Chcem začať s filmom, poraďte kameru
stayman : Myslis ze MJPEG je kompatibilny s JPEG2000 ? Inak kde si nasiel ze scarlet nahrava do jpeg2000 ? na ich webe pisu ze REDCODE ..
Ale ja som pisal o REDCAME .. Je to cele uplne na hovno .. Ten ich software ide realne len na MACkoch .. aj to len na Inteloch .. Vsetky konverzie stasne dlho trvaju .. Musim povedat ze RED ma este co dohanat .. Vraj nedavno vypustili SDK , tak sa ocakava lepsia podpora v strihacich softwaroch .. no dufajme ze sa to podari .. Zatial je posprodukcia s REDom velke utrpenie ..
Ale ja som pisal o REDCAME .. Je to cele uplne na hovno .. Ten ich software ide realne len na MACkoch .. aj to len na Inteloch .. Vsetky konverzie stasne dlho trvaju .. Musim povedat ze RED ma este co dohanat .. Vraj nedavno vypustili SDK , tak sa ocakava lepsia podpora v strihacich softwaroch .. no dufajme ze sa to podari .. Zatial je posprodukcia s REDom velke utrpenie ..
ta postprodukcni workflow redcode je vazne na palici, i na 3.2ghz osmijadre je to pomaly, meli to udelat jako sony s xdcamem, nahravat paralelne fullres a offline proxy, bylo by po problemu. tenhle system pres referencing je pomalej, navic nacitat nativni soubory je blbost pac sou barevne dost vyblity, chce to prohnat pres redcine, coz teda chvili trva...
[QUOTE=Pytkin;188614]stayman : Myslis ze MJPEG je kompatibilny s JPEG2000 ? Inak kde si nasiel ze scarlet nahrava do jpeg2000 ? na ich webe pisu ze REDCODE ..
Ale ja som pisal o REDCAME .. Je to cele uplne na hovno .. Ten ich software ide realne len na MACkoch .. aj to len na Inteloch .. Vsetky konverzie stasne dlho trvaju .. Musim povedat ze RED ma este co dohanat .. Vraj nedavno vypustili SDK , tak sa ocakava lepsia podpora v strihacich softwaroch .. no dufajme ze sa to podari .. Zatial je posprodukcia s REDom velke utrpenie ..[/QUOTE]
V podstate je jedno, aku pouziva kompresiu, v principe si to mozes prehodit do cohokolvek, bezstratovo, na diskusiach co som cital, tak Cineform nerobi problemy, tak preto to nechapem, co riesite, navyse tie kamery maju vystupy, takze mozete zaznamenavat do akej chcete kompresie..
Ale ja som pisal o REDCAME .. Je to cele uplne na hovno .. Ten ich software ide realne len na MACkoch .. aj to len na Inteloch .. Vsetky konverzie stasne dlho trvaju .. Musim povedat ze RED ma este co dohanat .. Vraj nedavno vypustili SDK , tak sa ocakava lepsia podpora v strihacich softwaroch .. no dufajme ze sa to podari .. Zatial je posprodukcia s REDom velke utrpenie ..[/QUOTE]
V podstate je jedno, aku pouziva kompresiu, v principe si to mozes prehodit do cohokolvek, bezstratovo, na diskusiach co som cital, tak Cineform nerobi problemy, tak preto to nechapem, co riesite, navyse tie kamery maju vystupy, takze mozete zaznamenavat do akej chcete kompresie..
[QUOTE=clee;188618]ta postprodukcni workflow redcode je vazne na palici, i na 3.2ghz osmijadre je to pomaly, meli to udelat jako sony s xdcamem, nahravat paralelne fullres a offline proxy, bylo by po problemu. tenhle system pres referencing je pomalej, navic nacitat nativni soubory je blbost pac sou barevne dost vyblity, chce to prohnat pres redcine, coz teda chvili trva...[/QUOTE]
Urcite mas namysli svoj "spickovy" final cut, kde je obmedzenie na 10bit, dobra hracka pre studentov...
