Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix ztratil téměř milion předplatitelů, klesl podruhé v řadě

23.7.2022, Milan Šurkala, aktualita
Netflix ztratil téměř milion předplatitelů, klesl podruhé v řadě
Streamovací služba Netflix podruhé v řadě za sebou ztratila předplatitele. Tentokrát byl propad ještě výraznější než minule a odliv dosáhl téměř jednoho milionu lidí. Přesto se po finanční stránce službě dařilo a měla velmi vysoké příjmy i solidní zisky.
Netflix vydal finanční výsledky za poslední čtvrtletí a po druhé za sebou v řadě ztratil sledující. Zatímco v minulém čtvrtletí to bylo 200 tisíc předplatitelů, tentokrát to bylo dokonce 970 tisíc na výsledných 220,67 milionu. Zatímco v posledních čtvrtletích rostl Netflix v počtu předplatitelů meziročně (proti stejnému čtvrtletí v předchozím roce) o cca 8-9 %, nyní už je to jen 5,5 % (proti Q2/21). Služba nicméně předpokládá, že ve třetím čtvrtletí by se trend mohl obrátit a počet by se mohl zvednout zpět o 1 milion (na cca 221,7 mil.).
 
Netflix logo
 
Přesto tu máme i pozitivní zprávy. Příjmy činily 7,97 mld. USD, což je meziroční nárůst o 8,6 % a je to dokonce i přes pokles počtu předplatitelů více než v minulém čtvrtletí. Čistý zisk je nyní 1,44 mld. USD, což znamená 6,5% meziroční nárůst (nicméně 9,8% pokles proti minulému čtvrtletí).
 
Připomeňme ještě, že Netflix nyní zkouší bojovat proti sdílení účtů a v několika jihoamerických zemích už oficiálně zavedl možnost přikoupení dalších osob za zvýhodněnou cenu, přestože nejsou členem domácnosti. Už se také oficiálně ví, že nabídne levnější předplatné, které bude částečně placeno pomocí reklam. Tam ale bude jedna nepříjemnost, nebude totiž zahrnovat celou knihovnu Netflixu. Streamovací služba totiž nemá pro veškerý obsah práva v takovém rozsahu, že by je bylo možné streamovat v tomto levnějším plánu. Samotný obsah Netflixu by ale měl být dostupný i s reklamami.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.