Netflix má za sebou další čtvrtletí, a i když se v roce 2021 podařilo mnoho věcí jako uvedení veleúspěšného seriálu Squid Game nebo filmů Red Notice a Don't Look Up, poslední čtvrtletí moc nadšení nevyvolalo. Službě se povedlo zvýšit svou uživatelskou základnu na 221,84 milionu předplatitelů, což je o 8,28 milionu více. Čekal se ale o trochu větší nárůst, plánem bylo 222,06 milionu. To není příliš velký rozdíl, nicméně pro toto čtvrtletí (Q1/22) se očekává nárůst jen o 2,5 milionu, což značně kontrastuje se 4 miliony uživatelů ve stejném období před rokem. Za rok 2021 získal Netflix celkově 18,2 milionu nových uživatelů, což je nejméně za posledních 5 let.

Tato zpráva byla hlavním motorem obrovského pádu hodnoty akcií Netflixu. Ty sice z listopadového maxima okolo 700 USD do včerejška postupně klesly už na 508 USD, dnes se ale v reakci na výše zmíněné zprávy propadly dokonce až na 380 USD (-25 %) a nyní se pohybují těsně pod hranici 400 USD. Netflixu se povedlo dosáhnout příjmů 7,71 mld. USD a čistého zisku 607 mil. USD. Zatímco příjmy byly rekordní, zisk byl nižší než v předchozích čtvrtletích. Není divu, že se Netflix snaží prorazit i v dalších oblastech a v poslední době se mluví především o mobilních hrách. Nabírání nových uživatelů ale jistě neprospělo také nedávné zvýšení cen v některých zemích. Kdy to čeká nás, to zatím nevíme.