Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
21.9.2010, Radek Jahoda, recenze
Součástí videa je i zvuk a součástí domácího videa je vlastní nahraný zvuk. Může to být komentář, hudební nahrávka nebo cokoliv jiného. Ale jakou zvukovou kartu pro nahrávání použít? Podrobně jsme za vás otestovali 12 karet. Je rozdíl mezi levnými a drahými?
Jorgen Case | 15.6.201217:45
Zdravím, chtěl bych se zeptat na potvrzení­/vyvrácení u názvu poslední testované karty. Je rozdíl v kartě ASUS Xonar HDAV 1.3 a ASUS Xonar HDAV 1.3 Deluxe ? ­(rozdíl je pouze ten, že na konci je uveden ­"DELUXE­"). Jde o totožné karty nebo je nějaký rozdíl? Děkuji
Odpovědět0  0
shapet (5) | 18.6.201212:16
náhodou jsem to zachytil ve svém mailu ... ;­-­)
Obě karty jsou HW totožné, DeLuxe verze obsahuje ale přídavnou kartu H6 s pouze analogovými výstupy 7+1. Karta má falešný PCIe slot, zasunuje se do volného slotu, ale kontakty má jenom přes kabel do mateřské karty.
Kdo nepotřebuje výstupy zvuku analog, pro toho je cena navíc zbytečná.
Koupě karty je na další otázku, ale to není moje věc.

chápu sice politiku ASUSu, je zacílený primárně pro asijský trh, nicméně drivery s popisem ­"For Chinese language only­" bych čekal spíše u výrobce jiného jména. A rok s vydáním driverů si může dovolit počkat třeba R.M.E., která nedělá bugové drivery.
ASUS s bugem od doby vzniku Xonars Audio Card je trestuhodný ­(nevíte vo co go !? .. časování ASIO driverů a tzv. DPC latenci ­(Deferred Procedure Call ­- odložené volání rutin­), která je u Xonarů stále tristní, karta se zahltí množstvím nezpracovaných pořadavků a latence činí i těžko uvěřitelných 1500 ­- 8000 us. Zodpovědné je CPU, sběrnice PCI a PCIe a ... software ­(driver­). DPC má prioritu vyšší než jádro systému, pořadavky se zpracovávají přednostně ... a vy ­"slyšíte drop out! ... Je to ohromná vlastnost zvukovek pod wokny. Vážně, Xonar je s výjimkou své USB verze Essence One za šílené peníze, téměř nepoužitelný bez vztekání.
Bug for 5.1 stereo upmix je už spíše letitý folklór u Xonaru a vyřešil ho paradoxně až výrobou karet jen pro stereo :­-­) ­- center and rear delay má ASUS paradoxně napevno, což C­-Media dávno uměla řešit. Slyšíte echo i tam, kde být nemá...
Dát za kartu přes pět tisíc se mi jeví u Xonaru jako hřích ... neberte mě doslova ... :­-)
Odpovědět0  0
irsam | 10.1.201123:26
zdravim, prosim poradte jaka zvukovka bude nejlepsi k reprakum Logitech z­-5500
mam Asus Xonar DX ale nejsem s ni spokojen
dekuji predem za odpoved
Odpovědět0  1
Lysický | 17.11.201021:45
dobrý den, i za přispění vašeho testu zvukovek jsem si vybíral ze dvou zvukovek­(chtěl jsem něco spíše na nahrávání­-kytary+mikrofon, ale i na hry atd.­). Vytipoval jsem si Creative SB X­-Fi Titanium a ASUS Xonar DX.
Nejdříve jsem si koupil Creativ a po vyzkoušení a projití několika recenzí jsem se rozhodl pro výměnu za Asus.
Creative nebyla špatná, ale dal jsem na relativné výborné výsledky testu xonar DX.Nejsem ale spokojený se zpožděním při nahrávání. Creativ neměla zpoždění žádné.Asus ano a je to dost nepříjemné.Je to možné nebo je to nastavením?zkusil jsem všechno.ASIO mám nastaveno na 2ms ­-minimum.díky za odpověď
Odpovědět0  0
quido.speedy | 29.10.201022:14
V článku mi chybí nějaký etalon, podle kterého by bylo možné porovnat vývoj v čase. Navrhoval bych přidat hodnocení Reva 5.1, Audiotraku nebo jiné ­"slušnější­" karty postavené na VIA ENVY24­/GT. Osobně vlastním M­-audio Revo 5.1 osazené na výstupu OZ BurrBrown OPA2134 a zajímalo by mne, ­"jak na tom jsem­" :­). Hlavně v porovnání s Asus STX.
Odpovědět0  0
mit19 | 10.10.201016:50
zajímalo by mě jak si vede zvukova Asus Xonar U1 v porovná s těmito. jelikož externí mi přijde mnohem užitečnější než nějaká interní kterou mohu použít jen na jeden PC.

