Skoro polovina 4K TV prodaných v ČR je od Samsungu
21.6.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Samsungu se daří nejen na globálním trhu s televizory, ale také v Česku. Ze všech chytrých televizorů prodaných v dubnu jich bezmála třetina nesla logo Samsungu. V kategorii TV nad 75" drží dokonce více než poloviční podíl.
Samsung se v roce 2020 stal popatnácté v řadě největším výrobcem televizí na světě. Ani český trh v tomto ohledu není výjimkou, proto u nás Samsung dlouhodobě slaví úspěchy. Nyní se tuzemské zastoupení pochlubilo daty od výzkumné agentury GfK, která tvoří statistiky televizí skutečně prodaných koncovým zákazníkům. Nezahrnuje tedy jen dodávky, které pak mohou dlouho ležet na skladě. Podle GfK měl Samsung v dubnu 2021 získat 34,9% podíl na trhu se Smart TV. Jinak řečeno, přibližně každá třetí chytrá televize prodaná na českém trhu nesla logo Samsungu. Tržní podíl jihokorejského výrobce se ovšem ještě zvyšuje s přibývající úhlopříčkou a rozlišením.
Pokud bychom brali v potaz pouze televizory s rozlišením 4K Ultra HD (3840 x 2160 pixelů), dosáhl Samsung na českém trhu dokonce podílu 40,4 %. Velmi podobné číslo (40,6 %) dostaneme také v případě zahrnutí pouze televizí s úhlopříčkou 55 palců a více. Z dat GfK vyplývá, že Češi nejčastěji sáhnou po úhlopříčce 55 palců, ale stále více zákazníků volí větší velikost 65 palců. Segment televizorů s obrazovkou od 75 palců je sice stále poměrně malý, ale pro výrobce může být poměrně zajímavý díky vyšším maržím. V dubnu 2021 přitom této kategorii neohroženě kraloval právě Samsung, který měl podle GfK tržní podíl 56,5 %.
Samsung také prozradil, které konkrétní modely si zákazníci kupují nejčastěji. Na vrcholu nestojí QLED TV, ale UHD TV bez kvantových teček. Během čtvrtého měsíce letošního roku se o 55palcový model UE55TU7172. Z kategorie QLED TV měl být ve sledovaném období nejúspěšnější 65palcový model QE65Q80T. V obou případech se jedná o zástupce z loňského portfolia. Televizory pro rok 2021 uvádí Samsung do českých obchodů postupně od března. Vrchol nabídky letos tvoří Neo QLED TV s podsvícením miniLED, které ovšem kvůli vyšší ceně zůstanou na trhu spíše okrajovou záležitostí. Mainstreamem se letos nestanou ani 8K TV, které zůstávají pro běžného zákazníka nezajímavé kvůli vysoké ceně a nedostatku nativního obsahu v tomto rozlišení.
Zdroj: Tisková zpráva