Chcem začať s filmom, poraďte kameru
Zdravím, chcel by som začať seriózne natáčať filmy, som úplný začiatočník, čo sa filmu týka, venujem sa mnohým kreatívnym činnostiam a cítim, že by som svoj potenciál mohol v plnej miere využiť práve v rámci filmovej tvorby. Chcel by som začať s kratšími, 20 - 40 min. filmami, "umelecké" záležitosti, možno trochu dokument, chcem strihať, konvertovať, kombinovať s 3d efektami, "hrať sa" so svetlom, točiť za denného svetla aj v noci..., výstup by mal byť pozerateľný na "plátne", teda min. 24 fps, HD, zvuk aspoň 5.1 kanálový ( o zvuku toho ešte veľa neviem, takže možno blbosť...), "použiteľný" zoom ( opt. ) So svojimi dielkami by som sa chcel zučastniť súťaží, festivalov...
Pravdepodobne ste tu už podobné otázky mali, ale napriek tomu sa chcem spýtať, aký "stroj" by ste mi odporúčili, nechcem veľmi lacnú kameru, strop neurčím, ale bol by som rád, ak by mi niekto poradil dobrý pomer cena - kvalita, alebo ešte lepšie cena - funkcia, nemám rád kompromisy, ale urcite budem musieť nejaké urobiť, kým začnem zarábať tie milióny...:)
Ešte sa chcem spýtať, či neviete o možnosti kúpy staršieho príslušenstva, resp. filmovej techniky, statívy, reflektory, vozíky, koľajničky atď. A nesmejte sa...:)
Pravdepodobne ste tu už podobné otázky mali, ale napriek tomu sa chcem spýtať, aký "stroj" by ste mi odporúčili, nechcem veľmi lacnú kameru, strop neurčím, ale bol by som rád, ak by mi niekto poradil dobrý pomer cena - kvalita, alebo ešte lepšie cena - funkcia, nemám rád kompromisy, ale urcite budem musieť nejaké urobiť, kým začnem zarábať tie milióny...:)
Ešte sa chcem spýtať, či neviete o možnosti kúpy staršieho príslušenstva, resp. filmovej techniky, statívy, reflektory, vozíky, koľajničky atď. A nesmejte sa...:)
Dik za link, pred hodinkou som si zacal kamerky cekovat, teraz by som uz podobnu temu nezalozil, ale nech to tu je, mozno pridu este nejake typy...
no já bych řekl, že začínáš obráceně... sháníš kameru a pak řešíš co budeš natáčet... samozřejmě v amatérských podmínkách to asi jinak nejde, ale řekl bych, že se to dělá obráceně.... jinak je asi i potřeba nastínit cenovou relaci.. opravdu se zde ptá lidí spousty a ceny lítají třebas i 10tis za kameru .-))))))... jestli máš třeba na kameru 250tis nebo 500tis a zhruba stejnou částku na vybavení (podotýkám základní) pak to má smysl se asi bavit...
jinak se dá dokument natočit v podstatě čímkoliv.... je to akademická debata, asi chceš konkrétně, ale doporučuji nejprve o samotném tématu "filmu" pohovořit obecně, aby jsi získal "obrys" obludy, která tě čeká .-)))
jinak se dá dokument natočit v podstatě čímkoliv.... je to akademická debata, asi chceš konkrétně, ale doporučuji nejprve o samotném tématu "filmu" pohovořit obecně, aby jsi získal "obrys" obludy, která tě čeká .-)))
pokud chces zacit s filmarinou seriozne tak si zvykej ze profi vybaveni se pujcuje, protoze na kazdej projekt je potreba jina technika zavisla na vyrazovejch prostredcich, ktery chces vyuzivat...
[QUOTE=appalacio;188194]no já bych řekl, že začínáš obráceně... sháníš kameru a pak řešíš co budeš natáčet... samozřejmě v amatérských podmínkách to asi jinak nejde, ale řekl bych, že se to dělá obráceně.... jinak je asi i potřeba nastínit cenovou relaci.. opravdu se zde ptá lidí spousty a ceny lítají třebas i 10tis za kameru .-))))))... jestli máš třeba na kameru 250tis nebo 500tis a zhruba stejnou částku na vybavení (podotýkám základní) pak to má smysl se asi bavit...