Urcite mas namysli svoj "spickovy" final cut, kde je obmedzenie na 10bit, dobra hracka pre studentov...
nemam na mysli, na nle to nezavisi, fcp je akorat jedinej kterej umi redcode nacitat primo prave s 10bit omezenim, ale to je jen jedna z moznejch workflow, jinak na offline 10bit je zbytecnej luxus...
[QUOTE=stayman;188619]V podstate je jedno, aku pouziva kompresiu, v principe si to mozes prehodit do cohokolvek, bezstratovo, na diskusiach co som cital, tak Cineform nerobi problemy, tak preto to nechapem, co riesite, navyse tie kamery maju vystupy, takze mozete zaznamenavat do akej chcete kompresie..[/QUOTE]
ta konverzia trva brutalne dlho .. dajme tomu 10min materialu trva 5-6 hodin .. ked mas hodinu materialu , tak sa hybes radovo v desiatkach hodin .. to je nepouzitelne .. 20 sec spot sa s tym robit da .. Film by som robit nechcel .. Bohuzial sa schyluje ze ideme s tym asi robit film .. dufam ze sa to dako utrasie dovtedy ..
ta konverzia trva brutalne dlho .. dajme tomu 10min materialu trva 5-6 hodin .. ked mas hodinu materialu , tak sa hybes radovo v desiatkach hodin .. to je nepouzitelne .. 20 sec spot sa s tym robit da .. Film by som robit nechcel .. Bohuzial sa schyluje ze ideme s tym asi robit film .. dufam ze sa to dako utrasie dovtedy ..
[QUOTE=stayman;188620]Urcite mas namysli svoj "spickovy" final cut, kde je obmedzenie na 10bit, dobra hracka pre studentov...[/QUOTE]
FinaCut je zatial jediny software , ktory vie strihat tie proxy fajly .. to je snad jedine pouzitelne riesenie ..
Alebo to zvlada aj daco ine ?
FinaCut je zatial jediny software , ktory vie strihat tie proxy fajly .. to je snad jedine pouzitelne riesenie ..
Alebo to zvlada aj daco ine ?
[QUOTE=Pytkin;188624]ta konverzia trva brutalne dlho .. dajme tomu 10min materialu trva 5-6 hodin .. ked mas hodinu materialu , tak sa hybes radovo v desiatkach hodin .. to je nepouzitelne .. 20 sec spot sa s tym robit da .. Film by som robit nechcel .. Bohuzial sa schyluje ze ideme s tym asi robit film .. dufam ze sa to dako utrasie dovtedy ..[/QUOTE]
10minut 5-6hodin? :eek: Tak to sa mi nezda, Cineform vie aj capture do svojho kodeku, t.j. v RT a toto by trvalo kvoli comu tak dlho?
10minut 5-6hodin? :eek: Tak to sa mi nezda, Cineform vie aj capture do svojho kodeku, t.j. v RT a toto by trvalo kvoli comu tak dlho?
[QUOTE=Pytkin;188625]FinaCut je zatial jediny software , ktory vie strihat tie proxy fajly .. to je snad jedine pouzitelne riesenie ..
Alebo to zvlada aj daco ine ?[/QUOTE]
Jasne, ako hracka jediny.
Alebo to zvlada aj daco ine ?[/QUOTE]
Jasne, ako hracka jediny.
[quote=Pytkin;188625]FinaCut je zatial jediny software , ktory vie strihat tie proxy fajly .. to je snad jedine pouzitelne riesenie ..
Alebo to zvlada aj daco ine ?[/quote]
iba fcp...
Alebo to zvlada aj daco ine ?[/quote]
iba fcp...
[QUOTE=stayman;188628]10minut 5-6hodin? :eek: Tak to sa mi nezda, Cineform vie aj capture do svojho kodeku, t.j. v RT a toto by trvalo kvoli comu tak dlho?[/QUOTE]
Proste to tak dlho konvertuje .. Ja neviem preco ..
Vlastne viem .. Lebo su kokoti a dali na trh produkt , ktory je pozliepany a nedoladeny ..
Proste to tak dlho konvertuje .. Ja neviem preco ..
