Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Canon HF M306 - zkusenosti

Dr.Bolito (40)|14.1.2011 14:11
odesláno 2x za sebou.
latcarf (13)|14.1.2011 21:08
Něco málo k příslušenství k této kameře, koupil jsem celkem zajímavou sluneční clonu (viz foto), je gumová a snadno se splácne, případně vytáhne. Stíní ovšem osvětlovací diodě a blesku, ale vzhledem k použití to nevadí. Také je výhoda, že když je na objektivu ještě polarizák, se kterým se točí, tak jelikož je clona kruhová, tak nikdy objektivu nestíní.
DSCF4747.jpg DSCF4748.jpg
hbboy (26)|14.1.2011 22:06
tak již jsem na 99 % také rozhodnut na canon m306 a rád bych si jí během měsíce koupil dokud ještě jsou než najedou nové modely. Koukal jsem i na ten nový model M406, kterou jsem někde již viděl na za novou cenu 20 000, zatím co tady ta se nechá sehnat za 11 500 Kč, myslíte že ta M 406 je v něčem lepší, nevyznám se v té světlosti objektivu, jinak pixelů - rozlišení by měla mít dokonce méně co jsem vyčetl - tak proč do ní jít ??? Jen se raději ptám, ale jsem tak nějak rozhodnut pro tento výprodejový model.
Dr.Bolito (40)|14.1.2011 22:07
Není problém sehnat sluneční clony viz linky namátkou 3 druhy. Já raději koupím kovovou coby další stupeň zabezpečení.
http://www.digikamery.cz/katalog-450-Slunecni-clona-37-mm
http://www.befoto.cz/Objektivy-a-prislusenstvi/Hama-HAMA-slunecni-clona-37mm:8506
http://shop.lightq.cz/2320-slunecni-clona-digi-37mm.html
Pave1 (4279)|14.1.2011 22:30
[quote=janforman;323113]3) lepší je určitě 25p i když má nižší framerate[/quote]

Moc by mě zajímalo, proč by mělo být 25 fází pohybu univerzálně lepší, než 50fází pohybu, čím to odůvodňuješ (podle mě je to čistokrevný nesmysl).

--

Pokud máš nižší framerate a větší rozlišení "rastru" (snímkovou rychlost, rastr=rozlišení 1920x1080 např.) snižuje to rozlišení u záběrů s pohybem (50 fází pohybu poskytne mnohem ostřejší a prokreslenější obraz v pohybu, než na stejném rastru při stejné rychlosti pohybu dokáže 25 fází).

Pokud máš vyšší framerate a nižší rozlišení, snižuje to rozlišení u statických záběrů (tedy na polovičním rastru logicky bude méně informací - tady je právě výhoda prokládaných systému, kde při záběrech bez pohybu je rozlišení stejné, jako u 25p, ale u záběrech s pohybem dojde k malému snížení rozlišení, ovšem při zachování 50fází pohybu - je to geniálně postavený systém, který velmi pomalu bude nahrazovaný systémem 50p, důvodem jsou finance u velkých TV).

Současně existuje něco, jako "spodní hranice" u obou parametrů, z hlediska toho, co divák vnímá jako rušivé. Příliš malé rozlišení divák sledovat nebude, cukatůru způsobenou malou snímkovou rychlostí taky ne (a tady se cukatůra prakticky ještě NÁSOBÍ velikostí plochy projekčního "plátna", tedy na dvakrát větší TV bude cukatůra z hlediska diváka dvakrát rušivější).

Z hlediska způsobu projekce je dnes taky dvojí cesta - z 90pct lidé sledují TV pomocí TV přijímačů, TV přehrávačů (HW akcelerace), které zvládnou bezproblémů obojí (prokládané video i neprokládané). Uplatňují se tak pouze ony "spodní hranice" (každý divák je má někde trochu jinde, ale v průměru je dnes minimum pro TV SD rozlišení 720x576 a 50 fází pohybu u elektronicky snímaných dílek, tedy u snímání pomocí čipů CCD a CMOS, filmová surovina funguje jinak a na běžně velké TV je pohyb plynulý i při původně 24fps, pro TV převedených na 25fps)

Výjimku tvoří pouze sledování TV a snímků pomocí počítače, ty nejsou konstruované pro bezproblémové přehrávání prokládaného videa (odstranění prokladu v nich způsobuje občas jemné cukání pohybu, divák taky sleduje obraz z příliš malé vzdálenosti, což je v drtivé většině pro něj nevýhodné, přitom malá ploha má vysoké rozlišení, které často převyšuje rozlišení videa - to je taky nevýhodné, velká projekční plocha je na sledování snímků v drtivé většině pro diváka mnohem příjemnější).

---

Podle mě tak správná odpověď zní - záleží na tom, co často snímáš a n´jakým způsobem snímky sleduješ, podle toho je vhodné zvolit základní systém nahrávání (jistě si dokážeš odpovědět sám, podle těch výše nastíněných možností).

Každopádně zvolenému režimu snímání na kameře (25p, 50i nebo 50p) je třeba přizpůsobit i způsob snímání (způsob práce s kamerou), jinak budeš z výsledku s vysokou pravděpodobností zklamaný (tedy právě systém 25p jako jediný porušuje onu spodní hranici kvality pro "průměrného diváka", pokud obraz sleduje např. na HDTV s úhlopříčkou min 1m, právě u něj musíš s kamerou zacházet velmi obezřetně a zkušeně).

Osobně miluju tahle plácnutí do vody, typu "oříšková zmrzlina je vždy chutnější než čokoládová", asi takovou mají hodnotu :-) .

Dopl.: Osobně bych tak doporučil snímat podle možností - 1920x1080/50p, pokud není tak 1920x1080/50i nebo 1280x720/50p (zhruba stejná kvalita, systém 1080/50p má lepší rozlišení u statických záběrů a systém 720/50p je vhodnější pro internetovou distribuci), pokud není tak 1920x1080/25p.
hbboy (26)|14.1.2011 22:35
Ještě prosím druhý dotaz kdybych jí koupil v tom kitu s brašnou a 4 GB kartou, kolik minut záznamu se vejde na tuto kartu v nejlepší kvalitě??? Nebo jí mám raději koupit v základu a koupit brašnu jinou a kartu 16 GB hned??? Děkuji za druhou odpověĎ. Novák - Vysočina
janforman (215)|14.1.2011 22:58
[quote=Pave1;323388]Moc by mě zajímalo, proč by mělo být 25 fází pohybu univerzálně lepší, než 50fází pohybu, čím to odůvodňuješ (podle mě je to čistokrevný nesmysl).

