranzistorů. Takže nic necvaká a změn otáček si nevšimneš.

Problém (obecně) je způsoben poměrně velkým počtem koncových tranzistorů, malým chladičem, naprosto nesmyslnými údaji o výkonu koncových stupňů. Kdyby to mělo splňovat udávané parametry, tak to AVR shoří jako papír. Tak se to řeší poměrně malým klidovým proudem koncových tranzistorů (bohužel na úkor zvukové kvality) a těmito pomocnými vychytávkami. To platí obecně pro všechny AVR.
Popisoval jsem AVR ONKYO, řada TX-SRxxx. Ostatní modelové řady budou řešeny zřejmě podobně. Jak to řeší ostatní značky nevím, ale předpokládám, že velmi podobně – alespoň v podobné cenové třídě.
Můj osobní názor na firmu ONKYO je jinak velmi dobrý, popisuji zde obecný problém.

Snad jsem to popsal srozumitelně, byť AVR nevlastním. Jen jsem čuměl do schématu a odhadoval funkci + nějaká malá zkušenost. Pokud máš k něčemu dotaz, klidně se ptej.
Jarino má Google :-)
vivid.sk (11472)|31.3.2012 12:14
To vysvetlenie javu znie rozumne (a je logicky).

Otazka vsak znie, preco sa k tomuto kroku japonci uchylili, ked starsie modely ziadne podobne featurky nemaju.
Zeby naozaj "zelena vlna"*?

Moj starsi AVR Onkyo naozaj cely cas dost hreje pri dotyku ruky na hornej casti pristroja a taktiez po cely cas zerie svoj nominal - cca 70W (a viac pri hlasitosti nad 50).

To, ze Onkyo malo dlho problemy s vysokymi teplotami vo vnutri skrine (vy)riesili umiestnenim ventilatora (priadne ventilatorov pri vyssich modeloch).

Tento krok* nie je teda moc akceptovatelny (mimalne nie z mojej strany).
Krayzie (325)|31.3.2012 14:49
[QUOTE=vivid.sk;403981]To, ze Onkyo malo dlho problemy s vysokymi teplotami vo vnutri skrine (vy)riesili umiestnenim ventilatora (priadne ventilatorov pri vyssich modeloch). Tento krok nie je teda moc akceptovatelny (mimalne nie z mojej strany).[/QUOTE]
Prave preto som si nikdy Onkyo receiver nezadovazil. Bud sa na tom dali smazit vajicka, alebo tam bol ventilator (a aj s tym ventilatorom bol AVR relativne horuci). Aj ked urcite ten ventilator nie je extra pocutelny (prehluci ho projektor aj HTPC), jedna sa o princip, kedze ostatni vyrobcovia s prehrievanim problem nemaju (min. Yamaha nie).
Karel286 (73)|31.3.2012 17:03
[QUOTE=Krayzie;403999]To, ze Onkyo malo dlho problemy s vysokymi teplotami vo vnutri skrine (vy)riesili umiestnenim ventilatora (priadne ventilatorov pri vyssich modeloch). Tento krok nie je teda moc akceptovatelny (mimalne nie z mojej strany). [/QUOTE]

Je to přesně naopak! Buď rád, že ONKYO hřeje! Ona totiž platí moje léty prověřená HiFi poučka: „Co nehřeje, nehraje!“ Velmi úzce to souvisí s rozdělením pracovních tříd koncových analogových zesilovačů. Běžný a nejčastěji používaný zesilovač, jako je v AVR pracuje ve třídě AB. Čím více je AB třída otevřená, (koncovými tranzistory teče v klidu větší proud), tím má lepší zvuk. Má totiž mj. menší zkreslení, na ucho lépe hraje. A zde platí, čím větší proud, tím větší ztrátový výkon a tím pádem i větší vyzářené teplo! Popisuji to velmi zhruba.
A protože kvalita přehrávaného zvuku AVR je asi z 90% daná kvalitou koncových zesilovačů, tak aby to dobře hrálo, musí to i hřát. A ONKYO je právě velmi dobře hodnoceno, co se týče kvality zvuku! A stačí, když porovnám zapojení ONKYO a ostatní konkurence a můžu to jen potvrdit. Přináší to sebou sice problémy s chlazením, velikostí chladičů a tím pádem i cenou. Často to jsou protichůdné požadavky. Fyzika se ošidit nedá. Ale kvalita by měla být na prvním místě. Existují AVR, kde je to vyřešeno lépe, méně kompromisně, ale ty stojí okolo 50t Kč a více.
Popisuji to velmi zhruba, na podrobnější vysvětlení zde asi není prostor.
vivid.sk (11472)|31.3.2012 20:13
[QUOTE=Karel286;404007]Je to přesně naopak! Buď rád, že ONKYO hřeje! [/QUOTE]

Ale ano. Ja som rad (len boli moje reci asi zle pochopene/vyjadrene, vzhladom k tomu, ze moje Onkyo nic neodpaja). Nie som rad, ze onkyo pristupilo k odpajaniu za pomoci rele o ktorom si pisal - pokial je to zamer vyrobcu. Ja si totiz velmi rad za zvuk priplatim aj zvysenou spotrebou.
Dejv6 (28)|31.3.2012 23:56
[QUOTE=Karel286;403955]použiji s dovolením zdravý rozum…



To ale nevysvětluje to, že to cvaká i bez přepínání režimů.


Pokusím se tedy o své vysvětlení. Do AVR se skutečně každý den nedívám :-), ale elektronika, jako taková – hardware mne živí, byť jiný obor. Ale mám při ruce servisní manuál, nějaké malé zkušenosti a tak se na to podívám.

Mechanickými relé (která slyšitelně cvaknou) jsou osazeny výstupy z koncového zesilovače. Zde připojují a odpojují reprobedny po zapnutí AVR, ochraňují repro při nehodě AVR – stejnosměrné napětí na výstupu, přehřátí atd… - to nás ale nezajímá, nemá vliv.
Dále jsou pak relé na výstupu PREOUT – také nemá vliv.
Jedno pomocné relé ve zdroji pro režim stand-by – opět nemá vliv.

