Samsung je 15. rok v řadě jedničkou na trhu s TV. Xiaomi zabodovalo v Číně
28.2.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Samsung ani v roce 2020 nepředal štafetu nejúspěšnějšího výrobce televizí své konkurenci. Na celosvětovém trhu si udržel skoro třetinový podíl. Stupně vítězů doplňují LG a Sony. Xiaomi si připsalo úsměch na domácím trhu.
Situace na trhu s televizory je poměrně nudná. Již patnáctý rok v řadě totiž trhu dominuje Samsung, který si stále drží dostatečný náskok nad konkurencí. Změnu nepřinesl ani rok 2020, naopak si jihokorejský výrobce proti roku 2019 mírně polepšil. Podle analytické společnosti Omdia měl Samsung prodat 31,9 % televizorů na globálním trhu, zatímco v roce 2019 to bylo 30,9 %. Výrazný meziroční nárůst měly zažít QLED TV této značky, kterých se mělo prodat 7,79 milionu (proti 5,32 milionům o rok dříve).
Samsung je jedničkou na trhu od roku 2006, kdy poprvé výrazně uspěl se svými LCD TV. Této technologie se drží i nadále, ačkoliv se postupem času dočkala výrazných vylepšení – nejznámějším příkladem jsou tzv. QLED TV, které používají panel LCD vylepšený o kvantové tečky. Letos navíc Samsung přidal ještě podsvícení miniLED, a vznikly tak Neo QLED TV. Z trůnu firmu nesesadily ani některé přešlapy v minulých letech, jako byly zahnuté nebo 3D TV.
Podle společnosti Omdia byl druhým nejúspěšnějším výrobcem televizí v loňském roce LG Electronics, který získal 16,5% podíl na globálním trhu (nárůst proti 16,3 % v roce 2019). Oba jihokorejští výrobci, Samsung a LG, tedy společně drží skoro poloviční tržní podíl. Pomyslnou bronzovou medaili si odneslo Sony s 9,1 % prodaných televizorů (pokles proti 9,4 % v roce 2019). Celkem se mělo vloni prodat 225,36 milionů televizí, zatímco v roce 2019 se jednalo 215 milionů kusů. Trh s TV tedy rostl i navzdory pandemii koronaviru.
Do TOP 3 výrobců televizí zatím z globálního hlediska nezasáhl žádný čínský hráč, ale to by se v budoucnu mohlo změnit. Vzestupný trend zažívá Xiaomi, které se v roce 2020 vůbec poprvé stalo nejúspěšnějším výrobcem televizí na čínském trhu. Společnost to oznámila na sociální síti Weibo, ale nezveřejnila žádná konkrétní čísla. Xiaomi vstoupilo na trh s televizemi před osmi lety a s globální expanzí začalo až později. V současné době působí i na některých evropských trzích – u sousedů nabízí cenově dostupnou QLED TV s velkou úhlopříčkou.
Zdroj: Avforums.com, Gizmochina.com