Vlastne viem .. Lebo su kokoti a dali na trh produkt , ktory je pozliepany a nedoladeny ..
clee : jo .. to je smutne ..
Neskusal si naberat HDSDI ? resp. vobec HD SDI pouzit ? Co ide von ? 720p ? alebo 1080i ? je obraz pouzitelny ?
Neskusal si naberat HDSDI ? resp. vobec HD SDI pouzit ? Co ide von ? 720p ? alebo 1080i ? je obraz pouzitelny ?
[QUOTE=Pytkin;188634]Proste to tak dlho konvertuje .. Ja neviem preco ..
Vlastne viem .. Lebo su kokoti a dali na trh produkt , ktory je pozliepany a nedoladeny ..[/QUOTE]
Uz som pisal, vzdy sa najde vychodisko, kebyze vsetci ludia "riesia problemy" ako ty, co by bolo?
Vlastne viem .. Lebo su kokoti a dali na trh produkt , ktory je pozliepany a nedoladeny ..[/QUOTE]
Uz som pisal, vzdy sa najde vychodisko, kebyze vsetci ludia "riesia problemy" ako ty, co by bolo?
stayman : hej .. vychodisko sa najde vzdy .. ale u serioznych firiem celkom funguje to , ze ked daju nieco na trh , tak to funguje ..
[QUOTE=stayman;188639]Uz som pisal, vzdy sa najde vychodisko, kebyze vsetci ludia "riesia problemy" ako ty, co by bolo?[/QUOTE]
BTW : Ako ja riesim problemy ?
BTW : Ako ja riesim problemy ?
[QUOTE=Pytkin;188646]BTW : Ako ja riesim problemy ?[/QUOTE]
no nijak, proste povies len, kokoti, neseriozni a tak, lebo podla teba nikto s RED ONE nic nenatocil, nepostrihal ako so vsetkym, s cim si ty mal problem. Povedz mi jednu jedinu vec, co je dokonale, teda okrem mna a vsetkeho okolo mna.:D
no nijak, proste povies len, kokoti, neseriozni a tak, lebo podla teba nikto s RED ONE nic nenatocil, nepostrihal ako so vsetkym, s cim si ty mal problem. Povedz mi jednu jedinu vec, co je dokonale, teda okrem mna a vsetkeho okolo mna.:D
placas blbosti, s redem se normalne toci, akorat postprodukcni workflow neni tak smooth jak by mela bejt
[QUOTE=clee;188649]placas blbosti, s redem se normalne toci, akorat postprodukcni workflow neni tak smooth jak by mela bejt[/QUOTE]
no ved placas tu ty, ja tvrdim, ze to ide, su toho plne diskusie a poznam velmi dobre manika, co s tym robi. Ty nerobis, aj aj ked hej, budu plne diskusie finalcut tvojich detskych otazok :D
no ved placas tu ty, ja tvrdim, ze to ide, su toho plne diskusie a poznam velmi dobre manika, co s tym robi. Ty nerobis, aj aj ked hej, budu plne diskusie finalcut tvojich detskych otazok :D
stayman : clee to uz povedal za mna ..
A co je dokonale ? No vsetko ma nejaku tu musku .. ale RED technologia trpi detskymi chorobami .. proste je to nedotiahnuty produkt do konca .. red codec pada .. na PC neexistuje .. atd atd .. jedine mas stastie , ze s tym nemusis robit .. inak by si nadaval tiez ..
A co je dokonale ? No vsetko ma nejaku tu musku .. ale RED technologia trpi detskymi chorobami .. proste je to nedotiahnuty produkt do konca .. red codec pada .. na PC neexistuje .. atd atd .. jedine mas stastie , ze s tym nemusis robit .. inak by si nadaval tiez ..
Pisal som, ako by som s tym robil, a aj, ze ako s tym robia ostatni, dufam, ze FCP nema na svojich strankach napisanu podporu RED, pretoze potom by nebol RED navine, ale FCP, podla tvojej logiky...
