Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
Komentáře od patriot
A já si marně lámal hlavu, proč jejich produkty ­(Pioneer, Onkyo­) nelze nikde sehnat.
Vážně by bylo škoda, kdyby skončili, protože v mnoha ohledech mají výjimečné výrobky, výjimečné kvality a postavené výjimečnou filosofií.
Prostě by na trhu chyběli. Momentálně sháním hifi mikrosystém a nikdo jiný nenabízí ve vyšší třídě to, co tyto dvě výše vzpomenuté značky.
Bohužel trh zaplavili číňani a korejci, kteří jsou ale už taky na ústupu. Filosofie je bohužel jediná ­- cena. Ano, proč ne, supr. Jenže pak zjistíte, že vlastně není výběr, protože je sice 100 značek a 5000 různých výrobků, ale všechny jsou vlastně stejné, protože vycházejí ze stejných čínských továren. Takže není z čeho vybírat a nezbývá, než akceptovat to co je. Jako Windows 10. Je nějaký výběr? Hmm, no moc ne.
Takže snad to ti Japonci zvládnou. Držím pěsti.
Odpovědět0  0
Vtipné je, že kvůli 4K, které zákazník nepotřebuje ­(v Evropě dostupné zdroje signálu jsou v nejlepším případě FullHD, a mimo Bluray je vše obvykle s vysokou komprimací dat­), ani nevyužije ­(pro 150cm úhlopříčku je FullHD ažaž.­)
Přesto recenzenti placení marketingovými odděleními výrobců horlivě za 4K bojují. A výrobci TV, HDD, SSD, flash, úložišť, cloudů, poskytovatelé internetu, výrobci grafických karet, čipů a vlastně všeho si jen mnou ruce spokojeností.
Odpovědět4  1
Zase nějaký placený článek, jak poplivat konkurenční řešení, RGBW.

Za první je lež, že tyto ­"falešně 4K­" panely jsou levnější. Ve skutečnosti ony levnější nemohou být, protože obsahují naprosto stejný počet pixelů.
POužití bílé led pomůžec zvýšit energetickou účinnost TV a zlepšit dosažitelný kontrast každého pixelu.
Dosavadní marketingový švindl ­"dynamický kontrast­" by byl tak smeten ze světa a konečně by se LCD obraz zase přiblížil plasmě ­(či jej více předběhnul, jak chcete­).

Jinak 4. barva není žádná novinka. Sharp přivedl 4. barvu ­(žlutou­) do světa LCD již v roce 2010 s marketingovým názvem Quattron ­(RGBY­). Výhodou bylo zejména lepší kreslení odstínů pleti ­(barva kůže nemá moc v sobě zelené­/modré, takže dosažitelný gamut ­(počet úrovní podání pleti­) při 8­-mi bitech na barvu je v RGB velmi limitovaný.

Takže pro mne přináší RGBY zlepšení podání barev při ­"snížení­" rozlišení obrazu. ­"Snížení­" píšu proto, že stejně nemám nic ve 4k a ani neplánuji si takové nahrávky pořizovat, dokud nebudou úhlopříčky TV větší než 2.5 ­- 3m.

Po pravdě, ideální řešení je mít stále pouze FullHD TV. Upscalling jen zanáší do obrazu dodatečné vady a žádnou novou obrazvou informaci z podstaty věci nemůže přinést.
Důvod, proč 4K přišlo, je čistě technického rázu. Výrobci nejsou schopni levně vyrobit velké LCD buňky. Narozdíl od plasmy, kde byl problém opačný ­(vyrobit malé obrazové buňky­). Proto plasma v menších úhlopříčkách neexistuje ve FullHD a proto LCD vždy s většíma úhlopříčkama nebyla cenově konkurenceschopná.