jinak se dá dokument natočit v podstatě čímkoliv.... je to akademická debata, asi chceš konkrétně, ale doporučuji nejprve o samotném tématu "filmu" pohovořit obecně, aby jsi získal "obrys" obludy, která tě čeká .-)))[/QUOTE]
Jasne, nechcem kameru za pol miliona, sustredim sa skor na triedu "poloprofesionalnych" kamier, kde sa ceny pohybuju ( pre mna prijatelne ) okolo 80 - 130 tisic, prave z tejto triedy by som potreboval vybrat "masinku" s najlepsim pomerom cena - vykon a zaujimalo by ma, v com tieto kamery zaostavaju za kamerami z triedy "profesionalnych" vzhladom na moznost pouzit ich na natacanie povedzme "studentskeho" dvojhodinoveho filmu. Viem, ze mozno idem na vec z opacnej strany, teda najskor by som sa mal teoreticky vybavit, zacat s "rodinnou" kamerkou za 15 litrov tocit plavajuce kacky atd., ale chcel by som do toho skocit hned oboma nohami... Co sa tyka konkretnych projektov, mam nejake napady, partiu ludi, ktori by do toho sli, zaoberam sa 3dckom, takze chcem aj trochu "efektovat", zatial si nechcem techniku prenajimat, je to drahe a hlavne, chcem sa popri "praci" ucit, mozno neskor..., dik za obsirnu reakciu :)
jinak se dá dokument natočit v podstatě čímkoliv.... je to akademická debata, asi chceš konkrétně, ale doporučuji nejprve o samotném tématu "filmu" pohovořit obecně, aby jsi získal "obrys" obludy, která tě čeká .-)))[/QUOTE]
Jasne, nechcem kameru za pol miliona, sustredim sa skor na triedu "poloprofesionalnych" kamier, kde sa ceny pohybuju ( pre mna prijatelne ) okolo 80 - 130 tisic, prave z tejto triedy by som potreboval vybrat "masinku" s najlepsim pomerom cena - vykon a zaujimalo by ma, v com tieto kamery zaostavaju za kamerami z triedy "profesionalnych" vzhladom na moznost pouzit ich na natacanie povedzme "studentskeho" dvojhodinoveho filmu. Viem, ze mozno idem na vec z opacnej strany, teda najskor by som sa mal teoreticky vybavit, zacat s "rodinnou" kamerkou za 15 litrov tocit plavajuce kacky atd., ale chcel by som do toho skocit hned oboma nohami... Co sa tyka konkretnych projektov, mam nejake napady, partiu ludi, ktori by do toho sli, zaoberam sa 3dckom, takze chcem aj trochu "efektovat", zatial si nechcem techniku prenajimat, je to drahe a hlavne, chcem sa popri "praci" ucit, mozno neskor..., dik za obsirnu reakciu :)
Celkom sa mi pacia kamerky CANON XL2, alebo SONY HDR-FX 1, zaujimalo by ma, ci su pouzitelne ako "filmarske" a ake problemy mozem ocakavat pri prevode videa do premietatelneho formatu...
draboo : Lebo na nu tocia skoro vsetci filmari .. Cena neni zaujimava .. Kupit sa neda .. Len sa prenajima ..
http://www.arri.com/prod/cam/d_21/d_21.htm
http://www.arri.com/prod/cam/d_21/d_21.htm
[QUOTE=draboo;188240]Jasne, nechcem kameru za pol miliona, sustredim sa skor na triedu "poloprofesionalnych" kamier, kde sa ceny pohybuju ( pre mna prijatelne ) okolo 80 - 130 tisic, prave z tejto triedy by som potreboval vybrat "masinku" s najlepsim pomerom cena - vykon a zaujimalo by ma, v com tieto kamery zaostavaju za kamerami z triedy "profesionalnych" vzhladom na moznost pouzit ich na natacanie povedzme "studentskeho" dvojhodinoveho filmu. Viem, ze mozno idem na vec z opacnej strany, teda najskor by som sa mal teoreticky vybavit, zacat s "rodinnou" kamerkou za 15 litrov tocit plavajuce kacky atd., ale chcel by som do toho skocit hned oboma nohami... Co sa tyka konkretnych projektov, mam nejake napady, partiu ludi, ktori by do toho sli, zaoberam sa 3dckom, takze chcem aj trochu "efektovat", zatial si nechcem techniku prenajimat, je to drahe a hlavne, chcem sa popri "praci" ucit, mozno neskor..., dik za obsirnu reakciu :)[/QUOTE]
no vidíš, to už je základ.. je potřeba stanovit cenovou hladinu... cca 100tis za kameru, to je poloprofi třída
začni třeba na této stránce http://www.camcorder-test.com/ Musí ti být jasné, že to bude o penězích a i ze 100tis, se dostaneš na úroveň "točičů" TV zpráv .-)), ale to neva, protože s takovou kamerou se dá točit perfektní dokument či studenské dílo, pak to bude jen o té partě lidí, trochu toho vybavení, ale zejména o zkušenostech, bohužel tady platí začít od píky a vypracovat se... lze třeba absolvovat určité kurzy natáčení, které tě posunou o několik kroků dál, ale stejně to nebude ono.. no uvidíš sám .-)))
osobně bych ti doporučil Canon XH A1, kdy se vejdeš do cenové relace.. je to vynikající kamera.. i když jsou i lepší, ale to je o té ceně... dále je potřeba počítat s vybavením, tam to je cenově na úrovni kamery.. rozhodně světla, mikrofony, náhledové obrazovky, stativy, případně stedicam atd. bez toho se skoro nehneš... dále interiéry, exteriéry, taky to není zadara.. plus lidi, pokud to jsou nadšenci, no nevím.....