[QUOTE=stayman;188481]Ked filmarcinu, tak by som si asi pockal na RED SCARLET, je to 2/3" CMOS kamera so 100mbps dat.tokom a s 1-180fps, zaznam na karty (dva sloty) a vymenna optika, co tie vase Z1, EX1 nemaju. To uz potom radsej Z7, ale ta kompresia...[/QUOTE]
OMG
nejen, ze to nebude mit vymenny objektiv ale i datovy tok neni 100Mb/s ale je 100MB/s ve spicce (180fps), vice tu http://www.dvinfo.net/conf/red-digital-cinema/127617-scarlet-100mb-s-redcode.html
RED sazi na to, ze tu budou CF karty min 32GB pristi rok, to se vse uvidi...
Navic nativne ma RED format R3D nacist Adobe Premiere, nevim jestli uz ted vypusti (jestli uz to neni venku) nejaky update, nebo to bude az soucasti CS4, bavite se tu o slozitem workflow, proto to sem davam, vice tu, ten link zalozil primo Jim Jannard, http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=16967
OMG
nejen, ze to nebude mit vymenny objektiv ale i datovy tok neni 100Mb/s ale je 100MB/s ve spicce (180fps), vice tu http://www.dvinfo.net/conf/red-digital-cinema/127617-scarlet-100mb-s-redcode.html
RED sazi na to, ze tu budou CF karty min 32GB pristi rok, to se vse uvidi...
Navic nativne ma RED format R3D nacist Adobe Premiere, nevim jestli uz ted vypusti (jestli uz to neni venku) nejaky update, nebo to bude az soucasti CS4, bavite se tu o slozitem workflow, proto to sem davam, vice tu, ten link zalozil primo Jim Jannard, http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=16967
[QUOTE=stayman;188662]Pisal som, ako by som s tym robil, a aj, ze ako s tym robia ostatni, dufam, ze FCP nema na svojich strankach napisanu podporu RED, pretoze potom by nebol RED navine, ale FCP, podla tvojej logiky...[/QUOTE]
Nerozumiem uplne tvojej logike .. FCP je jediny software , ktory vie pracovat s red proxy fajlami .. Preco by mal byt na vine , ze to inde nejde ?
stracam sa v tvojich myslienkach ..
Nerozumiem uplne tvojej logike .. FCP je jediny software , ktory vie pracovat s red proxy fajlami .. Preco by mal byt na vine , ze to inde nejde ?
stracam sa v tvojich myslienkach ..
[QUOTE=stayman;188684]btw:co povedal za teba?[/QUOTE]
toto :
[QUOTE=clee;188649]placas blbosti, s redem se normalne toci, akorat postprodukcni workflow neni tak smooth jak by mela bejt[/QUOTE]
toto :
[QUOTE=clee;188649]placas blbosti, s redem se normalne toci, akorat postprodukcni workflow neni tak smooth jak by mela bejt[/QUOTE]
stayman : este som tak rozmyslal .. ako by si teda spracovaval red vo vegase ? napred by si dva dni konvertoval material pomocou redcine .. potom by si postrihal vo vegase .. a potom by si ako natiahol EDLku do REDCINE ?
[QUOTE=Pytkin;188701]Nerozumiem uplne tvojej logike .. FCP je jediny software , ktory vie pracovat s red proxy fajlami .. Preco by mal byt na vine , ze to inde nejde ?
stracam sa v tvojich myslienkach ..[/QUOTE]
Tak to velmi rychlo zabudas, co tvrdis, vravim, ze ked ma FCP podporu R3D, tak nie je chyba na strane RED, ale FCP, to je tvoja logika, to iste tvrdis o AJA DECLINK vs. VEGAS.
Inak pisal som manikovi, co s tym robi, tak som zvedavy, co mi odpise.
stracam sa v tvojich myslienkach ..[/QUOTE]
Tak to velmi rychlo zabudas, co tvrdis, vravim, ze ked ma FCP podporu R3D, tak nie je chyba na strane RED, ale FCP, to je tvoja logika, to iste tvrdis o AJA DECLINK vs. VEGAS.
Inak pisal som manikovi, co s tym robi, tak som zvedavy, co mi odpise.
