www.tvfreak.cz
>
>
>

Televize LG jsou v ohrožení. Hackeři nad nimi mohou snadno převzít kontrolu

Televize LG jsou v ohrožení. Hackeři nad nimi mohou snadno převzít kontrolu
, , aktualita
Všechny televize LG s webOS by mohly být ohroženy nedávno objevenou bezpečnostní chybou. Útočníkovi by měl stačit jediný škodlivý link, aby získal kompletní přístup k televizoru. Jedinou ochranou je zatím odpojení od internetu.
K oblíbeným
reklama
S tím, jak se stále více zařízení stává „chytrými“, se objevují nové příležitosti pro útočníky. Připojení k internetu může znamenat riziko také pro televizory. Na jedné straně jsou výrobci, kteří sbírají informace o uživatelích a začínají do svých televizí stále častěji zapojovat reklamu. Nedávno začalo LG testovat další z reklamních formátů, ale vzhledem k rozšíření webOS na televizory třetích stran lze očekávat, že reklama bude spíše přibývat. Ani konkurenční Samsung nezůstává pozadu. Reklamy nelze uživatelsky vypnout, takže je nutné využívat různé kličky. Aby toho nebylo málo, máme tady také útočníky, kteří mohou Smart TV využít k získání citlivých informací nebo ovládnutí jiných zařízení v domácnosti.
 
 
David Buchanan nedávno objevil chybu, která by měla umožnit napadení jakéhokoliv novějšího televizoru LG – stačí, aby byl na platformě webOS a připojen k internetu. Útočníkovi stačí, aby zaslal škodlivý odkaz na jakékoliv zařízení ve stejné domácí síti. Teoreticky může jít o odkaz poslaný např. přes e-mail, který uživatel otevře v libovolném webovém prohlížeči ve svém smartphonu nebo počítači. Následně se spustí řetězec příkazů RootMyTV, díky čemuž útočník získá přístup k právům správce v operačním systému webOS. To je velmi závažný problém, neboť hacker si následně může dělat, co se mu zlíbí.
 
Ačkoliv nástroj RootMyTV může být užitečný pro vývojáře nebo kutily, v rukou neoprávněné osoby se z této nevinné hračky stává nebezpečná zbraň. Zatím je k dispozici pouze předčasná verze, ale vývoj nástroje stále probíhá. Jeho výhodou (a zároveň největší hrozbou) je možnost instalace jedním kliknutí přes webový prohlížeč. Prozatím nebyly zaznamenány případy, že by tuto chybu v televizorech LG někdo skutečně zneužil. Jihokorejský výrobce se zatím k problému nevyjádřil, ale doufejme, že v budoucnu zlepší zabezpečení svých Smart TV. Uživatelé zatím nemají k dispozici žádný způsob, jak se potenciálnímu útoku bránit  – jedině televizor odpojit od internetu.
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čipset Amlogic S805X2 s podporou AV1 míří do prvních TV boxů Čipset Amlogic S805X2 s podporou AV1 míří do prvních TV boxů
Po několika letech od představení se začíná čip Amlogic S805X2 dostávat do prvních zařízení. Odtud máme také technické detaily o tomto nástupci pro S805X a S805Y. Kromě vyššího výkonu nabídne i nový kodek AV1.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Po zkušebním období Netflix zrušil také stránku s obsahem zdarma Po zkušebním období Netflix zrušil také stránku s obsahem zdarma
Před časem Netflix v Česku zrušil možnost vyzkoušet si jeho služby na 30 dní zdarma. A nyní odstranil také speciální stránku, kde bylo možné zhlédnout několik filmů a epizod populárních seriálů i bez předplatného.
16.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik
LG OLED TV zatím nepodporují hraní ve 4K120 s Dolby Vision na Xboxu LG OLED TV zatím nepodporují hraní ve 4K120 s Dolby Vision na Xboxu
Microsoft oficiálně potvrdil testování her v Dolby Vision na konzolích Xbox Series X/S. Majitelé LG OLED TV si ovšem všimli, že novinka nefunguje při použití vstupu 4K120. Oprava by měla přijít brzy. Majitelé konkurenčních televizí mají potom smůlu úplně.
16.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik
Disney+ už má 103,6 milionu předplatitelů, čekalo se ale více Disney+ už má 103,6 milionu předplatitelů, čekalo se ale více
Streamovací služba Disney+ překonala hranici 100 milionů předplatitelů. Konkrétně jde o 103,6 milionu, což je velmi pěkné číslo, nicméně ne tak vysoké, jak se čekalo. Zábavní parky se sice otevírají, ale prozatím přináší ztráty.
16.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Disney zkrátí exkluzivní období pro kina na polovinu. Následuje konkurenci Disney zkrátí exkluzivní období pro kina na polovinu. Následuje konkurenci
Disney je dalším velkým studiem, které se rozhodlo zkrátit období, po které jsou jeho filmy exkluzivně dostupné v kinech. Některé snímky bude možné streamovat již po 45 dnech od premiéry. Disney+ hlásí zpomalení růstu počtu předplatitelů.
15.5.2021, aktualita, Jáchym Šlik