Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Canon EOS60D první dojmy

aaaron (147)|5.11.2010 20:58
V Housovi to vyresili extremne malou hloubkou ostrosti :) Kdyz je pozadi rozostreny, moare se ztrati. A na oblicejich lidi moare obvykle nevznika (snad jen vinou blby komprese).
Pave1 (4279)|5.11.2010 21:00
Tak nějak, pan doktor je šikovně točený tak, aby problémy byly co nejmenší.
aaaron (147)|5.11.2010 21:06
Ta mala hloubka ostrosti jim poslouzila i pro navozeni pocitu klaustrofobicnosti. Oni si tu zrcadlovku pro finalni epizodu sesty serie vybrali mj. proto, ze se z velky casto tocila ve stisnenych prostorech mezi sutinama spadlyho baraku (jak House vytahoval tu zenskou ven). S vetsi kamerou by se do takovych malych prostoru vtesnavali dost blbe. Ta hloubka ostrosti byla v nekterych zaberech tak extremne mala, az to bylo neprijemny (ale to byl prave zamer, a vyslo jim to dobre :).
Pave1 (4279)|5.11.2010 21:20
Já viděl jen kus jednoho dílu .-) .
aaaron (147)|5.11.2010 22:31
Jinak nekdo tvrdi, ze moare muze by zesileny i novymi fotografickymi objektivy, ktery jsou cim dal ostrejsi (taky jsou delany pro vetsi rozliseni nez je HD)... Asi na tom neco bude :)
aaaron (147)|5.11.2010 22:40
[quote=Valkyrja Entertainment;305268]
Doporučuji Sigmu 17-70 f2.8 - f4.0[/quote]

Opravdu myslis, ze je rozumny kupovat pro video zoom, kterej nema konstatni clonu? :) Kdyz s tim pak budes zoomovat, tak se ti ta clona bude postupne zavirat. Zadna vyhra :)
Valkyrja Entertainment (362)|6.11.2010 13:01
aaaron: Děláš si srandu? Většina L objektivů má konstatní clonu f4 :)
Kromě toho si stejně o něco zacloníš aby se ti zlepšila kresba.
A jen tak mimochodem, DSLR využívám hlavně na focení, video je malý bonus a můžu ti směle říci, že ten objektiv je výborný! :)
aaaron (147)|6.11.2010 20:00
No ja mel pocit, ze jsi mu doporucoval zoom objektiv s promenlivou clonou f2.8 - f4.0 :-) Ale asi jsem to blbe pochopil.
Valkyrja Entertainment (362)|6.11.2010 20:05
aaaron: Ano, doporučoval jsem mu Sigma 17-70 f2.8 - f4.0 . Stačí zaclonit na f4 a kde je problém? Argumentuji s tím, že většina L skel má clonu f4 a nikomu to nevadí :)
aaaron (147)|6.11.2010 20:12
Fotografum to zas tak nevadi :)
Valkyrja Entertainment (362)|6.11.2010 21:42
aaaron: A kameramanům snad ano? o_O Spousta kameramanů používá L skla s clonou f4.0
aaaron (147)|6.11.2010 21:53
Zacina se nam ta diskuze trochu rozmelnovat. Premyslel jsem, ze bysme mohli zalozit nejaky vlakno pouze o objektivech pro HDSLR :-) Spousta kameramanu pouziva vselijaky objektivy. Ale pokud bych si mel koupit napr. jen jeden, urcite bych sahl po necem s vetsi svetelnosti. Pro 60D bych si jako zakladak koupil Sigmu 30mm f1.4 a pro 5D asi Canon 50mm f1.4. a casem bych dokoupil nejaky siro a portret. Taky spis pevny skla. Ale to je muj nazor. Samozrejme zalezi, co kdo bude tocit. Pro sport, dokumenty jsou asi flexibilnejsi zoomy, pro hrany filmy, videoklipy a reklamy bych uprednostnil spis kvalitnejsi pevny skla. Ale kdybych si mel jako svuj prvni objektiv koupit neco se svetelnosti F4, tak bych si s nim asi moc nevyhral...
Valkyrja Entertainment (362)|6.11.2010 22:54
aaaron: Připadá mě, že nevíš o čem mluvíš. Normálně se točí na objektivy s f4 (samozřejmě kdo má více peněz, tak používá f2.8)...já mám do lowlightu 50mm f1.8 a k tomu si můžu půjčit 3L skla a 50mm f1.2 (výbava mého strejdy).
Člověk si venku stejně trochu zacloní (na f4) a hodí nd filtr, tak co... o_O a dost lidé točí na kit skla.