A hlavně dvě relé u zdroje pro koncové zesilovače, které to celé, podle mne, způsobují. Tyto relé dle nastavení, připojují a odpojují pomocné napájecí napětí pro koncové zesilovače. Sekundár napájecího transformátoru má 2 symetrická vinutí (takže celkem 4). První, na kterém je méně závitů a tudíž menší napájecí napětí je přivedeno přímo na koncové zesilovače. Druhé vinutí – přídavné – je pomocí těchto dvou relé připočteno k 1 prvnímu vinutí a zvýší tak napájecí napětí pro koncové zesilovače.
Jak to funguje:
Při zapnutí AVR toto relé sepne, zdroj dává větší napětí pro výkonové zesilovače. Vše je studené – koncové tranzistory, chladiče. Díky většímu napájecímu napětí se rychleji ohřejí koncové tranzistory a stabilizuje se jejich klidový proud. Začnou pracovat v optimálnějším režimu. Celé AVR se začne ohřívat. AVR dává zároveň i větší výkon, neboť výkon zesilovačů je mj. úměrný na velikosti napájecího napětí. Jakmile dosáhne teplota na senzoru, který je umístěn na chladičích koncových tranzistorů 60°C, microprocessor dá povel a relé odpadne. Tím se zmenší napájecí napětí koncových zesilovačů a AVR začne pomalu chladnout – skrz koncové tranzistory teče menší proud. 60°C je docela velká teplota, tohoto stavu je schopno AVR dosáhnout asi po 30 minutách – odhaduji.
Při ochlazení čidla pod 60°C se nám cyklus opět opakuje a relé opět slyšitelně sepnou.
A protože tyto relé jsou dvě a navíc spínají ten největší proud, který v celém AVR teče, tak jsou nejrobustnější. A při zapnutí, nebo vypnutí slyšitelně cvaknou!!
Jak jsem psal, odhaduji cyklus na 30 – 60 minut, záleží jak je AVR umístěno a větráno.
To rozmezí 60°C se dá zřejmě nastavit v servisním menu, ale s tím bych rozhodně nehýbal.
Pokud jede AVR hned při zapnutí na plný výkon, tyto časy vůbec neplatí. AVR může být trvale nahřáté a relé pak necykluje. Ale to bys v tom randálu stejně neslyšel. Tato zapínací a vypínací funkce relé jde ruku v ruce také s chlazením pomocí ventilátorů. Ventilátory jsou ale řízeny lineárně, pomocí tranzistorů. Takže nic necvaká a změn otáček si nevšimneš.

Problém (obecně) je způsoben poměrně velkým počtem koncových tranzistorů, malým chladičem, naprosto nesmyslnými údaji o výkonu koncových stupňů. Kdyby to mělo splňovat udávané parametry, tak to AVR shoří jako papír. Tak se to řeší poměrně malým klidovým proudem koncových tranzistorů (bohužel na úkor zvukové kvality) a těmito pomocnými vychytávkami. To platí obecně pro všechny AVR.
Popisoval jsem AVR ONKYO, řada TX-SRxxx. Ostatní modelové řady budou řešeny zřejmě podobně. Jak to řeší ostatní značky nevím, ale předpokládám, že velmi podobně – alespoň v podobné cenové třídě.
Můj osobní názor na firmu ONKYO je jinak velmi dobrý, popisuji zde obecný problém.

Snad jsem to popsal srozumitelně, byť AVR nevlastním. Jen jsem čuměl do schématu a odhadoval funkci + nějaká malá zkušenost. Pokud máš k něčemu dotaz, klidně se ptej.
Jarino má Google :-)[/QUOTE]

Tohle vysvětlení zní dost věrohodně. V manuálu a to český ani anglický verzi se člověk o tomhle nedočte vůbec nic. Podle mých vlastních zkušeností, se cvakání opravdu objevuje každých cca 30 min. což by se na popsané výkyvy teploty uvnitř av-r zdálo jako logický řešení. Docela by mě zajímalo jestli to je záležitost opravdu všech současných av-r z nižší a střední třídy..jak už tady zaznělo :-)
Karel286 (73)|1.4.2012 00:29
[QUOTE=vivid.sk;404019]Ja si totiz velmi rad za zvuk priplatim aj zvysenou spotrebou. [/QUOTE]

Tady nejde o zvýšenou spotřebu. To je až druhotný problém. Tady jde o to, uchladit sedmikanálový zesilovač. Při počtu sedmi kanálů to znamená 14 výkonových tranzistorů namačkaných na chladiči vedle sebe tak, že se tam již další tranzistory nevejdou. Neboť běžné AVR ze sedmi zesilovači je o něco málo větší, než dvoukanálový zesilovač, navíc bez video obvodů. A v tom je ten kámen úrazu. Neboť největší problém návrhu koncového zesilovače je proudová a teplotní stabilizace pracovního bodu koncových tranzistorů. Poměrně optimální řešení je to, že tento pracovní bod hlídají 2 tranzistory, a to oba umístěny na chladiči vedle koncových tranzistorů. Ty zavedou tzv. zápornou teplotní vazbu – čím větší teplota na chladiči, tím menší proud koncovými tranzistory a naopak. Tento obvod se snaží udržet stálou teplotu a stálý proud koncovými tranzistory dle nastavení. To znamená, že při sedmikanálovém zesilovači v AVR by na chladiči mělo být dalších 14 přišroubovaných tranzistorů. Celkem tedy 28 tranzistorů na poměrně malém kousku chladiče v AVR. No a ty se tam prostě již fyzicky nevejdou. Tak to firma ONKYO řeší zmíněným jedním teplotním čidlem, mikroprocesorem, který vyhodnotí stav a velikostí napájecího napětí, které dle ohmova zákona mění proud obvodem a jeho teplotní spád.
Pro jistotu jsem se podíval na schéma nejvyšší řady AVR ONKYO, řady TX-NR9xx a tam jsou dokonce na primáru trafa tři vinutí. Celkem 4 relátka (2 pro kladné a 2 pro záporné nap. U) dávají kombinaci tří hodnot napájecího napětí a tím regulují teplotní a proudovou stabilitu AVR.
Nevím, jaký máš typ AVR, abych mohl popsat konkrétně tvé zapojení.
Karel286 (73)|1.4.2012 00:41
[QUOTE=Dejv6;404032] V manuálu a se člověk o tomhle nedočte vůbec nic. Docela by mě zajímalo jestli to je záležitost opravdu všech současných av-r z nižší a střední třídy..jak už tady zaznělo[/QUOTE]