ptal jsi se, jaký je rozdíl v kamerách, no je to stejné jako u aut... trabant taky jezdí, uveze 4lidi, ale jeto něco jiného než BMW či speciály.. u kamer to je materiál, skla, objektiv, čip, způsob nahrávání atd... to jsou ty velké cenové rozdíly.. já s oblibou říkám, že ve 12hodin odpoledne na sluníčku točí pěkně i mob. telefon, rozdíl se pozná v extrémních podmínkách (noc, šero, přechody atd)...dále je potřeba zvolit výstup, prostě film v nějakém komprimátu ti jen tak nevezmou, nehledě, že i v postprodukci by jsi byl sám proti sobě, protože potřebuješ pro následnou úpravu co nejkvalitnější předlohu...tam pak poznáš, že i kamera za 100tis neumí všechno...že máš takovej lepší průměr
dále efektové úpravy atd.. to je kapitola sama pro sebe, připrav se na velký výdaj za PC a to efekty zvládneš jen do určité míry. Rozhodně nezkoušej film postavit na efektu viz USA trháky.. prostě to nejde, tam na tom dělá stovka lidí a při následném rengeringu nejnáročnějších scén používají desítky či stovky PC.... mrkni na př. http://www.videocopilot.net/ co je reálné v domácích podmínkách, nehledě, že zvládnou základy nějakého softu trvá i pár měsíců při intenzivním výcviku....
no vidíš, to už je základ.. je potřeba stanovit cenovou hladinu... cca 100tis za kameru, to je poloprofi třída
začni třeba na této stránce http://www.camcorder-test.com/ Musí ti být jasné, že to bude o penězích a i ze 100tis, se dostaneš na úroveň "točičů" TV zpráv .-)), ale to neva, protože s takovou kamerou se dá točit perfektní dokument či studenské dílo, pak to bude jen o té partě lidí, trochu toho vybavení, ale zejména o zkušenostech, bohužel tady platí začít od píky a vypracovat se... lze třeba absolvovat určité kurzy natáčení, které tě posunou o několik kroků dál, ale stejně to nebude ono.. no uvidíš sám .-)))
osobně bych ti doporučil Canon XH A1, kdy se vejdeš do cenové relace.. je to vynikající kamera.. i když jsou i lepší, ale to je o té ceně... dále je potřeba počítat s vybavením, tam to je cenově na úrovni kamery.. rozhodně světla, mikrofony, náhledové obrazovky, stativy, případně stedicam atd. bez toho se skoro nehneš... dále interiéry, exteriéry, taky to není zadara.. plus lidi, pokud to jsou nadšenci, no nevím.....
ptal jsi se, jaký je rozdíl v kamerách, no je to stejné jako u aut... trabant taky jezdí, uveze 4lidi, ale jeto něco jiného než BMW či speciály.. u kamer to je materiál, skla, objektiv, čip, způsob nahrávání atd... to jsou ty velké cenové rozdíly.. já s oblibou říkám, že ve 12hodin odpoledne na sluníčku točí pěkně i mob. telefon, rozdíl se pozná v extrémních podmínkách (noc, šero, přechody atd)...dále je potřeba zvolit výstup, prostě film v nějakém komprimátu ti jen tak nevezmou, nehledě, že i v postprodukci by jsi byl sám proti sobě, protože potřebuješ pro následnou úpravu co nejkvalitnější předlohu...tam pak poznáš, že i kamera za 100tis neumí všechno...že máš takovej lepší průměr
dále efektové úpravy atd.. to je kapitola sama pro sebe, připrav se na velký výdaj za PC a to efekty zvládneš jen do určité míry. Rozhodně nezkoušej film postavit na efektu viz USA trháky.. prostě to nejde, tam na tom dělá stovka lidí a při následném rengeringu nejnáročnějších scén používají desítky či stovky PC.... mrkni na př. http://www.videocopilot.net/ co je reálné v domácích podmínkách, nehledě, že zvládnou základy nějakého softu trvá i pár měsíců při intenzivním výcviku....
[QUOTE=Pytkin;188246]draboo : Lebo na nu tocia skoro vsetci filmari .. Cena neni zaujimava .. Kupit sa neda .. Len sa prenajima ..
http://www.arri.com/prod/cam/d_21/d_21.htm[/QUOTE]
hmm a kolik to stojí? .-)) tak 250tis??? hezký kousek, ale to je už profi mašinka a co vybavení k tomu? to taky nebude láce.... je lepší začít s dokumentární kamerou kolem těch 100tis a pořádně se vyučit .-))
http://www.arri.com/prod/cam/d_21/d_21.htm[/QUOTE]
hmm a kolik to stojí? .-)) tak 250tis??? hezký kousek, ale to je už profi mašinka a co vybavení k tomu? to taky nebude láce.... je lepší začít s dokumentární kamerou kolem těch 100tis a pořádně se vyučit .-))
tak s tim ze na ni tocej vsichni bych byl opatrnej... ale pro zacatek staci z1 nebo neco takovyho, to je zaklad...