--

Pokud máš nižší framerate a větší rozlišení "rastru" (snímkovou rychlost, rastr=rozlišení 1920x1080 např.) snižuje to rozlišení u záběrů s pohybem (50 fází pohybu poskytne mnohem ostřejší a prokreslenější obraz v pohybu, než na stejném rastru při stejné rychlosti pohybu dokáže 25 fází).

Pokud máš vyšší framerate a nižší rozlišení, snižuje to rozlišení u statických záběrů (tedy na polovičním rastru logicky bude méně informací - tady je právě výhoda prokládaných systému, kde při záběrech bez pohybu je rozlišení stejné, jako u 25p, ale u záběrech s pohybem dojde k malému snížení rozlišení, ovšem při zachování 50fází pohybu - je to geniálně postavený systém, který velmi pomalu bude nahrazovaný systémem 50p, důvodem jsou finance u velkých TV).

Současně existuje něco, jako "spodní hranice" u obou parametrů, z hlediska toho, co divák vnímá jako rušivé. Příliš malé rozlišení divák sledovat nebude, cukatůru způsobenou malou snímkovou rychlostí taky ne (a tady se cukatůra prakticky ještě NÁSOBÍ velikostí plochy projekčního "plátna", tedy na dvakrát větší TV bude cukatůra z hlediska diváka dvakrát rušivější).

Z hlediska způsobu projekce je dnes taky dvojí cesta - z 90pct lidé sledují TV pomocí TV přijímačů, TV přehrávačů (HW akcelerace), které zvládnou bezproblémů obojí (prokládané video i neprokládané). Uplatňují se tak pouze ony "spodní hranice" (každý divák je má někde trochu jinde, ale v průměru je dnes minimum pro TV SD rozlišení 720x576 a 50 fází pohybu u elektronicky snímaných dílek, tedy u snímání pomocí čipů CCD a CMOS, filmová surovina funguje jinak a na běžně velké TV je pohyb plynulý i při původně 24fps, pro TV převedených na 25fps)

Výjimku tvoří pouze sledování TV a snímků pomocí počítače, ty nejsou konstruované pro bezproblémové přehrávání prokládaného videa (odstranění prokladu v nich způsobuje občas jemné cukání pohybu).

---

Podle mě tak správná odpověď zní - záleží na tom, co často snímáš, podle toho je vhodné zvolit základní systém nahrávání (jistě si dokážeš odpovědět sám, podle těch výše nastíněných možností).

Každopádně zvolenému režimu snímání na kameře (25p, 50i nebo 50p) je třeba přizpůsobit i způsob snímání (způsob práce s kamerou), jinak budeš z výsledku s vysokou pravděpodobností zklamaný.

Osobně miluju tahle plácnutí do vody, typu "oříšková zmrzlina je vždy chutnější než čokoládová", asi takovou mají hodnotu :-) .[/quote]

poskytne mnohem ostřejší a prokreslenější obraz v pohybu
- tohle není pravda se zbytkem souhlasím (strašidelnej kompromis)
zrovna v pohybu je obraz moc, moc špatnej... a nic to nezachrání ani voodoo deinterlace.
interlace je prostě bastl z dob analogový televize před 50ti lety :-) a může mi to tu obhajovat
kdo chce a na tomhle nic nezmění. doufám že všechny ty televizní standarty už konečně zmizí ze světa.
o rozlišení SD televize snad ani nebudeme mluvit, nedávno jsem se odvážil podívat na DVB-T
a myslel jsem že to snad ani není možný co z toho lezlo... jak se vůbec můžou odvážit něco takovýho pouštět mezi lidi?
je vidět že český divák opravdu vydrží všechno :-)
Pave1 (4279)|14.1.2011 23:05
Jisté je, že pro běžného rodinného dokumentaristu je snímková rychlost 25p pro běžný způsob snímání naprosto nevhodná.

Zvlásť pokud snímky sleduje na HDTV o úhlopříčce alespoň 1m.

Prostě radíš kokotiny, zapni si občas TV a kouni se na kvalitu prokládané TV produkce. Osobně přehrávám video pomocí HW akcelerovaného TV přehrávače a kdybys mi přinesl snímek v 25p (když máš možnost točit 50i), tak bych tě vykop ze dveří - bolení hlavy z cukatůry nesnáším.


Dopl.: a druhým velmi rozšířeným omylem je, že moderní TV vyrábězí z 50i pro projekci 25p. To je hrubý omyl, vyrábějí z 50i pro projekci 50p, rozdíl mezi nativně snímaným 25p a 50i na plazmě (moje TV) pozná laický divák okamžitě.
janforman (215)|14.1.2011 23:31
[quote=Pave1;323402]Jisté je, že pro běžného rodinného dokumentaristu je snímková rychlost 25p pro běžný způsob snímání naprosto nevhodná.

Zvlásť pokud snímky sleduje na HDTV o úhlopříčce alespoň 1m.

Prostě radíš kokotiny, zapni si občas TV a kouni se na kvalitu prokládané TV produkce. Osobně přehrávám video pomocí HW akcelerovaného TV přehrávače a kdybys mi přinesl snímek v 25p (když máš možnost točit 50i), tak bych tě vykop ze dveří - bolení hlavy z cukatůry nesnáším.


Dopl.: a druhým velmi rozšířeným omylem je, že moderní TV vyrábězí z 50i pro projekci 25p. To je hrubý omyl, vyrábějí z 50i pro projekci 50p, rozdíl mezi nativně snímaným 25p a 50i na plazmě (moje TV) pozná laický divák okamžitě.[/quote]