Zřejmě ano. Proč to tak je, vysvětloval jsem viz příspěvek výše. Díval, jsem se do všech servisních manuálů AVR ONKYO, které mám k dispozici. A u všech to bylo řešeno stejně.
Lze to samozřejmě řešit jinak. Ale za cenu podstatně větších chladičů, mohutnější bedny, jinak navržených zesilovačů a tím pádem naprosto jiné prodejní ceny.
jarino1978 (8045)|1.4.2012 01:15
[QUOTE=Karel286;404035]Tady nejde o zvýšenou spotřebu. [/QUOTE]

ale ide.... Každý chce z hovna upliesť bič.. No a v tom ostatnom si ale sorry, totálne vedľa...
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]






jarino1978 (8045)|1.4.2012 01:18
a aby som nebol sviňa, tak na tom screene s popisom máš jasnú príčinu toho, prečo to občas cvakne a nie tie tvoje divné teoretické výlevy...
Ale ako si o sebe myslíš, určite na to prídeš...No a ten zdravý rozum si radšej nájdi cez ten Google...:-E
Karel286 (73)|1.4.2012 02:20
[QUOTE=jarino1978;404039]a aby som nebol sviňa, tak na tom screene s popisom máš jasnú príčinu toho, prečo to občas cvakne a nie tie tvoje divné teoretické výlevy...[/QUOTE]

Jarino, čekal jsem, s čím přijdeš. Nezklamal jsi. Ty obrázky jsou úplně o hovně. Ty z toho něco vyčteš? Popiš mi prosím jasně a srozumitelně, co máš na mysli. Já z toho, přiznám se, nepoznám vůbec nic. Leda to, že zvládneš vkládat obrázky z Googlu a to, že laciná AVR jsou obecně pěkný sračky.
K tématu. Elektronice – obvodařině, jako takové, vůbec nerozumíš. Ty tady řešíš nějaký svůj osobní problém, ale neřešíš problém uživatele Dejva6. Pokud máš nějaké jasné, srozumitelné a technicky správně formulované vysvětlení, který daný problém vysvětluje, tak šup sem s ním. Kecy z PR tiskovin a obrázky plechovek si nech od cesty, ty na mne neplatí. Tím můžeš oblbovat leda tak někoho, kdo tomu rozumí ještě méně, než ty.
jarino1978 (8045)|1.4.2012 10:19
to, čo si tu poprevádzal, nemá nič spoločné s tým, na čo sa pýta dotyčný. Triafaš stále vedľa, len sa snažíš na seba upozorniť svojimi teóriami, aby si každý myslel, že máš pravdu. Nemáš. Ten akože problém, čo máme všetci majitelia AVR, kde sa HW hliadkuje dynamika, aby to vôbec aj nejako hralo, máme rovnaký problém a to je občasné cvaknutie. Pokiaľ si na to ešte neprišiel, tak to je pán najmúdrejší tvoj problém. Ale môžeš baviť obecenstvo aj naďalej, že rád študuješ servisné manuáli, tak si ich teda aj naďalej študuj a píš tie debiliny o teplote, intervaloch a o nejakom relé, ktoré to podľa tvojich múdrych manuálov spôsobuje. Ži si v tom aj naďalej.

A tie obrázky som tu dal preto, lebo na začiatku som sa pýtal, či si videl AVR spred 10 rokov a ten dnešný. Takto možno aj ten blbec, keď sa pozrie na tie obrázky zbadá, v čom sa líši to naše technické desaťročie. S tým som narážal na tú energetickú daň. Pokiaľ dokážeš premýšľať, odpoveď máš už jasnú. Dotyčnému stačí určite odpoveď, že to cvaknutie je úplne OK a nech má úsmev na perách. Načo mu tu niekto bude vykladať nejaké scifi z nejakých manuálov ?

Pokiaľ bude chcieť dotyčný, jedným slovom mu cez PM napíšem, ktorá súčiastka z obvodu AVR to spôsobuje. Ty si zatiaľ buď zájdi niekde na auto tuning zraz ( tam to niekde v kufri auta cvaká, ako šalené ), alebo radšej si vyskúšaj kombináciu Audyseey EQ + dynamickú scénu vo filme:OO
Dejv6 (28)|1.4.2012 20:05
[QUOTE=jarino1978;404058]to, čo si tu poprevádzal, nemá nič spoločné s tým, na čo sa pýta dotyčný. Triafaš stále vedľa, len sa snažíš na seba upozorniť svojimi teóriami, aby si každý myslel, že máš pravdu. Nemáš. Ten akože problém, čo máme všetci majitelia AVR, kde sa HW hliadkuje dynamika, aby to vôbec aj nejako hralo, máme rovnaký problém a to je občasné cvaknutie. Pokiaľ si na to ešte neprišiel, tak to je pán najmúdrejší tvoj problém. Ale môžeš baviť obecenstvo aj naďalej, že rád študuješ servisné manuáli, tak si ich teda aj naďalej študuj a píš tie debiliny o teplote, intervaloch a o nejakom relé, ktoré to podľa tvojich múdrych manuálov spôsobuje. Ži si v tom aj naďalej.

A tie obrázky som tu dal preto, lebo na začiatku som sa pýtal, či si videl AVR spred 10 rokov a ten dnešný. Takto možno aj ten blbec, keď sa pozrie na tie obrázky zbadá, v čom sa líši to naše technické desaťročie. S tým som narážal na tú energetickú daň. Pokiaľ dokážeš premýšľať, odpoveď máš už jasnú. Dotyčnému stačí určite odpoveď, že to cvaknutie je úplne OK a nech má úsmev na perách. Načo mu tu niekto bude vykladať nejaké scifi z nejakých manuálov ?

Pokiaľ bude chcieť dotyčný, jedným slovom mu cez PM napíšem, ktorá súčiastka z obvodu AVR to spôsobuje. Ty si zatiaľ buď zájdi niekde na auto tuning zraz ( tam to niekde v kufri auta cvaká, ako šalené ), alebo radšej si vyskúšaj kombináciu Audyseey EQ + dynamickú scénu vo filme:OO[/QUOTE]

Ahoj, to mě zajímá - která součástka z obvodu to tedy způsobuje?
vivid.sk (11472)|1.4.2012 20:32
[QUOTE=Karel286;404035]To znamená, že při sedmikanálovém zesilovači v AVR by na chladiči mělo být dalších 14 přišroubovaných tranzistorů[/QUOTE]
Co vsak v pripade, ze chladice stihaju chladit? (dajme tomu, sa bude pouzivat len 5 koncakov, malokto ma dnes komplet 7.1 setup).
Opat sa vratim do historie, moj AVR pri aktivnych 5 repro necvaka relatkami (je jedno aka je hlasitost alebo dlzka prevadzky). Taktiez nemam vovnutri ziadne ventilatory.
tjurny (496)|1.4.2012 20:40
[QUOTE=vivid.sk;404184]alebo radšej si vyskúšaj kombináciu Audyseey EQ + dynamickú scénu vo filme[/QUOTE]
Audyseey EQ doporucuji nepouzivat, nehorazne to kazi zvuk. Omlouvam se za OT.
jarino1978 (8045)|1.4.2012 20:48
[QUOTE=Dejv6;404180]Ahoj, to mě zajímá - která součástka z obvodu to tedy způsobuje?[/QUOTE]
už som ti napísal, čo máš robiť..

