Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflixu se přestává dařit, utíkají mu američtí diváci

19.7.2019, Milan Šurkala, aktualita
Streamovací služba Netflix měla za sebou celou řadu úspěchů, ale pro tentokrát to úplně nevyšlo. Nárůst platících diváků byl o polovinu menší, než se čekalo a v USA došlo dokonce až k poklesu.
Reed Hastings, CEO streamovací služby Netflix, byl nucen prezentovat nepříliš uspokojivá čísla. Pro letošní rok plánoval zvýšit počet platících diváků o 10 milionů (nynější počet je 151,5 milionu), tedy za první půlrok 5 milionů nových zákazníků. To se ale nepovedlo, navíc opravdu výrazně. Podařilo se nabrat jen lehce přes polovinu plánovaného množství, konkrétně 2,7 milionu lidí. Na všech trzích se tak nedosáhlo na plány, a co je nejhorší, v USA dokonce došlo k prvnímu poklesu od roku 2011, kdy se Netflix oddělil od své divize půjčující DVD zasíláním poštou. Na druhou stranu se alespoň lehce zvýšil počet zákazníků v bezplatném zkušebním období o 20 tisíc, kteří by se potenciálně mohli stát novými zákazníky.
 
Netflix logo
 
Hastings přisuzuje výsledek malému množství vlastního obsahu. To by se ale mohlo brzy změnit. Chystá se další série Stranger Things, hodně si slibuje od poslední série Orange is the New Black. Naopak se brzy zbaví titulů od Disney, který si spustí vlastní streamovací službu a z Netflixu tak zmizí např. i Přátelé nebo Kancl. Poplatky za licence na tyto seriály byly enormní a Netflix by je raději využil na vlastní obsah, který by mohl přitáhnout nové diváky. Doufá, že se mu např. podaří zopakovat úspěch jako s Murder Mystery, kde hrál Adam Sandler a Jennifer Aniston, přičemž tento film vidělo neuvěřitelných 73 milionů domácností.
 
Hastings ale současně přiznává i to, že za snížení zájmu může nedávné zvýšení cen, protože největší rozdíly mezi plánem a skutečností byly právě v těch regionech, kde se zdražovalo. Připomeňme, že Netflixu roste i nová konkurence. Své streamovací služby chystají společnosti Disney, Apple, WarnerMedia i NBCU. Na tyto zprávy už zareagovala i hodnota akcií, které spadly o více než 10 % (z $362 na $325).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.