No mít vysoké ambice je moc pěkná věc. Ale měly by být v rozumném poměru se znalostmi. Přijde mi to jako tenhle ten příměr: "Chtěl bych malovat krásné velké umělecké obrazy. Poraďte mi jaké barvy by byly nejlepší. Obrazy bych chtěl vystavovat v galeriích". Umí tenhle malíř vůbec malovat? Pozná rozdíl mezi olejem a akvarelem? Ví jaký je rozdíl malovat na plátno nebo karton?
[QUOTE=appalacio;188270]no vidíš, to už je základ.. je potřeba stanovit cenovou hladinu... cca 100tis za kameru, to je poloprofi třída
začni třeba na této stránce http://www.camcorder-test.com/ Musí ti být jasné, že to bude o penězích a i ze 100tis, se dostaneš na úroveň "točičů" TV zpráv .-)), ale to neva, protože s takovou kamerou se dá točit perfektní dokument či studenské dílo, pak to bude jen o té partě lidí, trochu toho vybavení, ale zejména o zkušenostech, bohužel tady platí začít od píky a vypracovat se... lze třeba absolvovat určité kurzy natáčení, které tě posunou o několik kroků dál, ale stejně to nebude ono.. no uvidíš sám .-)))
osobně bych ti doporučil Canon XH A1, kdy se vejdeš do cenové relace.. je to vynikající kamera.. i když jsou i lepší, ale to je o té ceně... dále je potřeba počítat s vybavením, tam to je cenově na úrovni kamery.. rozhodně světla, mikrofony, náhledové obrazovky, stativy, případně stedicam atd. bez toho se skoro nehneš... dále interiéry, exteriéry, taky to není zadara.. plus lidi, pokud to jsou nadšenci, no nevím.....
ptal jsi se, jaký je rozdíl v kamerách, no je to stejné jako u aut... trabant taky jezdí, uveze 4lidi, ale jeto něco jiného než BMW či speciály.. u kamer to je materiál, skla, objektiv, čip, způsob nahrávání atd... to jsou ty velké cenové rozdíly.. já s oblibou říkám, že ve 12hodin odpoledne na sluníčku točí pěkně i mob. telefon, rozdíl se pozná v extrémních podmínkách (noc, šero, přechody atd)...dále je potřeba zvolit výstup, prostě film v nějakém komprimátu ti jen tak nevezmou, nehledě, že i v postprodukci by jsi byl sám proti sobě, protože potřebuješ pro následnou úpravu co nejkvalitnější předlohu...tam pak poznáš, že i kamera za 100tis neumí všechno...že máš takovej lepší průměr
dále efektové úpravy atd.. to je kapitola sama pro sebe, připrav se na velký výdaj za PC a to efekty zvládneš jen do určité míry. Rozhodně nezkoušej film postavit na efektu viz USA trháky.. prostě to nejde, tam na tom dělá stovka lidí a při následném rengeringu nejnáročnějších scén používají desítky či stovky PC.... mrkni na př. http://www.videocopilot.net/ co je reálné v domácích podmínkách, nehledě, že zvládnou základy nějakého softu trvá i pár měsíců při intenzivním výcviku....[/QUOTE]
Dik moc, vniesol si mi do toho trochu svetla a zobral som si z toho, ze sa to da aj s poloprofesionalnym vybavenim, ten CANON sa mi paci, zacal som porovnavat parametre, snad nieco vyberiem, co sa tyka efektov, s postprodukciou mam nejake skusenosti a viem ako to funguje vo velkych studiach, samozrejme, ze nemam ambicie na urovni ILM, uz teraz vyrabam niekolko sekundove az minutove animacie, ktorymi by som chcel svoje dielka spestrit, ostatne je vecou kompozicie a zaklad je samozrejme, ako pises, kvalita natoceneho materialu, este raz dik.
začni třeba na této stránce http://www.camcorder-test.com/ Musí ti být jasné, že to bude o penězích a i ze 100tis, se dostaneš na úroveň "točičů" TV zpráv .-)), ale to neva, protože s takovou kamerou se dá točit perfektní dokument či studenské dílo, pak to bude jen o té partě lidí, trochu toho vybavení, ale zejména o zkušenostech, bohužel tady platí začít od píky a vypracovat se... lze třeba absolvovat určité kurzy natáčení, které tě posunou o několik kroků dál, ale stejně to nebude ono.. no uvidíš sám .-)))
osobně bych ti doporučil Canon XH A1, kdy se vejdeš do cenové relace.. je to vynikající kamera.. i když jsou i lepší, ale to je o té ceně... dále je potřeba počítat s vybavením, tam to je cenově na úrovni kamery.. rozhodně světla, mikrofony, náhledové obrazovky, stativy, případně stedicam atd. bez toho se skoro nehneš... dále interiéry, exteriéry, taky to není zadara.. plus lidi, pokud to jsou nadšenci, no nevím.....