[QUOTE=vivid.sk;404184]Co vsak v pripade, ze chladice stihaju chladit? (dajme tomu, sa bude pouzivat len 5 koncakov, malokto ma dnes komplet 7.1 setup).
Opat sa vratim do historie, moj AVR pri aktivnych 5 repro necvaka relatkami (je jedno aka je hlasitost alebo dlzka prevadzky). Taktiez nemam vovnutri ziadne ventilatory.[/QUOTE]

- v prvom rade tu vôbec nejde o nejaké chladenie, tento proces je OK aj bez ventilátorov.
- v druhom rade si treba pozrieť príkon AVR Onkyo v rovnakej rade spred 6-10 rokov a dnes
- v treťom rade tvoj AVR už má v sebe HW kurvítko s názvom Audyssey EQ ?
jarino1978 (8045)|1.4.2012 20:53
ak mám byť konkrétny, tak napr. môj dávny AVR TX-SR601 mal max. príkon 550W. Parametre : 6x100 W. A ten môj dnešný AvR TX-SR508 má max. príkon 450W. Parametre : 7x130 W.
Už tu niekomu svitlo ? Ak nie, tak stále dobrú noc...
tjurny (496)|1.4.2012 21:12
Onkyo TX-SR805

7 x 180 W 6 Ohm 1 Khz max prikon 870 W :-)
jarino1978 (8045)|1.4.2012 21:26
Dejv6 (28)|1.4.2012 21:37
Na svůj AV-R mám připojený pouze stereo repro (2.0)... Pravděpodobně tedy nepůjde o problém počtu aktivně zapojených kanálů.
KamilZ (10277)|1.4.2012 21:54
jarino: Tohle je snad lepší než VFH :-).

Na tom obrázku s popisem moc textu není. Píšeš "součástka", takže je jen jedna. Protože to je lupnutí, tak to bude něco mechanického. Původně jsem si myslel, že by to mohlo být relé pro připojení nějaké části zdroje pro nabití kondenzátorů pro vykrývání špiček (a "virtuálnímu" výkonu většímu než příkon), ale to je blbost, jednou za 30 minut by to nestačilo. Pak mě ještě napadá nějaký úlet, že to dělá vlastní zdroj/cívka (když se u CRT dělá demagnetizace, tak to také není mechanické (je tam pozistor), ale ránu to dává). No, než bych ze sebe udělal úplného vola dalším fantazírováním, tak se raději nechám se podat a těším se na rozuzlení :-)
Karel286 (73)|1.4.2012 22:09
[QUOTE=jarino1978;404058]Ten akože problém, čo máme všetci majitelia AVR, kde sa HW hliadkuje dynamika, aby to vôbec aj nejako hralo, máme rovnaký problém a to je občasné cvaknutie[/QUOTE]
Chápeš vůbec, co to je dynamika signálu, jak se chová tato dynamika v čase? Víš vůbec, jaké časy sepnutí a vypnutí má mechanické relé? Dokážeš pochopit, že žádné mechanické relé není schopno reagovat na dynamiku signálu nějakým zapnutím? A časový údaj občas? Co to je? Jednou za hodinu, za týden?

[QUOTE=jarino1978;404058]Ale môžeš baviť obecenstvo aj naďalej, že rád študuješ servisné manuáli, tak si ich teda aj naďalej študuj a píš tie debiliny o teplote, intervaloch a o nejakom relé, ktoré to podľa tvojich múdrych manuálov spôsobuje. Ži si v tom aj naďalej.[/QUOTE]
Debilové jsou tedy, dle tebe, páni z ONKYA. Zde máš neskenovanou část manuálu s obvodem a s příslušnými relé, které to způsobují. Procesor hlídá teplotu chladiče, DC napětí na výstupu, velikost proudu atd. Je tam několik podmínek, které MPU vyhodnocuje a dle toho zapíná a vypíná relé s pomocným napětím, či vypne AVR jako celek. Tomuto procesoru a popisu jeho funkce je věnováno asi 5 stránek textu!
Debila děláš ze sebe. Moc se těším, s čím přijdeš příště.

[ATTACH=CONFIG]17203[/ATTACH]

[QUOTE=jarino1978;404058]alebo radšej si vyskúšaj kombináciu Audyseey EQ + dynamickú scénu vo filme [/QUOTE]
Tyto zvukové „vychytávky“ se dějí na digitální úrovni a jsou zpracovávány v audioprocessoru. S popisovaným jevem z principu nemají a ani nemůžou mít cokoliv společného!

[QUOTE=jarino1978;404058]Pokiaľ bude chcieť dotyčný, jedným slovom mu cez PM napíšem, ktorá súčiastka z obvodu AVR to spôsobuje. [/QUOTE]
Proč se nepochlubíš zde, ty hrdino! Jeden příspěvek navíc snad zvládneš!