Sigma f1.4 je průměrný objektiv, lepší je šáhnout na o něco dražší Zeiss Planar. :)

P.S: Tu sigmu jsem si koupil z důvodu focení a na video je to více než dostačující. Odlišnost kresby mezi kitem a L sklem je ve videu minimální (aspoň co je vidět z vimea originálních souborů -> cca 8mbps).
aaaron (147)|6.11.2010 23:16
Samozrejme, ze se pouzivaj. Ale rekl bych, ze vetsina lidi si opatruje zrcadlovku kvuli DOFu, cili uprednostnuji vice svetelny objektivy. Jinak tocit se da samozrejme na vsechno. Nutnosti jsou pochopitelne ruzne silny ND filtry nebo promenlivej ND. Pokud si nekdo namontuje na zcradlovku objektiv se svetelnosti f4, kde je pak ten rozdil oproti klasickym kameram? Mam pocit, ze tenhle nazor jsi sam pred nejakou dobou zastaval taky, co si vzpominam :)
Valkyrja Entertainment (362)|6.11.2010 23:28
aaaron: Rozdíl oproti klasickým kamerám? Světelnost a DOF....a to f4 oproti f2.8 nijak neomezuje. Spousta lidí točí filmy, dokumenty jenom na zrcadlovky.
MIHI (940)|7.11.2010 00:13
[quote=aaaron;305612]Pokud si nekdo namontuje na zcradlovku objektiv se svetelnosti f4, kde je pak ten rozdil oproti klasickym kameram? [/quote]

:) Velký, mám z té diskuze pocit, že nemáte úplně jasno ve vztahu velikost čipu-ohnisková vzdálenost-clona.

Tedy u stejného záběru je při f4 na kameře a fotoaparátu úplně jiná hloubka ostrosti.
cuaron (244)|7.11.2010 00:16
hmmm, hmmm.....jedno clonový číslo = 2x víc světla. to neni zanedbatelny rozdíl. i v tom dofu bude rozdíl. f4 uostříš, f2.8 už chce trochu větší píly...
cuaron (244)|7.11.2010 00:18
tedy píli :-)
Valkyrja Entertainment (362)|7.11.2010 00:31
cuaron: To je sice pravda, ale v exteriérech to je jedno. Kromě toho není dobré mít v každém záběru DOF ...
aaaron (147)|7.11.2010 03:24
[quote=MIHI;305618]:) Velký, mám z té diskuze pocit, že nemáte úplně jasno ve vztahu velikost čipu-ohnisková vzdálenost-clona.

Tedy u stejného záběru je při f4 na kameře a fotoaparátu úplně jiná hloubka ostrosti.[/quote]

Proboha! Pochopitelne! :-)) Spis mi slo o to, ze pro DOF fetisisty (coz jsou vetsinou ti, kteri uprednostnujou zrcadlovky pred klasickymi kamerami) to az takova vyhra neni. Neporovnavam konkretni clonova cisla, ale celkovy moznosti... :-)
Jinak samozrejme neni dobre tocit porad s clonou otevrenou na plno. Objektivy maji vetsinou nejlepsi kresbu nekde uprostred svoji clonovy stupnice a pri nizsich clonovych cislech se muzou objevovat vselijaky drobny vady.
Ale asi nema smysl se porad dokola dal hadat. Kazdy se spokoji s necim jinym :-) A rad se podivam na jakykoli testy tohohle objektivu, ktery sem Valkyrja nahodi.
MIHI (940)|7.11.2010 11:49
aaaron: DOF fetišista nebude řešit nějaké obyč. objektivy, tan půjde rovnou po tilt-shift nebo Lensbaby objektivech :-D
PeLi (289)|7.11.2010 14:05
Tamron SP AF 17-50/2,8 XR LD
Sigma 18-50/2,8 EX DC Macro

Len ktorý z nich zobrať :confused:
Fotenie a kamerovanie mám ako koníček, tak viac ako 500€ nechcem obetovať.
Valkyrja Entertainment (362)|7.11.2010 14:37
PeLi: Sigmu, ten tamron je špatný.
MAKcz (205)|7.11.2010 19:39
Ja teda alespon s 5D MkII misto 25 tocim vse v 30fps, je to alespon o krapet koukatelnejsi. Jinak v 30 fps nevidim zadnej velkem problem (az na to ze je to 2x mene jak 50/60 fps) ;)
aaaron (147)|8.11.2010 16:32
[quote=MIHI;305661]aaaron: DOF fetišista nebude řešit nějaké obyč. objektivy, tan půjde rovnou po tilt-shift nebo Lensbaby objektivech :-D[/quote]

