Oskarové drama CODA přineslo Apple TV+ o 25 % více sledujících
6.4.2022, Milan Šurkala, aktualita
Oskarové drama CODA je pro Apple hned několikanásobným úspěchem. Spolu s výhrou zlatých sošek to přineslo také významné navýšení počtu sledujících uživatelů. Podle neoficiálního zdroje by mělo jít o 25% nárůst.
Streamovací služba Apple TV+ je první takovou službou, které se povedlo vyhrát Oskara za nejlepší film. Získala ho za drama CODA, které je o rodině neslyšících s jediným slyšícím členem. Tím je dcera, která objeví zálibu ve zpěvu. Vedle toho dostalo Oskara i za nejlepší vedlejší mužskou roli a nejlepší adaptovaný scénář. Podle neoficiálních zdrojů to mělo ale ještě jeden vedlejší efekt. Počet sledujících této streamovací služby se měl zvýšit o 25 %.
To ale bohužel nic moc konkrétního neřekne, protože přesně nevíme, kolik sledujících vlastně Apple TV+ má. Otázkou také je, jak velká část z toho jsou uživatelé, kteří jen využijí bezplatné zkušební období, aby se na film podívali a období pak ukončili (Apple nabízí i 3měsíční období pro ty, kteří si koupí iPhone nebo některá jiná zařízení značky). Zajímavou statistikou je i to, že sledovanost filmu na platformě po udělení titulu vyskočila o 300 % proti týdnu před jeho udělením. Další zajímavostí je i to, že Apple koupil práva na film hned po jeho premiéře 28. ledna 2021 na Sundance Film Festivalu za 25 mil. USD.
Zdroj: phonearena.com, variety.com