Zavádíš tazatele zcela mimo vysvětlení daného problému. Mne tenhle amatérismus a demagogie vadí.
Chápeš také to, že s tebou se dostane do konfliktu každý, kdo nežere ty tvé PR kecy?
Nemáš ani základní elektrotechnické vědomosti. Vyjadřuješ se v brožurkových frázích, aniž bys vůbec tušil, jak daná věc skutečně funguje a jaké má souvislosti.
OnkyoTX-SR6xx.jpg
jarino1978 (8045)|1.4.2012 22:39
samozrejme pán namúdrejší, opäť máš pravdu s tými tvojimi žvástami. Dotyčný už vie, že ten jav je OK, čo iné dodať ? Len snáď to, že ty si môžeš aj naďalej rozprávať tie tvoje rozprávky na dobrú noc.
Neviem za boha pochopiť, že ty si si vysníval ako problém nejaké relé z manuálu a žiješ si v tom, že to je ten celý problém. Snažíš sa ma vťahovať do tvojich vlastných kravín, o ktorých píšeš bohužiaľ neustále len ty a nie ja. Bdi ďalej.
Krayzie (325)|2.4.2012 07:38
[QUOTE=jarino1978;404216]Dotyčný už vie, že ten jav je OK[/QUOTE]
Ako nejake "lupkanie" moze byt OK? Keby mi to robil AVR, tak do hodiny leti z domu.
jarino1978 (8045)|2.4.2012 18:52
[QUOTE=Krayzie;404236]Ako nejake "lupkanie" moze byt OK? Keby mi to robil AVR, tak do hodiny leti z domu.[/QUOTE]

hovoríme o občasnom cvaknutí a nie lupnutí. A to je v dnešnej dobe pri AVR normálne, pravdepodobne máš starší model, tak buď rád.
Krayzie (325)|2.4.2012 20:04
Pochopim "cvakanie" pri prepinani zdrojov signalu alebo roznych programov DSP, ale urcite mi nepride normalne akekolvek cvakanie pocas samotneho playbacku (nech trva akokolvek dlho). AVR mam relativne novy, konkr. Yamaha RX-V771 (minulorocny model, kupeny v oktobri 2012) a tak ako 3 predchadzajuce AVR cvaka len pri prepinani zdrojov/programov (osobne prepinam len tuner/hdmi1 a pure direct/straight).
jarino1978 (8045)|2.4.2012 20:14
OK, ty máš Yamahu, básnime o Audyssey v Onku. Tam treba znížiť dynamiku, alebo Audyssey EQ dať OFF. Podobne v Yamahe musíš dať dynamiku dole, lebo to máš také isté. Otestuj hladinu +15dB smerom hore, uvidíš, že kapacitor cvakne.
Dejv6 (28)|2.4.2012 20:20
[QUOTE=jarino1978;404379]OK, ty máš Yamahu, básnime o Audyssey v Onku. Tam treba znížiť dynamiku, alebo Audyssey EQ dať OFF. Podobne v Yamahe musíš dať dynamiku dole, lebo to máš také isté. Otestuj hladinu +15dB smerom hore, uvidíš, že kapacitor cvakne.[/QUOTE]

Nechci to zakřiknout, ale zatím se skutečně zdá, že tím problémem mohlo být zapnuté Audyssey Dynamic Equilizer! Mám AV-R cca hodinu zapnutý bez týhle vymoženosti a zatím ani cvaknutí (klepu na dřevo). Až to řádně otestuju i v ostatních režimech než TV stereo přes optiku tak sem napíšu výsledek.
tjurny (496)|2.4.2012 20:59
[QUOTE=jarino1978;404379]OK, ty máš Yamahu, básnime o Audyssey v Onku. Tam treba znížiť dynamiku, alebo Audyssey EQ dať OFF. Podobne v Yamahe musíš dať dynamiku dole, lebo to máš také isté. Otestuj hladinu +15dB smerom hore, uvidíš, že kapacitor cvakne.[/QUOTE]
Kapacitor cvakne ???
vivid.sk (11472)|2.4.2012 21:36
[QUOTE=Dejv6;404381]zatím se skutečně zdá, že tím problémem mohlo být zapnuté Audyssey Dynamic Equilizer![/QUOTE]

Akym omylom si mal toto zapnute?
Karel286 (73)|2.4.2012 22:06
Zaměňujete příčinu a následek.
Důvod, proč něco (relé) cvakne, je uvedený v tabulce manuálu v mém posledním příspěvku zde.
A to je teplota chladiče + další proměnná a tím je výstupní napětí. A teplota chladiče a výstupní napětí je přímo úměrné (skoro) výkonu AVR.

Audyssey při zapnutí výrazně zvýší dynamiku na basech – tudíž je větší výkon. Tím se zvedne i teplota na chladiči (nebo napětí). AVR cvakne.
AVR se bude chovat stejně i s vypnutým Audyssey, pokud budete hrát dostatečně hlasitě.
Proto je zde rada při zapnutém Audyssey výrazně snížit hlasitost. Tím se sníží výkon a nedosáhne se prahové teploty (nebo napětí).
Nebo Audyssey vypnete, sníží se dynamika signálu. Můžete přidat na hlasitosti. Ale chybí ten „lavůrek“.
AVR „cvakne“, třebaže nebudete do AVR posílat žádný signál. Stačí přehodit přes AVR kus hadru.

Dejv6 – vůbec se tím netrap. ONKYO je za ty peníze velmi slušné AVR. Holt nacpat 7 kanálů do tak relativně malé krabice a uhlídat jeho teplotní a provozní spolehlivost při „udávaném“ výkonu, si žádá nějaké technické řešení. Víš (nebo snad tušíš), čím to může být. Není to žádná závada, a pokud AVR hraje a sedíš od něho pár metrů, tak to nemůžeš snad vnímat.
jarino1978 (8045)|3.4.2012 01:52
[QUOTE=Karel286;404409]Zaměňujete příčinu a následek.
Důvod, proč něco (relé) cvakne, je uvedený v tabulce manuálu v mém posledním příspěvku zde.
A to je teplota chladiče + další proměnná a tím je výstupní napětí. A teplota chladiče a výstupní napětí je přímo úměrné (skoro) výkonu AVR.

Audyssey při zapnutí výrazně zvýší dynamiku na basech – tudíž je větší výkon. Tím se zvedne i teplota na chladiči (nebo napětí). AVR cvakne.
AVR se bude chovat stejně i s vypnutým Audyssey, pokud budete hrát dostatečně hlasitě.
Proto je zde rada při zapnutém Audyssey výrazně snížit hlasitost. Tím se sníží výkon a nedosáhne se prahové teploty (nebo napětí).
Nebo Audyssey vypnete, sníží se dynamika signálu. Můžete přidat na hlasitosti. Ale chybí ten „lavůrek“.
AVR „cvakne“, třebaže nebudete do AVR posílat žádný signál. Stačí přehodit přes AVR kus hadru.