vím dobře že z toho dělají 1920x540x50p selektivně to přepínají mezi 1920x1080x25p ve statických scénách i když to funguje trochu složitejš (v podstatě to jede pořád 1920x1080x50p a mění se rozlišení a počet snímků podle situace - to nic nemění na tom že je to bastl)...
to jak to může někdo obhajovat to už teda fakt jenom zírám 8-) tenhle blábol se bude držet i když bude 50p tak se najde nějakej blb (ne ty samozřejmě) kterej bude tvrdit "hoď tam 50i je to lepší"
na nějakej prťavej televizi (1m) bych se vůbec neobtěžoval na to dívat.
vykopni si ze dveří koho chceš :-) já k tobě nejdu...
osobně bych preferoval 1920x1080x60p nebo víc to je jasný i těch 50p je málo.
Dr.Bolito (40)|14.1.2011 23:49
Kluci klidek, mě jde o to, abych měl co nejkvalitnější zdroj který budu moci editovat řekněme za 3-5 let a nelitoval, že jsem to netočil opačně.
Logicky má janforman pravdu v tom, že přeci když snímač snímá na liché a sudé řádky tak ten druhý řádek je o x čas posunut a tudíž nejdou scelit v čistý obraz jako při 50p. Nevím jak pracují LCD HDTV ale pokud tam dochází k deinterlace procesu, tak tam bude nějaký základní nenáročný algoritmus, tak že kvalita asi nic moc myslím. Já měl v minulosti s prokládáním problémy, tak mám z toho husí kůži když o tom jen slyším. Bojím se, aby v budoucnu až dcera doroste a pustí si vzpomínku na dětství, aby neměla na obrazovce hřebeny místo videa. To bych potom raději točil v progresivním s tím, že pohyb bude prostě více rozmáznut.

Jak jsou na tom filmy točené v 25fps? nic mě na nich neruší jak píše Pave1 "rychlost 25p pro běžný způsob snímání naprosto nevhodná" nebo je to zas ještě jinak?
janforman (215)|14.1.2011 23:54
[quote=Dr.Bolito;323417]Kluci klidek, mě jde o to, abych měl co nejkvalitnější zdroj který budu moci editovat řekněme za 3-5 let a nelitoval, že jsem to netočil opačně.
Logicky má janforman pravdu v tom, že přeci když snímač snímá na liché a sudé řádky tak ten druhý řádek je o x čas posunut a tudíž nejdou scelit v čistý obraz jako při 50p. Nevím jak pracují LCD HDTV ale pokud tam dochází k deinterlace procesu, tak tam bude nějaký základní nenáročný algoritmus, tak že kvalita asi nic moc myslím. Já měl v minulosti s prokládáním problémy, tak mám z toho husí kůži když o tom jen slyším. Bojím se, aby v budoucnu až dcera doroste a pustí si vzpomínku na dětství, aby neměla na obrazovce hřebeny místo videa. To bych potom raději točil v progresivním s tím, že pohyb bude prostě více rozmáznut.

Jak jsou na tom filmy točené v 25fps? nic mě na nich neruší jak píše Pave1 "rychlost 25p pro běžný způsob snímání naprosto nevhodná" nebo je to zas ještě jinak?[/quote]

:-) máme pravdu oba... 25fps opravdu je dost málo. u filmů si hodně dávají pozor na styl natáčení.
rozmáznutý pohyb být nemusí, ale bude se lehce trhat. myslím že při natáčení ze stativu v pohodě.
co se týče obvodů pro deinterlace v HDTV televizích tak tam jsou dost sofistikované čipy
http://www.hqv.com/index.cfm?page=tech.de-interlacing (tohle mám já ve svém zařízení - kvalita je velmi slušná, latence obrazu slabší - což nevadí)
Dr.Bolito (40)|15.1.2011 00:17
Mnohokráte děkuji oběma pánům za poskytnuté informace.
Máme doma TV LCD 82cm LG 32LD650 větší sem nechtěl (malý obývák).
Tak já to pořeším takto: Doma budu točit v 25p (vychází to šumově lépe) a venku v 50i.

Tak mě tak napadlo, když se mě klepou ruce nedělá někdo něco podobného jako pažba od flinty?
EDIT: Jo a ještě, nevíte není nějaká náhrada tř čínská za orig. mikrofón? Originál je nehorázně drahý a nechápu proč jsou obě verze DM 100 a SM-V1 přibližně stejně drahé.
1hroch (865)|15.1.2011 00:54
pave1, janforman: Krasne jste problem rozvedli. Za to diky.
Jsme v tematu Canon HF-M306.
Puvodni otazka znela tocit 25p nebo 50i. Nic jineho tato kamera neumoznuje. V tom smyslu byla ma odpoved.
jarino1978 (8045)|15.1.2011 07:44
50i = snímať vždy, pokiaľ sa neocitneme v limite osvetlenia
25f = pozor, to nie je pravé 25p = snímať v limitnom osvetlení ( 1/25 ), pozor na rýchlejšie švenky
janforman (215)|15.1.2011 10:52
[quote=jarino1978;323452]50i = snímať vždy, pokiaľ sa neocitneme v limite osvetlenia
25f = pozor, to nie je pravé 25p = snímať v limitnom osvetlení ( 1/25 ), pozor na rýchlejšie švenky[/quote]

jak není pravé 25p? je to 25p označené jako 50i (který je stejně uložený jako 25p :-) no není to legrace). v podstatě v tom není žádný rozdíl akorát střihovému softu se musí říct že je to progresive ( na vstupu - pokud se nad tím provede deinterlace tak se to pěkně zmrší :-) popř. se dá zvolit deinterlace / weave - none).
Pave1 (4279)|15.1.2011 11:13
[quote=Dr.Bolito;323427]Mnohokráte děkuji oběma pánům za poskytnuté informace.
Máme doma TV LCD 82cm LG 32LD650 větší sem nechtěl (malý obývák).
Tak já to pořeším takto: Doma budu točit v 25p (vychází to šumově lépe) a venku v 50i.

Tak mě tak napadlo, když se mě klepou ruce nedělá někdo něco podobného jako pažba od flinty?
EDIT: Jo a ještě, nevíte není nějaká náhrada tř čínská za orig. mikrofón? Originál je nehorázně drahý a nechápu proč jsou obě verze DM 100 a SM-V1 přibližně stejně drahé.[/quote]

Přesně tak, v lowlight situaci (doma i venku .-) ) - tedy tam, kde záznam už příliš šumí (při použití vyššího gainu) - je vhodné použít zkrácený čas závěrky (tedy pokud to kamera umožňuje, tak dál točit v 50i záznamu, ale s manuálně nastaveným časem závěrky 1/25; pokud kamera neumožňuje nastavit manuální čas závěrky na 1/25, tak kameru přepni do 25p), ale musí se pak s kamerou opatrně (co nejméně s ní "mávat", laicky řečeno).