[QUOTE=ai;188698]OMG
nejen, ze to nebude mit vymenny objektiv ale i datovy tok neni 100Mb/s ale je 100MB/s ve spicce (180fps), vice tu http://www.dvinfo.net/conf/red-digital-cinema/127617-scarlet-100mb-s-redcode.html
RED sazi na to, ze tu budou CF karty min 32GB pristi rok, to se vse uvidi...
Navic nativne ma RED format R3D nacist Adobe Premiere, nevim jestli uz ted vypusti (jestli uz to neni venku) nejaky update, nebo to bude az soucasti CS4, bavite se tu o slozitem workflow, proto to sem davam, vice tu, ten link zalozil primo Jim Jannard, http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=16967[/QUOTE]
Je jasne, ze je to "zlozite" na HW, proste 4K s dat.tokom nad 100MB nepostrihas na domacej masine, a mozno ma clee spatne zostavene PC, pretoze su uz zaznamy z REDONE kamery postrihane.
nejen, ze to nebude mit vymenny objektiv ale i datovy tok neni 100Mb/s ale je 100MB/s ve spicce (180fps), vice tu http://www.dvinfo.net/conf/red-digital-cinema/127617-scarlet-100mb-s-redcode.html
RED sazi na to, ze tu budou CF karty min 32GB pristi rok, to se vse uvidi...
Navic nativne ma RED format R3D nacist Adobe Premiere, nevim jestli uz ted vypusti (jestli uz to neni venku) nejaky update, nebo to bude az soucasti CS4, bavite se tu o slozitem workflow, proto to sem davam, vice tu, ten link zalozil primo Jim Jannard, http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=16967[/QUOTE]
Je jasne, ze je to "zlozite" na HW, proste 4K s dat.tokom nad 100MB nepostrihas na domacej masine, a mozno ma clee spatne zostavene PC, pretoze su uz zaznamy z REDONE kamery postrihane.
[QUOTE=stayman;188743]Tak to velmi rychlo zabudas, co tvrdis, vravim, ze ked ma FCP podporu R3D, tak nie je chyba na strane RED, ale FCP, to je tvoja logika, to iste tvrdis o AJA DECLINK vs. VEGAS.
Inak pisal som manikovi, co s tym robi, tak som zvedavy, co mi odpise.[/QUOTE]
FCP nema podporu R3D .. Len v nom mozes otvorit proxy fajly ktore si kamera generuje a strihat s nimi ..
Inak pisal som manikovi, co s tym robi, tak som zvedavy, co mi odpise.[/QUOTE]
FCP nema podporu R3D .. Len v nom mozes otvorit proxy fajly ktore si kamera generuje a strihat s nimi ..
takze pouzivat mozete FinalCut alebo Cineform,alebo cakat na SDK
http://blogs.adobe.com/davtechtable/2008/08/new_red_camera_adobe_support_1.html
http://blogs.adobe.com/davtechtable/2008/08/new_red_camera_adobe_support_1.html
Stayman : no to viem .. tak vidis ze ten workflow je na hovno .. kamera je rok na trhu a stale ziadna podpora ..
[QUOTE=Pytkin;188770]Stayman : no to viem .. tak vidis ze ten workflow je na hovno .. kamera je rok na trhu a stale ziadna podpora ..[/QUOTE]
Ale on mi nepisal, ze je to nahovno, to pisal clee.
Ale on mi nepisal, ze je to nahovno, to pisal clee.
Hehe, ten flame by ste mohli este trochu potiahnut, clovek sa vela dozvie :), ale nie, dakujem vsetkym.
stayman : to hovorim ja , ze je podpora na hovno .. ked jedina pouzitelna platforma je INTEL OSX a FCP .. Vsetko v Beta faze .. Na jedinej platforme ktora funguje si vyberiem v tajmlajne REDCODEC a pafne FCP .. atd atd ..