To jsou ale spis specialni objektivy. S nimi muze byt DOF az tak extremne nizka, jako u makro fotografie, a proto nataceny predmety divakovi trochu pripadaji jako "zmenseniny" (coz je docela zajimavej efekt, kterej nedavno pouzil David Fincher v jedny scene pro film Social Network, co ted bezi v kinech :) Tilt-shift objektivy jsou urcite uzitecny (i na srovnani kacejicich se linii u architektury), ale jsou strasne drahy :( Lensbaby sice stoji par babek, ale je to jen takova hracicka pro deti (hrozne aberujou - coz muze byt samozrejme soucasti urcity stylizace, ale moc casto bych ji nepouzival).
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 17:17
aaaron: Tiltshift efekt lze bez problému udělat v aae :)
aaaron (147)|8.11.2010 17:58
No prave. Navic bych rekl, ze i s lepsimi vysledky. Selektivni fokus s tim objektivem nekdy neni uplne presvedcivej - kdyz je napr. vrsek nejakyho vysokyho objektu neostrej a spodek jo (v AE nebo PS se daj tyhle detaily snadno doladit a clovek ma nad vysledkem vetsi kontrolu (dokonce pro to existujou specializovany pluginy). Jak jsem psal, tilt-shift objektivy jsou moc drahy. Za ty prachy se to kvuli malymu DOFu nevyplati. Snad jen kdyz tu hloubku ostrosti chceme naopak zvetsit (napr. pri snimani krajiny. kde chceme mit ostry jak blizky popredi, tak daleky pozadi - to uz by se v AE simulovalo hur), coz je vlastne jeden ze dvou duvodu, proc se ty objektivy vyrabi.
Pave1 (4279)|8.11.2010 18:34
filmeček na dvě XH-A1 s Letus 35mm adaptery:

trailer (klik na nápis YT vpravo dole pro HD verzi):


nějaký povídání:
http://www.dvinfo.net/forum/xh-series-sample-clips/123303-standing-firm-feature-film-shot-a1-letusex-4.html

That rig includes:

- Canon XHA1
- Letus Extreme (the picture includes a Nikon Mount and a 200mm Nikkor lense)
- Marshall 7in Monitor
- Redrock Micro Shoulder Mount with 28mm rails
- Redrock Micro Follow Focus
- a Cavision Rail system is inbetween the Redrock and the Camera (basically a glorified lift for the camera so the Letus doesn't touch my rails
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 18:41
Pave1: Krásný šum! Kromě toho za ty peníze se dá natočit film na Red One :)
aaaron (147)|8.11.2010 18:41
Pave1: A co to ma spolecnyho s 60D? :)
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 18:43
aaaron: Pave1 jenom chce ukázat, že na XHA1 se točí filmy!! :D :D :D

Pave1: Filmů na XHA1 je mrtě, letus extreme je k ničemu.
Pave1 (4279)|8.11.2010 18:44
Co to má společné s 60D?

Přeci všechno - 60D/7D/5DMII je alternativou k letusu a bude jistě zajímavý se podívat, jaký plusy (žádná moaré např.) vs. jaký mínusy taková sestava přináší (proti doplňkovému použití foťáků).

Je to nový snímek, tedy "už z doby foto-kamer" :-) .

http://standingfirmmovie.com/newsletter/042010_dvdrelease.html (domovské stránky).
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 18:48
Pave1: Za cenu jednoho letuse extreme si koupím Canon 60D se základní výbavou. Jasnou výhodou DSLR je, že při nasazení dof adaptéru (který nepotřebují) neztrácí světlo jako prase...xha1 už má dost malý čip :)

Jinak nejznámější film je asi Crank 2: High Voltage (komerční, běžel v kinech po celém světě).

P.S: V tom filmu není nic co by nešlo natočit na DSLR a lépe (ten šum mě docela vadí, když už se na ty nedostatky soustředím jako ty na to moaré :D ).
Pave1 (4279)|8.11.2010 18:57
Slovo "lépe" má zjevně pro různé lidi různý význam, dál to nemá cenu komentovat (ano, papá to trochu světlo, ano, musí se svítit, ano - není tam ale bordel aliasingu, který by na velkém plátně otravoval 50x víc).
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 19:10
Pave1: Aliasing se odstraňuje ubráním ostrosti.
aaaron (147)|8.11.2010 19:15
A jsme zase u toho :D
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 19:22
aaaron: já vím, dvxuser.net :D ale vůbec, začal si on :D
Pave1 (4279)|8.11.2010 19:28
Já se vždycky nejvíc bavím tím, jak se diskutuje venku na fórech a jak tady u nás, propastný rozdíl :-) .