ptal jsi se, jaký je rozdíl v kamerách, no je to stejné jako u aut... trabant taky jezdí, uveze 4lidi, ale jeto něco jiného než BMW či speciály.. u kamer to je materiál, skla, objektiv, čip, způsob nahrávání atd... to jsou ty velké cenové rozdíly.. já s oblibou říkám, že ve 12hodin odpoledne na sluníčku točí pěkně i mob. telefon, rozdíl se pozná v extrémních podmínkách (noc, šero, přechody atd)...dále je potřeba zvolit výstup, prostě film v nějakém komprimátu ti jen tak nevezmou, nehledě, že i v postprodukci by jsi byl sám proti sobě, protože potřebuješ pro následnou úpravu co nejkvalitnější předlohu...tam pak poznáš, že i kamera za 100tis neumí všechno...že máš takovej lepší průměr
dále efektové úpravy atd.. to je kapitola sama pro sebe, připrav se na velký výdaj za PC a to efekty zvládneš jen do určité míry. Rozhodně nezkoušej film postavit na efektu viz USA trháky.. prostě to nejde, tam na tom dělá stovka lidí a při následném rengeringu nejnáročnějších scén používají desítky či stovky PC.... mrkni na př. http://www.videocopilot.net/ co je reálné v domácích podmínkách, nehledě, že zvládnou základy nějakého softu trvá i pár měsíců při intenzivním výcviku....[/QUOTE]
Dik moc, vniesol si mi do toho trochu svetla a zobral som si z toho, ze sa to da aj s poloprofesionalnym vybavenim, ten CANON sa mi paci, zacal som porovnavat parametre, snad nieco vyberiem, co sa tyka efektov, s postprodukciou mam nejake skusenosti a viem ako to funguje vo velkych studiach, samozrejme, ze nemam ambicie na urovni ILM, uz teraz vyrabam niekolko sekundove az minutove animacie, ktorymi by som chcel svoje dielka spestrit, ostatne je vecou kompozicie a zaklad je samozrejme, ako pises, kvalita natoceneho materialu, este raz dik.
[QUOTE=draboo;188289]Dik moc, vniesol si mi do toho trochu svetla a zobral som si z toho, ze sa to da aj s poloprofesionalnym vybavenim, ten CANON sa mi paci, zacal som porovnavat parametre, snad nieco vyberiem, co sa tyka efektov, s postprodukciou mam nejake skusenosti a viem ako to funguje vo velkych studiach, samozrejme, ze nemam ambicie na urovni ILM, uz teraz vyrabam niekolko sekundove az minutove animacie, ktorymi by som chcel svoje dielka spestrit, ostatne je vecou kompozicie a zaklad je samozrejme, ako pises, kvalita natoceneho materialu, este raz dik.[/QUOTE]
já jsem amatér, dělám jen občas pár videí, ale jinak sleduji co se dá, vývoj..ale zejména porovnávám filmy v TV v kině .-)), proč se neopičit, že ?? .-)))....tvrdím, že se film dá natočit i s kamerou do 100tis viz. nepř film Once, ale to co dělá rozdíl mezi Amerikou a zbytkem je styl.. nevím jak ostatní, snad to popíšu správně, ale já vidím na amerických filmech, i když to jsou s bídou B-čka, skvělou práci s kamerou, změna úhlu, pohyb, střih no prostě super, u nás může mít film zajímavý scénář, ale způsob točení se mi prostě nezdá, jen občas je vidět zajímavý film i z pohledu točení... ale jen velmi zřídka
prostě osobně bych využíval hodně jeřáb, steadicam, chcete-li steadycam a podobné věcičky, a doporučil bych si film dopředu pořádně připravit, žádné improvizace, ty dokážou film zabít....zkoušel jsem jeden čas natočit takovej propagační filmeček a opravdu mě to v závěru dost mrzelo, že jsme vlastně jen improvizovali a vymýšleli až na place....
taky jsme byli parta nadšenců, ale byl to smolík právě v tom, že jsme do toho kecali každej... pokud půjdeš do nějakýho filmečku, prostě si to nenech řídit, je potřeba jednu hlavu a jednu myšlenku, jednu vizi
další otázkou je co vlastně budeš točit a kam to půjde... bude to čistě dokument, budeto hraný, výpravný... co vlastně .-)) pak je problém další, jak jsem psal, interiéry, exteriéry...