třeba si chci zapojit ntb a mít 2 zvukovky je pro mě nadstandart.
Odpovědět0  0
Mirek_ | 1.10.201016:45
Já nevím... když je test zvukovek pro nahrávání, a jak píšete, hlavní je A­/D a D­/A převod a ne další fce, měla by být zahnuta aspoň jedna skutečná nahrávací zvukovka z toho mraku dostupných...
třeba http:­/­/www.audiotek.cz­/product­-30336­-tc­-electronic­-desktop­-konnekt­-6 apod. Srovnání by bylo jistě zajímavé. Pokud je to v článku zmíněno, tak se omlouvám.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 1.10.201020:03
Nebojte, toto mám v merku a plánuji v budoucnu test profi karet, tak se dočkáte, ale asi až po novém roce. Tento test byl zaměřen hlavně na to, jaký je rozdíl mezi opravdu levnými zvukovkami a těmi dražšími.
Odpovědět0  0
Mirek_ | 1.10.201023:59
Super, na to jsem zvědavý.
Odpovědět0  0
shapet (5) | 22.12.201017:01
Já se ke zvědavosti připojím, už jen proto, že mám toto všechno a další karty, a referenční kartu R.M.E. na D.A.W.

Smutnější je pro mne nepochopení některých rozdílů, Xonar DX se ­"studiovými parametry­" ještě obtížně akcetuji, ale radu pro současné nahrávání přes Line In a přehrávání přes S­/PDIF nemá nikdo.