Dejv6 – vůbec se tím netrap. ONKYO je za ty peníze velmi slušné AVR. Holt nacpat 7 kanálů do tak relativně malé krabice a uhlídat jeho teplotní a provozní spolehlivost při „udávaném“ výkonu, si žádá nějaké technické řešení. Víš (nebo snad tušíš), čím to může být. Není to žádná závada, a pokud AVR hraje a sedíš od něho pár metrů, tak to nemůžeš snad vnímat.[/QUOTE]
u teba žasnem nad jednou vecou, ako si neustále myslíš, že 100x podaný žvást od teba sa možno raz stane pravdou...
Karel286 (73)|3.4.2012 08:37
[QUOTE=jarino1978;404431]100x podaný žvást[/QUOTE]
Zkusím to s tebou ještě jednou a slušně. Stejně jako v té pohádce Tři veteráni na závěr: „a budeme to s vámi zkoušet znova a znova“

1. Pokud zapneš Audyssey a zároveň snížíš hlasitost o těch 15dB, tak ve výsledku to znamená, že ho prakticky nezapneš vůbec! Pouze se upraví frek. charakteristika a kdoví co ještě. Důležité je to, že výstupní napětí, (výkon) bude prakticky stejný.
2. Ještě jsi nám nevysvětlil, co to je ten KAPACITOR!
3. Připusťme ale, že to, co cvakne, se jmenuje KAPACITOR. Napájecí napětí je vždy podepřeno nějakým kondenzátorem (kapacitou).
4. Celý ten tvůj zmatek pramení z toho, že ty si myslíš, že při zvýšené dynamice (hlasitosti) se něco, dejme tomu kapacitor, připojí (nebo sepne), aby dodal potřebnou energii pro zvýšený výkon. Tomu ale tak není. Ve skutečnosti je to přesně naopak! Relé („kapacitor“), se ODPOJÍ.
5. Pokud se pozorně podíváš na tabulku v manuálu, (5 stránka vlákna) tak to tam máš naprosto JASNĚ popsáno a namalováno. VL = nízké napětí, VH = vysoké napětí zdroje. Off = vypnuto, ON = zapnuto u relátek (kapacitor). A za podmínek, kdy tento stav nastává. Když už ani nevěříš manuálu firmy ONKYO (mně z toho vynech), tak není něco v pořádku.
6. Jediným, pro tebe naprosto nepochopitelným důvodem, je chránit AVR před teplotním, či výkonovým přetížením!
Saxel (2279)|3.4.2012 08:48
[QUOTE=jarino1978;404379]... Otestuj hladinu +15dB smerom hore, uvidíš, že kapacitor cvakne.[/QUOTE]
:-? kapacitor cvakne? :-? Slyšel jsem kondenzátor explodovat, ale cvakat, to teda fakt ne. Udivuje mě, jak tvrdošíjně si stojíš za svým mylným názorem a člověka, který ví o čem mluví, tady neustále osočuješ.
Karel286 (73)|3.4.2012 12:16
A snad již poslední poznámka. Jarinem zde zmiňovaná regulace hlasitosti o 15 dB znamená že: výkon AVR se při +15dB zvýší např. z 3W, na 95W na kanál! Při -15dB naopak z 95W klesne na 3W. Ten rozdíl je markantní.
jarino1978 (8045)|3.4.2012 17:29
[QUOTE=Karel286;404441]1. Pokud zapneš Audyssey a zároveň snížíš hlasitost o těch 15dB, tak ve výsledku to znamená, že ho prakticky nezapneš vůbec! Pouze se upraví frek. charakteristika a kdoví co ještě. Důležité je to, že výstupní napětí, (výkon) bude prakticky stejný. [/QUOTE]
nezabúdaj na to, že Audyssey nie je len o dynamike, ale aj o inom. Všetko to začína od prvej kalibrácie ( ak teda aj bola ), nasleduje to úpravou frekvenčného spektra jednotlivých kanálov vrátane SW, dynamika, double bass, eq krivka na každý kanál samostatne, nejaký music optimizer a iné koniny. Ja dám ruku do ohňa za to, že bežný užívateľ, ktorý to na začiatku skalibruje sa nastavených hodnôt už nechytí a potom z toho lezie niečo tak príšerné, že sa to nedá nazvať ani zvukom.
[QUOTE=Karel286;404441]
2. Ještě jsi nám nevysvětlil, co to je ten KAPACITOR![/QUOTE]
žeby veľký kondenzátor ???
[QUOTE=Karel286;404441]
4. Celý ten tvůj zmatek pramení z toho, že ty si myslíš, že při zvýšené dynamice (hlasitosti) se něco, dejme tomu kapacitor, připojí (nebo sepne), aby dodal potřebnou energii pro zvýšený výkon. Tomu ale tak není. Ve skutečnosti je to přesně naopak! Relé („kapacitor“), se ODPOJÍ.[/QUOTE]
ja teda neviem, či si nejaká Sibyla alebo čo, ale čo mi to tu zasa podkladáš za nezmysli ? Napíšem ti presne to isté, čo som napísal dotyčnému na PM a to, že daný kapacitor v 608-ke má malú kapacitu a nevie dostatočne vykryť špičky odberu. A ak môžem k tomu dodať, tak 608-ka je možno najväčší zmätok, čo Onkyo za posledné roky vyrobilo ( hlavne tá ich HDMI doska ) s poddimenzovanou kabelážou.

[QUOTE=Karel286;404441]
6. Jediným, pro tebe naprosto nepochopitelným důvodem, je chránit AVR před teplotním, či výkonovým přetížením![/QUOTE]
to nemá nič s tým, čo sa pýtal dotyčný. Apropo, čo pomohlo tomu dotyčnému viac ? Tvoje teoretické výlevy, alebo moja rada pre neho ?
[QUOTE=Saxel;404442]:-? kapacitor cvakne? :-? ...[/QUOTE]
... = kapacitor zdochne a nedokáže dostatočne vykryť špičky....Občas sa dokonca objavia výpadky zvuku ako takého, celkovo kolíše dynamika a zvuk mdlie ( hlavne basy basovaté ). Ako aby si vedel, tak som tým nemyslel to, že kapacitor cvakne ( ako že fyzicky vydá nejaký zvuk )...
Každopádne mnohí vymenili kapacitor za kvalitnejší ( s väčšou kapacitou ) a problém aj s Audyssey EQ zmizol.

[QUOTE=Karel286;404456]A snad již poslední poznámka. Jarinem zde zmiňovaná regulace hlasitosti o 15 dB znamená že: výkon AVR se při +15dB zvýší např. z 3W, na 95W na kanál! Při -15dB naopak z 95W klesne na 3W. Ten rozdíl je markantní.[/QUOTE]
regulácia hlasitosti ? No nevrav...


