Netflix zvýšil počet předplatitelů o 4,4 milionu, může za to i Squid Game
21.10.2021, Milan Šurkala, aktualita
Streamovací službě Netflix se daří. Počet předplatitelů zvýšila více, než se obecně očekávalo. Vypadá to, že nemalý podíl na tom bude mít i nový korejský seriál Squid Game, který se těší obrovské oblibě.
Společnost Netflix vydala své finanční výsledky, ve kterých se dozvíme i spoustu dalších zajímavostí. Služba za poslední čtvrtletí zvýšila počet předplatitelů o 4,38 milionu na výsledných 213,56 milionu. Meziročně tak jde o o 9,4% nárůst. Toto číslo o něco překonalo odhady (ty činily 3,5 milionu), takže jde pro Netflix o pozitivní zprávu.
Polovina z toho, cca 2,2 milionu lidí, přibylo v Asii a Pacifiku, v Evropě pak šlo o 1,8 milionu lidí. Předpokládá se, že na tom měl nemalý podíl i nový korejský seriál Squid Game, který se stal nejúspěšnějším obsahem na platformě. V Jižní Americe se službě dařilo o trochu méně, nárůst trochu zpomalil, za což může patrně i zvýšení cen. Pro následující čtvrtletí se předpokládá nárůst o 8,5 milionu (poslední čtvrtletí bývá silnější než ostatní).
Z úspěšných seriálů, které dostaly další sérii, Netflix zmiňuje 5. sérii La Casa de Papel (Money Heist) s 69 miliony sledujících a 3. sérii Sex Education s 55 miliony. To jsou ale výrazně menší čísla než výše zmíněná Squid Game, která dosáhla na 142 milionů. To znamená, že si tento seriál pustilo 66,5 % lidí, kteří mají Netflix.
A pokud se máme na chvíli zastavit u financí, tak Netflix měl za poslední čtvrtletí příjmy 7,483 mld. USD, což je 16,3% nárůst proti minulému roku. Čistý zisk firmy činí 1,449 mld. USD, což znamená 19,4 % příjmů.
Zdroj: ir.netflix.net