Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Nástup 3D TV v Evropě je zatím pomalý

21.6.2010, Jiří Piškula, aktualita
Dle analýz v maloobchodním odvětví spotřební elektroniky, které provedla společnost GfK, bylo v Evropě do konce letošního května prodáno celkem 25 000 kusů televizních přijímačů s podporou 3D formátu. Objem prodejů klasických 2D HDTV zpráva nezmiňuje.
Evropa není jediným místem, kde zatím nejsou prodeje 3D televizorů nijak oslnivé. Společnost iSuppli nedávno uvedla, že bylo v prvním kvartálu 2010 celosvětově prodáno 1,8 milionu 3D televizorů, což představovalo přibližně 4 % ze všech prodaných modelů (46,5 milionu kusů). Společnost Samsung nedávno uvedla, že odhaduje prodeje svých 3D TV v první polovině roku 2010 na 600 000 kusů, do konce roku by chtěla prodat 2 miliony televizorů, což zřejmě nebude tak snadné, jak se původně zdálo.



Hodně bude záležet na tom, jak s prodeji 3D televizorů zahýbal probíhající fotbalový šampionát a výrazný vliv by mohly mít i další sportovní události. Větší zájem o televizory s podporou prostorového zobrazení lze očekávat až v době, kdy bude dostupné větší množství televizních stanic, které budou v tomto formátu vysílat (Eurosport chce spustit samostatný 3D kanál v roce 2011).

Po uvedení filmu Avatar, který byl velkým 3D trhákem, nadšení mnoha diváků pro prostorový obraz trochu opadlo, kvalitních 3D snímků totiž není k dispozici mnoho a vysílání ve 3D běží jen na několika testovacích satelitních kanálech. Poptávku po 3D televizorech sráží také nutnost použití relativně drahých a ne vždy pohodlných brýlí. Mnoho diváků dává tak přednost 3D zážitku ve velkých kinech, kde si mohou obraz lépe vychutnat.

Zdroj: myce