Třeba jste to vyřešili. Což není rýpnutí, je to fakt, na který se nás ptají denně.
Odpovědět0  0
miniprog (2) | 30.9.201021:20
Recenze mě potěšila, protože o zvukových kartách se již tolik nemluví. Čekal jsem trochu více informací o schopnostech karet, ale chápu že je to dost subjektivní požadavek. Charakteristiky jsou prostě jasně měřitelné. Jaké schopnosti jsem měl na mysli? Před lety jsem totiž opustil značku Creative, protože nenaplňovala moje představy. Jejich ovládací panely obsahovaly mraky zbytečných pozlátek, která mi bylai k ničemu a základní funkce pro vyladění systému jsem tam nenašel. Nakonec jsem si pořídil kartu s čipem C­-Media 8788 a jen jsem zíral, co vše praktického může zvuková karta umět ­- mraky dékodovacích režimů Dolby, včetně ProLogic IIx a k tomu enkodér DolbyLive a DTS, o detailním nastavení reproduktorů, včetně dělící frekvence subwooferu nemluvě. To vše mi u SB chybělo, tam si prosazují hlavě své vlastní technologie, hlavně pro požitky z her.
P.S.: Mám pocit, že i ASUS dříve produkoval zvukové karty s čipem C­-Media 8788 a vzhledem ke schopnostem nynějších karet mi to připadá, jako by zakoupil u C­-Media nějakou licenci, nebo jen přeznačoval jejich čipy...
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 30.9.201021:30
Zrovna pro domácí kino bych nějaký ASUS doporučil, pokud možno s Dolby Live nebo DTS Connect pro přímé digitální připojení s AV receiverem. Obě tyto technologie dodávají přímo Dolby a DTS v licenci. Co se týče C­-medie, tak jejich vyšší čipy nejsou špatné, ale bohužel se příliš na zvukových kartách neobjevují. Možná se to ale změní, uvidíme.
Odpovědět0  0
Jura89 | 30.9.201020:04
Takže já když pouštím MKV film s DTS zvukem, tak ve skutečnosti slyším AC3? Sakryš a já měl za to, že DX DTSko podporuje :)
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 30.9.201021:33
Pokud to pouštíte přes S­/PDIF passthrough, tak to samozřejmě jde přímo v DTS do receiveru beze změny kvality. Toho AC3 enkodéru se týká jen to, pokud přehráváte cokoliv jiného v surround kromě AC a DTS ­- to se týká většinou her případně zapnutí nějakých 3D efektů.
Odpovědět0  0
PetrP7 (62) | 26.9.201022:24
viz http:­/­/www.audiotrak.net­/products­/prodigyhd2­/ která umožňuje i výměnu původních OZ NE5532 za lepší ­(já jsem použil Burr­-Brown OPA2134­) a vytvořit z ní Audiotrak Prodigy HD2 Gold Sound Card viz http:­/­/ixbtlabs.com­/articles2­/multimedia­/prodigy­-hd2­-gold­-page1.html...
Zvuk je excelentní, a to vím, o čem mluvím...;)
Odpovědět0  0
emigrant (2) | 16.10.201010:45
Ano Prodigy a spol byly luxusni karty pro mne do te chvile nez jsem zjistil, ze jaksi chybi podpora win 7 :­-(
Odpovědět0  0
busy (68) | 24.9.201022:01
Viem ze teraz sa asi mnohi pousmeju, ale podla mna najlepsia zvukovka vsetkych cias bola Gravis Ultrasound PnP PRO. Svojho casu vysla podobna recenzia porovnavajuca asi 20 roznych kariet, a tento GUS vsetky ostatne karty svojou kvalitou doslova ­"zvalcoval­". Napr. taku krasnu rovnu ­(+­/­- 3 dB­) charakteristiku od 0 Hz ­(naozaj od nuly!­) az po 24 kHz nemala ziadna ina karta. Skoda ze AMD, vyrobca cipovej sady Interwave pre tuto kartu, s tym prestal a karty z rodiny GUS sa prestali vyrabat :(
Odpovědět0  0
Pepa1 | 23.9.20106:30
Škoda že není v testu novinka Asus Xonar DG
http:­/­/www.asus.com­/product.aspx?P_ID=FiWODUF4uhiJVJKD&templete=2
Použitý čip na kartě je C­-Media CMI8786 a zajímalo by mne jestli bych si pomohl oproti onboard Realtek 889A.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 24.9.20107:53
Tento čip má i testovaná karta Sweex SC015, Asus pravděpodobně ale přidal externí převodníky, takže by to mělo být lepší. Věřím tvrzení výrobce ­(testy ostatních karet to potvrdily­), že karta bude mít SNR 105 dBA, takže bych se toho nebál, pokud to bude jen na digitalizaci.
Odpovědět0  0
Pepa 1 | 25.9.201014:19
Dovolím si oponovat. Sweex SC015 má čip C­-Media CMI8768 a Asus Xonar DG má čip C­-Media CMI8786. Tak si myslím že když je to číselné značení jiné, tak asi rozdíl je... ale znalec nejsem tak nevím.....
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 25.9.201020:18
Máte pravdu, přehlédl jsem ten název čipu ­- přeskupení dvou číslic. Koukal jsem na něj a zdá se, že krom vyšší vzorkovací frekvence toho moc navíc nepřinese. Ale i tak to může být dobrá karta, záleží hlavně na převodnících a použité Cirrus Logic CS4245 a CS4361 jsou dobré, zbytek se dnes stejně udělá softwarově.
Odpovědět0  0
rupmurd | 22.9.201021:29
Mám Xonar HDAV 1.3 propojený HDMI kabelem ­(obraz z grafárny do zvukovky, ze zvukovky obraz i zvuk­) s 5.1 reprem ­(Onkyo HTX­-22HD + Onkyo SKS­-11­) a zkušenosti jsou následující: vynikající ozvučení PC, ale trochu nestandardní problémy při používání HDMI zvukového výstupu ­- např. mi vadí že před přepnutím z repro na sluchátka je nutné vypnout všechny probíhající aktivity v aplikacích typu winamp, vlc, skype a v ovládacím software přepnout z HDMI mode ­(který je ve Windows nastaven na hodnotu ­"Reproduktory­" a nikoliv na ­"SPDIF PassThrough Device­") na Soundcard mode. Tj. než se okruh switchne je třeba zabít všechny zvuky a ještě k tomu není jasné, proč se musí switchnout okruh, když není nastaveno PassThrough. Další typ problému: když se zapne repro ­(resp. receiver zabudovaný do repra­) až po startu počítače, hrozí že nenaskočí obraz ani zvuk, tj. přesně dané pořadí spouštění komponent ­(nejdřív monitor a receiver, pak PC­). Rovněž problémy při zapojení typu: pouze v jedné kombinace HDMI in na repru a HDMI in na monitoru ­(nebo TV­) funguje spojení korektně ­(rozlišení obrazu se uměle nesnižuje, obraz se nevypíná při přechodu z aplikace do aplikace ­- např. zapnutí hry končilo ztrátou signálu obrazu a signál nešel nahodit jinak než vypnutím a zapnutím PC­). Zkrátka, nepříjemná daň za sloučení obrazu a zvuku do jednoho blbého HDMI kabelu. Nicméně, pokud jste ochotni dodržovat určitý postup používání těchto komponent, odvděčí se vám vynikající kvalitou obrazu i zvuku. Umí­-li váš receiver dekódovat HD zvukové stopy na Blue Ray discích nebo jejich kopiích .­-­) tj. Dolby True­-HD a DTS HDMA, můžete posílat neupravený zvuk přes HDMI k dekódování receiveru. Těm, co používají repro, nad kterým by audiofilové ohrnuly nos, bude určitě stačit i kvalita dekódování zvuku na zvukovce
Odpovědět0  0
clovek12 | 23.9.201013:37
ja by som to urobil tak, ze obraz by isiel v VGA ­->HDMI ­-> TV a zvuk SoundCard­->SPDIF­-> Receiver. mal by si po problemoch podla mna.
aspon ja to tak doma robim a funguje to.

