Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

LG a Samsung uzavírají mír. Reklamní válka mezi OLED a QLED končí

10.6.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Dva největší jihokorejští výrobci televizorů se rozhodli zakopat válečnou sekeru. Tedy alespoň co se týče stížností, které na sebe podali kvůli reklamám zaměřeným na OLED TV a QLED TV. Spor začal loni v září.
LG a Samsung jsou nesmiřitelní konkurenti v řadě oblastí spotřební elektroniky – od domácích spotřebičů přes mobilní telefony až po televizory. V poslední kategorii dochází spolu s tím i k souboji technologií. Zatímco LG prosazuje OLED TV (a je jediným výrobcem těchto panelů na světě), Samsung se rozhodl pro kvantové tečky, kterými vylepšil běžné LCD TV. A této technologii dal obchodní název QLED, který nápadně připomíná OLED. Není divu, že se ozvalo právě LG, které spustilo reklamní kampaň zaměřenou proti QLED a podalo stížnost na tyto klamavé praktiky u jihokorejských orgánů.
 
 
Ve své stížnosti z loňského září LG uvádělo, že QLED od Samsungu vlastně není „pravé QLED“, neboť tato zkratka by měla být používána pouze pro světlo emitující diody založené na kvantových tečkách. Místo toho ovšem Samsung tento termín používá pro displeje z tekutých krystalů (LCD) vyžadující podsvícení, které byly doplněny o vrstvu s kvantovými tečkami. O měsíc později podal stížnost také Samsung, a to kvůli očerňující reklamní kampani, pro kterou LG nemělo důkazy. Spor vyřešila jihokorejská Komise pro spravedlivý obchod (FTC), která ve svém prohlášení uvedla, že „Samsung QLED TV i LG OLED TV jsou v širokém slova smyslu samovyzařující televizory“.
FTC přesto doporučila Samsungu, aby ve všech svých marketingových materiálech upozornil zákazníky, že QLED TV využívají podsvícení. LG stáhlo svou stížnost minulý týden ve středu, o den později učinil stejný krok také Samsung. Společnosti měly podle FTC dosáhnout dohody a také se zavázat, že nebudou při prezentacích svých produktů využívat negativní reklamu, jako je osočování konkurence. Podle LG se situace vyřešila sama tím, že Samsung na svých webových stránkách i na YouTube přidal informaci o podsvícení a vrstvě kvantových teček. Samsung uvedl, že stížnost stáhl vzhledem k tomu, že LG ukončilo negativní kampaň proti jeho produktům. Zároveň firma dodala, že výsledek tohoto sporu víceméně potvrdil, že používání termínu QLED TV je správné.