Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

LG stále vládne trhu s OLED TV, Sony je na vzestupu

11.4.2018, Jáchym Šlik, aktualita
V loňském roce se mělo prodat okolo 2 milionů OLED televizorů, přičemž naprostá většina z nich byla od LG. Překvapivě dobře se vedlo také Sony. V letošním roce by měl počet prodaných OLED TV opět výrazně vzrůst.
Světový trh s OLED TV neustále roste a nejvíce z toho těží LG, které je v současné době jediným výrobcem televizních OLED panelů a dodává je proto všem výrobcům. Společnost LG Electronics zároveň prodá nejvíce OLED TV své vlastní značky. Z loňských dvou milionů prodaných televizorů s OLED obrazovkou jich 1,5 milionu bylo od LG, což znamená 75% podíl na trhu. S velkým odstupem druhé skončilo Sony, které mělo prodat 200 tisíc OLED TV. Vzhledem k tomu, že japonský výrobce je v tomto segmentu víceméně nováčkem a vloni měl v nabídce jen jeden model, navíc s nepříliš přívětivou cenu, můžeme tento výsledek považovat za úspěch. Zbylých 300 tisíc OLED TV pochází od ostatních výrobců, jako jsou Philips (TP Vision), Panasonic, Loewe nebo Grundig.
 
 
Prognózy pro letošní rok vypadají z pohledu LG Display velmi příznivě. Během roku 2018 by měla společnost dodat 3 miliony televizních OLED panelů, tedy o více než milion více ve srovnání s loňskem. Neohroženým lídrem trhu by mělo zůstat LG, které podle odhadů prodá na 2 miliony OLED TV. I přes tento nárůst by měla společnost ztratit procentuální podíl, a to především na úkor Sony, které by mělo prodat na půl milionu televizorů s OLED displejem. Stejný počet by měli prodat ostatní výrobci, přičemž počet značek OLED TV nejspíš opět vzroste. LG Display patrně zůstane jediným masovým producentem televizních OLED panelů, i když někteří čínští výrobci by mu v tomto ohledu rádi konkurovali.