Výrobci LCD tak skrze marketing představili 4K jako věc, kterou chce zákazník mít. Ve skutečnosti ale tak pouze zakryli technické potíže a vysoké náklady pro vyrobení velké úhlopříčky při malém ­(ale dostatečném­) počtu pixelů.
Odpovědět1  2
Obdobně znějící titulek můžeme již několik let najít i na TVfreaku po každém CESu ....
...ale skutek zůstává stále nenaplněn. Myslím, že si tím výrobci zatím pouze chystají kupující ­- potřebují, aby se o OLED co nejvíce mluvilo, aby se vytvořil ­"hlad­" po této technologii. Čím větší hlad, tím vyšší marži si pak budou moct v prvních rocích prodeje nasadit.
Odpovědět0  0
Já si myslím, že problém není výtěžnost. Určitě se najde na světě hodně ­(desetitisíce, statisíce­) zákazníků zazobanců, co by byli ochotni dát za OLED TV 300,500, i více set tisíc Kč jen proto, aby byli IN. Ale i cena v milionech by byla průchozí. Když je někdo ochoten dát za statický obraz ­(Picasso­) přes dvě miliardy korun, proč by nebyl schopen dát za TV zlomek této ceny... Prostě zákazníci by se jistě našli pro jakoukoliv cenu.
Já myslím, že životnost KVALITNÍHO obrazu je jednoduše u OLED pořád otřesná. Ať již marketigová oddělení říkají co chtějí. A nikdo si nechce pokazit jméno, ani pokazit jméno technologii OLED, protože v ní je biliardový potenciál do budoucnosti.
Odpovědět2  1
Panasonic má u Plzně továrnuna TV a je jedna z největších na světě ­(co se týče Panasoniku­) ­- vyrábí TV minimálně pro celou Evropu. Samozřejmě pod pojmem vyrábí je nutno si představit ­"pouze­" kompletaci. Snad i něco více, jako vývoj firmwarů ­- bůh suď. Ale to je stejné jako se Škodovkou, samotným VW i jinými koncerny. Všichni nakupují díly a z těch jen skládají. Každý ale nakupuje něco jiného ­- podle toho, co chce vyrábět. Takže buď je z toho ve výsledku Dacia, nebo Mercedes, nebo cokoliv jiného.

Co se týče firmware, já naopak velmi oceňuji, když vycházejí jejich pravidelné updaty. Tam je vidět, že se o výrobek výrobce pečuje a snaží se, aby byl zákazník spokojený. Neexistuje přístroj bez chyb či nedostatů ­- v dnešní době už vůbec ne. Dyť má tolik funkcí ­- internet, přehrávač videosouborů atd, to jsou věc? neustále ve vývoji. Dobrá značka se pozná ani ne tak, že vydává firmware často, spíše tím, že vydá nový firmware i s odstupem roku ­- dvou, zatímco ti levní výrobci již na ukončené modely kašlou.
Odpovědět0  0
Na cenu dělá každý bez výjimky. Ale každý si dá jiné zadání o výrobku. Jak Dacia, tak Mercedes se snaží dělat na cenu, ale přesto se jedná o jinou kvalitu.
Tak je to i s LG. Nemají nic, žádnou podporu, žádné požadavky na trvanlivost. To je jejich zadání.
Odpovědět0  0
pošli mi prosím katalog TV od LG na adresu patriot@post.cz.

Moc dík !!!!

PS: Může být i v angličtině. Mně zajímají hlavně tabulky s technickými údaji. Ještě jednou moc dík !!!! A těším se.
Odpovědět0  0
LG dělá jen na cenu. Čech typicky nakupuje podle papírových hodnot. A když to ještě někde dobře klapne v testu, hned je rozhodnuto.
Panasonic se nikdy na cenu LG nedostane. Vývoj v Japonsku vs. vývoj v Koreji. Výroba v Česku vs. výroba v Číně. Žádná podpora od LG, vždyť si idnich nestáhnete ani elektronický katalog, natožpak tištěnou brožuru.

Opakuji že LG dělá jen na cenu. Nemůžete čekat služby, nemůžete čekat trvanlivost. Očekávejte pouze technologickou ­"našlapanost­" modelů. ­"Datasheet­" TV od LG bude vždycky plný features. To, že ale TV odejde po 3 letech ­(buď jenom obraz už není to co býval, nebo úplně klekne­), je věc druhá.
Odpovědět2  0