Jinak tady je snímek kamery:
http://photos-c.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v321/165/96/619220914/n619220914_1806490_7615.jpg
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 19:32
Pave1: V mezinárodních forech to je většinou horší, ale samozřejmě jsou vyjímky. Výhodou dvxuser.net je to, že na tu stránku chodí opravdový profesionálové z oboru, ne hračičkáři :D
KrocanX (243)|8.11.2010 20:12
[quote=Valkyrja Entertainment;306018]Pave1: V mezinárodních forech to je většinou horší, ale samozřejmě jsou vyjímky. Výhodou dvxuser.net je to, že na tu stránku chodí opravdový profesionálové z oboru, ne hračičkáři :D[/quote]

to si napsal moc hezky, hlavne posledni veta je velmi trefna ze?
aaaron (147)|8.11.2010 20:38
Ja myslim, ze do kazdyho fora muzou chodit jak profesionalove, tak amateri. A stejne tak v zahranicnich forech dochazi k vselijakym hadkam :-) Samozrejme je par vyjimek - napr. ve foru REDuser staci rict cokoli negativniho o kamerach RED, a promptne vas zabanujou (viz http://eugenia.queru.com/2009/10/30/red-needs-a-kick-in-the-butt/ :-))

Nicmene, je pravda, ze kdyz clovek potrebuje s necim poradit, tak na zahranicnich forech jsou diskutujici ochotnejsi, smirlivejsi k mene zkusenym uzivatelum a obecne mezi sebou vic spolupracujou, zatimco v ceskych forech diskutujici byvaj casto vic souperivy a vetsinou se jen pretahujou o to, kdo z nich je vetsi chytrak (staci, aby se jen nekdo zapletl do takovy diskuze a uz v ni taky jede, no i mne se to stalo :-)), anebo se naopak jen vzajemne poplacavaj po zadech a nejsou schopny svoji tvorbu jakkoli konstruktivne analyzovat a kriticky rozebirat, protoze se boji, ze by se mohli nekoho dotknout (toho se naopak na zahracnich forech neboji, naopak se radi nechaji upozornit na svoje chyby, protoze jedine tak se muzou poucit a rozvijet se).
Valkyrja Entertainment (362)|8.11.2010 21:06
V tom souhlasím tělem i duší :) Také o dost raději diskutuji na zahraničních forech a získávám informace tam, než na ČR/SK, kde se zastavila doba. Vždyť jak dlouho se tu debatuje o DSLR a kdo tady vlastní nějaký pořádný rig, optické filtry...popřípadně kdo tady na to natočil něco pořádného? zatím znám dva lidi :P

Jinak taky už jsem se stal několikrát terčem slovních útoků kvůli své "upřímné" kritice a od té doby už moc nedebatuji :)
Pave1 (4279)|8.11.2010 21:08
[quote=Valkyrja Entertainment;305998]Pave1: Krásný šum! Kromě toho za ty peníze se dá natočit film na Red One :)[/quote]

Takhle jednoduchý (když to řeknu slušně .-) ) hlášky tam ale na odborných serverech opravdu nenajdeš, aaarone :-) .

No nic, vypadá to na jeden z nejdotaženějších filmů (po technické rovině, v této třídě nákladů na snímek) zXH-A1, dal jsem to sem pro srovnání (v odkazu na diskuzi sklání té kameře v poměru výkon/cena autor poklonu). Co se týče peněz, tak je v diskuzním vlákně rozpis, za o zhruba utráceli (včetně nemalé částky za jídlo), i vysvětlení, proč nešel do dražší kamery.

Tak jsem zvědavý, co se na foťáčky i kamerky urodí, snad bude i nadále o čem debatovat .-) .
Jarda.Bar (1238)|9.11.2010 14:47
[quote=Pave1;305996]filmeček na dvě XH-A1 s Letus 35mm adaptery:
- Canon XHA1
- Letus Extreme (the picture includes a Nikon Mount and a 200mm Nikkor lense)
- Marshall 7in Monitor
- Redrock Micro Shoulder Mount with 28mm rails
- Redrock Micro Follow Focus
- a Cavision Rail system is inbetween the Redrock and the Camera (basically a glorified lift for the camera so the Letus doesn't touch my rails[/quote]

Tak nízký DOF je hezký, ale je vidět, že toho světla ke kameře moc nedojde. Tmavá místa jsou hodně mdlá, ještě i díky Youtube ... dnes mi příde lepší takovou věc natočit foťákem.
Jinak ten trailer působí pěkně, je to profi, hezký.
KrocanX (243)|10.11.2010 08:17
je rozdil debatovat, kritizovat a odsuzovat. Val.. ty snad mas nejaky rig nebo si natocil neco poradneho? Ne, ale rozumu mas za celej google. A kdyz nekdo zkritizuje tvou praci (viz jiny forum, moc dobre vis), tak hned hrotis toho, co te kritizoval.

sorry za "mimotema", ale nekdo mu uz to musel rict
Valkyrja Entertainment (362)|10.11.2010 10:24
KrocanX: Prosím? Já hrotím někoho za to že mě něco zkritizoval? A kdy? :D
Já kritiku přijímám a nebojím se jí, svoje chyby si uvědomuji........nikdo mě nic neříkal, zbytečně chceš zakládat flame.

