Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Prodej LCD TV ve 4. kvartálu aneb „LEDový“ konec roku

1.3.2012, Pavel Zubatý, aktualita
LED podsvícení má oproti CCFL řadu výhod (spotřeba,barvy,tenčí panely), nevýhodou ale byla cena. Ta však poklesla natolik, že LED začíná postupně dominovat. Podle agentury Displaybank tak v prosinci mělo LED podsvícení 54 % expedovaných LCD TV.
Je to několik dní, co výzkumná agentura na trh s obrazovkami Displaybank uveřejnila zprávu „Monthly FPD TV Shipment Data“ (tj. Měsíční data dodávek televizorů s plochou obrazovkou). Asi nejmarkantnější poznatek se týká expedovaných LCD televizorů. Ve 4. kvartálu 2011 totiž mělo 52 % těchto přístrojů podsvícení LED (což tedy odpovídá 32,2 milionům zaslaných kusů). Rozmach LED podsvícení odstartoval už v lednu 2010 se 4 % LCD TV podsvícených pomocí LED, o rok později to přitom bylo 32 %. V prosinci 2011 se tento poměr zvýšil na 54 %. Celkem se loni přepravilo slušných 89,7 milionů kusů LCD TV s LED podsvícením, což odpovídá 44 procentům dodávek LCD TV.



LCD TV s LED podsvícením značky Samsung


Nejspíš nepřekvapí, že se očekává další nárůst prodeje LED LCD TV v průběhu 2. kvartálu 2012. Důvod je prostý: Výrobci HDTV rozšiřují svoje řady LED TV. Dále výše uvedená zpráva uvádí, že celosvětově dosáhl celkový počet TV s plochou obrazovkou 222 milionů kusů, které byly expedovány v r. 2011. To představuje nárůst o 7,5 % oproti roku 2010 (navzdory slabší poptávce způsobené poklesem ekonomiky). Dále zpráva uvádí, že v tomto množství je zahrnuto celkem 204 milionů kusů LCD TV. Plazmové televizory (PDP z angl. „plasma display panel“) utrpěly 3% pokles oproti předminulému roku. Loni se jich přepravilo „pouhých“ 17,9 milionů kusů.

Podle Displaybank poroste trh s LCD TV jen o 8 % v porovnání s minulým rokem. Důvody pro nízký růst jsou nasnadě: klesající poptávka a nepříznivé finanční (ekonomické) klima. Pozitivní efekt však může mít například zvyšující se poptávka po plochých televizorech nebo LOH 2012 v Londýně.

Zdroj: HDTVTest