Ideální televize k Xbox Series X? Microsoft doporučil LG OLED TV

20.11.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Společnosti Microsoft a LG uzavřely partnerství, v rámci kterého budou doporučovat kombinaci LG OLED TV a Xboxu Series X pro „herní zážitek nové generace“. Jaké výhody by měla hráčům přinést?
Sony doporučuje majitelům své herní konzole nové generace, aby si pořídili televizor „Ready for PlayStation 5“, a prozatím touto certifikací opatřilo dva modely ze své nabídky. Microsoft samozřejmě vlastní televizory nenabízí, proto si musel najít partnera. Výsledkem je partnerství mezi společnostmi LG Electronics a Microsoft Xbox, které platí v Evropě, Africe, na Středním východě a v asijsko-pacifickém regionu. Netýká se tedy třeba Severní Ameriky. LG OLED TV a Xbox Series X budou prezentovány jako ideální pár, který hráčům poskytne „herní zážitek nové generace“.

LG OLED TV se budou objevovat na různých akcích a při prezentacích nového Xboxu v obchodě. Zároveň lze očekávat, že Microsoft bude majitelům své herní konzole doporučovat, aby si pro nejlepší zážitek pořídili právě televizor od jihokorejského výrobce. Tato volba není zase tolik překvapivá, neboť LG prezentuje své televizory dlouhodobě jako ideální pro hráče. Z toho důvodu osadilo celé své letošní portfolio OLED TV funkcemi, které jsou zaměřeny právě na hry. Prostřednictvím HDMI 2.1 lze přenášet signál v rozlišení 4K při obnovovací frekvenci 120 Hz z konzole (či jiného zařízení) do televizoru.

HDMI 2.1 sice podporují i některé konkurenční značky, ale obvykle s omezeními. LG nabízí skoro všechny funkce, které přináší tato specifikace, a to včetně variabilní obnovovací frekvence (VRR) nebo automatického režimu nízké latence (ALLM). A jsou to právě LG OLED TV, které jako první na světě přišly s podporou profilu od HGiG (HDR Gaming Interest Group). Jeho cílem je, aby obraz s vysokým dynamickým rozsahem (HDR) vypadal ve hrách kvalitně. Připomeňme, že Xbox Series X bude první konzolí, která bude podporovat herní tituly s Dolby Vision HDR (a navíc přidá také prostorový zvuk Dolby Atmos).

OLED TV navíc mohou být obecně lepší volbou pro hráče, kteří si plánují vychutnat hraní v HDR. Kromě lepšího kontrastu, jasu a barev ve srovnání s LCD TV se OLED TV mohou pochlubit také nižší odezvou, což je dáno vlastnostmi panelu. Při hraní her navíc musí ustoupit různé systémy se stmívatelnými zónami, neboť v opačném případě by výrazně vzrostla odezva panelu. V některých regionech by měla pokračovat také spolupráce Xboxu se Samsungem, která byla započata již dříve.