Kromě toho rig mám a věcí jsem natočil dost...co je pro tebe "pořádné?" :D
+ Valkyrja Entertainment = tvorba videií pro kámoše, nic profesionálního. Nemám se za co stydět.
A jen tak mimochodem, na profesionála si nehraju. Točím teprve rok a půl a dělám to protože me to baví. A to, že mám v hlavě encyklopedii, za to se nestydím :) :D

Jarda.Bar: přesně tak
KrocanX (243)|10.11.2010 11:25
[quote=Valkyrja Entertainment;306362]KrocanX: Prosím? Já hrotím někoho za to že mě něco zkritizoval? A kdy? :D
Já kritiku přijímám a nebojím se jí, svoje chyby si uvědomuji........nikdo mě nic neříkal, zbytečně chceš zakládat flame.

Kromě toho rig mám a věcí jsem natočil dost...co je pro tebe "pořádné?" :D
+ Valkyrja Entertainment = tvorba videií pro kámoše, nic profesionálního. Nemám se za co stydět.
A jen tak mimochodem, na profesionála si nehraju. Točím teprve rok a půl a dělám to protože me to baví. A to, že mám v hlavě encyklopedii, za to se nestydím :) :D

Jarda.Bar: přesně tak[/quote]

odpoved si dostal do PM, nema cenu to psat sem.
aaaron (147)|10.11.2010 15:39
Ale no tak :) Kritizovat cizi praci prece muzou i lidi, co nemaji rig, a dokonce i ti, co nic nenatocili :-) Netocime prece jen pro sebe a pro svy kolegy, ktery maji rig nebo neco poradnyho natocili. Pro me je podstatny, jestli je ta kritika dobre vyargumentovana, konstruktivni a v necem prinosna.

Problem je, ze jako autori mame na svoji tvorbu vzdy trochu zkresleny pohled. Jednou jsem treba strihal kratkej film, kterej byl vypravenej jen obrazem a bylo dulezity, aby se divak zcela orientoval v deji jen na zaklade obrazu. Porad jsem se bal, ze to nebude vizualne uplne citelny a snazil se byt ve vsech zaberech co nejduslednejsi a stale jsem je natahoval, aby nahodou divakovi nejaky detail neunikl a vsechno jasne pochopil. Vysledek jsem pak pustil kamaradovi z filmovy vedy, kterej mi nejaky casti zkritizoval, ze pry jsou tam nejaky zabery zbytecne navic a ten film to zpomaluje. Jiste, ze se me to trochu dotklo. Nacez jsem to jeste pustil par jinym kamaradum, ktery mi na to pouze rekli, ze je to super :) O nekolik mesicu pozdeji jsem se na ten film zovu podival, tentokrat uz s cistou hlavou, a uvedomil jsem si, ze kamarad z filmovy vedy mel ve vsem pravdu :-) Jeho kritika byla prinosnejsi nez prazdny superlativa mych kamaradu :-)

Spousta filmaru je zvykla se jen vzajemne chvalit, protoze (narozdil od vetsiny beznych divaku) moc dobre vedi, kolik prace to nataceni obnasi a ze je treba se vzajemne podporovat. Ale daleko uzitecnejsi jsou uprimne nezaujaty nazory lidi, ktery se neboji kritizovat. A to jsou prave vetsinou lidi z internetu, ktery vas neznaj a nejsou tak predistancovany od konkretniho dila. Muj nazor.
Valkyrja Entertainment (362)|10.11.2010 16:10
KrocanX: Znám spoustu profesionálů, kteří se na čr/sk forech nevyskytují z toho důvodu, že by se jejich názory neshledali s pochopením a také na to nemají čas.

aaaron: znovu souhlasím :)

Myslím, že tahle debata by se měla celkově ukončit :)
aaaron (147)|10.11.2010 16:51
Misto zbytecnych hadek bysme se spis meli vsichni dat dohromady a nekdy natocit neco poradny spolecne :-)