Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Reklama v Android TV naštvala uživatele. Google schytává 1* hodnocení

8.5.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Průměrné hodnocení launcheru pro Android TV kleslo v Obchodu Play na pouhou jednu hvězdičku. Důvodem jsou nespokojení uživatelé, kteří si stěžují na reklamy, jako je panel se sponzorovaným obsahem po nedávném redesignu.
Ve snaze zrychlit aktualizace Android TV byl launcher, tedy jedna z nejdůležitějších součástí operačního systému, vydán v Obchodě Google Play. Díky tomu lze provádět některé změny, aniž by bylo třeba podstupovat zdlouhavý proces testování, schvalování a distribuce systémové aktualizace. Aplikaci najdete v obchodě pod označením „Android TV Home“ a hned na první pohled vás může překvapit mimořádně nízké průměrné hodnocení. V tuto chvíli má aplikace pouze 1 hvězdičku z 5, čímž v negativním slova smyslu překonává i aplikace, které si takové hodnocení skutečně zaslouží.
 
 
Jednohvězdičkové recenze začaly přibývat vloni v srpnu, kdy se na domovské obrazovce Android TV začaly poprvé zobrazovat reklamy. Od té doby přibývají prakticky jen negativní recenze, což se podepsalo na průměrném hodnocení, neboť Google Play Store bere při výpočtu v úvahu také stáří recenze. K dalšímu nárůstů negativních hodnocení došlo v posledních dnech, kdy vychází nový redesign domovské obrazovky Android TV ve stylu Google TV. Tato aktualizace míří na televizory Sony, ale také dalších značek (např. Philips). Může se týkat také streamovacích zařízení.

 
Nová domovská obrazovka obsahuje na kartě „Objevit“ velký panel se sponzorovaným obsahem. Jedná se de facto o reklamy na filmy nebo seriály, což se uživatelům příliš nelíbí. většina recenzentů zmiňuje, že „Android TV Home“ byla dříve dobrá aplikace, ale kvůli reklamám dává nejnižší možné hodnocení. Redaktor webu 9to5google.com zmiňuje, že poslední pozitivní recenze pochází z 18. srpna 2020. V neprospěch aplikací hovoří skutečnost, že je součástí operačního systému. Většina uživatelů si tedy aplikaci v Obchodu Play vyhledá jen v případě, že je něčím naštve.
 
Tento případ ukazuje, že velká část diváků nemůže přijít na chuť reklamám v uživatelském rozhraní Smart TV. Pro výrobce televizí a vývojáře softwaru se přitom jedná o způsob, jak zvýšit zisky. Nějakou formu reklamy proto najdete i na konkurenčních platformách od LG a Samsungu.