a naco vobec XONAR, ak mas receiver na dekodovanie audia ? preco nerobis PassThrough cez HDMI v ATI grafike ?
Odpovědět0  0
rupmurd | 23.9.201019:05
Mám nVidii, a ohledně toho SPDIF ­- něco mi na tom nefungovalo jak jsem si přál ale už si nevzpomínám co :­-)
Odpovědět0  0
Miroslav M. | 22.9.201010:04
Docel mne zaujal odstavec o nedostatku karet Creative X­-FI. viz níže. Já sám vlastním jednu starší kartu X­-FI Extreme Audio http:­/­/cs.creative.com­/products­/product.asp?category=1&subcategory=873&product=15855&listby= a používám ji hlavně při hraní her a neumím si představit hrát hry bez komunikace s jinýma hráči pomocí programu Teamspeak. Používám legální W7 a když si člověk správně nainstaluje ovladače tak se mu tam objeví u mikrofonu volba Microfon Boost +20 dB . Nevěřím že tuto funkci novější karty od Creative nemají. Jestli se mnou nesoulasíte a nevěříte mi, rád poskytnu screenshot z mého mixu.
Dík
Cituji:
Další věcí je ale výbava karty. Kvalitu nejde upřít například kartám Creative, ty mají ale jeden nedostatek ­- mikrofonní vstup nemá takový zisk, když chybí dodatečné zesílení ­(na ostatních kartách typicky o 20 dB­). Používat tak tuto kartu s dynamickými mikrofony není vhodné. Potvrzují to i hráči her, kteří si stěžují, že je není při komunikaci s ostatními příliš slyšet.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 22.9.201011:07
Ano, také jsem se zprvu podivoval, že to tam není, ale našel jsem někde ve fóru, že od jisté verze ovladačů to zmizelo. Starší jsem ale nikde nesehnal ­(ne že bych hledal nějak dlouho­), navíc mi to nepřipadlo fér. Když už to výrobce tak udělal, tak ať nese následky. Zkuste nainstalovat nové ovladače, docela by mne zajímalo, zda Vám to také zmizí...
Odpovědět0  0
Miroslav M | 29.9.201019:04
Verze ovladače 6.0.1.1375
Datum 5.5.2010
Microfone Boost se nachází ­- Ikona reproduktoru kliknout pravým tlačítkem myši ­- Zařízení pro záznam ­- Vybrat jednoduchým kliknutím mikrofón u mne Microphone Creative SB X­-Fi ­(výchozí zařízení­) ­- v pravo dole tlačítko Vlastnosti ­- záložka ­"VLASTNÍ­" tam je +20dB Boost
Odpovědět0  0
Jiří Krsek (1) | 22.9.20109:08
Mohu se zeptat, proč do testu nebyly zařazeny ZK firmy Auzentech?
Odpovědět0  0
631275 (4) | 22.9.201010:27

