Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Audio a domácí kina
Kamery
Multimediální centra
Projektory
Streaming videa
Televize
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně  |  Svět audia

Reklamy v televizích Samsung jsou „nepřiměřené obtěžování“, tvrdí německý úřad

, , aktualita
Reklamy v televizích Samsung jsou „nepřiměřené obtěžování“, tvrdí německý úřad
Reklamy zobrazované v uživatelském rozhraní Samsung TV nejen pobouřily celou řadu zákazníků, ale také si vysloužily pozornost úřadů. Německý Bundeskartellamt tvrdí, že bannery a shromažďováním dat porušuje Samsung zákon.
Reklamy v televizích Samsung jsou „nepřiměřené obtěžování“, tvrdí německý úřad
Letos na jaře se objevila zpráva, že Samsung na svých chytrých televizorech začal zobrazovat reklamu. Jedná se o bannery v uživatelském rozhraní, které mohou zákazníci spatřit nad pruhem aplikací panelu Smart Hub umožňujícím např. přepínání mezi aplikacemi. Obsah reklam zahrnuje různá témata od streamovacích platforem až po akční nabídku v supermarketech. U většiny zákazníků se tento krok podle očekávání setkal s nepochopením.  Sociální sítě i různá internetová fóra proto začaly plnit příspěvky nespokojených majitelů. Mnozí z nich tvrdí, že se jedná o poslední televizor této značky, který si pořídili, někteří vyzývají k bojkotu i ostatní.
 
 
Objevuje se dokonce názor, že reklamy jsou stále agresivnější a zákazníci k jejich zobrazování nedali souhlas. Navíc utratili často desítky tisíc za televizor, který je obtěžuje reklamou. Podle dostupných informací Samsung zobrazuje tyto reklamy na až 30 milionech obrazovkách svých Smart TV v Evropě včetně Ruska. Kritizována je hlavně skutečnost, že Samsung nedal zákazníkům možnost reklamy deaktivovat. Tedy alespoň oficiální cestou, neboť způsoby si uživatelé přece jen našli – např. použití alternativního DNS serveru. Extrémní navrhovanou variantou potom může být odpojení televize od internetu, ale tím pochopitelně přijdou i o další online služby.
 
Spolkový kartelový úřad (Bundeskartellamt) v Německu uvedl, že zobrazování reklamy v této formě je „nepřiměřeným obtěžováním“ podle § 7 odst. 1 zákona proti nekalé soutěži. O to více překvapí, že se Samsungem kvůli tomuto problému – alespoň na německém trhu – zatím nezabývala žádná organizace pro ochranu spotřebitele nebo hospodářské soutěže. Orgán pro ochranu hospodářské soutěže (Wettbewerbsbehörde) vydal v červenci podrobnou zprávu řadu porušení „ustanovení o ochraně údajů, spravedlnosti a občanském právu a také identifikovala nedostatečnou ochranu v současném spotřebitelském právu“, a to u většiny hlavních výrobců televizorů. I přes rostoucí počet stížností zákazníků Samsung dlouhodobě odmítá jakékoliv pochybení.
 
Zdroj: Spiegel.de