Režim 25F je specialita kamer Canon. Firma tak rozlišuje kamery s prokládaným snímačem (čipem), kde se režim 25p dociluje až interpolací v kameře (přepočtem). Nativně (na čipu) točené 25p označuje Canon jako 25p, tím to odlišuje.
jarino1978 (8045)|15.1.2011 11:14
[quote=janforman;323472]jak není pravé 25p? je to 25p označené jako 50i (který je stejně uložený jako 25p :-) no není to legrace). v podstatě v tom není žádný rozdíl akorát střihovému softu se musí říct že je to progresive ( na vstupu - pokud se nad tím provede deinterlace tak se to pěkně zmrší :-) popř. se dá zvolit deinterlace / weave - none).[/quote]

no legrace to je... preto nemôže byť tento režim označený u výrobcu ako 25p, pretože to skladá až v sebe následne procesor.

EDIT : Tak už si ma predbehol...
Pave1 (4279)|15.1.2011 11:22
[quote=Dr.Bolito;323417]Kluci klidek, mě jde o to, abych měl co nejkvalitnější zdroj který budu moci editovat řekněme za 3-5 let a nelitoval, že jsem to netočil opačně.
Logicky má janforman pravdu v tom, že přeci když snímač snímá na liché a sudé řádky tak ten druhý řádek je o x čas posunut a tudíž nejdou scelit v čistý obraz jako při 50p. Nevím jak pracují LCD HDTV ale pokud tam dochází k deinterlace procesu, tak tam bude nějaký základní nenáročný algoritmus, tak že kvalita asi nic moc myslím. Já měl v minulosti s prokládáním problémy, tak mám z toho husí kůži když o tom jen slyším. Bojím se, aby v budoucnu až dcera doroste a pustí si vzpomínku na dětství, aby neměla na obrazovce hřebeny místo videa. To bych potom raději točil v progresivním s tím, že pohyb bude prostě více rozmáznut.

Jak jsou na tom filmy točené v 25fps? nic mě na nich neruší jak píše Pave1 "rychlost 25p pro běžný způsob snímání naprosto nevhodná" nebo je to zas ještě jinak?[/quote]

"Logicky" jsem ti vše popsal v příspěvku o stranu zpět - až budeš točit na filmovou surovinu, rád ti popíšu detailněji rozdíl, zatím ber jako bernou minci, že filmový pás je zcela odlišná technologie (viz příspěvek).

TV mají velmi kvalitní deinterlace, z 50i dělají 50p, Janeforman pravdu nemá (režim 25p je kvalitu degradující, narozdíl od režimu 50i). Degradovat si záznamy režimem 25p ti vřele nedoporučuju (přínos má jen v lowlight). Jen ti poradím, abys záznam přehrával kvalitním diskovým přehrávačem (typ Popcorn, eGreat apod) s HW akcelerecí přehrávání (nikoliv pomocí PC).

Režim 1920x1080/50i bys měl používat prakticky pořád (pokud není na kameře možnost 50p). Pokud máš takové osobní pupínky z prokladu (nechápu proč, když v něm vysílají všechny TV .-) ), tak jsi měl investovat do kamery s 50p, které lze samozřejmě jedině doporučit. Až peníze dovolí, přejdou i velké TV na režim 1920x1080/50p :-) .
Pave1 (4279)|15.1.2011 11:30
A aby bylo zcela jasno - samozřejmě, že je možné realizovat kvalitní a slušný snímek v režimu 25p, ale chce to zkušenosti, stativ, celkovou péči o kvalitu během natáčení i zpracování.

To jsou věci, které běžný laik neumí dodržet (většina např. snímá bez stativu, apod), proto běžnému rodinnému dokumentaristovi nelze režim záznamu 25p doporučit - jen si znatelně a povšimnutelně zdegraduje kvalitu snímku (rozdíl mezi 50i a blbě nasnímaným 25p pozná i manželka s šesti dioptriema, je to totiž sakra vidět .-) ).

Dopl.: a ještě je tu jeden důležitý moment, jelikož disky DVD video jsou pořád běžné - pokud z "amatérského neklidného videa" snímaném v 25p někomu uděláš (v SD rozlišení) kopii na DVD, pak na CRT TV je takové 25p "cukatůra na n-tou", doporučuju vyzkoušet, je to opravdu děs (v HD je cukatůra poloviční, ale pořád jednoznačně znatelná, šmikni si za sebe švenky v 25p a 50i a pusť si je na TV a budeš mít absolutně jasno).
1hroch (865)|15.1.2011 11:36
[quote=Dr.Bolito;323427]Tak mě tak napadlo, když se mě klepou ruce nedělá někdo něco podobného jako pažba od flinty?
[/quote]

http://www.digikamery.cz/katalog-234-Hrudni-operka-Remes
http://www.digikamery.cz/katalog-424-Ramenni-operka-USA
janforman (215)|15.1.2011 11:55
[quote=Pave1;323474]Přesně tak, v lowlight situaci (doma i venku .-) ) - tedy tam, kde záznam už příliš šumí (při použití vyššího gainu) - je vhodné použít zkrácený čas závěrky (tedy pokud to kamera umožňuje, tak dál točit v 50i záznamu, ale s manuálně nastaveným časem závěrky 1/25; pokud kamera neumožňuje nastavit manuální čas závěrky na 1/25, tak kameru přepni do 25p), ale musí se pak s kamerou opatrně (co nejméně s ní "mávat", laicky řečeno).

Režim 25F je specialita kamer Canon. Firma tak rozlišuje kamery s prokládaným snímačem (čipem), kde se režim 25p dociluje až interpolací v kameře (přepočtem). Nativně (na čipu) točené 25p označuje Canon jako 25p, tím to odlišuje.[/quote]

Jo tyhle označení jsou dost zavádějící, ale tohle není úplně pravda. Platí to pro XHA1 (tam je to na úrovni 720p) ale ne pro CMOS kamery ty to berou v plném rozlišení taky je rozdíl sakra vidět.
janforman (215)|15.1.2011 11:58
[quote=Pave1;323479]
Dopl.: a ještě je tu jeden důležitý moment, jelikož disky DVD video jsou pořád běžné - pokud z "amatérského neklidného videa" snímaném v 25p někomu uděláš (v SD rozlišení) kopii na DVD, pak na CRT TV je takové 25p "cukatůra na n-tou", doporučuju vyzkoušet, je to opravdu děs (v HD je cukatůra poloviční, ale pořád jednoznačně znatelná, šmikni si za sebe švenky v 25p a 50i a pusť si je na TV a budeš mít absolutně jasno).[/quote]

???
Promiň ale momentálně opravdu pochybuju o tvém zdravém rozumu... jak může 25fps v SD cukat míň než v HD??? To už je teda kolosální blbost, uhlopříčka to samozřejmě zvýrazní.
Pave1 (4279)|15.1.2011 12:01
Opěrka a ND filtr jsou dvě nejužitečnější věci, které si ke kameře můžeš pořídit (kromě externího mikrofonu).