Každopádne problém dotyčného nemal nič spoločné s nejakých chladením a inými sprostými radami typu : zakry handrou AVR a pod. ...
Problém je v tom, že aj Onkyo šetrí, kde sa dá, kabeláž o hovne, príkon vs. výkon, poddimenzované prevedenie = energetická daň...
Dejv6 (28)|3.4.2012 21:36
Zkoušel jsem zvuk z CD připojený přes HDMI při vypnutým Audyssey Dynamic EQ a problém s lupáním je zdá se vyřešen. Sice jsem ztratil vyšší dynamiku v basech, ale i v Direct a Pure audio hraje AV-R velice přesvědčivě a problém je zdá se opravdu vyřešen. Je zvláštní co se tady píše o TX-SR608 jak je špatnej, když v daným roce byl zvolen v daný kategorii tím nejlepším co trh nabízel, ale jsou tady větší odborníci na posouzení.
jarino1978 (8045)|3.4.2012 21:46
608-ka nie je po zvukovej stránke vôbec zlá, horšie to je už po tej kvalitatívnej stránke. Dosť častým problémov je chybná HDMI doska, jej príčinou ( predzvesťou ) je vypadávanie obrazu / zvuku až to nakoniec skape. Ale to máš aj pri TV, autách a pod. Proste niekedy smola na kus...
Ono práve ten problém je, že sa človek naučí, že to má takto hrať ( Audyssey ), potom po vypnutí sa mu to zdá akési nemastné/neslané. Ale možno opak je pravdou a rýchlo si zvykneš, že takto to má byť.
Karel286 (73)|4.4.2012 01:15
[QUOTE=Dejv6;404541]při vypnutým Audyssey Dynamic EQ a problém s lupáním je zdá se vyřešen. Sice jsem ztratil vyšší dynamiku v basech[/QUOTE]
Výborně! Celou tu dobu tady píši o tom, že když snížíš dynamiku, (úroveň) tak zároveň snížíš výkon zesilovače, jeho výstupní napětí a jeho ztrátové teplo – což se vše snímá a vyhodnocuje. Takže se AVR nedostane do stavu, aby to microprocessor vyhodnotil jako stav kdy má odpojit relé. Relé, které cvakne a Tebe to znervózňuje, protože nevíš co se děje.
U tebe, dejme tomu, to tak bude fungovat, že nebude nic cvakat. Ale co když, někdo jiný, si dá AVR ONKYO do špatně větrané skříňky? Nebo mu bude v létě na ONKYO pražit sluníčko? Proto ten příklad (ne rada) s hadrem, který Jarino, absolutně nepochopil! ONKYO bude cvakat. Co mu asi Jarino poradí pak? A už nebude žádný EQ k vypnutí. Aby opět snížil úroveň o 15 dB? Občan si koupí AVR s udávaným výkon 7 x 160 W a z beden nic neuslyší, jen proto, aby mu tam něco necvakalo?? Snaž se prosím pochopit také to, že AVR vyhodnocuje několik hodnot, navíc proměnných, takže nelze na jednom řádku popsat všechny situace, které mohou nastat.

Já tomu vašemu přístupu opravdu přestávám rozumět. Ty ztratíš dynamiku na basech, obáváš se pustit AVR více nahlas, jen proto, aby tam jednou, asi za půl hodiny, nepatrně necvaklo relé??
Není opravdu lepší se snažit pochopit PROČ se tak děje? Že občas AVR reguluje svůj provoz z hlediska své ochrany? A pouštět si AVR tak, jak mi vyhovuje? Nahlas, potichu s Dynamic EQ nebo bez, to už je jedno? A užívat si AVR dle libosti, neboť za ty prachy je to velmi dobrý přístroj?
Karel286 (73)|4.4.2012 01:19
[QUOTE=jarino1978;404493]to nemá nič s tým, čo sa pýtal dotyčný.[/QUOTE]
Jarino, nad tebou už lámu hůl.
Buď si opravdu tak mimo, nebo to tvoje ješitnost nepřipouští.
Píšeš, že „kapacitor zdechne“,“ kapacitor najednou necvaká“ přitom tady řešíme celou dobu cvakání. Co tam tedy cvaká?? V novém příspěvku popřeš to, co jsi napsal dříve. Jen plky z letáků, googlu, naprosto nesmyslené technické obraty a popisy, navíc pokaždé jiné, jak se snažíš za každou cenu reagovat.
Jakýkoliv technický výraz nepochopíš, překroutíš, vykládáš si po svém a uvádět vše na pravou míru se opravdu nedá, to je naprosto marná práce.
Obviňuješ mne tady ze lži. Přitom nejsi schopen pochopit funkci relátka s jedním kontaktem! Jako jedinou věcí, co to způsobuje! A já své tvrzení mohu kdykoliv dokázat. Komukoliv mohu poskytnout technickou dokumentaci ze zahraničního servisního střediska firmy ONKYO, kam jsem měl několik let přístup. Komukoliv a kdykoliv, kdo bude schopen a ochoten číst servisní manuály. Aby vše, co jsem popsal, a ty jsi označil za lež, potvrdil.
Co poskytneš ty?
tjurny (496)|4.4.2012 01:26
Mozna by to chtelo hlasovani :-) ja sem na strane Karla. Ja kazdopadne, jak sem psal doporucuji audyssey vypnout. Ze schematu naprosto jasne vypliva ze teplota chladice ovlvnuje spinani rele. Ze zvysenou teplotu na chladici muze spusobit funkce audyssey, prece karel nepopira. U me, na mem AVR byl rozdil propastny, ve prospech audyssey off. Ale nevylucuju ze na jinem modelu Onkyo nebo v jinem poslechovem prostredi nemuze dopadnout kalibace lepe.
Saxel (2279)|4.4.2012 08:41
[QUOTE=tjurny;404567]Mozna by to chtelo hlasovani :-) ja sem na strane Karla... Ze schematu naprosto jasne vypliva ze teplota chladice ovlvnuje spinani rele.[/QUOTE]
Jak píšeš, je to patrné z předloženého schéma, tak k čemu hlasování? :-)