ja sa ho teda este raz spytam, ako je mozne, ze jemu nic nevadi. Ja by som vsak scarleta chcel, velmi, takze ma to zaujma tiez, pisal mi, ze Scarlet bude pouzivat R3D tiez, avsak som zistil, ze tych 100MBps nie je tak, ako si mysli trebars ten anglican, co tu pisal, to je dat.tok pre 180fps burst mode, a teda si vypoctaj, kolko bude pouzivat pri 25 alebo 50fps. Sak 100MB za sekundu nezapises kontinualne na kartu
stayman : jo .. 100MBps je celkom zahul .. na kartu si to dost dobre neviem predstavit .. Ale nebude to tak ako pri REDONE ? ze velke fps robi pri mensom rozliseni .. Inak to je tiez trosku na hovno .. ze mensie rozlisenia robi len vyrezom chipu ..
stayman : este vec , ktorej nerozumiem .. chapem ze , ked som skusal REDCINE pred par mesiacmi .. a bola verzia 1.0 BETA , tak nefungoval import EDL z FCP .. Bolo treba pouzit daku 3rd party utilitu , ktoru napisal daky nadsenec .. Dnes je verzia 3.1.2 (opat BETA) .. A stale to nefunguje .. A stale treba pouzivat tu 3rd party utilitu .. to je chore ..
[QUOTE=Pytkin;188839]stayman : jo .. 100MBps je celkom zahul .. na kartu si to dost dobre neviem predstavit .. Ale nebude to tak ako pri REDONE ? ze velke fps robi pri mensom rozliseni .. Inak to je tiez trosku na hovno .. ze mensie rozlisenia robi len vyrezom chipu ..[/QUOTE]
O tomto som nevedel.
O tomto som nevedel.
[QUOTE=Pytkin;188841]stayman : este vec , ktorej nerozumiem .. chapem ze , ked som skusal REDCINE pred par mesiacmi .. a bola verzia 1.0 BETA , tak nefungoval import EDL z FCP .. Bolo treba pouzit daku 3rd party utilitu , ktoru napisal daky nadsenec .. Dnes je verzia 3.1.2 (opat BETA) .. A stale to nefunguje .. A stale treba pouzivat tu 3rd party utilitu .. to je chore ..[/QUOTE]
Tak to sa spytam, alebo mam oprasit G4 a FinalCut? :D
Tak to sa spytam, alebo mam oprasit G4 a FinalCut? :D
no jestli si provozoval fcp na g4 tak se nedivim ze se k tomu vyjadrujes tak jak se vyjadrujes:D dnes je ale jina doba panacku...
[QUOTE=clee;188845]no jestli si provozoval fcp na g4 tak se nedivim ze se k tomu vyjadrujes tak jak se vyjadrujes:D dnes je ale jina doba panacku...[/QUOTE]
Panacka robis ty niekomu..
Panacka robis ty niekomu..
Stayman : G4 nechaj spinkat :) RED software bezi len na INTEL MACoch .. G4/G5 neni podporovana .. To je tiez jedna z veci , s kerou mi lezu na nervy :)
se ani nedivim, na g5 by jakykoliv laborovani s R3D nemelo smysl, teda mozna krome prohlizeni mrtvolek :D
to Pytkin
na nejlepsi odkuk 2K je nejlepsi Black MAgic Multibridge Eclipse.Kona ma podporu jen takovou ze bud ti to jede ven ve full 2k ale jen 15 snimku za sekundu anebo ti to jede normalni snimkovou frekvenci ale v polovicnim rozliseni.Navic za tu cenu ti Multibridge nabizi dalsich X funkci anvic.Da se pouzit jako samostatny konvertor a velice kvalitni.A hlavne pripojeni k pocitaci je reseno unikatne.
na nejlepsi odkuk 2K je nejlepsi Black MAgic Multibridge Eclipse.Kona ma podporu jen takovou ze bud ti to jede ven ve full 2k ale jen 15 snimku za sekundu anebo ti to jede normalni snimkovou frekvenci ale v polovicnim rozliseni.Navic za tu cenu ti Multibridge nabizi dalsich X funkci anvic.Da se pouzit jako samostatny konvertor a velice kvalitni.A hlavne pripojeni k pocitaci je reseno unikatne.