Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Samsung a LG poráží Čínu, společně mají přes 50% podíl na trhu s televizemi

22.5.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Trh s televizory sice v 1. čtvrtletí 2020 klesal, ale jihokorejští výrobci mají alespoň malý důvod k radosti. Dokázali totiž porazit čínskou konkurenci, která v poslední době posiluje. Společnosti Samsung a LG společně ovládly přes polovinu trhu.
Letošní rok bude pro výrobce televizorů velmi složitý, dokonce analytici předpokládají vůbec největší pokles v historii. Důvodem je samozřejmě pandemie onemocnění COVID-19, který nejprve zasáhl výrobu v asijských zemích, ale později také poptávku v Evropě či Severní Americe. Navíc došlo ke zrušení významných sportovních akcí včetně fotbalového turnaje EURO nebo Olympijských her v Tokiu. Analytici ze společnosti Omdia, kteří předpovídají, že se letos prodá o desetinu méně televizorů, než se očekávalo před začátkem pandemie, nyní přinesli také data o stavu trhu v prvním kvartále 2020.
 
 
A čísla to nejsou vůbec pozitivní, i když platí, že někteří výrobci situaci přečkali lépe, jiní hůře ve srovnání s konkurencí. Samsungu sice klesly prodeje o 10,4 % na 46,5 milionu prodaných kusů, ale přesto z hlediska tržního podílu zažil rekordní čtvrtletí. Necelá třetina televizorů prodaných v tomto období, konkrétně 32,4 %, pocházela právě od Samsungu. Tím společnost o desetinu procentního bodu překonala svůj rekord z posledního kvartálu loňského roku. Výrobci se velmi dařilo především v Evropě a Severní Americe, kde se tržní podíl zastavil na 42,6 %, respektive 41,1 %.
 
 
V portfoliu Samsungu z hlediska výdělků táhly především QLED TV. Výrobce potom dominoval hlavně v kategoriích prémiových TV (s cenou nad 2 500 dolarů), kde dosáhl 48,8% podílu. V případě televizorů s úhlopříčkou 75 palců a více potom Samsung ovládl dokonce 50,4 % trhu. Druhé zůstalo LG, které získalo 18,7 % trhu z hlediska příjmů a 13,6 % z pohledu počtu prodaných kusů. Pokud sečteme výsledky Samsungu a LG, dostaneme se na 51,1% podíl, zatímco v posledním čtvrtletí 2019 šlo o 48,6 %. Pokud bychom se zaměřili pouze na 75" televizory a větší, tak jihokorejští výrobci ovládli dokonce 72,5 % celosvětového trhu.
 
Hůře tedy ze současné krize vyšli čínští výrobci, kteří ovšem z dlouhodobého pohledu rostou. Changhong, Haier, Hisense, Konka, Skyworth i Xiaomi zažili pokles počtu prodaných kusů, stejně jako podílu na trhu. Jedinou výjimkou se stalo TCL, které zvýšilo svůj podíl z 8,7 na 9,2 %. Padaly také prodeje OLED TV, a to o 14,6 % u LG a 18,5 % u Sony.
 
Zdroj: Hdblog.it