Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Samsung vede trh s televizory již čtrnáctý rok v řadě

2.3.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Podle dat za rok 2019 byl nejúspěšnějším výrobcem televizorů na světě opět Samsung, kterému se díky solidnímu prodeji QLED TV podařilo ukousnout skoro pětinu trhu. Díky dražším modelům se navíc může pochlubit také nejvyššími tržbami.
Společnost IHS Markit zveřejnila statistiky prodeje televizorů podle značek za rok 2019. A k žádnému překvapení na vedoucí pozici nedošlo. Od roku 2006, kdy sesadil Sony, je největším výrobcem televizorů světa Samsung, přičemž ani rok 2019 nebyl výjimkou. Na druhou stranu můžeme vidět posilující vliv dravých čínských výrobců, kteří na zavedenější konkurenci útočí hlavně cenou. Celkový počet prodaných kusů statistika nezmiňuje, ale podle dřívějších odhadů se mělo v roce 2019 celosvětově prodat na 215 milionů televizorů.
 
 

Samsung vede, ale na jak dlouho?

 
Z hlediska prodaných kusů získal Samsung v loňském roce 19,8% podíl na trhu. To je sice o trochu méně než v uplynulých letech (např. v roce 2014 to bylo 22,1 % a o rok později 21 %), ale přesto to stačilo na vedoucí pozici. Samsung by ovšem měl být na pozoru hlavně před čínskými značkami, které jsou čím dál tím úspěšnější mimo domácí trh. Například v prvním čtvrtletí 2019 mělo TCL vůbec poprvé překonat Samsung a stát se jedničkou na severoamerických trzích. Světovou dvojkou v roce 2019 zůstalo LG s 12,2% podílem, následované čínskou trojicí – TCL (9,2 %), HiSense (7,8 %) a Xiaomi (5,8 %). Především poslední jmenovaná značka je velkým překvapením a mohla by v budoucnu ještě výrazně zamíchat kartami. Zatím se totiž televizory od Xiaomi, které vynikají atraktivním poměrem ceny a výbavy, prodávají pouze na několika světových trzích. Pomalu ovšem začíná s expanzí v Evropě.
 
 
Trochu jiná čísla dostaneme, pokud výrobce televizorů poměříme nikoliv podle počtu prodaných kusů, ale tržeb. Samsung podle IHS Markit získal skoro třetinu všech tržeb na světovém trhu s televizory. To znamená, že jihokorejský výrobce prodává dražší modely a mohl tak získat 30,9% tržní podíl. A zatímco počet podíl na trhu z hlediska prodaných kusů klesal, podle tržeb naopak roste – meziročně o 1,9 procentního bodu. Samsung je dominantní v segmentu televizorů s úhlopříčkou 75 palců a více, který celkově roste kvůli vyššímu zájmu zákazníků. Následuje LG (16,3 %) a také Sony (9,4 %), které chybělo mezi pěti největšími výrobci televizorů podle počtu prodaných kusů. Z čínských výrobců najdeme v žebříčku pouze TCL (6,4 %).