[QUOTE=tjurny;404567]... U me, na mem AVR byl rozdil propastny, ve prospech audyssey off. Ale nevylucuju ze na jinem modelu Onkyo nebo v jinem poslechovem prostredi nemuze dopadnout kalibace lepe.[/QUOTE]
Já mám svou TX-SR507 už přes 2 roky a přiznám se, že Audyssey mám zapnutý včetně dynamiky a že mi zvuk vyhovuje. Párkrát jsem zkoušel různá manuální nastavení filtrů a vyvážení, ale nakonec jsem se vždy vrátil k Audyssey. Tak nevím... Každému asi vyhovuje něco jiného. Možná hodně záleží také na typu a kvalitě reproduktorů. A abych nebyl mimo téma, můj model nemá relé na přidané vinutí trafa, takže mi necvaká. :-)-
Karel286 (73)|4.4.2012 10:44
[QUOTE=Saxel;404580]můj model nemá relé na přidané vinutí trafa, takže mi necvaká[/QUOTE]
TX-SR507 je ještě 5-ti kanál s rozumným udávaným výkonem 130W. TX-608 je už 7 kanál s výkonem 160W. Pokud si to spočteme, tak 5x130W=650W výkonu celkem u SR507.
U TX-SR608 je to 7 x 160W=1120W!! Tedy skoro 2 x tolik ve stejné bedně. A na to už musí výrobce reagovat, aby se AVR neuvařilo. Navíc při výrobní ceně asi 300 EUR. To vyžaduje hodně kompromisů. A o tom to celé je.
Že je to naprosto nesmyslná honba za čísly, počty kanálů a cenou, je věc úplně jiná. Ale zákazníci podle toho nakupují.
Dejv6 (28)|4.4.2012 20:33
Popsal bych to asi takto, Karel286 to tady dokázal velice dobře popsat jak by to mohlo celé fungovat technicky, Jarino mi poradil jak se cvakání zbavit. :-) Nehledal bych tady vítěze a poraženýho.
jarino1978 (8045)|4.4.2012 23:16
[QUOTE=Karel286;404566]Co poskytneš ty?[/QUOTE]

servisný manuál TX-SR308/508/608 :
http://205.196.123.22/v1eg425dsiug/j656t725cjq6irz/TX-SR608+Service+Manual.pdf
jarino1978 (8045)|4.4.2012 23:30
[QUOTE=Karel286;404565]Výborně! Celou tu dobu tady píši o tom, že když snížíš dynamiku, (úroveň) tak zároveň snížíš výkon zesilovače, jeho výstupní napětí a jeho ztrátové teplo – což se vše snímá a vyhodnocuje. Takže se AVR nedostane do stavu, aby to microprocessor vyhodnotil jako stav kdy má odpojit relé. [/QUOTE]

OK, možno ti dám aj za pravdu, ale mám také tri laické otázočky :
1. Prečo to cvaká, ak je nastavená hlasitosť na min. so zapnutým Audyssey EQ ?
2. Prečo to "necvaká", ak mám Audyssey vypnutý, zapnutý dajme tomu režim ALL CHANNEL STEREO a volume na maximum ?
3. Prečo sa neozve žiadne cvaknutie v režime Audyssey OFF vtedy, keď spravím extrém, použijem bod 2, zavriem AVR do skrine a cez zadný otvor v skrini nechám naň fúkať horúci vzduch z elektrického ohrievača počas 2 hodín hrania ?
Karel286 (73)|5.4.2012 17:20
[QUOTE=jarino1978;404683]servisný manuál TX-SR608[/QUOTE]
Jarino, děkuji za poskytnuté schéma, diskuze má přehlednější podobu.
Opět vidíme, že to, co „cvaká“ zůstává stejné. A to jsou 2 relé ve zdroji pro zesilovače.
U tebou dodaného schématu TX-SR608 je to str. 8, relé RL6901 (02). Tato strana 8 má název: „reference materials, protect detection“ volně přeloženo: Důležité součásti, provedení ochran a detekce (napětí, proudu, teploty a vyhodnocení v závislosti na programu).
Jsou to sběrnice VOLH, VPRO, IPRO a Teplotní senzor. Vše přivedeno do centrálního procesoru.
Snad je to z toho popisu na str. 8 jasné. Omlouvám se za ty nudné popisy.

Při porovnání schématu TX-SR608 a SR606 (to je ta, co jsem pověsil na záložku č. 5 zde) je vidět snaha o šetření a vypuštění některých obvodů. Mám názor, že starší TX-SR606 je řešena lépe. U SR608 se zřejmě jedná o snahu ušetřit. Ale zrovna v tomto místě, u zdroje, a navíc tak nelogicky, to vůbec nechápu. Osobně si myslím, že to může způsobovat problémy. Výrobce je ale tlačen cenou, má naprosto jiná měřítka.

Rozdíl v zapojení mezi TX-SR606 a 608 může způsobovat (jinak naprogramováno) jistý rozdíl v chování „cvakání“ a myslím, že to lze i logicky vysvětlit.

K tvým dotazům.
Odpovím, ale nyní již nestíhám, odjíždím mimo „dosah“ PC, omlouvám se.

Jarino, ještě jednou děkuji za schéma, korektní odpověď a konkrétní dotazy.
Doufám, že ta diskuze nakonec dobře dopadne. :-)
Pokusím se odpovědět během dní na tvé otázky.
Snad již nejsme mimo téma a ostatní moc neprudíme.
WinKye (67)|25.4.2012 18:10
Čafte!
Tak se mi vrátil TX578 z reklamace...nějakého písemného vyjádření sem se samozřejmě nedočkal, takže dost těžko říct jestli to
lupání uznali jako závadu či nikoliv. Nicméně vyměnili mi desku DSP/HDMI a zkontrolovali funkčnost DO.
Takže o víkendu otestuju ... v paneláku bude rušno :-D
Dejv6 (28)|25.4.2012 20:15
[QUOTE=WinKye;407514]Čafte!
Tak se mi vrátil TX578 z reklamace...nějakého písemného vyjádření sem se samozřejmě nedočkal, takže dost těžko říct jestli to
lupání uznali jako závadu či nikoliv. Nicméně vyměnili mi desku DSP/HDMI a zkontrolovali funkčnost DO.
Takže o víkendu otestuju ... v paneláku bude rušno :-D[/QUOTE]

Zdravím, tak to jsem zvědavej jak jsi pochodil. Odzkoušel bych lupání s tím zapnutým Auddysey Dynamic Volume, tam by to měla být jistota. :-)