U opěrky je jen důležité, aby byla pokud možno skladná (skládací/malá a lehká), abys ji sebou mohl vozit všude. Pro malou kameru je možné ji snadno i vyrobit, dobrým a lehkým materiálem je kupodivu např. smrkové dřevo, cokoliv podobného. Skládání je možné také dořešit (ideální stav jsou dvě lehounké tyčky na konci s opěrkou, aby netlačily do ramene či hrudi, které se vejdou do běžné tašky/batohu na výlet).

Kdysi jsem s velkým úspěchem používal tohle - kuk do přílohy...
(kamera byla o vous větší, měl jsem na ní udělaný nástavec s madlem a pružným uložením profi mikrofonu, protože kvalitní zvuk je snad ještě důležitější, než kvalitní obraz, stál mě tehdy třetinu ceny kamery, která nebyla levná .-), výsledky s opěrkou ale byly perfektní, pro mě ideální sestava "na udržení v klidu").
a rameni operka.jpg mikrofon 1 (81).jpg velikost vind?ucu (80).jpg ramenni_operka_figurant.jpg
Pave1 (4279)|15.1.2011 12:11
Mů rozum nech na pokoji :-) (25p po downconvert z HD do SD na CRT samozřejmě vždy cuká víc, jak jsem výš napsal, je to dané způsobem zobrazení na CRT TV, které je proti LCD či plazma TV prokreslenější - i přes fakt, že jde o menší úhlopříčky, je dík tomu cukatůra u elektronicky snímaných dílek v 25p znatelnější).

Prostě janeformane - tvá rada, že snímat 25p je vždy lepší, než 50i, je prostě z gruntu špatná - bez pardonu

(vysvětlení viz první můj příspěvěk k tématu) .
janforman (215)|15.1.2011 12:26
[quote=Pave1;323490]Mů rozum nech na pokoji :-) (25p po downconvert z HD do SD na CRT samozřejmě vždy cuká víc, jak jsem výš napsal, je to dané způsobem zobrazení na CRT TV, které je proti LCD či plazma TV prokreslenější - i přes fakt, že jde o menší úhlopříčky, je dík tomu cukatůra u elektronicky snímaných dílek v 25p znatelnější).

Prostě janeformane - tvá rada, že snímat 25p je vždy lepší, než 50i, je prostě z gruntu špatná - bez pardonu

(vysvětlení viz první můj příspěvěk k tématu) .[/quote]

:-) tak jo když máš takové zkušenosti... klidně si ho užívej :-) všichni od něj odchází (když můžou - možná proto že je tak děsně dobrý uznávám ale že američani to mají jednodušší 30fps už je lepší než 25)
takže radím všem natáčejte v 50i je to naprosto super 25/24/30p je kravina to používají akorát magoři v americkej televizi, německej televizi, hollywood a podobný debilové co neví co dělaj :-)
možná nemaj prachy na technologii co umí 50/60i ale tak snad si časem vydělají a pořídí si taky něco pořádnýho.
jarino1978 (8045)|15.1.2011 13:48
[quote=janforman;323495]
takže radím všem natáčejte v 50i je to naprosto super 25/24/30p je kravina to používají akorát magoři v americkej televizi, německej televizi, hollywood a podobný debilové co neví co dělaj :-)
možná nemaj prachy na technologii co umí 50/60i ale tak snad si časem vydělají a pořídí si taky něco pořádnýho.[/quote]

čo to tu táraš za nemysli ? navyše tu zasieraš vlákno o M306. Nikto tu nie je zvedavý na tvoje nezmysli, ktorým zjavne nerozumieš a si mimo realitu. :-k

V tom hollywoode majú techniku za prachy, ktoré si nezarobíš za celý svoj život, to sa nedá porovnávať s bakelitovými rúčkami, čo používame doma ( 24p )...
latcarf (13)|15.1.2011 18:32
[quote=hbboy;323391]Ještě prosím druhý dotaz kdybych jí koupil v tom kitu s brašnou a 4 GB kartou, kolik minut záznamu se vejde na tuto kartu v nejlepší kvalitě??? Nebo jí mám raději koupit v základu a koupit brašnu jinou a kartu 16 GB hned??? Děkuji za druhou odpověĎ. Novák - Vysočina[/quote]

Dotaz díky argumentaci co je lepší zda 50i či 25p trošku zapadl, tak se pokusím odpovědět. Já mám kartu 32 GB a v nejvyšší kvalitě mi to hlásí cca 3 h, takže úměrně tomu 16 GB pojme asi 1,5 h, a karta 4 GB cca 20 min záznamu. Takže záleží co natáčíš ale 20 min. mi přijde celkem málo, takže doporučuju spíš větší kartu. Navíc ta kitová brašna je tuším celkem velká (alespoň to tu někdo psal) a kamera v ní dobře nesedí. Já používám starší brašnu Tamrac, ve které jsem nosil Canon MV630i a kamera M36 se do ní vleze pěkně a překvapivě vcelku natěsno.
Dr.Bolito (40)|15.1.2011 20:09
Teda tady to vře, počkám na výsledek až vytasíte esa, stejně je venku škaredě.
Až vyleze sluníčko, zkusím si udělat ten test 25/50 při švenku.

To: hbboy
Já ji koupil zvlášť, kartu jsem pořídil rovnou 32G a k tomu HDMI kabel za 229kč.
Pave1 (4279)|15.1.2011 20:43
[quote=Dr.Bolito;323615]Teda tady to vře, počkám na výsledek až vytasíte esa, stejně je venku škaredě.
Až vyleze sluníčko, zkusím si udělat ten test 25/50 při švenku.

To: hbboy
Já ji koupil zvlášť, kartu jsem pořídil rovnou 32G a k tomu HDMI kabel za 229kč.[/quote]

Tady už není o čem diskutovat :-) .