já jsem amatér, dělám jen občas pár videí, ale jinak sleduji co se dá, vývoj..ale zejména porovnávám filmy v TV v kině .-)), proč se neopičit, že ?? .-)))....tvrdím, že se film dá natočit i s kamerou do 100tis viz. nepř film Once, ale to co dělá rozdíl mezi Amerikou a zbytkem je styl.. nevím jak ostatní, snad to popíšu správně, ale já vidím na amerických filmech, i když to jsou s bídou B-čka, skvělou práci s kamerou, změna úhlu, pohyb, střih no prostě super, u nás může mít film zajímavý scénář, ale způsob točení se mi prostě nezdá, jen občas je vidět zajímavý film i z pohledu točení... ale jen velmi zřídka
prostě osobně bych využíval hodně jeřáb, steadicam, chcete-li steadycam a podobné věcičky, a doporučil bych si film dopředu pořádně připravit, žádné improvizace, ty dokážou film zabít....zkoušel jsem jeden čas natočit takovej propagační filmeček a opravdu mě to v závěru dost mrzelo, že jsme vlastně jen improvizovali a vymýšleli až na place....
taky jsme byli parta nadšenců, ale byl to smolík právě v tom, že jsme do toho kecali každej... pokud půjdeš do nějakýho filmečku, prostě si to nenech řídit, je potřeba jednu hlavu a jednu myšlenku, jednu vizi
další otázkou je co vlastně budeš točit a kam to půjde... bude to čistě dokument, budeto hraný, výpravný... co vlastně .-)) pak je problém další, jak jsem psal, interiéry, exteriéry...
[QUOTE=appalacio;188304]já jsem amatér, dělám jen občas pár videí, ale jinak sleduji co se dá, vývoj..ale zejména porovnávám filmy v TV v kině .-)), proč se neopičit, že ?? .-)))....tvrdím, že se film dá natočit i s kamerou do 100tis viz. nepř film Once, ale to co dělá rozdíl mezi Amerikou a zbytkem je styl.. nevím jak ostatní, snad to popíšu správně, ale já vidím na amerických filmech, i když to jsou s bídou B-čka, skvělou práci s kamerou, změna úhlu, pohyb, střih no prostě super, u nás může mít film zajímavý scénář, ale způsob točení se mi prostě nezdá, jen občas je vidět zajímavý film i z pohledu točení... ale jen velmi zřídka
prostě osobně bych využíval hodně jeřáb, steadicam, chcete-li steadycam a podobné věcičky, a doporučil bych si film dopředu pořádně připravit, žádné improvizace, ty dokážou film zabít....zkoušel jsem jeden čas natočit takovej propagační filmeček a opravdu mě to v závěru dost mrzelo, že jsme vlastně jen improvizovali a vymýšleli až na place....
taky jsme byli parta nadšenců, ale byl to smolík právě v tom, že jsme do toho kecali každej... pokud půjdeš do nějakýho filmečku, prostě si to nenech řídit, je potřeba jednu hlavu a jednu myšlenku, jednu vizi
další otázkou je co vlastně budeš točit a kam to půjde... bude to čistě dokument, budeto hraný, výpravný... co vlastně .-)) pak je problém další, jak jsem psal, interiéry, exteriéry...[/QUOTE]
Mame velmi podobne nazory a vkus, zda sa..:) Ja som vzdelanim a povolanim technik, ale vzdy som sa obsmietal okolo umenia, pacia sa mi stylizovane vecicky a presne ako pises, zeriav, kolajnice ( neviem ako sa tomu v zargone hovori...), o tom vsetkom premyslam, dokonca navrhujem vlastne konstrukcie a riesim moznost ich zhotovenia, scenar pripravujem, nechcem sa k tomu blizsie vyjadrovat, ale bude to tak trochu crazy, chcem tomu dat osobitu atmosferu, bude to stylove, vela retrospektiv, flashbackov...,trochu psycho..., no ved uvidite...:) Exteriéry vyuzijem tie najdostupnejsie a chcem vyuzit moznost vyobrazit ich "v inom svetle". Mne je jedno, ci ten film, na ktorom sa vlastne budem ucit, budem robit dva, tri roky, s vysledkom musim byt spokojny, aby som ho pustil "von", mozno to skoci "v sufli", ako urcite vela ambicioznych projektov, ale uz len pre tu srandu do toho idem, samozrejme, ze to bude nizkorozpoctova zalezitost, ale o to vacsia vyzva...
prostě osobně bych využíval hodně jeřáb, steadicam, chcete-li steadycam a podobné věcičky, a doporučil bych si film dopředu pořádně připravit, žádné improvizace, ty dokážou film zabít....zkoušel jsem jeden čas natočit takovej propagační filmeček a opravdu mě to v závěru dost mrzelo, že jsme vlastně jen improvizovali a vymýšleli až na place....