...možná tu nejsou, protože je to defacto to samé co creative. Dříve opěvované ovladače ­(v době problému createive pod Vista­) jsou teď naprosto zoufalé. A nebo se recenzent bál o svoje zdraví a chtěl se vyvarovat migrénám způsobených vysokofrekvenčním pískáním a jinými pazvuky co Auzenky produkují, protože inženýři u Auzenu se neobtěžovali takovou drobností jako dát kartám zemění...

Nicméně by mě taky zajímalo, jak by karta v testu dopadla. Říkalo se, že Auzen dostává z Xi­-Fi maximum, ale po osobních zkušenostech ­(mám Hometheatre HD pod Win7, a to jsem blbec ­"upgradoval­" z xonaru 1,3 HDAV­) si tím nejsem vůbec ale vůbec jistý. Podle mě je hlavní předností karet od Auzentechu digitální výstup ­(třeba přes HDMI­) který je naprosto skvělý a nějak tak by to mělo asi vypadat. Technologie jako Eax, Crystalizer, apod. viz recenze Xi­-Fi od creativu­)
Odpovědět0  0
clovek12 | 22.9.201014:17
Karty Auzentech rozhodne nie su to iste ako Creative. Auzentech Prelude, Forte, Bravura sice pouzivaju X­-Fi cip, ale ostatne suciastky vratane D­/A prevodnikov su ine. a nasledne aj kvalita zvuku je niekde inde.
sam vlasnim Auzetech Prelude s X­-Fi cipom a vymenenym OPAMPom. Zvuk je oproti Creative X­-Fi Music menej ostry, detailnejsi a hlavne ovela prijemnejsi. Ziaden HDMI vystup karta nema a za halvnu vyhodu povazujem kvalitnejsi OPAMP a zjednodusene ovladace oproti Creative.
oproti ostatnym zvukovym kartam je vyhodou podpora EAX­/OpenAL v hrach.
pri prehravani hudby pouzivam Audio Creation mode s ASIO s vypnutym Crystalizerom, EAX atd, kvoli vernosti zvuku.

myslim, ze tvoje nazory su zmesou predsudkov a nepravd.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 22.9.201011:02
Cílem nebylo otestovat všechny dostupné zvukové karty, ale odpovědět na základní otázku v úvodu ­- zda se vyplatí připlatit si za drahou kartu a jestli nestačí jen levná, ale ne integrovaná. I tak je v testu docela dost karet, kromě toho výsledků v RMAA lze najít na internetu dost, určitě se někde najdou i výsledky pro Auzentech.
Odpovědět0  0
honcka (4) | 22.9.20108:52
Celkem dost mi tam chybi pro srovnani nejake lowend studiove zvukovky napr od M­-Audio nebo ESI, ktere jde poridit od cca 2000
Odpovědět0  0
Papik | 22.9.20108:02
Škoda, že jste pro srovnání neměřil i starou dobrou a oblíbenou Creative Sound Blaster Live 5.1 s čipem EMU10K1. Spolu s alternativními ovladači KX drivers je myslím slušně použitelná i dnes ­(oproti většině integrovaných zvukovek­) a přitom se dá koupit do dvou stovek i s poštovným.
Odpovědět0  0
artam (54) | 21.9.201023:17
Pouzitie vystupu ako generatora signalu pre vstup na tej istej karte bolo velmi nestastne rozhodnutie ­(a podla mna aj nelogicke, sorry Mike­). Takto koncipovane meranie trpi zasadnymi chybmi v medodike testovania.

Chapem,dobry umysel, ktory mal Mike, ale taketo meranie je jednoducho prilis amaterske. Takto namerane Vysledne grafy a hodnoty obsahuju chyby vplyvom nedefinovanych vlastnosti vystupu a teda prakticky je ich vypovedna hodnota velmi pochybna. :­(

Ak sa ako referencny zdroj signalu pouzije vystup tej istej zvukovej karty, musia byt zname jeho vlastnosti, teda je potrebne ho najprv zmerat a podla toho nakalibrovat meraci softver. Vystupy obsahuju rozne low pass filtre roznych kvalit, maju roznu linearita prevodu vystupneho prevodnika DAC, nezname produkty harmonickych na vystupe ako dosledok nedokonaleho filtra, atd... atd... To vsetko sa nameralo na vstupoch.

