Tip: Vyrazte na virtuální projekci filmu a podpořte své oblíbené kino

3.4.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Koronavirová krize může být likvidační pro některá menší kina. Proto vznikly dva projekty, které umožňují fanouškům zakoupit si vstupenky na virtuální projekci. Kvůli filmu samozřejmě nemusí nikam chodit, stačí si otevřít webový prohlížeč.
Již řadu týdnů zejí prázdnotou kinosály po celé republice. To ovšem neznamená, že by kina vůbec nevysílala. Vznikly totiž dva projekty, které fungují na velmi podobném principu a snaží se podpořit především malá česká kina. Fanoušci zase mají možnost si alespoň částečně připomenout atmosféru filmové projekce. Nikam samozřejmě nemusíte chodit, vzhledem k současným opatřením by to ostatně ani nebylo možné. I to je samozřejmě výhoda, neboť můžete klidně zůstat v teplácích, pohodlně se k filmu usadit a dát si skleničku něčeho dobrého k pití. Nejprve si ovšem na webu kina musíte koupit vstupenku a připojit se k filmu v daný čas. Jedná se totiž o živý stream bez možnosti pozastavení nebo vrácení zpět, takže v případě pozdního příchodu byste o část přišli – stejně jako ve skutečném kině.

Ve snímku Afrikou na pionýru můžete sledovat expedici vedenou Markem Slobodníkem, známým i z cest žlutých trabantů Dana Přibáně

První projekt se nazývá Moje kino live a jsou do něj zapojena oblíbená pražská kina Aero, Bio OKO a Světozor, ale také Bio Central z Hradce Králové a Univerzitní kino Scala v Brně. Snahou bylo navodit autentickou atmosféru, proto před každým filmem nechybí úvod a po celou dobu můžete sdílet své dojmy s ostatními diváky prostřednictvím chatu. Promítá se každý den od 20:30 a vstupenky zakoupíte přímo na stránkách daného kina. Jelikož je program stejný, záleží jen na vás, které z nich podpoříte. Základní vstupenka stojí nejčastěji 100 Kč, ale můžete přispět i vyšší částkou. Odkaz na stream vám přijde na e-mail 30 minut před začátkem filmu. Do konce tohoto týdne stihnete ještě finské komediální drama Druhá strana naděje, životopisný dokument Amy nebo online přednášku z cestovatelského cyklu Diáky.
Podobně laděný projekt Vaše kino, který spustila Asociace provozovatelů kin (APK), zapojuje desítky menších kin po celé republice. I v tomto případě platí, že projekce je společná pro všechny zapojené instituce, proto se mrkněte na stránku svého oblíbeného kina v okolí a kupte si vstupenku přímo tam. Vyjde vás na 70 Kč a pokud budete chtít, můžete jich zakoupit více – např. pro každého člena rodiny. Provozovatelé tvrdí, že filmy uváděné v rámci projektu, nejsou dostupné na jiných platformách pro streamování videa. Program do konce týdne zahrnuje filmový portrét slavného dobrodruha Amundsen, slovenskou romantickou komedii Šťastný nový rok a dokumentární road-movie Afrikou na pionýru.