taky jsme byli parta nadšenců, ale byl to smolík právě v tom, že jsme do toho kecali každej... pokud půjdeš do nějakýho filmečku, prostě si to nenech řídit, je potřeba jednu hlavu a jednu myšlenku, jednu vizi
další otázkou je co vlastně budeš točit a kam to půjde... bude to čistě dokument, budeto hraný, výpravný... co vlastně .-)) pak je problém další, jak jsem psal, interiéry, exteriéry...[/QUOTE]
Mame velmi podobne nazory a vkus, zda sa..:) Ja som vzdelanim a povolanim technik, ale vzdy som sa obsmietal okolo umenia, pacia sa mi stylizovane vecicky a presne ako pises, zeriav, kolajnice ( neviem ako sa tomu v zargone hovori...), o tom vsetkom premyslam, dokonca navrhujem vlastne konstrukcie a riesim moznost ich zhotovenia, scenar pripravujem, nechcem sa k tomu blizsie vyjadrovat, ale bude to tak trochu crazy, chcem tomu dat osobitu atmosferu, bude to stylove, vela retrospektiv, flashbackov...,trochu psycho..., no ved uvidite...:) Exteriéry vyuzijem tie najdostupnejsie a chcem vyuzit moznost vyobrazit ich "v inom svetle". Mne je jedno, ci ten film, na ktorom sa vlastne budem ucit, budem robit dva, tri roky, s vysledkom musim byt spokojny, aby som ho pustil "von", mozno to skoci "v sufli", ako urcite vela ambicioznych projektov, ale uz len pre tu srandu do toho idem, samozrejme, ze to bude nizkorozpoctova zalezitost, ale o to vacsia vyzva...
V sucastnosti by som sa pozrel po FullHD XDCAM-EX kamere Sony PMW-EX1 s velkymi 3x1/2" CMOS cipmi. Aj na tomto fore je o nej vela popisane - https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php?t=13657
Ked filmarcinu, tak by som si asi pockal na RED SCARLET, je to 2/3" CMOS kamera so 100mbps dat.tokom a s 1-180fps, zaznam na karty (dva sloty) a vymenna optika, co tie vase Z1, EX1 nemaju. To uz potom radsej Z7, ale ta kompresia...
dalsia moznost je kupit daky kameru s vacsim chipom a nahravat nekomprimovane do komputru .. samozrejme to neni moc vhodne , ked clovek zrovna ide dakam do lesa ..
[QUOTE=stayman;188495]100mbps mu nestaci? ta MJPEG2000 kompresia je v pohode, aj na narocnejsie projekty.[/QUOTE]
.-)) nemá náhodou nasazenou cenu 100-150tis za kamču? .-)) tam se asi s RED nevejde .-))
.-)) nemá náhodou nasazenou cenu 100-150tis za kamču? .-)) tam se asi s RED nevejde .-))
[QUOTE=appalacio;188497].-)) nemá náhodou nasazenou cenu 100-150tis za kamču? .-)) tam se asi s RED nevejde .-))[/QUOTE]
Stoji pod 100.000,-sk, takze v Kc urcite, este mu ostane na karty \\/
Stoji pod 100.000,-sk, takze v Kc urcite, este mu ostane na karty \\/
no ja se ptam jestli scarlett bude mit pl mount? ty mi tu odpovidas ze to ma aj red, ale co myslis tim "to" fakt netusim
osobne sem se teda docet na red.com ze scarlett ma mit built-in (cesky vestaveny) 8x T2.8 lens, o vymennejch sklech nikde nic neni tak proto se ptam...
[QUOTE=clee;188541]no ja se ptam jestli scarlett bude mit pl mount? ty mi tu odpovidas ze to ma aj red, ale co myslis tim "to" fakt netusim[/QUOTE]
Ty si uz asi mimo, ked ti odpoviem, tak sa divis, takze nema to "to" vyznam lamo.;) :D
Ty si uz asi mimo, ked ti odpoviem, tak sa divis, takze nema to "to" vyznam lamo.;) :D
[QUOTE=clee;188543]osobne sem se teda docet na red.com ze scarlett ma mit built-in (cesky vestaveny) 8x T2.8 lens, o vymennejch sklech nikde nic neni tak proto se ptam...[/QUOTE]
tak vidis, nakoniec vies aj citat. :D
tak vidis, nakoniec vies aj citat. :D
[quote=stayman;188481]Ked filmarcinu, tak by som si asi pockal na RED SCARLET, je to 2/3" CMOS kamera so 100mbps dat.tokom a s 1-180fps, zaznam na karty (dva sloty) a vymenna optika, co tie vase Z1, EX1 nemaju[/quote]
tak co teda znamena tohle?
tak co teda znamena tohle?
To, ze viem o RED a SCARLET som si neosahal, ten este nie je.
A co teda znamena tohle?
[QUOTE=clee;188537]co? redone ma pl mount...[/QUOTE]
A co teda znamena tohle?
[QUOTE=clee;188537]co? redone ma pl mount...[/QUOTE]
a tim chces teda rict ze tu kecas? scarlet ma vestavenej zoomovej objektiv kde si teda vzal info o vymenny optice?