Jdeš na to správnou cestou, je dobré si prostě udělat dva stejné švenky a pustit si je na velkou TV a sám se rozhodnout. Jde jen o to, abys zbytečně (podle hloupě a zbytečně vyhraněných rad) nepokazil záběry do domácího archivu, které nebudou opakovatelné. O nic jiného nejde .-) .
Dr.Bolito (40)|15.1.2011 22:01
Ještě dodám informaci k tomu nastavení x.v. Color, kdo neumí anglicky postačí obrázky kde je to pěkně demonstrováno.

http://data.memberclicks.com/site/hopa/2007_xvYCC_forHPA_FINAL.pdf
jarino1978 (8045)|15.1.2011 22:25
[quote=Dr.Bolito;323652]Ještě dodám informaci k tomu nastavení x.v. Color[/quote]
odskúšať, používať len v prípade, že Váš TV je shit. Inak nie. Celý tento výmysel je len hlboký omyl.
Dr.Bolito (40)|16.1.2011 01:38
Si snad chtěl napsat pokud máte CRT nepoužívat, CRT to nezobrazí. Co je na tom shit když to prohlubuje gamut? Nechápu proč v tom netočit, v blízkém budoucnu (možná už jsou nemám přehled) budou TV se širším gamutem, kde se to bude hodit. To je jako by si řekl, klidně toč v těch 25p, na shit TV to nepoznáš. Raději si to ale vyzkoušejte zda to korektně vaše TV zobrazí. Si to nečetl že?

Je to stejné jako u fotoaparátu s sRGB a AdobeRGB, shit tiskárna to nevytiskne, ale profi ano. To ale neznamená, že když mám doma shit tiskármu, nebudu v budoucnu chtít dělat z nynějších foto tř. zvětšeniny.
jarino1978 (8045)|16.1.2011 01:43
tlačiarne s tým nič nemajú. prečítaj si, koľko bit má obraz z kamery a prídeš na to, že nejaké rozšírenie gamutu je podvod. gamut to možno rozšíri na papieri, ale v reále to len rozhodí farby.

čítaj :http://www.maximumpc.com/article/features/display_myths_shattered?page=0,3
MrThomas (50)|16.1.2011 08:22
[quote=Pave1;323489]Opěrka a ND filtr jsou dvě nejužitečnější věci, které si ke kameře můžeš pořídit (kromě externího mikrofonu).[/quote]
Ahoj! Zajímá mě, jak opěrka, tak filtr, tak mikrofon.
Ad filtr - u fotoapartátů se pokud vím doporučuje polarizační filtr, když nic jiného, tak jako ochrana objektivu. Jak je to u kamer? Co to je ND filtr?
Ad mikrofon - vidím, jestli se nepletu kondenzátorový mikrofon Sennheiser s ledvinovou charakteristikou. Ten ovšem potřebuje napájení, jak jsi to řešil? V té kameře určitě nebylo a baterky se do toho vkládat nedají?
Pave1 (4279)|16.1.2011 10:15
Vezmu to od konce - mikrofon měl v sobě baterii (takže nepotřeboval napájení 48V), dokonce měl v konektoru přizpůsobení impedance (XLR - jack).

Jako ochrana se používá UV filtr, ne polarizační (to je hodně speciální a drahý filtr s omezeným použitím u kamer). ND je neutrální šedý, popis najdeš na webech o focení či videokamerách, neno pomocí google i tady na tvfreaku (napsáno už bylo dost).
Dr.Bolito (40)|16.1.2011 11:58
[quote=jarino1978;323685]tlačiarne s tým nič nemajú. prečítaj si, koľko bit má obraz z kamery a prídeš na to, že nejaké rozšírenie gamutu je podvod. gamut to možno rozšíri na papieri, ale v reále to len rozhodí farby.

čítaj :http://www.maximumpc.com/article/features/display_myths_shattered?page=0,3[/quote]

Ty ale dovedeš člověku zkazit radost! :o) Nabídku x.v.Color jsem vzteky vyškrábal z kamery 200 mm hřebíkem. Nicméně ti děkuji za přínosnou informaci (nejen pro mě). Takovéhle lumpárny si žádají hromadné žaloby!
hbboy (26)|16.1.2011 18:17
[quote=hbboy;323383]tak již jsem na 99 % také rozhodnut na canon m306 a rád bych si jí během měsíce koupil dokud ještě jsou než najedou nové modely. Koukal jsem i na ten nový model M406, kterou jsem někde již viděl na za novou cenu 20 000, zatím co tady ta se nechá sehnat za 11 500 Kč, myslíte že ta M 406 je v něčem lepší, nevyznám se v té světlosti objektivu, jinak pixelů - rozlišení by měla mít dokonce méně co jsem vyčetl - tak proč do ní jít ??? Jen se raději ptám, ale jsem tak nějak rozhodnut pro tento výprodejový model.[/quote]

Díky za odpověď na mou druhou otázku - lepší tedy koupit kameru zvlášť a koupit větší kartu a kabelu nějakou menší a co můj první dotaz, viz: výše???
1hroch (865)|16.1.2011 18:48
hbboy: S volbou karet bych sel cestou radeji mensi kapacita a vice kusu - nikdy nevis, kdy ti zkolabuje - u vetsi prijdes o vice. Zlaty pasek - ten ti udela drop-out na kousku a jedes dal......
Brasna - zalezi na uvazeni kazdeho co preferuje - zda jen ochranny obal primo na kameru nebo brasnu, do ktere se mu vejde i nejake prislusenstvi.

Zda M306 ci M406 - k tomu se musi vyjadrit odbornici, kteri sleduji problematiku vice.
MrThomas (50)|16.1.2011 18:55
[quote=Pave1;323716]Jako ochrana se používá UV filtr, ne polarizační (to je hodně speciální a drahý filtr s omezeným použitím u kamer). ND je neutrální šedý, popis najdeš na webech o focení či videokamerách, neno pomocí google i tady na tvfreaku (napsáno už bylo dost).[/quote]
Jo, takže vím PRD! :-) Samozřejmě UV filtr, ne polarizační. ND dohledám, už jsem začal. Díky!
latcarf (13)|17.1.2011 13:51
Já teda používám přes den polarizák, jednak jako ochranu, dále určitě funguje i jako UV filtr. Navíc stejně jako u foťáku odfiltruje různé odlesky, vylepší oblohu (ideálně v úhlu 90 ° od Slunce). Také myslím posune expozici minimálně o jedno expoziční číslo, takže se dá brát jako cca ND 2?.

Já mám teda s polarizákem zkušenosti hlavně z foťáku, kde ho prakticky nesundávám. Tam je např. naprosto markantní rozdíl třeba u krajiny, kde zeleň je díky odleskům spíš šedozelená ale s polarizákem zase krásně zezelená, včetně projasnění hodně vzdálených objektů. Takže předpokládám, že u kamery by to mělo fungovat stejně, akorát je jasné, že při pohybu kamery se mění i podmínky, úhly dopadajícího světla, a je třeba s polarizákem mnohem víc pracovat. Ale třeba u statičtějších záběrů vidím smysl stejný jako u fotky. Ale zatím spíš teoretizuju, protože zeleně venku moc není, a tak jsem s polarizákem zatím moc netočil.

