IMAX otevřel první kino využívající virtuální realitu

22.2.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Jak by mohla vypadat budoucnost kin? Možná tak, jak ukázala společnost IMAX. Její nové centrum je vybaveno VR headsety, kde si mohou návštěvníci vychutnat filmy ve virtuální realitě, zatímco jsou usazeni na pohodlných křeslech.
Už i v českých městech vznikají centra, kde si zájemci mohou za poplatek vyzkoušet hru či jiný zážitek ve virtuální realitě. Společnost IMAX se ovšem rozhodla propojit virtuální realitu a kino. Výsledkem je IMAX VR Experience Center otevřený tento měsíc v Los Angeles, další taková centra potom mají v blízké době vzniknout například v New Yorku nebo Šanghaji. Kinosál se v tomto případě dost liší od toho, na co jsme zvyklí z běžných kin. K dispozici je čtrnáct samostatných pohodlných křesel, která jsou oddělena v jakýchsi kójích. Ke každému místu potom náleží VR headset, a to HTC Víve nebo Starbreeze StarVR od Aceru.

(Zdroj fotografie: Uploadvr.com)

Návštěvník si předem vybere film, který chce sledovat. V nabídce titulů nalezneme například Star Wars: Trials on Tatooine nebo John Wick Chronicles, k dispozici je také pár her. Záleží na návštěvníkovi, zda si vybere jeden nebo více zážitků po sobě. Cena lístku se pohybuje od 7 do 10 dolarů, v přepočtu od 170 do 255 Kč bez DPH. To je více, než za kolik lze sehnat jednoduché VR headsety využívající ke své funkci smartphone.

IMAX VR Experience Center ovšem láká na nejmodernější technologie v oblasti virtuální reality, které bude jistě obnovovat s příchodem pokročilejších zařízení. A nejde přitom jen o samotné headsety, ale také příslušenství v podobě nejrůznějších ovladačů nebo například vesty, která reaguje na výstřely. K dispozici má být také ten nejkvalitnější obsah a pro začátečníky možnost ukázky i vysvětlení před samotným zážitkem.

(Zdroj fotografie: Uploadvr.com)

Důvodem k návštěvě takového centra by mohla být také atmosféra připomínající tradiční kinosály. A zážitek z návštěvy kina je přece jenom jiný, než když si film pustíme v obýváku. Lákala by vás možnost návštěvy IMAX VR Experience Center, nebo byste dali přednost nákupu vlastního VR headsetu, který byste mohli používat v pohodlí domova? Více jsme se tomuto tématu věnovali už dříve v článku Virtuální realita: konkurent televizorů a kinosálů?