Společnost Loewe získává nové vlastníky
21.1.2014, Milan Šurkala, aktualita
Německý výrobce televizí Loewe měl poslední dobou velké finanční problémy a v létě požádala o ochranu před věřiteli. Nyní se ale našli investoři, kteří společnost převezmou a naplánovali také její restrukturalizaci.
V létě minulého roku požádala německá společnost Loewe o ochranu před věřiteli. Našli se však investoři, kteří získali ve společnosti výrazný podíl a pokusí se o její restruturalizaci. Jde o mnichovskou investiční firmu Panthera GmbH a bývalé vedoucí pracovníky společností Apple a Bang & Olufsen. Dohoda vznikla 16. ledna 2014, cena kontraktu není známá.
Noví vlastníci společnosti chtějí profilovat společnost k mladším zákazníkům, kteří mají rádi zajímavý stylový design i high-endové technologie. Chce se zamířit také na ruský a čínský trh. Jedním z nových pracovníků je i Jan Gesmar-Larsen, který byl vedoucím evropské pobočky společnosti Apple a nyní má na starosti změny strategie v Loewe. Počítá se také se spoluprácí s čínským partnerem Hisense. Loewe také plánuje přesun svého sídla z Kronachu v Bavorsku do hlavního města Bavorska, Mnichova. Dále bude propuštěna asi čtvrtina zaměstnanců z nynějších 550.
Společnost byla založena v roce 1923 a soustředila se na dražší výrobky s cenami v řádech tisíců eur. V Evropě prodala 97 % svých televizí a zatímco v roce 2008 byl roční obrat 374 milionů eur, v roce 2012 to bylo už jen 250 milionů.
Zdroj: www.reuters.com
Noví vlastníci společnosti chtějí profilovat společnost k mladším zákazníkům, kteří mají rádi zajímavý stylový design i high-endové technologie. Chce se zamířit také na ruský a čínský trh. Jedním z nových pracovníků je i Jan Gesmar-Larsen, který byl vedoucím evropské pobočky společnosti Apple a nyní má na starosti změny strategie v Loewe. Počítá se také se spoluprácí s čínským partnerem Hisense. Loewe také plánuje přesun svého sídla z Kronachu v Bavorsku do hlavního města Bavorska, Mnichova. Dále bude propuštěna asi čtvrtina zaměstnanců z nynějších 550.
Společnost byla založena v roce 1923 a soustředila se na dražší výrobky s cenami v řádech tisíců eur. V Evropě prodala 97 % svých televizí a zatímco v roce 2008 byl roční obrat 374 milionů eur, v roce 2012 to bylo už jen 250 milionů.
Zdroj: www.reuters.com