Číňané přišli o poslední díl Game of Thrones. Kvůli obchodní válce s USA

21.5.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Obchodní válka mezi Čínou a USA mělo nečekané důsledky pro čínské fanoušky seriálu Hra o trůny. Závěrečný díl si nemohli pustit legální cestou, neboť vlastník práv pro tamní trh jej zablokoval, a to údajně na žádost čínské vlády.
Obchodní vztahy mezi USA a Čínou se v uplynulých dnech pořádně přiostřily. Své o tom ví Huawei, který kvůli zákazu prezidenta Donalda Trumpa ztratí přístup ke službám od Googlu i komponentům dodávaným jinými americkými firmami jako Qualcomm či Intel. Problémy se ovšem objevují i v jiných oblastech, kde bychom je vůbec nečekali. Přesvědčili se o tom čínští diváci, kteří čekali na premiéru závěrečného dílu osmé řady i celého seriálu Game of Thrones (Hra o trůny). Práva na její distribucí v Číně vlastní tamní služba pro streamování Tencent Video, která na sociální síti Weibo oznámila, že poslední epizoda nebude odvysílána včas z důvodů problémů s přenosem.

Kabelová televize HBO, která je tvůrcem Game of Thrones, se ovšem ohradila, že žádné problémy s přenosem nezaznamenala. Deníku The Wall Street Journal potom zástupce společnosti sdělil, že důvodem nedostupnosti tohoto dílu mělo být obchodní napětí. Platforma Tencent Video údajně dostala od čínské vlády příkaz, aby dlouho očekávanou epizodu zablokovala. Tuto informaci zástupci streamovací platformy neokomentovali, ale čínští diváci se prý včas dozví nové datum zpřístupnění. Řada předplatitelů zahrnula společnost Tencent Video kritikou, někteří dokonce požadují vrácení části peněz za předplatné. Mezitím se poslední díl seriálu dostal mezi čínské fanoušky alespoň neoficiální cestou prostřednictvím torrentových webů.
I přes určité překážky Game of Thrones získal na čínském trhu obrovskou popularitu. Úvodní díl osmé série měl na platformě Tencent Video zaznamenat během prvního dne na 20 milionů zhlédnutí. Čínské cenzuře se ovšem nelíbily některé scény, především kvůli násilí, a tak musely být ze seriálu vystřiženy. První díl závěrečné série je tedy v Číně o šest minut kratší než ve zbytku světa.