K tomu UV filtru, divím se že přes cca 11 optických členů, které v objektivu jsou nějaké UV projde. Pokud se nejedná o křemenné sklo, tak by normální sklo nic moc v UV oblasti přeci propouštět nemělo? Za oknem se také neopálíte, nebo se mýlím?
Pave1 (4279)|17.1.2011 16:01
Doporučit polarizák jako trvalou nasazenou ochranu optiky kamery nemůžu, přece jen je styl práce s kamerou hodně odlišný, standardně se právě používá UV filtr (který je i levnější a který různým "šmudločištěním" časem odejde do věčných lovišť, tak ho prostě zahodíš a koupíš nový).

ND filtr na kameru má smysl, pokud jde o ND4x nebo ND8x (4x méně světla nebo na plném slunci 8x méně světla, ND8 se běžně na plném slunci používá). ND2 je pro spotřebky poměrně marná investice.
Dr.Bolito (40)|17.1.2011 17:08
Pavel1 má samozřejmě pravdu, zprvu jsem si to také neuvědomil zvyk ze zrcadlovky.
Ono totiž když pak kamerou budeš švenkovat, tak se bude měnit obraz jak barevně, tak i světelně. A pak to vyzní podivně jako Film Máj, přechodové fitry na těch se kameraman teda vyřádil až hrůza.

Včerá jsem na chvilku točil a nic moc, nejsem teda nadšený z obrazu, červená čepice dítěte chytala našedlou barvu a vůbec barvy byly takové divoké. Kontrast nic moc je to takové zastřené do šeda.
No ale tohle zimní počasí je celé šedé nehezké. Budu muset koupit ty filtry a nějakou slun. clonu. Dalším průšvihem jsou moje klepající se pačmáky a k tomu ta lehounká kamera, tak že cokoliv jsem chtěl za běhu nastavit včetně zoomu, se odrazilo na rozkmitaném obrazu. Samozřejmě ale o 100% lepší než moje stará šunka Panasonic VDR D250.

Pozor!
Nebrat jako hodnocení jde jen o první den seznamování, musím si pohrát s nastavením bílé a programy.
Dr.Bolito (40)|17.1.2011 17:15
[quote=1hroch;323814]hbboy: S volbou karet bych sel cestou radeji mensi kapacita a vice kusu - nikdy nevis, kdy ti zkolabuje - u vetsi prijdes o vice. Zlaty pasek - ten ti udela drop-out na kousku a jedes dal......
Brasna - zalezi na uvazeni kazdeho co preferuje - zda jen ochranny obal primo na kameru nebo brasnu, do ktere se mu vejde i nejake prislusenstvi.

Zda M306 ci M406 - k tomu se musi vyjadrit odbornici, kteri sleduji problematiku vice.[/quote]

Hele než tu M406 bych raději už pořídil HF S100, já s kartami nikdy neměl problém se ztrátou dat a vůbec poruchou. Myslím, že to bude hodně o uživatelovi a přístupem, viděl jsem maníka co s kartou zacházel jako by to byl kus papíru. Jinak existují programy na obnovu dat, pokud tedy nejde o vadu způsobenou tř. statickou elektřinou.
1hroch (865)|17.1.2011 18:28
[quote=Dr.Bolito;324039]Včerá jsem na chvilku točil a nic moc, nejsem teda nadšený z obrazu, červená čepice dítěte chytala našedlou barvu a vůbec barvy byly takové divoké. Kontrast nic moc je to takové zastřené do šeda.
No ale tohle zimní počasí je celé šedé nehezké. Budu muset koupit ty filtry a nějakou slun. clonu. Dalším průšvihem jsou moje klepající se pačmáky a k tomu ta lehounká kamera, tak že cokoliv jsem chtěl za běhu nastavit včetně zoomu, se odrazilo na rozkmitaném obrazu. Samozřejmě ale o 100% lepší než moje stará šunka Panasonic VDR D250.
.[/quote]
Pokud jsi mel AWB a predtim jsi zameroval neco uplne jineho, je mozne, ze byl nastaven mimo - ta zmena AWB je docela pomala - radove desitky sekund.
Mozna jsi ovlivnem predeslym Panakem, ti davaji vetsi barevnou sytost, me u teto pripada obraz docela prirozeny, mozna jeste vice prirozenosti je u Sonek.
Zkus dat rezim Portret a udelat tu cepici.

S tou stabilitou u tohoto lehouckeho mrnouse mam take problem, ergonomicky na moje packy take nic moc, stava se mi i pri zoomovani, ze s tim pohnu. Neni nad deseti kilovou kamcu na rameno - to s tebou ani poryv vetru nezaclouma.

[quote=Dr.Bolito;324040] já s kartami nikdy neměl problém se ztrátou dat a vůbec poruchou. .[/quote]

To jsi mel stesti. Porad je to jen kus elektroniky, musis mit na mysli, ze k poruse muze dojit kdykoliv. Sam jsem byl svedkem, jak jeden prehraval zaznam v kamere - vse OK - regulerne kameru vypnul, vyjmul kartu, dal ji do futralu, vratil se z dovolene a pak mi zvestoval, ze po opetovnem vlozeni do kamery uz z ni nic nedostal.

[quote=Dr.Bolito;324040] Jinak existují programy na obnovu dat, pokud tedy nejde o vadu způsobenou tř. statickou elektřinou.[/quote]
Proc si pridelavat starosti. Lepsi je eliminovat jejich vyskyt predem.
Dr.Bolito (40)|17.1.2011 19:13
Dal jsem vyvážení na sluníčko, měl jsem asi dát spíše na pod mrakem. Předešlým Panákem nejsem ani trochu ovlivněn neb jsem sním téměř netočil, ono 0,400Mpix žádná sláva na 15" monitoru to jakž šlo, ale detail sis musel domýšlet. :o) Proto jsem na konec dal varování, vím že chyba byla v počasí, nastavení a v absenci filtru a clony. Jinak jsem zvyklí ze zrcadlovky na chladnější podání u Canonu.

