Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix spustil vlastní e-shop. Co v něm prodává?

26.6.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Netflix nedávno zprovoznil vlastní internetový obchod, ve kterém nabízí produkty s motivy ze svých seriálů. Po anime se rozšíří také o Stranger Things nebo Lupin. Naneštěstí e-shop prozatím nefunguje mimo USA, ale v plánu je expanze.
Licencování značek výrobcům oblečení nebo hraček není nic neobvyklého. Hlavně pro známé franšízy jako Star Wars se jedná o obrovské příjmy. Ani Netflix není v tomto ohledu žádným nováčkem. Motivy z jeho původních seriálů bychom mohli najít na stovkách produktů. Licenční dohodu firma uzavřel i se zvučnými jmény jako Walmart, H&M nebo Sephora. Nyní se Netflix rozhodl začít prodávat „merch“ na vlastní pěst. Tento měsíc spustil internetový obchod Netflix.shop, který popisuje jako „novou vzrušující destinaci kombinující vybrané produkty a bohaté příběhy v jedinečném nákupním zážitku Netflixu.“
 
 
Nabídka je zatím spíše omezená. V červnu se v obchodě objevil streetwear a akční figurky podle anime seriálů Yasuke a Eden. Připravena byla také limitovaná edice oblečení a dekorativních předmětů inspirovaná francouzským thrillerovým seriálem Lupin, která vznikla ve spolupráci s Musée du Louvre. Při příležitosti spuštění Netflix.shop byla také představena kolekce sběratelských předmětů inspirovaných anime od tří začínajících návrhářů: Nathalie Nguyen, Kristopher Kitese a Jordana Bentleye.

V budoucnu se e-shop rozšíří o další zboží. Připravovány jsou exkluzivní produkty s motivy oblíbených titulů včetně The Witcher a Stranger Things, stejně jako nové oblečení s logem Netflix od japonského módního domu BEAMS. Vlastní e-shop pomůže Netflixu vytvořit silnější pocit komunity, na což by ostatně mohly vsadit i některé další připravované funkce. Nedávno unikly informace o připravovaném portálu N-Plus, který by měl umožnit vytvářet a přehrávat playlisty, poslouchat soundtracky, získat přístup k exkluzivnímu obsahu ze zákulisí nebo psát recenze zhlédnutých pořadů.
Netflix.shop by na druhou stranu měl být také dodatečným zdrojem příjmů. Zatím funguje pouze v USA, ale společnost slíbila expanzi do dalších regionů během následujících měsíců. Naopak plány na otevření kamenného obchodu podle webu Variety v současné době neexistují.