Pokial to testovanie ma mat nejake seriozne vysledky aspon na urovni vzajomneho porovnavania jednotlivych kariet, je absolutne nutne pouzit jediny zdroj ­(generator­) signalu spolocny pre vsetky testy.

Nerozumiem, preco pri vynalozeni usilia na zapozicanie tolkych zvukovych kariet bol taky problem zapozicat nejaky jeden kus pocitaca, do ktoreho by sa osadila jedna z kvalitnejsich kariet, u ktorej sa da predpokladat kvalitny vystup, a ten pouzit u vsetkych testov ako zdroj signalu. Potom by namerane vysledky mohli sluzit aspon pre zmysluplne vzajomne porovnavanie kariet.
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 22.9.20107:20
S tím souhlasím, ale myslím si, že kvalita výstupu bude korespondovat s kvalitou vstupu. Nebo ještě lépe ­- kvalita výstupu bude pravděpodobně vždy lepší než kvalita vstupu, takže to nebude mít takový vliv.

A ruku na srdce ­- jsme všichni přece jen amatéři a tyto karty jsou pro amatéry.
Odpovědět0  0
matfyz_z_THD (1) | 26.9.201013:33
bohuzel musim naproto souhlasit, vysledky tohoto testu jsem velmi odtizne interpretovatelna a IMO dost nepouzitelne. Je totiz klidne mozne, ze ta nejhrosi karta z tohot testu ma klidne nejlepsi vystup, ale jeji vstup je mizerny a proto propadla anebo naopak.
Odpovědět0  0
mirodz | 21.9.201022:22
Napadlo ma ci tie strasne vysledky s CMI8738 nie su preto, ze cip nativne vzorkuje iba 44100Hz ­(asi...­), mohol by autor pretestovat aspon jednu kartu a overit to?
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 22.9.20107:10
To mne napadlo také, ale výsledky jsou tam úplně stejné ­(hrozné­), netuším, jakou frekvenci ta karta nativně používá.
Odpovědět0  0
fbty | 21.9.201012:06
Dobrý deň,
Chcel by som sa spýtať ako je to s kvalitou zvuku, pokiaľ ho prenášam zo zvukovky cez optiku do externého raceivra. Dochádza k degradácii zvukového signálu v zvukovke ­(na doske­), pokiaľ zvuk prehrávam z PC dvd­-rom, HDD, FLAC­-súborov, WAV,... a následne ho prenášam optickým káblom do receivra? podľa mna nie ­- zvuk sa prenáša ešte pred spracovaním v digitálnej podobe a jeho spracovanie a D­-A prevod nastáva až v receiveri. Alebo sa mýlim?ˇ
Dik.
Odpovědět0  0
Marki | 21.9.201013:49
Je to tak, do receivera ide priamo digitalny signal. Na forach sa da docitat vselico o jitter chybach SPDIF rozhrania s nekvalitnymi kablami, ale pochybujem ze to bude na beznych receiveroch do 1000 euro a pre beznych ludi pocutelne.
Odpovědět0  0
fbty | 21.9.201014:47
Ďakujem za info :­), áno spadám do kategórie majiteľov ­"bežných receivrov­" ­- yamaha RX­-V565, takže nemám čo riešiť :­).
Odpovědět0  0
Radek Jahoda (397) | 22.9.20107:13
Myslím, že tyto příspěvky na fórech jsou nesmyslné, protože pochybuji, že to používá hodiny S­/PDIF k přehrávání. Buď receiver má vlastní a dělá převzorkování pomocí DSP ­(které je tam dnes vždy­) nebo je tam stejně nějaké PLL, které by jitter odstranilo. Myslím, že to píší stejní lidé, kteří tvrdí, že zkopírované CD má horší kvalitu než originální, což je také nesmysl.
Odpovědět0  0
niekto123 | 22.9.201014:15
Ano pri digitalnom prenose je jitter velky problem, ale ako tu uz bolo spomenue, vo Vasej kategorii AVR by som to neriesil.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.