reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
reklama

Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu

6.10.2019, Milan Šurkala, aktualita
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
Počet streamovacích služeb se stále zvyšuje, mnohé společnosti v nich vidí zlatý důl a pochopitelně nechtějí, aby místo nich uspěla konkurence. Proto se situace hodně přiostřuje a poslední, co by bylo žádoucí, by byla nevýhodná propagace konkurence na vlastních systémech. Středem posledních bojů je Disney+, nová streamovací služba, která má být spuštěna 12. listopadu za $6,99 měsíčně a za tuto cenu dostanete 4K pro 4 zařízení současně. Disney je nyní v konfliktu s konkurenčním Amazonem i Netflixem.
 
Disney+ logo
 
Vše je o reklamách a v případě Amazonu jde o to, že Amazon by si přál více reklam na službách od Disney pro Fire TV, např. na ABC, ESPN a Disney Channel. Disney však tolik prostoru Amazonu nechce dávat, takže nyní hrozí naopak to, že Amazon z ekosystému Fire TV úplně vyškrtne aplikace od Disney. Tohle by mohlo dosti bolet, protože Fire TV je druhým největším distributorem streamovacích aplikací. Disney podobně tak bojuje s Netflixem, protože ani tomu nechce dávat velký prostor a na jeho službách se tak přestanou objevovat reklamy na streamovací službu Netflix s výjimkou sportovního kanálu ESPN. Důvodem je i to, že Netflix nemá reklamy, takže jej nelze zpětně využít k propagaci obsahu a služeb od Disney.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.