[QUOTE=clee;188554]a tim chces teda rict ze tu kecas? scarlet ma vestavenej zoomovej objektiv kde si teda vzal info o vymenny optice?[/QUOTE]
Co? Jake info? Ziadne info o SCARLETE este nie je. Iba ze ma byt v roku 2009, takze pisat si mozem oc chcem, potom ma oprav, ked to bude a ze nebudem mat pravdu ;) :D
Co? Jake info? Ziadne info o SCARLETE este nie je. Iba ze ma byt v roku 2009, takze pisat si mozem oc chcem, potom ma oprav, ked to bude a ze nebudem mat pravdu ;) :D
no to vidim uz ted podle infa na strankach a fotek z netu ze kecas, to ze ma na voku namontovany kompendium neznamena ze ma vymenny skla :D
[QUOTE=clee;188556]no to vidim uz ted podle infa na strankach a fotek z netu ze kecas, to ze ma na voku namontovany kompendium neznamena ze ma vymenny skla :D[/QUOTE]
Ale no tak clee, obrazky ti idu, ale vediet ovladat soft alebo kameru uz nie, tak o com to hovoris? :D
Ale no tak clee, obrazky ti idu, ale vediet ovladat soft alebo kameru uz nie, tak o com to hovoris? :D
no musim priznat, ze si ma potesil, pretoze ta cena aj s build-in optikou, ako vravis, nema chybu :-!!!
NO neviem .. Ja by som sa na Scarlett moc netesil .. Ak to bude tak ako s redom .. same problemy atd .. tak neni o co stat ..
[quote=draboo;188240]Jasne, nechcem kameru za pol miliona, sustredim sa skor na triedu "poloprofesionalnych" kamier, kde sa ceny pohybuju ( pre mna prijatelne ) okolo 80 - 130 tisic, prave z tejto triedy by som potreboval vybrat "masinku" s najlepsim pomerom cena - vykon a zaujimalo by ma, v com tieto kamery zaostavaju za kamerami z triedy "profesionalnych" vzhladom na moznost pouzit ich na natacanie povedzme "studentskeho" dvojhodinoveho filmu. :)[/quote]
Podíval bych se na:
http://www.disk.cz:80/disk/detail1.csp?!PV,2380
http://www.disk.cz:80/disk/detail1.csp?!PV,2468
Podíval bych se na:
http://www.disk.cz:80/disk/detail1.csp?!PV,2380
http://www.disk.cz:80/disk/detail1.csp?!PV,2468
[QUOTE=Pytkin;188565]NO neviem .. Ja by som sa na Scarlett moc netesil .. Ak to bude tak ako s redom .. same problemy atd .. tak neni o co stat ..[/QUOTE]
Scarlet ma jasnu kompresiu a zaznam, na karty, clee prisiel na to, ze ma aj objektiv, tak ake problemy myslis? S napajanim? A s RED ONE sa v pohode kazdy den nakruca, tiez mi nie je jasne, ake same problemy.
Scarlet ma jasnu kompresiu a zaznam, na karty, clee prisiel na to, ze ma aj objektiv, tak ake problemy myslis? S napajanim? A s RED ONE sa v pohode kazdy den nakruca, tiez mi nie je jasne, ake same problemy.
stayman : skus to spracovavat .. a uvidis ..
Celkom by ma zaujimalo , ako si natocis 3-4 hodiny materialu na svadbe a potom to budes strihat vo VEGASe .. Schvalne si to odskusaj .. A napis , ako si spokojny ..
Celkom by ma zaujimalo , ako si natocis 3-4 hodiny materialu na svadbe a potom to budes strihat vo VEGASe .. Schvalne si to odskusaj .. A napis , ako si spokojny ..
[QUOTE=Pytkin;188593]stayman : skus to spracovavat .. a uvidis ..
Celkom by ma zaujimalo , ako si natocis 3-4 hodiny materialu na svadbe a potom to budes strihat vo VEGASe .. Schvalne si to odskusaj .. A napis , ako si spokojny ..[/QUOTE]
MJPEG vie Vegas bez rekompresie, ide to uplne v pohode, ale neviem, ci by som siel so Scarletom na svadbu, tam mi stacia HC1 ;) :p :D
EDIT: a aj ak by bol nejaky problem, prevediem si to do HD kodeku Cineform, a striham v pohode, tak som to robil v casoch, ked este nemal podporu HDV a ziadny problem, kopec uzivatelov Premci,alebo Ediusa (ktory ma vlastny HQ kodek) tak robia doteraz. V ocm vidis teda ty tak zavazne problemy, mi nie je jasne vobec.
Celkom by ma zaujimalo , ako si natocis 3-4 hodiny materialu na svadbe a potom to budes strihat vo VEGASe .. Schvalne si to odskusaj .. A napis , ako si spokojny ..[/QUOTE]
MJPEG vie Vegas bez rekompresie, ide to uplne v pohode, ale neviem, ci by som siel so Scarletom na svadbu, tam mi stacia HC1 ;) :p :D
EDIT: a aj ak by bol nejaky problem, prevediem si to do HD kodeku Cineform, a striham v pohode, tak som to robil v casoch, ked este nemal podporu HDV a ziadny problem, kopec uzivatelov Premci,alebo Ediusa (ktory ma vlastny HQ kodek) tak robia doteraz. V ocm vidis teda ty tak zavazne problemy, mi nie je jasne vobec.