Možná se dotkl kontaktů a došlo k výboji stat. elektřiny, proto jsem také zainvestoval do značkové karty Kingston na ty neznačkové jsem také četl pár stížností o ztrátě. Ve fotoaparátu používám už 5 rokem Sandisk a spokojenost. Škoda že tyto karty nejsou řešeny jako CF tam jsou kontakty chráněny uvnitř.
1hroch (865)|17.1.2011 19:54
[quote=Dr.Bolito;324059]Dal jsem vyvážení na sluníčko, měl jsem asi dát spíše na pod mrakem.
[/quote]
To jste vy profici. Ja amater jsem na toto doposud nesahnul.
[quote=Dr.Bolito;324059] Možná se dotkl kontaktů a došlo k výboji stat. elektřiny, proto jsem také zainvestoval do značkové karty Kingston na ty neznačkové jsem také četl pár stížností o ztrátě. Ve fotoaparátu používám už 5 rokem Sandisk a spokojenost. Škoda že tyto karty nejsou řešeny jako CF tam jsou kontakty chráněny uvnitř.[/quote]
Ne, nedotkl, pekne ji vzal za plast, ale to je jedno - pozde brecet nad rozlitym mlekem..
Tak my "znali" vime co dokaze staticka elektrina, kontakty nejsou od toho, aby se na ne hrabalo, atd. Ale obcas koukam, co lidi dokazou s CD a DVD - tak hrozne nevypadaji ani ta ma, co pouzivam jako podsalek.
Dr.Bolito (40)|18.1.2011 15:47
Jaký profíci? ti by se s námi nebavili. Já teda nevím jak ostatní, mě v první řadě zajímá nastavení a pokud v něčem tápu, obrátím se na internet, od toho tu je. Nastavení přístroje by měl podle mě ovládat každý. Plnou automatiku používat spíše ojediněle, neb i když je stále sofistikovanější, není všemocná. Ano, jsou lidé co nic jiného nezkusí a jsou plně spokojeni, ale povětšinou jim ani nevadí, že je tam nějaký šum, nebo jsou barvy a expozice mimo, dokonce i když je obraz místy zaostřený někam jinam. (za to můžou do jisté míry emoce)
Vyvážení bíle je myslím základ, buď si vybereš z nastavených (žárovka, zářivka, oblačno, slunečno atd.) nebo si jí vyvážíš sám, což je nejlepší. Vybereš Uživ. WB, dáš před kameru na délku paže čistý papír zazumuješ aby na displayi byla jen bílá a vyvážíš (chvilku to trvá, bliká na displayi podobný symbol (>◘<), pokud je správně vyváženo, symbol zmizí a je to.
Nastavení expozice můžeš nechat na automatice, jsou ale i vyjímky tř. sníh, tam automat většinou hodně ztmaví scénu a video je pak zašedlé. nechci se moc rozepisovat, neb nevím jak je to u kamer, tam se záběr mění každou chvíli. Ostatní nastavení o tom si chce něco přečíst, tř. clona čím menší číslo tím i menší hloubka ostrosti, pokud točíš dítě sedící na trávě (podobně jako přiložený obrázek), tak si nastav clonu nízkou. Pokud ale točíš panoráma, tak naopak clonu vysokou, tam je potřeba vykreslit celý prostor, kdežto u portrétu tě většinou nezajímá pozadí, ale dítě. Výsledné video je pak podstatně lepší, neruší tě v záběru dcéry tř. nápis na zdi vzdálené 5m za ní atd. Nějak jsem se rozepsal tak budu raději končit, neb toho je mnohem, mnohem více a věř, že pokud si o tom něco přečteš, budeš pak mít podstatně lepší videa.
1hroch (865)|18.1.2011 20:30
[quote=Dr.Bolito;324216]Jaký profíci? ti by se s námi nebavili[/quote]
Ale bavi, napr. ted Pave1, ai,atd. - nerad bych nekoho opomenul....
[quote=Dr.Bolito;324216] Plnou automatiku používat spíše ojediněle, neb i když je stále sofistikovanější, není všemocná.[/quote]
Samozrejme, souhlas, to vse plati pro pripravovany zaber, ale dokument ti vetsinou cas neda - nelze Game -pause, tady je to pouze Game Over.
Na teto kamere jsem zkusil - tusim - WB snih - tfuj, co na me vyskocilo na displayi - az jsem se vydesil...
Je-li nastaven AWB, pri zapnuti kamery je nutno smerovat objektiv do budouci snimane sceny - muj dojem , pri startu je prvni mozny obrazek zkouman a podle toho nastaven WB. Automaticke dorovnani je otazkou dlouhe doby.
[quote=Dr.Bolito;324216]Vybereš Uživ. WB, dáš před kameru na délku paže čistý papír zazumuješ aby na displayi byla jen bílá a vyvážíš (chvilku to trvá, bliká na displayi podobný simbol (>◘<), pokud je správně vyváženo, simbol zmizí a je to.
[/quote]
Dobra finta, mozna symbol. Nektere drivejsi kamery tusim mely krytku uvnitr bilou, na tu se dal nastavovat WB.
[quote=Dr.Bolito;324216]Ostatní nastavení o tom si chce něco přečíst, tř. clona čím menší číslo tím i menší hloubka ostrosti, pokud točíš dítě sedící na trávě (podobně jako přiložený obrázek), tak si nastav clonu nízkou atd.[/quote]
To je jasne, ale u techto spotrebek (mozna stejne jako u foto kompaktu) hodne male hloubky ostrosti tezko docilis. Proc tomu tak je, musi objasnit znalci - ja bych byl nepresny. Konecne nekolik vlaken o DSLR a problematice DOF tu na Freaku je.
Dr.Bolito (40)|18.1.2011 23:44
Na menší hloubku ostrosti si musíš za zomovat.
janforman (215)|19.1.2011 08:14
[quote=jarino1978;323512]čo to tu táraš za nemysli ? navyše tu zasieraš vlákno o M306. Nikto tu nie je zvedavý na tvoje nezmysli, ktorým zjavne nerozumieš a si mimo realitu. :-k

V tom hollywoode majú techniku za prachy, ktoré si nezarobíš za celý svoj život, to sa nedá porovnávať s bakelitovými rúčkami, čo používame doma ( 24p )...[/quote]

Tak to je argument :-) jsem rád že jste o tolik lepší a naprosto přesně rozumíte problematice prokládání.
Jinak pokud by jste potřebovali něco na převod 50i-50p (stejnej jako TV popř. jako ReonVX softwarově) tak mám, akorát na Corei7 to udělá maximálně 6fps. Mějte se fajn a přeju hodně ostrých filmových záběrů.